Mirela Priselac Remi: Žena koja nije mogla šutjeti - Monitor.hr
10.02. (11:00)

U krivom vagonu...

Mirela Priselac Remi: Žena koja nije mogla šutjeti

Je li sve to uopće glazbena tema, ili se sve treba gledati kroz okulare političkog djelovanja? Evo, pitam otvoreno jer koliko god u životu pisao o drugim glazbenicima i glazbi, nije baš običaj da zbog negativnih kritika dobivam prijetnje smrću. A ovdje se došlo do toga. Do prijetnji smrću, kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna.

Da je Remi isto rekla prije mjesec dana reakcija bi bila sasvim drukčija nego sad u ovim tjednima Trumpovog besramnog sadizma, Muskovog divljanja po državnoj riznici i otvorenog i necenzoriranog fašističkog bigotizma Kanyea Westa po Muskovoj društvenoj mreži. Tako je i glavna junakinja ove priče (da, glavna junakinja, jer je ‘na stol’ stavila sve, svoju kompletnu karijeru, a s prijetnjama i život) da bi kao onaj junak iz Slijepčevićevog filma podigla glas protiv fašizma o kojem odjednom više nije učtivo govoriti. Tema i na Forumu


Slične vijesti

Prekjučer (11:00)

Više od koncerta, manje od glazbe

Koncert s kontroverzama: podjele u društvu i kritike iz svijeta zbog nastupa pjevača s reputacijom veličanja fašizma

Nije dvojbeno da je koncert na Hipodromu najveći u povijesti po broju prodanih ulaznica, isto kao ni to da nisu svi koji su pohodili koncert ekstremni desničari, ali ih je bilo, a dokaz tomu su pjevanje ustaških pjesama po Zagrebu, isticanje znakovlja i glasno uzvikivanje pozdrava ZDS, koji je sada prihvaćen i kod vladajućih, a nesankcionirano je prošao i u saboru. Thompsonov hit “Bojna Čavoglave“, koja počinje pozdravom ZDS, u izvornoj verziji također je sasvim otvoreno glorificirao ustaštvo, u izvornoj verziji pjesma sadržavala sljedeći stih: “za dom braćo, zovemo se poglavnikovi”. Otvoreno proustaški sentiment u Thompsonovom je radu bio prisutan i nakon završetka Domovinskog rata. Prije 22 godine javno se raspravljalo o pjesmi “Jasenovac i Gradiška Stara” koju je upravo on pjevao. Thompsonov glazbeni opus, posebno u prvoj fazi njegove karijere, obiluje glorificiranjem ustaštva. Kasnijih godina Thompson će tvrditi da nije ustaša i da osuđuje sve totalitarne režime, ali zbog svojih se “mladenačkih grijeha” nikad nije ispričao niti se distancirao od stavova. Faktograf

07.07. (18:00)

Drugo vrijeme, ista sudbina

Marjanović: Hrvatska u veljači 2004. vodila je identičnu raspravu koja se vodi i danas, no to je na kraju svega – brend domoljublja

Hrvoje Marjanović za Index primjećuje kako je Thompson postao nacionalna tema tamo prije 20 godina u Latinici, kada se diskutiralo o pjesmi “Jasenovac i Gradiška Stara: Doslovno jednu jedinu novu misao Thompsonovi kritičari i branitelji nisu razvili od tih ranih dvijetisućitih. Svi elementi bilo koje današnje rasprave bili su prisutni i u tom trenutku. Zapravo je nevjerojatno gledati ovu kompletnu shizofreniju. Imate šokirane liberale koji odbijaju priznati da su u “toj” Hrvatskoj debela manjina i konzervativce koji izigravaju žrtve kao da su manjina u istoj “toj” Hrvatskoj. I unatoč dramatičnim vapajima ljevičara koji tvrde da neće dopustiti da im desnica monopolizira domoljublje… Loša vijest za vas, to se već odavno dogodilo. Desničari to rade duže, bolje i besramnije jer za prodaju tih domoljubnih splačina morate imati želudac. Vi ga nemate.  

06.07. (15:00)

Vrijeme škorpiona

Ukupan prihod od prodanih ulaznica koncerta na Hipodromu mogao bi iznositi oko 16-17 milijuna eura

Uz prosječnu cijenu ulaznice koja, prema riječima organizatora, iznosi oko 35 eura (u prodaji su bile po 30, 50 i 60 eura). U 2023. Thompsona, inače, nije bilo na listi Top 10 izvođača niti po jednom kriteriju. Lani je bio tik iza prvorangiranog na listi vodeće desetorke po najizvođenijim hitovima Baby Lasagne, i to s dva hita, te još jednim na petom mjestu te liste. No, ove godine, gotovo se o nikome drugome na javnoj sceni ni ne govori, osim o Thompsonu, i već je jasno da će se upisati kao najefikasniji izvođač u 2025. Poslovni donosi ostalu ZAMP-ovu statistiku.

06.07. (02:24)

Završilo događanje naroda, sad se probaj sjetiti gdje si parkirao

Održan veliki koncert na Hipodromu, dronovima iscrtali Gospu

Thompson je u 21 sat koncert otvorio pjesmom “Ustani iz sjene”, a očekivala se set-lista od 30-ak pjesama uključujući repertoar iz različitih faza njegove glazbene karijere, od ranih devedesetih do najnovijih albuma. Timovi izvanbolničke hitne medicinske službe do 22,30 sati imali su 70 intervencija. Ukupno je zbrinuto 59 osoba, a njih deset prevezeno je u bolnice. Dronovi su na nebu iznad Hipodroma u jednom trenutku iskreirali likove Majke Božje, anđela te križa. Tisuće su odlučile koncert gledati izvana, a Thompson je na majici imao natpis 03941158 , broj iza kojeg se krije Zvonko Bušić, hrvatski emigrant poznat po otmici aviona u SAD-u 1976. godine. tportal, Index

  • Velika galerija fotki (Index)
  • Thompsonov tim tvrdi da je bilo preko 504.000 ljudi, ljude na kraju puštali bez kontrole (Index)
25.06. (11:00)

Kad si mislio da može bez politike...

Čulić o fenomenu Thompson: Strogo domaća U-spješnica

Dvijehiljadite Thompsonu donose trijumfe na Poljudu i Maksimiru, ali i niz otkazivanja koncerata u inozemstvu zbog ustaške simbolike. Međutim, sve inozemne gubitke višestruko će nadoknaditi profitabilnim poslovanjem na domaćim pozornicama, s bezrezervnom podrškom političkog establišmenta, crkvenih velikodostojnika i sportskih saveza. Kad je Đapićev HSP imao osam zastupnika u Saboru, trebalo ga je po svaku cijenu oslabiti prije početka nove parlamentarne utakmice. S Thompsonovim nastupima na predizbornim skupovima HSP je mogao postići dotad neviđenu masovnost i Sanader je odlučio preventivno djelovati.

Kantautor koji je u svojim pjesmama prečesto držao moralne prodike i nabacivao se fanovima kao hrvatska moralna vertikala sa samo jednom transakcijom skliznuo je u moralnu horizontalu. Razgranati etno biznis zbog toga nije bio nimalo ugrožen. Zaustavljen je jedino u Istri, gdje mu nije omogućeno da nastupa u pulskoj Areni. Nakon popunjenog Maksimira političari su se nastavili boriti za njegovu naklonost. Crkvena politika počela se mijenjati kad su se velikodostojnici uvjerili da su njegovi koncerti posjećeniji od vjerskih hodočašća. Drugi dio serijala “Kako se kalio Thompson” Ilka Čulića za Novosti.

06.06. (20:00)

Nije on kriv, takve mu se pjevaju

Thompson je statistički gledano o ženama ispjevao više pjesama nego o domoljublju i domovini

Prvi Thompsonov album i uopće je tekstualno više fokusiran na žene, nego na domoljublje. Prva je pjesma “Zmija me za srce ugrizla” u kojoj je, pogađate, žena istovjetna zmiji i to onoj zbog koje je MPT nesretan, smušen, izgubljen i otrovan. Zbog žena, pjeva on, prosuo je život i od žena nije dobio ništa više od praznih priča. Tipičan je to motiv iz mitologije i folklora, ali i iz patrijarhalno-kršćanskog naslijeđa u kojem su nam žene i zmije ili žene-zmije krive za sve i da nije bilo njih, još bi se dan danas nagi naganjali po Rajskome vrtu. Kakve su žene opisane u njegovim pjesmama? Tldr, one su – ili lažljive ili bludne ili zmije, one su objektivizirane i predmet su požude čitavih satnija i posada napaljenih muškaraca, one ne znaju raditi, ali zato znaju moliti, one su spremne ispuniti sve želje svojih muškaraca, one su nevjerne, one su se pokvarile odnosno nisu više ‘kao prije’… zanimljiva analiza iz pera autora za Ravno do dna.

28.05. (21:00)

Neki novi pioniri maleni

Ilko Ćulić: Thompsonove turneje sve više podsjećaju na ispraćaje i dočeke štafete mladosti sa završnim ritualom na stadionu/hipodromu

Najuspješniji domaći političari nisu okupili toliko pristaša na svim svojim dosad odrađenim mitinzima, a najuspješniji muzičari nigdje nisu imali toliki utjecaj u društvu kao M.P. Thompson. U našim krajevima ovo je dosad uspjelo samo Titu i Tuđmanu. Zloslutni ratni bubnjevi uvijek su bili povod da uznemirena i preplašena gomila potraži zaštitnika, a Tito i Tuđman osvanuli su na liderskim pozicijama u gadnom ratnom nevremenu. Na zaposjednutom prostoru nisu naišli na neku preopasnu konkurenciju iz redova starije političke nomenklature, pa su mogli neometano graditi i betonirati svoj kult ličnosti i autoritet ćaće. Ovdje je riječ o tome kako mladi doživljavaju potencijalnog kandidata za vođu nacije. Iako je jasno kako vidi dvojicu predsjednika, Thompson je mladima danas Tito, koji je bio zapanjujuće uspješan u indoktrinaciji omladine i postigao je da se njegov rođendan u nekoliko generacija oduševljeno slavi kao Dan mladosti. Ilko Čulić za Ravno do dna

19.04. (15:00)

Kad domoljublje ima dobar razglas i još bolji marketing

Fenomen Thompson: više od mikrofona, manje od Mesije

Thompsonov koncert na zagrebačkom Hipodromu s rekordnih 350.000 karata otvara pitanja o popularnosti pjevača čiji je opus prožet nacionalističkom simbolikom. Iako ga se često veže uz ustaški poklič i desničarsku retoriku, njegova publika nadilazi ideološke granice. Stručnjaci poput Blanuše i Budena tumače Thompsona kao simbol kolektivne identifikacije, kulture žrtve i potrebe za jasnim identitetom u nesigurnom svijetu. Popularnost mu nije samo glazbena, već društvena i politička manifestacija: protest protiv birokracije, nostalgija za suverenošću i bijeg od stvarnosti. Hipodrom tako postaje mjesto emocionalnog pražnjenja i privida zajedništva – Thompson kao svećenik jedne novokomponirane mitologije. DW

08.04. (13:00)

Samo je ljubav tajna prepunog hipodroma

Je li Thompson domoljubni pjevač ili fašist koji je postao prihvatljiv? ‘Oni koji daju javnosti da zna ne prodaju pola milijuna karata za koncert’

Početkom devedesetih Thompsonu nije bilo strano na koncertima pokazivati koliko je narastao kukuruz, pozirati s portretima Ante Pavelića i Jure Francetića, kao ni pjevati alternativnu verziju Čavoglava (“Za dom braćo, zovemo se Poglavnikovi”). Ipak, tada je sve to prolazilo pod parolom “bilo je takvo vrijeme”. Iako je imao i ljubavne pjesme, nakon prvog albuma počeo je nizati hit za hitom, a tu su uslijedili i prvi veći koncerti. No, početak 2000-ih došle su i prve kontroverze, od pjesme Jasenovac i Gradiška Stara do crkvenog razvoda s Danijelom Martinović. Poznato je i da su mu navodno plaćali da ne pjeva pred izbore, a nova kulminacija su bile zabrane koncerata u inozemstvu. Iako je bilo negodovanja zbog pjevanja za srebrne nogometaše 2018. godine, za rukometaše ove godine nikoga više nije bilo briga. Je li Thompson danas samo domoljub koji je svoju ljubav prema domovini uspješno pretočio u pjesme ili fašist kojeg je mašinerija izbrusila tako da bude prihvatljiv široj javnosti? Odgovor je da nitko zapravo ne zna. Index

02.04. (16:00)

Pozdrav Azri, makar s nekog drugog hipodroma

Jurkas: Samo bi još jedna osoba možda mogla postići ovo što je Thompson, samo da želi – Branimir Štulić

Bi li itko drugi mogao izazvati ovakav interes za koncert u Hrvatskoj? “Da ga to zanima i da je u autorskom naponu, možda bi mogao Štulić, ali nitko više. Da se odluči vraćati iz Amsterdama i da hoće prodavati nostalgiju kao što to Bregović radi. Mogao bi, otprilike, taj red veličine. Ali mislim da nitko drugi ne može” – kaže glazbeni kritičar Anđelo Jurkas za Index. Ipak, Thompson je, svakako puno više od Štulića, specifičan po tome što je istovremeno zabavljač i politički simbol. Zadnjih desetljeća Thompson takvo ponašanje ne potiče, ali ga ne može ni kontrolirati jer se, govori Jurkas, “stalno provlači mit o njemu kao nacionalnom zaštitniku”. Jurkas napominje kako u Hrvatskoj kronično nedostaje senzacija, pa onda javnosti dobro dođe netko kao Thompson, iako su njegove poruke već repetitivne.