Najbrži vlakovi na svijetu - Monitor.hr

Slične vijesti

08.10. (13:00)

Brzi vlak za ujedinjenu Europu (i kašnjenje od samo 20 godina)

EU planira mrežu brzih željeznica koja će povezati cijeli kontinent

Europska unija pokreće projekt European High-Speed Rail Network vrijedan 546 milijardi eura, kojim bi se u idućih 20 godina povezali svi glavni i veći europski gradovi vlakovima koji voze 250–350 km/h. Plan predviđa 49.400 kilometara novih i moderniziranih pruga, što bi putovanja poput Madrida–Milano ili Atene–Istanbul skratilo na nekoliko sati. Projekt bi željeznicu učinio glavnim prijevoznim sredstvom u Europi i ključnim dijelom zelenog plana EU za smanjenje emisija do 2050. godine. tportal

25.09. (09:00)

Dan bez auta, ali s puno prometa u glavi

Povodom Dana bez autmobila: Kako Hrvatska subvencionira nebo, a zapostavlja tračnice i bicikle

Zelena akcija upozorava da Hrvatska i dalje ulaže milijune eura u zračni prijevoz, dok javni prijevoz i biciklistička infrastruktura stagniraju. Broj automobila stalno raste, a službene politike guraju električna vozila umjesto stvarne tranzicije prema održivom prometu. Posljedica je „prometno siromaštvo“ koje pogađa građane bez auta. Udruga traži više ulaganja u željeznicu, sigurnije biciklističke trake, pješačke zone te ograničavanje brzine u kvartovima. Javnom prijevozu, naglašavaju, treba vratiti status prava, a ne robe. H-alter

13.08. (16:00)

Vlak bez strojovođe, a kad će vlak bez konduktera?

Edita – prvi autonomni vlak na otvorenim prugama u Europi krenuo u vožnju

Na sjeveru Češke testira se Edita, prvi autonomni vlak na otvorenim prugama u Europi. Vozi 25 km između Kopidlna i Dolního Bousova, koristeći laserske senzore i kamere za navigaciju kroz otvoreni krajolik. Tijekom probne vožnje zaustavila se zbog stada ovaca, a već je odvozila više od 1.700 km. Projekt vrijedan 13 milijuna eura djelomično financira EU, iako je tehnički projektiran za vožnju bez strojovođe, u ovoj fazi testiranja u kabini je i dalje prisutan nadzorni vozač koji može preuzeti kontrolu ako nešto pođe po zlu. Plan je da do 2031. vozi potpuno samostalno, bez ikakvog ljudskog nadzora, uz odobrenje regulatora.. tportal

01.06. (13:00)

Kad prođu pokraj Glavnog, jedino što vam ostane je – mahnuti

Hrvatskom krstare luksuzni putnički vlakovi, i to bez stajanja i ukrcavanja

Dok domaći vlakovi redovito kasne, Hrvatskom povremeno protutnje luksuzni vlakovi poput Golden Eaglea i Majestic Imperatora. S uslugom na razini hotela s pet zvjezdica i cijenama do 37.000 eura po osobi, oni kroz Hrvatsku samo prolaze – bez ukrcaja. Iako plavi vagoni podsjećaju na Titov “plavi vlak”, riječ je o ekskluzivnim putovanjima za turiste dubljeg džepa. Jedini koji se zaustavlja je vlak za Opatiju, simbolično naslanjajući se na habsburšku baštinu. tportal

18.01. (17:00)

Malo veći kamioni i auti

Video: Ovako Teslin sustav prepoznaje vlakove

lol, a clip of a Tesla’s vision system trying to understand a train

labyrinth.zone/notice/Aq5V7…

[image or embed]

— Ketan Joshi (@ketanjoshi.co) January 15, 2025 at 3:23 PM

Iako je Teslin sustav autonomne vožnje jedan od tehnološki najnaprednijih i dalje se suočava s izazovima u prepoznavanju određenih objekata u stvarnom svijetu. Ti izazovi često rezultiraju situacijama koje su istovremeno zabavne i pomalo zbunjujuće, a koje onda ubrzo postanu hit na društvenim mrežama. Autonet

25.12.2024. (15:00)

Vlakovi za budućnost... samo ne našu

Hrvatska željeznica: brza na obećanjima, spora na tračnicama

Dok zapadna Europa ubrzava željeznički razvoj, Hrvatska se još bori s osnovnom infrastrukturom. Brzi vlakovi postoje, ali pruge koje ih podržavaju – ne. Putovanje vlakom iz Beča prema Hrvatskoj često je skuplje i sporije od drugih opcija, a nizinska pruga Rijeka–Zagreb, obećana još 2007., nije ni blizu završetka. Unatoč članstvu u EU i dostupnim fondovima, željeznički sustav ostaje zapušten, s linijama koje nestaju umjesto da se šire. Dok Europa postavlja vlakove u središte održivog prijevoza, Hrvati ostaju osuđeni na autobuse, aute i čekanje – do 2030. ili dulje. Večernji

27.10.2024. (13:00)

Ili će gorivo biti preskupo ili će nam dojaditi gužve

Procjene njemačkog ministarstva prometa: 2040. je godina, pada udio automobila, raste željeznica

Kamion će i u narednim godinama ostati dominantno prijevozno sredstvo za prijevoz robe, a automobil će biti najkorištenije sredstvo za prijevoz putnika. Prema prognozi, cestovni će teretni promet porasti za 34 posto u odnosu na 2019. Željeznički teretni promet stoga će rasti jednako snažno. Međutim, samo petina robe trenutno se prevozi željeznicom. Savezna vlada želi taj udio povećati na četvrtinu do 2030. godine. Prema prognozi, značajno će porasti i putnički prijevoz, za osam posto, na više od 1,3 milijarde putničkih kilometara 2040. godine. Najveći udio u tom rastu imaju željeznice. Očekuje se da će željeznički prijevoz putnika do tada porasti za 60 posto, a zračni za 30 posto. Za cestovni promet se, pak, očekuje pad od jedan posto. Revija HAK

25.09.2024. (13:00)

I ja sam kao mali imao vlak na baterije, ali ne tako veliki

Končar predstavio svoj BMV: Baterijski motorni vlak, među prvima u Europi

Končar je u Berlinu na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije InnoTrans predstavio dva svoja vlaka – baterijski i mjerni. Hrvatska grupacija u sklopu vanjskog izložbenog prostora predstavila je svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), a u sklopu kojeg je odmah nakon svečanog otvaranja sajma, održala i posebnu prezentaciju za stručnu javnost. Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga. Poslovni