• 10.05. (17:00)

    Polimac: “Zavedi me ako možeš” sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje

    I to je zapravo sve što je u svom minimalističkom osvrtu na Zavedi me ako možeš (Long Shot, 2019, ocjena: 7,2) rekao Nenad Polimac. Hvala bogu, uvijek postoji trailer.

    A postoji i kritičarski izuzetno produktivni Marko Njegić iz Slobodne Dalmacije: Odakle li se samo stvorio ovaj “feel good” film? Koje ugodno iznenađenje! Najgodnije ove godine zasad. I vjerojatno najbolja “čista” romantična komedija još tamo od “500 dana ljubavi” (2009.) i “Zalomilo se” (2007.). Levine je snimio inteligentnu i subverzivnu romantičnu komediju s oštrom političkom žaokom koja daje (in)direktan komentar na Ameriku od izbora Trumpa za predsjednika, ali je dovoljno žanrovski lepršava da ne zvuči kao “political statement”, unatoč aluzijama na izbornu utrku 2016., s Charlotte kao zgodnijom inačicom Hillary Clinton.



  • Slične vijesti

    Jučer (17:30)

    Bilo jučer u Cannesu

    Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film – reakcije su od “skandalozno” do “bravura”

    “Tarantinov film ostavlja dojam hrpe šlaga ispod kojeg nigdje nema torte” – kaže Jurica Pavičić u Jutarnjem. Dragan Rubeša za Novi list piše da “ostaje etički dubiozna, pa čak i neukusna, Tarantinova odluka da dekonstruira masakr u Cielo Driveu i pošalje Mansonove sljedbenike na pogrešnu adresu, poštedjevši trudnu Tate i njenu škvadru. Ne samo zato što je Polanski živ”. Peter Bradshaw u Guardianu je dao filmu maksimalnu ocjenu, naglašava “ludu bravuru Tarantinovog filmaštva” i “užitak od trenutka do trenutka kojeg ovaj film pruža”. Na Rotten Tomatoes film zasad ima visokih 96%.

    09.05. (16:30)

    Gorko-ljuta juha

    Jurica Pavičić: Kineski gangsterski film ‘Pepeo ljubavi’ – jedan od vrhunaca Subversive festivala

    “Jiaovi filmovi uvijek su jednom nogom i dokumentarci u urbanom pejzažu i antropologiji nove Kine. Jiaa zanima gdje ljudi izlaze, kako žive, jedu, posluju, kako se mijenjaju fasade, muzika, ali i etos i mentaliteti. Sa znatiželjom fasciniranog promatrača, Jia guta i vari svaki detalj enormnog društva u enormnoj preobrazbi” – piše Pavičić o ‘Pepelu ljubavi, “izvanrednom filmu važnog filmaša” (večeras u 21, u Kinu Europa).

    06.05. (10:30)

    Nenad Polimac razgovara s Borom Ćosićem

    U intervjuu se dosta priča o filmu Bate Čengića “Uloga moje porodice u svjetskoj revoluciji” snimljenom po Ćosićevoj knjizi. “Znate li da je Bata Čengić natjerao Dragana Nikolića da se popne na onaj visoki tvornički dimnjak i objesi zastavu. I to bez ikakve zaštite. Dragan je, međutim, na sve pristajao, on je bio pravi mangup sa Čubure” – priča Ćosić. Mada se iz razgovora stiče dojam da je film Uloga moje porodice (1971) teško uhvatljiv, on se može vidjeti na YouTubeu u verziji koja traje 1h i 10m.

    Bora Ćosić se inače prilično redovito javlja na Twitteru pod korisničkim imenom Poslovi, snovi, adrese. Njegov prikvačeni tweet glasi: Možda preterujemo u jednom. Kada s toliko mnogo energije, naučne akribije i upornog ubeđivanja bavimo se osobama koje zapravo, ipak predstavljaju samo šaku razbojnika koji su se domogli vlasti. Ali oni to nikada ne bi uspeli da nije uspeo njihov žanr, žanr bešćutni i neljudski. Bora Ćosić Wikipedija.

    02.05. (18:30)

    Smijeh i suze

    Polimac: ‘Stanlio i Olio’ – jedan od najdopadljivijih filmova prošle sezone

    John C. Reilly sjajno igra Olija i obavio je teži dio posla jer je četiri sata morao trpjeti nanošenje maske, Steve Coogan vrlo je dobar u ulozi Stanlija… Pravo je čudo kako je redatelj John S. Baird sa skromnim budžetom uvjerljivo evocirao britanske lokacije pedesetih, a pritom pazio i na emocionalni odnos dvojice protagonista – piše Nenad Polimac o biografskom filmu o dvojici britanskih komičara.

    26.04. (11:30)

    Polimac: “Osvetnici: Završnica” – trosatno masovno okupljanje Marvel-Disney junaka za spas ljudske vrste

    Hoće li ugroziti Cameronove filmove “Avatar” i “Titanic”, koji drže prvo i drugo mjesto? Možda, ali to zbilja ne bi bilo fair, jer su ti zasnovani na originalnim pričama, dok “Završnica” kao da je nastala uz pomoć metronoma i kompjutorskih programa na kojima su ocrtana kretanja likova, promjene lokacija i ugođaja. Nije to sve skupa loše, ali za tu vrstu filmova Cameron je još uvijek “kralj svijeta” – piše Nenad Polimac u Jutarnjem, ali ne samo da piše već u članku možete čuti i njegov ležerni osvrt na film. IMDB (9,1), Metascore (78).

    25.04. (21:30)

    Ponos, predrasude i nijanse

    Jurica Pavičić o “Poslije svega” – teen varijaciji “50 nijansi sive”

    Junakinja Poslije svega (5,7) je Tessa (Langford), čedna provincijalka koja odlazi na studij. Na sveučilištu se nađe okružena raskalašenom družbom partijanera među kojima je i zagonetni Englez Hardin. Bahat i nedosežan, on je Tessin antipod. Film uvelike počiva na poveznici s Jane Austin – na koju se film nerijetko referira, a sam Hardin postavljen je osviješteno kao tinejdžerski Darcy. “After” bi se mogao opisati i kao teen-varijacija “Pedeset nijansi sive” u kojoj čedna naivka pada na mračnog, arogantnog tipa punog tajni – Jurica Pavičić za Jutarnji.

    24.04. (22:30)

    Marko Njegić: “Hellboy” – Krv, vještice i iznutrice

    Stilizacija je “blood and guts” tipa: gejziri CGI krvi, amputacije udova, prosipanje iznutrica. Sve to prska ili leti s ekrana u publiku, začudo, ali srećom bez 3D-a, barem u hrvatskim kinima. Za Marshalla znamo da ima ideja i perverzne mašte. To je čovjek koji je snimio kultni “predatorski” vukodlački film “Dog Soldiers”, najbolji horor novog milenija (i šire) “The Descent”, anarhičnu “madmaxovsku” futurističku akciju “Doomsday”, surovi povijesni spektakl “Centurion” i radio na naj-epizodama “fantasy” serije “Game Of Thrones” – piše Marko Njegić za Slobodnu.

    15.04. (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

  • Slične vijesti

    Jučer (17:30)

    Bilo jučer u Cannesu

    Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film – reakcije su od “skandalozno” do “bravura”

    “Tarantinov film ostavlja dojam hrpe šlaga ispod kojeg nigdje nema torte” – kaže Jurica Pavičić u Jutarnjem. Dragan Rubeša za Novi list piše da “ostaje etički dubiozna, pa čak i neukusna, Tarantinova odluka da dekonstruira masakr u Cielo Driveu i pošalje Mansonove sljedbenike na pogrešnu adresu, poštedjevši trudnu Tate i njenu škvadru. Ne samo zato što je Polanski živ”. Peter Bradshaw u Guardianu je dao filmu maksimalnu ocjenu, naglašava “ludu bravuru Tarantinovog filmaštva” i “užitak od trenutka do trenutka kojeg ovaj film pruža”. Na Rotten Tomatoes film zasad ima visokih 96%.

    09.05. (16:30)

    Gorko-ljuta juha

    Jurica Pavičić: Kineski gangsterski film ‘Pepeo ljubavi’ – jedan od vrhunaca Subversive festivala

    “Jiaovi filmovi uvijek su jednom nogom i dokumentarci u urbanom pejzažu i antropologiji nove Kine. Jiaa zanima gdje ljudi izlaze, kako žive, jedu, posluju, kako se mijenjaju fasade, muzika, ali i etos i mentaliteti. Sa znatiželjom fasciniranog promatrača, Jia guta i vari svaki detalj enormnog društva u enormnoj preobrazbi” – piše Pavičić o ‘Pepelu ljubavi, “izvanrednom filmu važnog filmaša” (večeras u 21, u Kinu Europa).

    06.05. (10:30)

    Nenad Polimac razgovara s Borom Ćosićem

    U intervjuu se dosta priča o filmu Bate Čengića “Uloga moje porodice u svjetskoj revoluciji” snimljenom po Ćosićevoj knjizi. “Znate li da je Bata Čengić natjerao Dragana Nikolića da se popne na onaj visoki tvornički dimnjak i objesi zastavu. I to bez ikakve zaštite. Dragan je, međutim, na sve pristajao, on je bio pravi mangup sa Čubure” – priča Ćosić. Mada se iz razgovora stiče dojam da je film Uloga moje porodice (1971) teško uhvatljiv, on se može vidjeti na YouTubeu u verziji koja traje 1h i 10m.

    Bora Ćosić se inače prilično redovito javlja na Twitteru pod korisničkim imenom Poslovi, snovi, adrese. Njegov prikvačeni tweet glasi: Možda preterujemo u jednom. Kada s toliko mnogo energije, naučne akribije i upornog ubeđivanja bavimo se osobama koje zapravo, ipak predstavljaju samo šaku razbojnika koji su se domogli vlasti. Ali oni to nikada ne bi uspeli da nije uspeo njihov žanr, žanr bešćutni i neljudski. Bora Ćosić Wikipedija.

    02.05. (18:30)

    Smijeh i suze

    Polimac: ‘Stanlio i Olio’ – jedan od najdopadljivijih filmova prošle sezone

    John C. Reilly sjajno igra Olija i obavio je teži dio posla jer je četiri sata morao trpjeti nanošenje maske, Steve Coogan vrlo je dobar u ulozi Stanlija… Pravo je čudo kako je redatelj John S. Baird sa skromnim budžetom uvjerljivo evocirao britanske lokacije pedesetih, a pritom pazio i na emocionalni odnos dvojice protagonista – piše Nenad Polimac o biografskom filmu o dvojici britanskih komičara.

    29.04. (16:00)

    Marko Njegić o “Osvetnici: Završnica” – Boj ne bije svijetlo oružje nego srce u superjunaka: životna bitka Avengersa je više od specijalnih efekata – emotivni i srčani oproštaj s Marvelovim superherojima

    Iscrpnije...
    26.04. (11:30)

    Polimac: “Osvetnici: Završnica” – trosatno masovno okupljanje Marvel-Disney junaka za spas ljudske vrste

    Hoće li ugroziti Cameronove filmove “Avatar” i “Titanic”, koji drže prvo i drugo mjesto? Možda, ali to zbilja ne bi bilo fair, jer su ti zasnovani na originalnim pričama, dok “Završnica” kao da je nastala uz pomoć metronoma i kompjutorskih programa na kojima su ocrtana kretanja likova, promjene lokacija i ugođaja. Nije to sve skupa loše, ali za tu vrstu filmova Cameron je još uvijek “kralj svijeta” – piše Nenad Polimac u Jutarnjem, ali ne samo da piše već u članku možete čuti i njegov ležerni osvrt na film. IMDB (9,1), Metascore (78).

    25.04. (21:30)

    Ponos, predrasude i nijanse

    Jurica Pavičić o “Poslije svega” – teen varijaciji “50 nijansi sive”

    Junakinja Poslije svega (5,7) je Tessa (Langford), čedna provincijalka koja odlazi na studij. Na sveučilištu se nađe okružena raskalašenom družbom partijanera među kojima je i zagonetni Englez Hardin. Bahat i nedosežan, on je Tessin antipod. Film uvelike počiva na poveznici s Jane Austin – na koju se film nerijetko referira, a sam Hardin postavljen je osviješteno kao tinejdžerski Darcy. “After” bi se mogao opisati i kao teen-varijacija “Pedeset nijansi sive” u kojoj čedna naivka pada na mračnog, arogantnog tipa punog tajni – Jurica Pavičić za Jutarnji.

    24.04. (22:30)

    Marko Njegić: “Hellboy” – Krv, vještice i iznutrice

    Stilizacija je “blood and guts” tipa: gejziri CGI krvi, amputacije udova, prosipanje iznutrica. Sve to prska ili leti s ekrana u publiku, začudo, ali srećom bez 3D-a, barem u hrvatskim kinima. Za Marshalla znamo da ima ideja i perverzne mašte. To je čovjek koji je snimio kultni “predatorski” vukodlački film “Dog Soldiers”, najbolji horor novog milenija (i šire) “The Descent”, anarhičnu “madmaxovsku” futurističku akciju “Doomsday”, surovi povijesni spektakl “Centurion” i radio na naj-epizodama “fantasy” serije “Game Of Thrones” – piše Marko Njegić za Slobodnu.