Polimac: "Zavedi me ako možeš" sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje - Monitor.hr
10.05. (17:00)

Polimac: “Zavedi me ako možeš” sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje

I to je zapravo sve što je u svom minimalističkom osvrtu na Zavedi me ako možeš (Long Shot, 2019, ocjena: 7,2) rekao Nenad Polimac. Hvala bogu, uvijek postoji trailer.

A postoji i kritičarski izuzetno produktivni Marko Njegić iz Slobodne Dalmacije: Odakle li se samo stvorio ovaj “feel good” film? Koje ugodno iznenađenje! Najgodnije ove godine zasad. I vjerojatno najbolja “čista” romantična komedija još tamo od “500 dana ljubavi” (2009.) i “Zalomilo se” (2007.). Levine je snimio inteligentnu i subverzivnu romantičnu komediju s oštrom političkom žaokom koja daje (in)direktan komentar na Ameriku od izbora Trumpa za predsjednika, ali je dovoljno žanrovski lepršava da ne zvuči kao “political statement”, unatoč aluzijama na izbornu utrku 2016., s Charlotte kao zgodnijom inačicom Hillary Clinton.



Slične vijesti

04.10. (23:30)

Trk u kino

Pavičić, Polimac i Njegić o Jokeru

Jurica Pavičić: Nije slučajno što je dobio Zlatnog lava u Veneciji i što ga spominju kao mogućeg pretendenta za Oscara. Ako film i ne dobije nominaciju, Phoenixu ona ne može izmaknuti. Usprkos visokoj ocjeni koju je neosporno zaslužio – pravo je čudo kako na www.metacritic.com ima samo 62 od mogućih 100 poena, no publika je tu puno preciznija, korisnici www.imdb.coma dali su mu 9,4.
Video recenzija Nenada Polimca se nalazi u tekstu i on filmu daje čistu peticu (jesmo li već pohvalili video recenzije Polimca, dakle, to je pravi način pričanja o filmu – video, živio YouTube; da, naravno, volimo i riječi Pavičića). Tu je Marko Njegić iz Slobodne: Sirotinja navija za jednog od najvećih negativaca u povijesti filma koji je opasan i nadolijeva ulje na vatru kolektivne psihoze današnjeg svijeta.

04.10. (10:00)

Ovce nisu za šišanje

Pavičić: Janko Strižić Farmagedon – farma kao karikatura klasnog društva

Pojava NLO-a u britanskoj će ruralnoj zabiti pobuditi groznicu. Dok selo opsjedaju ufolozi i znatiželjni turisti, blesavi gazda farme domisli se poduzetničkoj inicijativi – sklepati UFO tematski park. “Farmagedon” ima sve karakteristike najboljih klasika Aardmana. Važna crtica iz života Aardmana studija: prije nekoliko godina utemeljitelji Sproxton i Lord podijelili su dionice tvrtke zaposlenima, smatrajući da je radničko dioničarstvo najbolji način da tvrtka zadrži autonomiju. Jurica Pavičić u Jutarnjem.

19.09. (15:30)

Kraljica Vrckava II

Polimac: Dobar film po seriji ‘Downton Abbey’

Za razliku od ‘Seksa i grada’, serija ‘Downton Abbey’ puno se lakše prilagodila dvosatnom filmskom izdanju… Dok je ‘Seks i grad’ odmah postavio jednadžbu “film jednako spektakl”, ‘Downton Abbey’ se odlučio za puno diskretniji pristup: može malo atrakcija kao što su posjet kraljevske obitelji omiljenom dvorcu (za Georgea VI. i njegovu suprugu to je tek drugorazredna “rupa”), parada kraljevske garde kroz mjesto, bal u susjedstvu s velikim orkestrom, a i nešto malo provokacija – Nenad Polimac, Jutarnji.

05.09. (16:30)

Si poročen?

Dragan Rubeša: Slavenski esperanto, psovke, seks, svećenik bez vjere…

 

Filmski kritičar piše s festivala u Veneciji: ‘Obojena ptica’ Vaclava Marhoula bit će upamćena tek po autorovoj uporabi “slavenskog esperanta” u dijalozima, koji je 2006. izmislila grupa slavista, gdje su od hrvatskih riječi upale “pizda” i “kurvetina”. U solidnom filmu ‘Guest of Honour’ Atoma Egoyana jedan do junaka, slično kaže “Pičko jedna, mamu ti jebem”, kako vlasnik uličnog snacka s “ovih prostora” zaurla sanitarnom inspektoru Davidu Thewlisu nakon što mu je potonji zatvorio obrt zbog loših higijenskih uvjeta. ‘O beskraju’ Roya Anderssona svećenik koji je izgubio vjeru u Boga obraća se psihijatru, ali on ga izbacuje iz ordinacije jer je završio s radnim vremenom. Druga sezona Sorrentinove TV serije ‘Novi papa’ donosi enormniju količinu seksa od one prethodne, povezanu s užicima koji vode ka boli.

01.08. (16:30)

Mijenjanje kože

Jurica Pavičić o filmu ‘Skin’: Režiran izvrsno, glumci sjajni, jedino ga je vrijeme malo pregazilo

Biografska drama izraelskog redatelja Guya Nattiva govori o “čovjeku pod imenom Bryon Widner, bivšem skinheadu i pripadniku rasističkog bratstva inspiriranog nordijskom mitologijom – Vinlander. Widner se međutim odmakao od bratstva, zasnovao obitelj i pristao surađivati s policijom… Glumci su sjajni – jednako Bell i Macdonald, kao i Farmiga u ulozi podjednako brižne, koliko i despotske ‘maćehe’. Nattiv sjajno koristi atmosferu ružnog, zimskog Midwesta da prikaže fizički i društveni pejzaž bez nade” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

29.07. (15:30)

Kritičar Njegić: O filmu kolege kritičara Damira Radića “Posljednji dani ljeta”

Trilerska kategorizacija malčice je preuveličana za uradak iz sfere poetskog naturalizma. Kad ne gleda na laptopu ili mobitelu lezbijske porniće, čije eksplicitne scene otvaraju film, glavni muški lik Ivan u nizu subjektivnih kadrova, kroz ove ili one procjepe, promatra lezbijke Antoniju i Tanju (Antonija Šitum i Tanja Kordić, obje filmične i ekspresivne) s kojima će se naći u ljubavnom trokutu… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje filmu relativno rijetke četiri (****) zvjezdice. (Kritika je iz Pule, ali obzirom da ćete se načekati za sljedeću priliku da vidite film, nema veze)

22.07. (08:00)

Buu-huu

Marko Njegić: “Festival straha” je horor godine

Dobili smo novog velikog horor režisera i horor godine. Ari Aster je svojim prvijencem, prošlogodišnjom žanrovskom senzacijom “Naslijeđeno zlo”, ukazao na golemi potencijal. U drugijencu “Festival straha” (IMDB: 7,7)Asterov potencijal je eksplodirao. U ovom trenutku nema većeg horor specijalista: Aster je jači od Mikea Flanagana (“Oculus”, “Ouija 2”, “Somnia”, TV serija “The Haunting Of Hill House”), a njegov “Midsommar” najjači film strave i užasa u posljednje vrijeme. Do isteka godine ima još nekoliko mjeseci, no ovaj film će biti prokleto teško nadmašiti… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje mu maksimalnu ocjenu: *****.

20.07. (13:30)

Kralj blagajni

Polimac: Novi ‘Kralj lavova’ – raskošnije, ali nema puno novoga

Impresivan i inovativno napravljen spektakl – kaže kritičar Jutarnjeg o novoj verziji ‘Kralja lavova’ (naglašava da ovo nije igrana varijanta, s obzirom da je sve nacrtano računalom), što nije čudo jer je s 260 milijuna dolara ovo najskuplji dosad Disneyjev “crtić”. Minus je, kaže, nedostatak humora te što su neki likovi manje simpatični.

19.07. (15:30)

Iz Austrije s ljubavlju

Jurica Pavičić: ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ – najvažniji film u Puli

Diana Budisavljević bila je Austrijanka, udana za zagrebačkog liječnika, Srbina, koja je u Drugom svjetskom ratu spasila oko 10.000 srpske djece. Redateljica Dana Budisavljević (nisu u rodu) snimila je igrano-dokumentarni hibrid o njoj – najvažnije ostvarenje premijerno prikazano na 66. pulskom filmskom festivalu i, uz ‘Sam samcat’ Bobe Jelčića jedini film u konkurenciji kojem bi ozbiljan žiri mogao dati nagrade, kaže Pavičić.

 

18.07. (12:30)

Njegić: “Dopunska nastava” novi film Ivana-Gorana Viteza – talačka kriza u osnovnoj školi kao odraz hrvatskog društva

Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna. Kinodistribucija filma je tempirana za kraj studenog, “u jeku predsjedničke kampanje”. Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu – piše Marko Njegić u Slobodnoj.