Polimac: "Zavedi me ako možeš" sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje - Monitor.hr
10.05. (17:00)

Polimac: “Zavedi me ako možeš” sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje

I to je zapravo sve što je u svom minimalističkom osvrtu na Zavedi me ako možeš (Long Shot, 2019, ocjena: 7,2) rekao Nenad Polimac. Hvala bogu, uvijek postoji trailer.

A postoji i kritičarski izuzetno produktivni Marko Njegić iz Slobodne Dalmacije: Odakle li se samo stvorio ovaj “feel good” film? Koje ugodno iznenađenje! Najgodnije ove godine zasad. I vjerojatno najbolja “čista” romantična komedija još tamo od “500 dana ljubavi” (2009.) i “Zalomilo se” (2007.). Levine je snimio inteligentnu i subverzivnu romantičnu komediju s oštrom političkom žaokom koja daje (in)direktan komentar na Ameriku od izbora Trumpa za predsjednika, ali je dovoljno žanrovski lepršava da ne zvuči kao “political statement”, unatoč aluzijama na izbornu utrku 2016., s Charlotte kao zgodnijom inačicom Hillary Clinton.



Slične vijesti

Jučer (15:30)

Iz Austrije s ljubavlju

Jurica Pavičić: ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ – najvažniji film u Puli

Diana Budisavljević bila je Austrijanka, udana za zagrebačkog liječnika, Srbina, koja je u Drugom svjetskom ratu spasila oko 10.000 srpske djece. Redateljica Dana Budisavljević (nisu u rodu) snimila je igrano-dokumentarni hibrid o njoj – najvažnije ostvarenje premijerno prikazano na 66. pulskom filmskom festivalu i, uz ‘Sam samcat’ Bobe Jelčića jedini film u konkurenciji kojem bi ozbiljan žiri mogao dati nagrade, kaže Pavičić.

 

Prekjučer (12:30)

Njegić: “Dopunska nastava” novi film Ivana-Gorana Viteza – talačka kriza u osnovnoj školi kao odraz hrvatskog društva

Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna. Kinodistribucija filma je tempirana za kraj studenog, “u jeku predsjedničke kampanje”. Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu – piše Marko Njegić u Slobodnoj.

Prekjučer (09:00)

Pavičić: Novi film Briana De Palme “Domino” – gledatelji će ili voljeti ili mrziti

Riječ je, ukratko, o komadu klasičnog žanrovskog “pulpa” koji je pun općih mjesta: odmazda za ubijenog kolegu, razbarušeni agent, birokratski šef, teroristički napad koji treba spriječiti u zadnji čas. Svjestan da ne barata baš najoriginalnijim materijalom, De Palma se odao igri koju je inače uvijek volio. Prenapuhao je svaki klišej, bombastični predložak nadogradio još bombastičnijim stilom, naglasio petparački “pulp” umjesto da ga prikrije. Snimio je film pun napadne muzike, čudnih zumova i paralelnih montaža koji ima trešastu aromu 70-ih – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

Srijeda (13:30)

Savski galebovi

Jurica Pavičić: Senzacija Pule – najmlađi redatelj u povijesti festivala s filmom od 9.000 kuna

 

‘Zagrebački ekvinocij’ producentice Ene Bašić te režisera i scenariste Svebora Mihaela Jelića – lepršav je, šarmantan, mladenački, stilski živ, brz, pun neuljepšanog i razuzdanog života, piše Pavičić. Rođen 1998., Jelić je najmlađi režiser kojem je dugometražni film igrao u Puli, film su producirali u kućnoj radinosti, a budžet filma (9.000 kuna) prikupljen je crowd-fundingom. Film se vrti oko tuluma u zagrebačkom stanu.

29.06. (08:30)

Njegić: “Yesterday” – romantična feel good komendija Dannyja Boylea i scenarista Richarda Curtisa

Yesterday (IMDB 6,9) ima snagu da trenutačno ponese kao hit Beatlesa, a i Curtis i Boyle u tim trenucima spretno i neprimjetno prebacuju film na teren magične romantične “feel good” komedije, najbolje takve u posljednje vrijeme uz ili iza “Zavedi me ako možeš”. Romantično-glazbena magija “Yesterdaya” doživljava vrhunac u finalu s jednim od najljepših momenata godine: u istom kadru je objedinjen Jack na pozornici Wembleyja i Ellie u zapozorju, projicirana na videozidu, u krupnom planu. Kadar za jučer, danas i sutra – rezime recenzije Marka Njegića u Slobodnoj.

24.06. (09:00)

Polimac: ‘Rolling Thunder Revue: Priča o Bobu Dylanu’ najčudniji je film Martina Scorsesea

Na prvi pogled riječ je o dokumentarcu o Dylanovoj turneji iz 1975. godine, kada je ovaj ludi trubadur, okupivši oko sebe srodne duše poput Joan Baez, Allena Ginsberga, gitarista Micka Ronsona i drugih, svirao u manjim dvoranama po malim američkim gradovima… Ima se tu još štošta prigovoriti, krajnje nemarno skakutanje po povijesti, ali dobronamjernima to neće toliko smetati. Od onoga što je Scorsese kontrolirao najzanimljivije su Dylanove cinične izjave da je “Rolling Thunder Revue” bila tako davno da je se on uopće i ne sjeća i da je od svega ostao samo pepeo – piše Nenad Polimac za Jutarnji.

21.06. (15:30)

A kina imaju dobru klimu

Polimac o ‘Priči o igračkama 4’: I sentimentalna priča i napeti akcijski hit

“Sjajna ‘četvorka’, svakako najbolji holivudski film ove godine, krajnje mudro postavlja gotovo egzistencijalna pitanja vezana uz naizgled trivijalne protagoniste… Bavi se temeljnim problemima kako igračaka tako i ljudi, a napeta je poput najboljeg holivudskog spektakla. Nema tu distance koju pobuđuju neprestane pucnjave i jurnjave automobila, vezani smo za te junake od samog početka do kraja, zahvaljujući jednostavnoj dosjetci koja se zove dobra i pametna priča” – Polimac (i na IMDB-u velikih 8,8).

06.06. (15:30)

Za uz grickanje kokica dovoljan

Kritika Jurice Pavičića: ‘Godzilla 2’ – raskošni spektakl s nizom zvijezda i ozbiljnim slabostima

Film govori o “znanstvenici (Vera Farmiga) koja užasnuta štetnim ljudskim djelovanjem odluči osloboditi čudovišta da uspostavi ravnotežu ekosistema”, napravljen je s puno novca, glumačkim zvijezdama i dobrom režijom. Ali, kaže Pavičić – “siže je na rubu maloumnog, dijaloške scene su budalaste, obiteljski podzaplet sulud. Ljudski likovi uglavnom sjede i govore, a nositelji akcije su pikselska čudovišta. Njih mahom vidimo u polumraku”.