Povijesna mini serija Mary & George: kraljevska poslastica za ljubitelje zapjenjenih dvorskih intriga - Monitor.hr
18.06.2024. (17:00)

Malo kostimiranih drama, za promjenu

Povijesna mini serija Mary & George: kraljevska poslastica za ljubitelje zapjenjenih dvorskih intriga

Temeljena na knjizi Benjamina Woolleyja The King’s Assassin, serija tematizira aferu između kralja Jamesa VI i I i Georgea Villiers, prvog vojvode od Buckinghama. Sedam epizoda serije Mary & George ispunjeno je nizom intriga, izdaja, prekida i pomirenja, sve to uz niz eksplicitnih scena. Mračno komična i raskošno erotična, dvije su sintagme koje sjajno upisuju privlačnost ove serije široj publici, kao i njezinu sposobnost da gledatelje privuče uz male ekrane. Journal


Slične vijesti

Prekjučer (20:00)

Napisala je

Rašeta: Ubojstvo u Bijeloj kući

Pitanje: kakve veze imaju horor (klasik) “Isijavanje” i lutkina kuća? Malo drugačija, insajderska tura Bijelom kućom u ovom miš-mašu Agathe Christie i filma “Nož u leđa” i tko zna koje sve ne popularne detektivske franšize, nekim je čudom uspjela spojiti nespojivo. Barem na nivou usputne aluzije. Čini se da je zanimljiv sistem pokrivanja Bijele kuće sigurnosnim kamerama uvijek dobar povod za ovakve i slične projekte. Koliko je sve skupa ispalo uspješno vrlo je diskutabilno. Boris Rašeta za Novosti

27.03. (21:00)

Kids aren't alright

Serija ‘Adolescence’ potaknula važnu raspravu: opasan fenomen ‘incel kulture’ i njezin utjecaj na mlade

Serija Adolescence otvara važne razgovore o utjecaju interneta na mlade, uključujući subkulturu incela – zajednicu muškaraca koji se osjećaju nesposobnima za romantične odnose i razvijaju mizogine stavove. Incel ideologija povezana je s govorom mržnje, nasiljem i radikalizacijom, a već je inspirirala masovna ubojstva. Problem seže i do tinejdžera, koji tek oblikuju identitet. Roditelji kroz otvoreni dijalog mogu pomoći djeci da prepoznaju opasnosti, razviju kritičko mišljenje i izbjegnu destruktivne stavove. Psiholog Ante Bagarić za tportal

23.03. (08:00)

Užasi mladih

Serija ‘Adolescencija’ nije za bindžanje, radije razmislite o svakoj epizodi

Seriji ‘Adolescencija’ bile su dovoljne samo četiri epizode, samo četiri kadra i manje od četiri sata trajanja da pokaže kako se lako običan život obične obitelji s običnom djecom pretvara u najobičniji užas. Serija se, naime, logistički lako može pogledati u jedno popodne, ali mislim da to nije dobro. Za potpuni doživljaj dobro bi si bilo dati barem jedan dan pauze između gledanja epizoda. Ne zato što su teške – iako jesu – nego zato da vam do kraja ‘sjedne’ svaki aspekt ove priče, da ga dobro provarite, dobro razmislite o njemu, prisjetite se detalja, pokušate ih sami sebi objasniti. Ako pak sve pogledate odjednom, lako je moguće da će vas suviše obuzeti zadnje dvije epizode i da propustite do kraja doživjeti suštu genijalnost prve dvije, a i njihovu svrhu. Kaže Zrinka Pavlić za tportal.

19.03. (13:00)

Nova vremena, nove pošasti

Nova serija na Netflixu inspirirana Andrewom Tateom, incel kulturom i porastom napada nožem među mladima…

Serija ‘Adolescencija‘ priča zastrašujuću priču o 13-godišnjem dječaku optuženom za ubojstvo nožem svoje školske kolegice. Nažalost, priča nije daleko od stvarnih događaja. ‘Adolescence’ se temelji na statistikama koje pokazuju porast nasilja među tinejdžerima u Velikoj Britaniji. Svaka epizoda ove nevjerojatne kriminalističke drame ‘odvija se u stvarnom vremenu’, kako stoji u opisu serije. Serija nije temeljena na pojedinačnom slučaju, već na rastućem trendu nasilja nad mladim djevojkama čiji su počinitelji njihovi vršnjaci. tportal

04.03. (23:00)

Kad te doslovno podijele na poslovno i privatno – i nije baš win-win

Serija “Severance” i mozak na dvije frakcije

Severance” nije tek stilizirani prikaz kapitalističke eksploatacije koji na zanimljiv način potvrđuje već poznato. Naprotiv, to je serija koja nas potiče da nanovo promislimo ono što smo mislili da znamo. Kritika ovu odlično primljenu seriju predstavlja prvenstveno kao znanstvenofantastičnu priču čija je ambicija satira korporativnog kapitalizma. Od serije ipak možemo dobiti puno više ako ne metaforiziramo u njoj predstavljene događaje. Razdvajanje će se doimati kao puno zanimljiviji narativ ako se odupremo navici po kojoj fikcionalne svjetove svodimo na društveni komentar našeg svijeta. U ovom slučaju, inzistiranje na razlikama između zbilje i fikcije, koje su omogućene motivom particioniranja mozga, otvara poticajnije teme za raspravu. Kulturpunkt

12.02. (15:00)

Ono kad geopolitičke ideje crpiš od Betty White

Ideja o kupnji Grenlanda i preseljenju Palestinaca spominje se još u – Zlatnim djevojkama

Nacional prenosi zanimljivu podudarnost u jeku Trumpove ideje u vezi toga da svi Palestinci napuste Gazu i presele. Iako je prisilno preseljenje ratni zločin po ženevskom ugovoru, nejasno je gdje bi se Palestinci trebali odseliti? Odgovor je logičan i sarkastičan, te je javno objavljen još 1987. u humorističnoj seriji „Zlatne djevojke“ (The Golden Girls). Pa na Grenland! Autori serije nisu mogli ni zamisliti da će gotovo 40 godina kasnije njihova šala postati aktualna te da će se poznavatelji serije zapitati – je li Donald Trump gledao seriju „Zlatne djevojke“?

26.01. (14:00)

Previše serija, premalo vremena

Serije koje ćemo (možda) uspjeti pogledati

  • Bijeli lotos, 3. sezona: Tajland, luksuz i kaos: novi gosti i povratak Belinde iz prve sezone.
  • Squid Game, 2. i 3. sezona: Gi-hun konačno razotkriva tvorce smrtonosne igre.
  • Pittsburška bolnica: Intenzivna smjena u hitnoj službi, sat po sat.
  • Severance, 2. sezona: Dvostruki životi zaposlenika i dalje oduzimaju dah.
  • The Last of Us, 2. sezona: Joel i Ellie sada u sukobu, prema drugom dijelu igre.
  • The Studio: Satira o filmskoj industriji, s dozom Seth Rogen humora.
  • Četiri godišnja doba: Putovanja prijateljskih parova puna kriza i smijeha.
  • Too Much: Nova Lena Dunham serija o kaotičnim odnosima.
  • Alien: Earth: Svemirski brod pada na Zemlju s opasnim putnicima.
  • Long Story Short: Animirana priča o disfunkcionalnoj obitelji od autora BoJacka Horsemana.
23.01. (16:13)

Zaboravljenu seriju Davida Lyncha iz 90-ih stavili na besplatni streaming

19.01. (18:00)

Kako preživjeti TV godinu ispodprosječnosti

Kad hype zaslijepi: Serije koje su nas ‘šarenilom’ obmanule

  • Crne golubice’
    • Netflixov hit s Keirom Knightley i Benom Whishawom. Isprazna šarena papazjanija bez smisla, maskirana skupim efektima.
  • ‘Zmajeva kuća, 2. sezona’
    • Prva sezona briljirala, druga dosadna i zbunjujuća. Bespotrebno kompliciranje u Westerosu.
  • ‘Čudovišta: priča o Lyleu i Ericu Menendezu’
    • Ryan Murphy na najgorem. Previše nasilja, loša karakterizacija i bacanje novca.
  • ‘Režim’
    • Kate Winslet kao diktatorica. Simbolička priča koja se teško prati, sveukupno promašaj.
  • ‘Idealan par’
    • Nicole Kidman u seriji s puno ispraznosti. Vizualno primamljivo, ali sadržajno razočaravajuće.
  • ‘Dina: proročanstvo’
    • Dosadna, s previše likova i zakompliciranom pričom. Ženski pogled na Herbertove priče nije uspio.
  • ‘The Bear’, 3. sezona
    • Nakon briljantne prve dvije sezone, treća ne donosi ništa novo ni pametno.
  • ‘Ted Lasso’, 3. sezona
    • Nekad divan i duhovit, postao je ljigav i razvučen. Povremeno zavaravanje dobrim scenama.
  • ‘Black Mirror’
    • Između briljantnog i imbecilnog. Svaka nova sezona izaziva nervozu zbog potencijalnih katastrofa

Zrinka Pavlić za tportal

03.01. (14:00)

Pola stoljeća jedne od najboljih naših serija

Snimili dokumentarac o Gruntovčanima, seriji koja ove godine navršava 50 godina

Analizirajući upravo lik Dudeka kao centralne figure, film podsjeća da u vlastitim životima, svjesno ili nesvjesno, često preuzimamo osobine i odlike poštenog i naivnog podravskog lika Draža Katalenića- Dudeka, kojeg je maestralno utjelovio pokojni glumac Martin Sagner. Svi koji su bar malo patili u vlastitom životu, gledajući lik Dudeka morali su pomisliti u sebi: ”Pa to sam zapravo ja”?! Upravo taj identifikacijski trenutak gledatelja sa junakom je ono što dobar scenarij (Kerstner) preko filma (Golik) pretvara u stvarni život. Zato su i Dudek i Gruntovčani i danas živi jer su naprosto istiniti i stvarni. Zato jer su i igrani i dokumentarni u isto vrijeme. HRT