Prva cesta koja sama otapa led: Dodatno soljenje nije potrebno… - Monitor.hr
24.02. (22:00)

Blagi zimski uvjeti

Prva cesta koja sama otapa led: Dodatno soljenje nije potrebno…

Može li cesta funkcionirati bez zasoljavanja, odnosno sama otapati led? Čini se kao fikcija, ali izgleda da je moguće. Koliko je to financijski opravdano? E, to je već neko drugo pitanje.  Znanstvenici sa Sveučilišta za znanost i tehnologiju Hebei u Shijiazhuangu u Kini razvili su rješenje. Kreirali su mješavinu asfalta koja sama otapa led. Koristili su sol bez klorida, koja je ekološki prihvatljivija. Ona se miješa u prah s tenzidom, silicijevim dioksidom, natrijevim bikarbonatom i troskom iz visokih peći i oblikuje u malene kapsule, koje se zatim umiješaju u asfalt. Površina ceste je stoga trajno blago zasoljena – a abrazija koju uzrokuju automobili u vožnji stalno izlaže nove mikrokapsule. Takva cesta trebala bi trajati do osam godina. Revija HAK


Slične vijesti

11.08.2022. (13:00)

Od tada se sve počelo ubrzavati

Devedeset godina Autobahna

Ideju gradnje mreže njemačkih autocesta često se povezuje s diktatorom Adolfom Hitlerom i nacističkim režimom, ali ona je nastala mnogo prije. Čak su i prvi kilometri realizirani prije Hitlerova dolaska na vlast. Ideja je začeta sredinom dvadesetih godina prošlog stoljeća, za vrijeme Weimarske republike. Projekti dugo nisu odmaknuli dalje od faze nacrta jer je manjkalo novca i političke podrške. Prvi kilometri Autobahna pušteni su u promet 1932. godine, između Kölna i Bonna, a autocestu je otvorio gradonačelnik Kölna. Danas je ta cesta Bundesautobahn 555. Toj cesti je nedostajao središnji pojas razdvajanja prometa u dva smjera. Autocesta je prvo nazvana Kraftfahrstraße (cesta za motorna vozila) te je imala dvije trake u svakom smjeru, odnosno nije imala raskrižja i bila je zabranjena za promet pješaka, poljoprivrednih vozila itd. No, nisu svi bili oduševljeni izgradnjom trase, od golf kluba koji je izgubio terene kao i lokalni poljoprivrednici. Revija HAK

26.05.2022. (14:00)

Nije kod nas, zasad

Projekt za sigurniji promet: Na ceste ide boja koja svijetli u mraku

Vožnja noću može biti izazovna, pogotovo kada su vremenski uvjeti zahtjevni. Posebno se to odnosi na vožnju u kišnim uvjetima ili kada se spusti magla. Vidljivost je minimalna, a tada je najbolje usporiti i voziti najopreznije što možete. Australci su pronašli rješenje da oznake na cesti postanu vidljivije noću. Obojit će ih fotoluminiscentnom bojom. Boja će se nanositi na odabrane kolnike u državi Victoria. Koliko god korisna bila, boja koja svjetli u mraku nije prihvaćena bez kritika. Neki se boje da će troškoviti biti previsoki jer je treba često osvježavati. Drugi se boje da bi mogla sadržavati opasne, radioaktivne materijale. Neki to čak smatraju opasnim jer bi ljudi mogli poželjeti ugasiti prednja svjetla da vide kako je cool. HAK Revija

25.05.2018. (11:22)

Cestarima odobreni planovi građenja i ulaganja od gotovo 3,6 milijarde kuna

21.04.2018. (14:30)

Branimir

Zagreb dobiva novi zeleni val, iz centra do predgrađa u 20 minuta

Branimirova ulica uskoro bi mogla postati treći službeni ‘zeleni val’ u Zagrebu. Prema procjenama prometnih vještaka sinkronizirani semafori na ovoj dionici trebali bi skratiti putovanje iz centra grada do Sesveta u vrijeme najvećih gužvi za gotovo 20 minuta. Također se spominje uređenje biciklističkih staza. Jutarnji

04.01.2018. (12:29)

Kina gradi novi put svile

17.10.2017. (08:54)

Što ostaje za ceste?

Savjetnike za ceste platit ćemo 5,5 milijuna eura

Ministarstvo prometa priprema projekt modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora, a velika stavka na troškovnoj strani su silni savjetnici koji su angažirani – 5,5 milijuna eura. Uza sve to, još 2,2 milijuna eura predviđeno je za troškove implementacije, studija i pravne pomoći do kraja projekta 2021. Večernji

08.09.2017. (21:56)

Samo šezdeset pa kad stigneš stigneš

Jadranska magistrala na listi najgorih svjetskih prometnica

Jadranska magistrala našla je svoje mjesto na listi 15 najopasnijih prometnica na svijetu koju je sastavio portal Insider. Za ceste na hrvatskoj obali Insider piše da su uklesane u stijene, da su uske, dvosmjerne i da nemaju zaštitnu ogradu, kao i da su poznate po slijepim kutovima i oštrim zavojima. Društvo na listi magistrali, primjerice, prave autocesta Dalton na Aljasci i jednotračna planinska cesta u Boliviji. Večernji

20.08.2017. (12:45)

Na ulazak iz Srbije u Hrvatsku čekanje od – šest sati

Na graničnom prijelazu Bajakovo-Batrovci na autocesti A3 za ulazak iz Srbije u Hrvatsku čeka se i do šest sati, dok je zadržavanje iz suprotnog pravca na putničkom terminalu oko 30 minuta, priopćio je u nedjelju ujutro Auto-moto savez Srbije (AMSS). Inače, na autocestama u Hrvatskoj već prije podneva stvorene su kolone HAK javlja da je kod naplatnih postaja Lučko u smjeru Zagreba kolona duga oko 2 km, a kod naplatnih postaja Demerje nema dužih čekanja. Državni hidrometeorološki zavod za nedjelju pak prognozira pretežno oblačno mjestimice uz kišu u prvom dijelu dana, a na Jadranu i lokalne pljuskove s grmljavinom. T-Portal

09.08.2017. (14:03)

Pravo kretanja

Tradicija u SAD-u – kupovina ulica

Investitori su kupili cijelu ulicu u San Franciscu – što je praksa koja u SAD-u seže stotinama godina. Presidio Terrace, bogata ulica na sjeverozapadu grada, sada je u vlasništvu Tine Lam i Michaela Chenga. Lam i Cheng zapravo ne posjeduju kuće na ulici, samo ceste i zajednička područja. Oni mogu stanovnicima naplatiti pristup i parkiranje. Najneobičniji dio ove priče je što je San Francisco prodao ulicu u online aukciji kako bi nadoknadio neplaćenu poreznu prijavu za 944 dolara, prema izvješću u San Francisco Chronicle. BBC

11.03.2017. (00:43)

Država se još uvijek nije uknjižila na dobar dio autocesta i Jadranske magistrale: vlasnici zemlje u svakom trenutku mogu prisvojiti Dalmatinu