Raos: Koliko smo blizu zelenom amonijaku? - Monitor.hr
05.02.2022. (11:00)

Gorivo iz noćne posude

Raos: Koliko smo blizu zelenom amonijaku?

Amonijak kao gorivo ne zaostaje mnogo za metanom. Sagorijeva li u pećima, može se iskoristiti čak 90 posto njegove kemijske energije uz, što je najvažnije, nultu emisiju stakleničkih plinova. Izgaranjem amonijaka nastaje naime samo vodena para i dušik uz vrlo malo dušikovih oksida, koji se mogu lako odstraniti iz ispušnih plinova. Jasno je da je najpresudniji korak u proizvodnji amonijaka proizvodnja vodika, jer se dušik izdvaja iz zraka jednostavnim postupkom uz mali utrošak energije. Rješenje leži dakako u dobivanju vodika elektrolizom vode, a potom u njegovom spajanju u amonijak, pri normalnom tlaku i temperaturi. Kemičari i tehnolozi već ulažu napore da naprave uređaj koji bi na taj način proizvodio više od deset tona amonijaka na dan. Problem? Cijena… ali samo zasad, tvrdi Nenad Raos.


Slične vijesti

13.09. (21:00)

A gle nas. Potencijal za energiju doslovno - ispišamo

Elektroredukcija nitrata u amonijak pomoću Mo/TiO2 nanocjevčica: Iz otpadne vode do amonijaka i čiste energije

Nitrati, nekada ključna sirovina za dušičnu kiselinu i eksplozive, danas su opasni polutanti. Znanstvenici su razvili elektrodu od titanijevih nanocjevčica obloženih molibdenom (Mo/TiO2-M) koja katalizira pretvorbu nitrata u amonijak električnom strujom. Elektroda je učinkovita i ekološki prihvatljiva, proizvodnja amonijaka je stabilna (5,18 mg/cm²/h), a istovremeno smanjuje zagađenje nitrata u vodi, spajajući kemijsku tehnologiju i zaštitu okoliša. Nenad Raos za Bug

23.11.2024. (15:00)

Kad se otrov pretvara u lijek za planet

Amonijak kao čistač otrovnih plinova – revolucionarna tehnologija za čist zrak

Kineski znanstvenici razvili su katalizator na bazi titanijeva dioksida (TiO2) s dodatkom mangana (Mn) i disprozija (Dy), koji učinkovito pretvara otrovni dušikov monoksid (NO) u bezopasni dušik (N2) uz pomoć amonijaka (NH3). Ovaj katalizator djeluje već pri niskim temperaturama, što ga čini energetski učinkovitijim i primjenjivim u industriji i transportu. Tehnologija obećava čišći zrak i smanjenje emisije štetnih plinova, a može se koristiti i na brodovima koji koriste amonijak kao gorivo, čime bi se eliminirala potreba za ispušnim dimnjacima. Nenad Raos za Bug.