Sad je i službeno: Konzum više nije najjača trgovačka grupa u Hrvatskoj - Monitor.hr
21.09.2021. (08:00)

Kam ćemo u dućkas?

Sad je i službeno: Konzum više nije najjača trgovačka grupa u Hrvatskoj

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja objavila je listu Top 10 najvećih trgovaca na malo mještovitom robom u prošloj godini. Konzum (plus) je i dalje u prednosti, ali i konkurencija mu također jača. Po tržišnom udjelu slijede ga Lidl, Plodine, Kaufland, Spar, Tommy, Studenac, a nije zanemariv podatak da su se u prvih deset našli KTC i NTL s Lonijom (koju bi mogao preuzeti ranije spomenuti Studenac) na začelju. Konzum je bitno smanjio svoj tržišni udio, a ostali lanci su mu za petama. Danica


Slične vijesti

19.02. (16:00)

Nema tko raditi ni preko tjedna, a kamoli nedjeljom

Zbog nedostatka radnika u trgovinama neki će dućani biti primorani zatvoriti vrata

Proizvoda u trgovinama ne manjka, baš kao ni kupaca, ali sve je manje onih koji police žele puniti. Bez umirovljenika, studenata i stranih radnika trgovina neke trgovine ne bi mogle normalno funkcionirati. “Natječaji su cijelo vrijeme otvoreni, dođu na razgovor – odrade jedan ili dva dana, pokupe se i odu kući. Katastrofa. Nema radnika”, kaže jedna od prodavačica. Za razvoj svakog posla ključni su radnici – kojih, samo u trgovini nedostaje najmanje 10 tisuća. Da je posao sve teže organizirati potvrđuju i poslodavci koji su spremni i na radikalne poteze, poput rada u jednoj smjeni, ako ne i zatvaranju pojedinih poslovnica.Sličan problem imaju i ugostitelji. Za deset godina u našoj će zemlji raditi pola milijuna stranih radnika. Realna je to procjena jer godinama radna snaga stiže i s drugih kontinenata. Domaćih radnika jednostavno nema. RTL, Index

09.02. (08:00)

Malo manja potrošačka košarica

Usprkos rastu cijena, hrvatski građani ne prestaju trošiti

Iza nas je dvogodišnje razdoblje visokog rasta cijena. Inflacija je pretprošle godine iznosila preko 10 posto, a dio proizvoda poput hrane i pića porastao je i znatno više. No, snažan rast cijena nije potrošače odvratio od kupnje. Gužve koje se mogu primijetiti u trgovinama, pogotovo pred neradnu nedjelju, koje podsjećaju na nekadašnje predblagdanske gužve, nisu samo subjektivan dojam, što pokazuje i statistika. Najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju snažan realni rast trgovine na malo u prosincu prošle godine, od čak 9,1 posto godišnje, dok je mjesec ranije on iznosio više od 7 posto. Radi se o realnom prometu iz kojeg je isključen efekt inflacije. Forbes

30.01. (18:00)

Kupuj domaće, ako možeš

Tržnice postaju luksuz – proizvodi na njima dva do čak šest puta skuplji u usporedbi s trgovinama

Tržnice se suočavaju s ozbiljnim izazovima jer proizvodi na njima postaju dva do čak šest puta skuplji u usporedbi s trgovinama. Unatoč domaćem uzgoju i naglašenoj kvaliteti, mnogi građani okreću leđa tržnicama zbog visokih cijena. Celer na tržnici košta 6 eura, dok je u trgovini dostupan po cijeni od samo 1 euro po komadu. Dok neki kupci tvrde da su tržnice osobniji izbor, drugi ističu ekonomsku korist kupnje u trgovačkim centrima. S obzirom na rastuće cijene i konkurenciju, postavlja se pitanje hoće li tržnice zadržati svoju tradiciju ili će postati luksuz za odabrane? (N1)

17.01. (12:00)

Ne brkati s vodom iz Lipika

Od male trgovine iz susjedstva do najvećeg lanca u Hrvatskoj: Studenac proširio mrežu s 220 novih lokacija

Studenac je lani proveo tri akvizicije, cilj tvrtke sa sjedištem u Omišu je zauzeti treće mjesto po tržišnom udjelu u sektoru maloprodaje. Mreža mini marketa od lipnja 2018. godine kada je objavljena transakcija porasla je s 384 na današnjih više od 1.250 prodavaonica. Prema podacima Fine, prihodi te tvrtke popeli su se s oko 200 milijuna eura koliko su iznosili 2017. godine na gotovo 415 milijuna eura 2022. godine. Uz prošlogodišnje tri, među preuzetim trgovinama su Lonia, Pemo, Toni marketi, Istarski supermarketi, Bure, Sonik, Kordun i Duravit. Prema analizi koju je objavio PoslovniFm, najveći tržišni udio u maloprodajnom sektoru u 2022. godini imali su Konzum (23,7 posto), Lidl (15,6 posto), Spar (11,4 posto) i Plodine (10,7 posto). Studenac je bio na sedmom mjestu, a ispred njega još su bili Kaufland i Tommy. Forbes

05.01. (23:00)

Niš ne radi, osim frižidera

Pred nama je neradni vikend, evo gdje kupiti namirnice (zlu ne trebalo)

U subotu će moći raditi samo dućani i pekarnice koji posluju u sklopu kolodvora, aerodroma, trajektnih pristaništa i vjerskih objekata. Od 7 do 13 sati smiju raditi i kiosci. Trgovine imaju pravo iskoristiti 16 nedjelja kao radne, ovog vikenda ih neće biti peviše. Kaufland i Lidl neće raditi, a radno vrijeme Konzumovih trgovina može se provjeriti ovdje, a od Studenca ovdje . Većina trgovina Spara i Interspara u nedjelju neće raditi, no pojedine hoće. Koje su poslovnice otvorene, a koje zatvorene, možete provjeriti ovdje, kao i za Plodine. Od Tommy prodavaonica radit će jedna u Sesvetama, dok Eurospin i KTC ovog vikenda ne rade. Pekarnica Dubravica u Avenue Mallu (koji će biti otvoren) će raditi i ovu nedjelju, raspored rada pekarnica Pan-Peka provjerite ovdje, a od Mlinarovih ovdje. Neki od centara Supernove će također raditi. Index

03.03.2023. (18:00)

Fućkaš more, blagajnica hoće raditi i nedjeljom

Zabrana rada nedjeljom donosi koji slobodan dan više, manje plaće, a nekima i otkaze

Bez jačanja osobne i profesionalne odgovornosti, opismenjavanja, djelotvorne pravne države i sustava u koji građani vjeruju, nema tog zakona koji će zaštititi radnike, bilo da je u pitanju rad nedjeljom ili na online platformama, pokazuje se opet iznova u javnim raspravama oko zakonskih noviteta koji u nekim točkama nemaju veze sa stvarnošću. Novi Zakon o trgovini, prema kojemu bi trgovine nedjeljom u pravilu bile zatvorene, trebao bi stupiti na snagu 1. srpnja. Ako krene u provedbu, ovaj zakon pandemije i potresa bit će novi šok ne samo za trgovinu, već i za cijelo gospodarstvo. Nedjelja je drugi najjači dan po prometu u trgovačkim centrima. Hrvatska po ponudi šoping centara i načina života kupaca nije poput Slovenije, gdje se dosta prometa s nedjelje prelilo u tjedan, i to naši trgovci ne očekuju. Poslovni

21.08.2021. (12:00)

Blagajnici hoće (ako si može priuštiti) ići na more

Strani trgovci radnicima isplaćuju osjetno više plaće nego domaći lanci

Među 12 najvećih trgovačkih tvrtki u Hrvatskoj uvjerljivo najviše neto plaće svojim zaposlenicima isplaćuju one u stranom vlasništvu. Prvih pet mjesta po visini neto plaće drže tvrtke u vlasništvu njemačkih i austrijskih kompanija, a tek je na šestom mjestu splitski Tommy u vlasništvu domaćega kapitala. U vrhu je već godinama DM (10 700 kn neto), slijede ih Lidl (9300) i Kaufland (7300), zatim Mueller (6800) i austrijski Spar (6000). Na začelju su po prosječnim neto plaćama Fortenovine tvrtke Tisak s oko 4600 i Konzum s oko 4580 kuna. Danica

23.12.2019. (09:30)

Kasa zvoni bling!

Trgovine ne rade na Božić i Novu godinu, Badnjak i Silvestrovo – skraćeno

Lidl – zatvoren za Božić i Štefanje, na Badnjak otvoren do 14 sati

Konzum – zatvoren na Božić, Štefanje i Novu godinu, na Badnjak i Silvestrovo radi skraćeno

Kaufland – zatvoren na Božić, Sv. Stjepana i Novu godinu, na Badnjak radi do 16 sati, na Silvestrovo do 18

Spar – na Badnjak i Staru godinu radi skraćeno, za Božić i Novu godinu zatvoren, za Štefanje rade neki, skraćeno

Tommy – zatvoren za Božić, Štefanje i Novu godinu, za Badnjak i Staru godinu radi do 17 sati

Plodine – na Badnjak do 18, na Božić zatvorene, na Štefanje rade kao nedjeljom

Trgovački centri uglavnom ne rade, osim kafića

24 sata

28.11.2019. (10:30)

Arbeit macht Sontag

Zabrana rada trgovina nedjeljom – domaći trgovci za, strani protiv

Domaći trgovački lanci Tommy, Ultra, KTC, Konzum i mali trgovci smatraju da je potrebno uvesti neradnu nedjelju, dok su strani – Müller, dm, Eurospin, Spar, Kaufland, Lidl, BIPA, Bauhaus, TEDI – protiv, iako dolaze upravo iz država gdje je rad nedjeljom zabranjen. Dragan Munjiza, glavni izvršni direktor Lonije kaže da se rad nedjeljom može ograničiti kao u Sloveniji (viša cijena rada) ili Austriji (ograničeni broj nedjelja koje mogu biti radne), a smatra i da bi se nedjeljni promet prebacio na subote i ponedjeljke, te da bi se kupci priviknuli za godinu dana. Večernji

19.02.2019. (08:30)

Lidlu kopno, Spinu more

Talijanski diskontni lanac Eurospin dolazi u Hrvatsku

Riječ je o jednom od najboljih diskontera u Europi koji ima svježi asortiman poput supermarketa, a u ponudi su mu proizvodi privatnih robnih marki i “no name” brendova iz Italije, pri čemu 90% asortimana čine proizvodi njihovih privatnih marki. Diskonteri imaju do maksimalno 800 artikala u svojim centrima (supermarketi i preko 6.000), uz minimalan broj zaposlenih, pa mogu biti jeftiniji. Očekivanje je da će Eurospin graditi vlastite objekte, u predgrađima gradova. Slobodna