Šef Ubera: "Mi vjerojatno nećemo nikada poslovati s dobiti" ali eto izlaze na burzu - Monitor.hr
10.05.2019. (17:30)

Šef Ubera: “Mi vjerojatno nećemo nikada poslovati s dobiti” ali eto izlaze na burzu

Unatoč velikim gubicima i nejasnim perspektivama Uber se sprema za pompozni izlazak na burzu: tvrtka iz San Francisca bi trebala biti vrijedna 90 milijardi dolara, ako investitori kupe njezine dionice po maksimalnoj izlaznoj cijeni od 50 dolara. Samim izlaskom na burzu Uber će ostvariti prihod od 10 milijardi dolara. DW


Slične vijesti

02.10.2023. (17:20)

Studenti u Zagrebu sve više koriste Uber za odlazak na predavanja

28.03.2023. (20:00)

Iskorištavanje radnika uz blagoslov države

Lova do Glova: “Agregatori rade prljavi dio posla da bi platforma bila čista”

Njima je u pandemiji svanulo: Istražili smo koliko ljudi radi za Glovo, Bolt i Wolt, što nude i koliko dostavljač može zaraditi - tportal

Dok Europska unija nastoji riješiti problem radnika digitalnih platformi, oni se u Hrvatskoj suočavaju s dodatnom eksploatacijom preko posredničkih “poslodavaca”. “Agregatori rade prljavi dio posla, da bi platforma bila čista”, navodi Ivan, koji vozi za Uber i Bolt. Marin (ovo nije njegovo pravo ime) nije formalno bio zaposlen kod digitalnog kurirskog giganta pa uplate za obavljeni posao nisu mogle leći direktno na njegov bankovni račun. Menadžeri u Glovu preporučili su da pokuša s posrednikom, takozvanim agregatorom, koji će postati njegov službeni poslodavac. Za to je agregator uzimao 10% Marinove zarade, koja je počela opetovano kasniti. “Možete zaboraviti na plaćeno bolovanje ili godišnji odmor. Ako te zvekne auto i slomiš nogu, nemaš plaćeno bolovanje. Svu radnu opremu morao sam sam pribaviti – vozilo, mobilni telefon i internet, punjač, rukavice, jaknu za kišu. Agregator mi je samo dao 90% moje zarade i to je bila cijela njegova svrha”, kaže Fran. Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima oko 194.000 platformskih radnika. Novosti

22.04.2022. (21:00)

Ništa od lakih para

Platforme poput Wolta, Ubera ili M-Turka postaju nalik ‘sweatshopovima‘

Potpuno ste slobodni odrediti koliko ćete sati u danu raditi, a bit ćete plaćeni točno u skladu s obavljenim. Ni manje ni više. Nije važno kakvo vam je obrazovanje, boja kože ili nacionalnost, vrednujemo samo i isključivo kvalitetu vašeg rada. S tim su obećanjem platforme poput Ubera, Lyfta, Bolta, Wolta ili Glova privukle na milijune radnika diljem svijeta, ali, kako se pokazalo, to je obećanje čista laž upakirana u utopiju i nadu u pravedniji sustav. U toj takozvanoj ‘gig ekonomiji’ (ekonomija globalnih internetskih platformi) koja počiva na tehnološkoj revoluciji, mogućnosti poslovnog angažmana preko interneta (aplikacija) angažirani su radnici bez ikakvih prava i to za sitne pare. Iako, u načelu, mogu kontrolirati svoje radno vrijeme, za pristojnu plaću prisiljeni su raditi prekovremene, dok im je sudbina u rukama korisnika koji su potpuno nesvjesni činjenice da o njihovoj ocjeni ovisi njihov daljnji poslovni angažman. Lider

16.10.2021. (09:30)

We want pay

Vozači Ubera diljem Hrvatske u nedjelju idu u štrajk

Radnici pokreću štrajk jer im, kako tvrde, kasne isplate. Nema nikakvog obrazloženja što se događa, zašto novac nije isplaćen i kada će biti isplaćen. U nedjelju će se ići u štrajk na razini cijele Hrvatske. U Zagrebu planiramo blokirati Radničku cestu gdje je Uberov ured jer ćemo zahtijevati da netko iz Ubera, neka fizička osoba izađe pred nas i kaže nam što se događa. U nedjelju će biti poznato koliko će se vozača priključiti štrajku, a iz Sindikata radnika digitalnih platformi kažu kako će nastaviti sa štrajkom bez obzira na to sjela im uplata tijekom vikenda ili ne. Nastavit ćemo sa štrajkom jer nam nisu dali nikakvo obrazloženje i to se ponovno može dogoditi za tjedan, dva, tri. Tražit ćemo da poštuju taj partnerski odnos koji upravo oni toliko naglašavaju. Index

22.09.2021. (09:22)

Vozi dalje

Osnovan Sindikat radnika digitalnih platformi

Borit će se za poboljšanje radnih uvjeta vozača Ubera i Bolta, dostavljača Glova i Wolta i radnika drugih digitalnih platformi. Prvenstveno, da platforme preuznu na sebe plaćanje doprinosa radnicima, kao i plaćanje PDV-a od 25 posto koji platforma uzima radnicima kao proviziju. O ciljevima u intervjuu za H-alter govori tajnica sindikata Iva Filipović.

22.12.2019. (10:30)

Novi udarac

Njemačka zabranila rad Uberu

Sud u Njemačkoj je proglasio Uber ilegalnim, nakon što je presuđeno da američka kompanija nema potrebne dozvole da bi se bavila prijevozom građana. Prošlog mjeseca je Uber zabranjen u Londonu pod optužbom za nesigurnost putnika. Zabranili su ga i u Copenhagenu te u Mađarskoj. Nakon ove presude, iz tvrtke su najavili promjene u načinu rada u Njemaačkoj i moguću žalbu.

08.08.2019. (23:30)

Uber ukinuo fiksne cijene, počeo naplaćivati prema uvjetima na cesti

Od danas u 17 sati više ne postoje fiksne cijene za Uberove vožnje za određene relacije, nego će se za svaku vožnju moći vidjeti unaprijed određena cijenu koja odgovara stvarnim uvjetima na cesti prilikom traženja vožnje. Umjesto fiksnih tarifa, korisnik će vidjeti točnu cijenu vožnje obračunatu prema redovnom cjeniku (što se može provjeriti ovdje). Usto, Uber na Jadranu uvodi nove cijene za vožnje dulje od 13 km. Lider

11.05.2019. (12:30)

Puno buke nizašto

Uberov IPO doživio debakl – dionice pale 7,6%

Uber je svojom inicijalnom javom ponudom (IPO) na njujorškoj burzi u petak doživio debakl. Inicijalna ponuda bila je 45$ po dionici, a dan trgovanja završio je cijenom od 41,57$, što je pad od 7,6%. Lyft, glavni Uberov rival na tržištu, također ostvaruje loše rezultate. Daily Beast

19.01.2019. (13:45)

Uber u vrijeme Adventa koristilo 30 posto ljudi više nego lani

28.11.2018. (16:30)

Novinar Telegrama: Isprobao sam Taxify i usporedio cijenu s Uberom. I ostalima

Dan nakon Uberovog poskupljenja u Zagrebu se pojavio novi konkurent, u svijetu dosta popularan Taxify. Početak vožnje je 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Povećanje cijene (surge) zbog gužve može se također pojaviti i u Taxifyju, što se nama danas dogodilo. Maksimalno povećanje iznosi 1,5 puta. Za usporedbu, najveći surge u Uberu može biti preko 2 puta. Zaključak nakon usporedbe: da, Taxify je malo jeftiniji, a usluga vrlo slična. Vrlo detaljno na Telegramu. Ali onda je isti novinar, Ivan Luzar, usporedio i ostale taxi službe u Zagrebu i dobio redoslijed najjeftinijih: 1. Taxi Cammeo, 2. Taxify (kad nije skok u cijeni), 3. Uber (kad nije skok u cijeni), 4. Eko Taxi, 5. Radio Taxi Zagreb.