Serija Ripley: igra mačke i miša s vlastitim repom - Monitor.hr
15.04. (19:00)

Talent koji ne dolazi do izražaja

Serija Ripley: igra mačke i miša s vlastitim repom

Sadržaj je dobro poznat, otac spomenutog Dickieja Greenleafa upošljava sitnog prevaranta Toma Ripleyja da pokuša vratiti kući njegovog otuđenog jedinca koji krade bogu dane i troši njegov novac negdje u Italiji. Ripley prihvaća posao, ali se isto tako zaljubljuje i u Italiju i u samoga Dickieja, njegov visoki životni stil i imovinu, da ga sve to povlači u opasnu igru koja uključuje krađu identiteta i ubojstva, a iz koje će se čak i lukavi Tom vrlo teško izvući. Koliko god vizualno atraktivno djelovale scene kipova i brojnih stuba te interijera i eksterijera raznih mediteranskih lokacija u Elswitovoj divnoj vizuri, tempo cijele serije je ubitačno spor i nikako ne uspijeva podići adrenalin na onaj način na koji je to uspjelo filmskoj inačici. Ravno do dna


Slične vijesti

20.07. (07:00)

Po Arrakisu se i dalje jaše

Nakon filma, stiže i serija Dina: Proročanstvo – prati radnju 10 tisuća godina prije Paula Atreidesa

Iz prostranog univerzuma „Dine”, koji je stvorio priznati autor Frank Herbert, i 10.000 godina prije uspona Paula Atreidesa, „Dina: Proročanstvo” prati dvije sestre Harkonnen dok se bore protiv sila koje prijete budućnosti čovječanstva i osnivaju legendarnu sektu koja će postati poznata kao Bene Gesserit. „Dina: Proročanstvo” je inspirirana romanom „Sestrinstvo Dine” (Sisterhood of Dune), koji su napisali Brian Herbert i Kevin J. Anderson. U glavnim ulogama su Emily Watson, Olivia Williams, Travis Fimmel, Jodhi May, Mark Strong, Sarah-Sofie Boussnina, Josh Heuston… Prva sezona od šest epizoda imat će premijeru ovog studenog na HBO-u i na Max streaming usluzi. Ravno do dna

18.07. (21:00)

Ozbiljno lice Mr Beana

Rašeta oduševljen serijom Maigret s Rowanom Atkinsonom: Atkinson nakon Gabina i Depardieua? Nije se osramotio

Iznenadila nas je serija “Maigret” s Rowanom Atkinsonom u naslovnoj ulozi. Pitali smo se kako će to izgledati. Nema brige: izgleda odlično – Atkinsona ne možete prepoznati. Svjetski prepoznat kao slepstik komedijaš, Mr. Bean, Crna Guja, Johnny English, dakle glumac gega, parodije, lakrdijaš, u ovom je izdanju smrtno ozbiljan, svome pozivu beskrajno odan čovjek, famozni inspektor o kojemu je George Simenon napisao čak 75 romana i 28 novela. Atkinson je s “Maigretom” dvaput morao prijeći grčki hybris, crtu nakon koje izazivate bogove. Ne samo da je debelo iskoračio izvan granica svega što je dotad radio, nego je napao prostor u kojemu su carevali glumački bogovi. Boris Rašeta za Novosti komentira što je još dobro za pogledati (bilo) na tv-u.

26.06. (15:00)

Povratak u Westeros

Povratak ‘Zmajeve kuće’: Kako da čovjeku ne eksplodira mozak?

Zrinka Pavlić nije se još oporavila ni od prve sezone, gdje je cijela ekspozicija ‘Zmajeve kuće’ od nje zahtijevala mini-doktorat iz fiktivne povijesti westeroških dinastija. Već su mi tamo razni Daemoni-Aemondi, Rhaenyre i Rhaenys bili granični, a sva njihova genealogija mi zvučala kao ono s početka Biblije kad Šet rodi Leta, Let Meta, Met Jakoba, Jakob Jakova, Jakov Baricu, a Barica Štefa pa do trećeg koljena više nemaš pojma tko je kome otac, tko jetrva… To, dakako, ne znači da je ‘Zmajeva kuća’ loša serija ni da je druga sezona – loša sezona. To samo znači da se običnom gledateljskom nefanovskom življu malo teško vratiti u taj svijet i đir i da je teško pohvatati konce…

18.06. (19:00)

Malo kostimiranih drama, za promjenu

Povijesna mini serija Mary & George: kraljevska poslastica za ljubitelje zapjenjenih dvorskih intriga

Temeljena na knjizi Benjamina Woolleyja The King’s Assassin, serija tematizira aferu između kralja Jamesa VI i I i Georgea Villiers, prvog vojvode od Buckinghama. Sedam epizoda serije Mary & George ispunjeno je nizom intriga, izdaja, prekida i pomirenja, sve to uz niz eksplicitnih scena. Mračno komična i raskošno erotična, dvije su sintagme koje sjajno upisuju privlačnost ove serije široj publici, kao i njezinu sposobnost da gledatelje privuče uz male ekrane. Journal

12.06. (18:00)

Prešli su skroz na Tamnu stranu

Osvrt na Star Wars: The Acolyte – Kolosalni promašaj, serija jest

U tek desetak godina Disney je prequelima prethodno već načeto Lucasovo životno djelo toliko iskasapio da je pravo čudo što čovjek koji je navodno upropastio nebrojena djetinjstva još uvijek nije zaradio čir na želucu. Premda The Acolyte predstavlja možda i ponajveći poremećaj u Sili još od onog kolektivno potisnutog božićnog specijala iz 1978., bilo bi pogrešno tvrditi da dotični nema baš nikakvih kvaliteta. Ima ih. Donekle. Za početak, tu je već i sama premisa: zbog neznanog grijeha davno počinjenog na planetu Brendok, četiri Jedi majstora postala su metom pomahnitale ubojice – tajnovite akolitkinje koja vlada silom te živi isključivo za to da ih smakne jednog po jednog. E sad, iako dotična ovako šturo izložena čak i zvuči zanimljivo, ona takva ipak nikako ne može biti jer Headland iz ovog kvazi murder mysteryja sustavno dokida svaku zericu zdravog razuma i misterije. Recenziju serije donosi Bug

04.06. (00:00)

Ima mana, ali glavni lik im je Forte

Zrinka Pavlić: Najveći adut Netlixovog ‘Bodkina’: crni humor. Ne zna se je li crnji ili smješniji

Ovdje nije riječ o klasičnom krimiću, nego o istrazi troje ljudi iz medijske branše – novinarke, istražiteljice za true crime podcast i lika koji snima true crime podcast. Drugo, u svemu ima note folk-misterije, ali nije baš jako natprirodno, nego je priča više na liniji dugogodišnje tajne o užasnom zločinu koji se dogodio u malom mjestu i svi nešto znaju o tome, ali se prave grbavi. Iako zabavna, duhovita pa i pristojno napeta (do neke mjere), ‘Bodkin’ je serija neujednačenog tempa i neujednačene kvalitete epizoda, a ono što je Zrinki Pavlić u njoj najviše zasmetalo jest pomalo lijena karakterizacija nekih likova. Ne nevješta, baš lijena. Očigledno je da su autori htjeli zajahati na val popularnosti serije ‘Samo ubojstva u zgradi’, gdje glavni likovi JESU podosta karikirani, ali su zaboravili da je jedno biti karikiran, a drugo plošan. tportal

03.06. (12:00)

Ugovor s đavlom

Netflixov dokumentarac o TikTok plesačima koji su se pridružili kultu prestravio gledatelje

Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult prati plesače koji su potpisali ugovore s tvrtkom koja je povezana s crkvom. Što dalje ulazi u detalje, otkriva se sve mučnija istina o skrivenom planu osnivača. Životi mnogih TikTokera su nakon potpisivanja s tvrtkom 7M Films iz Los Angelesa, koju vodi kontroverzni Robert Shinn, krenuli nizbrdo. Nekoliko plesača koji su se u međuvremenu razišli sa 7M kažu da ih je Shinn potpuno kontrolirao, od toga kako bi njihove plesne rutine trebale izgledati do financijskih odluka, nalažući im da velik dio svoje zarade predaju crkvi. Što se tiče privatnog života, plesače su također poticali da prekinu veze s obitelji i voljenima koji nisu bili dio 7M i crkve Shekinah. Serija je stigla na Netflix 29. svibnja i odmah privukla pažnju gledatelja. Index

23.05. (14:00)

Serija koja igru znači

Serija Fallout: Ovo je najbolja TV adaptacija kompjuterske igre ikad

Autori igre ‘Fallout’ dugo su odolijevali ponudama da se od njihove igre napravi serija, zabrinuti da bi mogli postići takozvani Doom-efekt, odnosno da bi im se dogodilo isto što se dogodilo nakon ekranizacije igre ‘Doom’. Izgubila je na popularnosti jer je ekranizacija bila loša. Ali onda se pojavio Jonathan Nolan. On je, naime, kao strastveni igrač ‘Fallouta’, ali i iskusni scenarist i redatelj, shvatio da se vizija ‘Fallouta’ u seriju ne može pretočiti tako da baš sve ostane točno identično kao u igri. Stvorio je zato i neke svoje likove, fokusirao se na jednu misiju, a – najvažnije od svega – scenaristi serije ‘Fallout’ od tih su likova napravili kompletne osobe, uvjerljive, motivirane, s predživotima, psihološkim profilima, karakterističnim ponašanjem, jezikom, odnosima s drugim ljudima (ili životinjama!) te – da se vratimo na ono najvažnije – emotivnim kontinuitetom. Zrinka Pavlić za tportal.

14.05. (20:00)

Što možemo naučiti iz serija

Baby Reindeer i psihologija privrženosti

U seriji, glavni lik Donny razvija dva nezdrava odnosa: jednu sa ženom koja ga uhodi, a drugu s osobom koja ga je “dotjerivala“. Obično takvi filmovi i serije pružaju malo uvida kako je došlo do takvog odnosa, ali u “Baby Reindeer“, prikazan je eksplicitan i refleksivan pogled na proces kako su se ti odnosi razvijali. Tako se otkriva složeno psihološko natezanje konopca između onoga što Gabor Maté opisuje kao iskonsku privlačnost između potreba za “autentičnošću” i “privrženošću”. Ovo drugo nam je od egzistencijalne važnosti kada smo djeca i kada doslovno ne možemo preživjeti bez roditelja i njihove ljubavi i brige. Ključ je u tome što tada, da smo i htjeli, ne možemo izaći iz tog odnosa, što u nekim slučajevima potiskuje našu također prirodnu težnju za autentičnošću.

Događa se da oni koji su naviknuti na negativnu vrstu privrženosti mogu izgubiti pojam da imaju slobodu izbora. Orijentirani su prije svega na ono što drugi žele i prilagođavaju se zahtjevima druge osobe. Oni gube kontakt sa svojim vlastitim željama i potrebama radi potrebe da budu vezani. Psychology Today