Svi pričaju o "Don't Look Up" - Monitor.hr
27.12.2021. (15:00)

Kad svi imaju Netflix

Svi pričaju o “Don’t Look Up”

Na Badnjak se pojavio na Netflixu i svi pričaju o njemu. Npr. na Forumu: Zastrašujuće je koliko paradija i apsurdi filma podsjećaju na našu stvarnost u kojoj su svi izgubljeni i pojma nemaju što se stvarno dešava, ali su opet svi sigurni da su oni u pravu… Briljantna slika svijeta u kojem živimo koji je definiran društvenim mrežama i pandemijom… Genijalna parodija na moderno društvo… Ovo nije parodija, ovo je naša stvarnost… Odličan. Bojao sam se da će biti previše on the nose, ili da će otići u glupiranje tipa “Mars Attacks!”, ali ne, vrlo je odmjeren. Svi glume sjajno… Čak ga je i premijer preporučio: Pogledajte na Netflixu film ‘Don’t look up’ i bit će vam sve jasnije (Telegram). Razne kritike Metacritic


Slične vijesti

05.05. (19:00)

To be continued

Doctor Strange u prevelikom univerzumu Marvela

Marvelov filmski univerzum u posljednjem desetljeću pretvorio se u neusporedivu mašinu za mlaćenje novca na kinoblagajnama, a žanr filma o superjunacima debelo je prerastao okvire “kulture štrebera” iz koje je potekao i sada postaje bitnim dijelom popularne kulture i određuje pravila stvaranja filmskih franšiza koje sve pokušavaju prepisati recept za financijski uspjeh. Problem je u tome što Marvelove filmove više ne možete pratiti površno. Čini se da je dijabolični plan njihovih tvoraca takav da se radnja između svakog od naslova bitno povezuje s nekoliko prethodnih i ako niste pogledali svaki, dijelovi će vam ostati nedovoljno objašnjeni. “Multiverzum ludula” prepušten je tako u sigurne ruke, ali veliki Raimi jedva je dovoljan da od njega učini dobar film… Ravno do dna

25.03. (14:00)

3,6 - Not great, not terrible

‘Studio 666’ – zabavna strana Foo Fightersa

Dave Grohl i njegov slavni bend Foo Fighters odlučili su promijeniti medij i okušali su se u filmu, točnije komediji strave “Studio 666” nastale prema ideji njihovog frontmena. Spoj horora i komedije u teoriji je zabavan teren, no u praksi je rezultat rijetko izrazito uspješan jer nekompatibilnost žanrova često tjera film u jednu stranu; ako je previše strašan, nije dovoljno komičan i obratno. Više krvav nego stravičan i više blesav nego smiješan, film prati Foo Fighterse u snimanju svog desetog albuma. Za te potrebe iznajmljuju vilu koju prati zloglasna prošlost. Fightersi su glumački posao odradili solidno, a Grohl očekivano prednjači svojom karikaturom egositičnog frontmena. Mnogo kreativnije, zabavnije i ugodnije umjetničko djelo od njihovih nekoliko posljednjih albuma. Što i dalje ne znači da je u pitanju nezaboravno iskustvo koje ne smijete propustiti. Ravno do dna

19.01. (11:00)

Lude i nostalgične sedamdesete

Licorice Pizza – Novi film Paula Thomasa Andersona nosi mlada glumačka ekipa

Inspiraciju za ovu dramu redatelj je pronašao u filmovima ‘Američki grafiti’ i ‘Zlatno doba u Ridgemontu’. Anderson se već i ranije vraćao sedamdesetim godinama, sjetimo se samo filma ‘Kralj pornića’. Radnja je ovog puta smještena u 1973. godinu u dolinu San Fernanda u Kaliforniji. Dječak Gary Valentine upozna djevojku Alanu Haim. Iako je njemu 15, a njoj 25, poziva je na spoj i tu počinju njihove dogodovštine. Garyja glumi Cooper Hoffman, sin prerano preminulog oskarovca Philipa Seymoura Hoffmana, a Alanu glumi pjevačica Alana Haim. Zasad općeniti opis donosi Story, a pomalo se s prvim utiscima o filmu raspravlja i na Forumu.

27.11.2021. (17:30)

Antropološki optimist

Cry Macho: I tako je Clint Eastwood pod stare dane postao diznijevac

Zaista je teško poverovati da Eastwood postiže ono što bi najverovatnije uz mnogo krvi i znoja jedva uspeo da ostvari Joe Don Baker u punoj snazi sedamdesetih. Michael Cimino, Sam Peckinpah i Steve McQueen, ili bulumenta mlađih cinika ne bi nikad mogli da ponude ovako detinjastu postavku života u kojoj prelako pobeđuje dobrota. Ima nečeg naivnog u tome da je zlicu moguće preobratiti kao da lavu izvadiš trn iz šape… Da bi film bio zaista filmski, bilo bi potrebno valjda još najmanje 45 minuta peripetija i surovosti, ovako je čitav ugođaj televizičan, više za Fox-ove porodične filmiće „iz ruralne Amerike“, ili, možda, za jednu epizodu Matlocka. I tako, Eastwood je pod stare dane postao diznijevac. „Salaš u malom ritu“ prema ovom filmu deluje kao „Divlja horda“. A ipak je to Eastwood. On je odlučio, kao i u „Američkom snajperisti“ i u „Mazgi“, da ne zauzima stav. Kad bolje razmislim, ni u „Neoproštenom“ nije baš sve po JUS-u, Clint je reditelj sudbine i akcije, ne moralisanja. U njegovim filmovima je reč o tome da ne bežiš od sudbinskog poziva, a ne da ispravljaš krivu Drinu (ili razne drine). Ne pitaj Eastwooda „ko je u pravu“, zamoli ga da ti pomogne da automobil izguraš iz kaljuge, a on te neće pitati šta kriješ u gepeku. Lupiga

31.10.2021. (19:00)

Muzika, kamera, akcija

Još jedna recenzija filma Dune (2021), ovaj put iz pera Bugovog recenzenta

Scenarističku ekspoziciju, kojom je Lynch dočarao političku dimenziju romana, Villeneuve nastoji zamijeniti umjetnički intenzivnijim pristupom. Mistična i poetična atmosfera provlači se kroz cijeli film i čini gledanje najnovije Dine uistinu jedinstvenim iskustvom. To jedinstveno iskustvo upotpunjuje Hans Zimmer koji je napisao glazbu s namjerom da bude drugačija od njegovih dosadašnjih djela. U tu svrhu su korišteni instrumenti koji su  stvoreni posebno za ovu priliku, a sam Zimmer je proveo tjedan u pustinji u Utahu. Premda ne zvuči kao soundtrack kojem ćemo imati želju vratiti se izvan okvira filma, u okviru filma je u savršenom skladu s vizualnim sadržajem. Ipak, nisu svi oduševljeni šturom skriptom i sporim ritmom filma. Dok jedan ekstrem publike opisuje osjećaj pri gledanju nove Dine kao komparativan onom pri gledanju Kubrickove Odiseje, drugi ekstrem misli da je film prosto dosadan. Ono što je sigurno je da film koji se sastoji od sat vremena uvoda, sat vremena akcije, te završava vrhuncem umjesto raspletom, nije format na koji je publika navikla. Bug.hr

05.10.2021. (16:00)

'Baš pravi „cigla-malter“ film za razbibrigu'

Queenpins: Satira američkog konzumerizma

Nema, dakle, ničeg lošeg u tome da zamrzivač uvek bude pun, i to upola cene zahvaljujući „sitnim pobedama“, ali problem je kada se taj adrenalin od tih ušteda mora održavati kupovinom drugog, trećeg, petog ili desetog zamrzivača. Sva mudrost je kako se igrati i pobeđivati, a ne preigrati se… O tome šta se dešava kada se preigramo sa uštedama i zaradama na zicerima, pa ne znajući postanemo prestupnici, govori nam krimi-komedija Queenpins autorskog dvojca Aron Gaudet – Gita Pullapilly. Narečeni dvojac dolazi iz dokumentarističkog miljea, a Queenpins je filmska priča bazirana na istinitim događajima s početka prošle decenije koji su protresli Arizonu i deo ostatka Amerike, pa se to može učiniti kao dobitna kombinacija. Konačni domet ipak nije toliki, ali Queenpins je film za barem jedno opušteno i neobavezno gledanje. Marko Stojiljković za XXZ Magazin.

25.09.2021. (12:00)

Ali i dalje nije prestar za snimanje filmova

Cry Macho – starost se ne može izliječiti

Iako smo prenijeli već jednu recenziju novog filma Clinta Eastwooda, nije loše podijeliti još koju: Nećemo ga pamtiti kao jedno od najznačajnijih ostvarenja Eastwoodove redateljske karijere, ali možemo ga shvatiti kao lekciju koju smo možda već naučili, ali nam je nije teško još jednom odslušati. A ako bi možda film bio uvjerljiviji da je neki malo mlađi glumac odigrao naslovnu ulogu, kakva bi šteta bila da smo ostali bez prilike možda i posljednji put vidjeti Clinta kao protagonista. Rekao bi Oliver: “Vridilo je”. Ivan Laić za Ravno do dna.

18.09.2021. (16:00)

'Sve se čini poprilično originalno, iako je moglo i bez pozivanja na #MeToo Pokret'

Annette: Impresivan atipičan mjuzikl ljubimca kritike jedan od filmova godine

Štos je u tome da se u filmu tek tu i tamo izgovori poneka riječ, u svim scenama se pjeva (jedino je Cotillardicu sinkronizirala mezzo sopranistica Catherine Trottmann), čak i kad je junakinja na zahodu, pa u (za Caraxa) razmjerno čednim prizorima oralnog seksa te tijekom porođaja. Narativno, film je razmjerno uredan, krajnje netipično za redatelja, ali se ipak morao držati libreta braće Mael. Vizualno je zato impresivan, međutim, Carax tek povremeno koristi duge kadrove, a ponekad montira i unutar scene. Kao da se htio predstaviti kao novi Carax i u tome je u dobroj mjeri uspio. Nenad Polimac recenzira novi film Leosa Caraxa za Jutarnji.

16.09.2021. (10:00)

Što dalje odavde: Trnovita odiseja jedne sedamnaestogodišnjakinje

Lupiga donosi tekst o novoj poljskoj drami. Govori o migrantici u trenutku njezinog odrastanja. Domalewski optira za neprestanu „akciju“ u nešto nižem registru, odnosno za Olino potucanje od nemila do nedraga. U tom tempu nesretne avanture, autor zapravo ne stiže produbiti većinu važnih tema koje podastire, od tinejdžerima inherentnog bunta, preko konzervativizma u Poljskoj, pa do najčešće nesretnih individualnih i kolektivnih sudbina radnika-migranata i razlika u načinu života i očekivanjima „ovdje“ i „tamo“.

30.08.2021. (22:00)

Škola počinje

Marko Stojiljković: Jedan od najboljih hrvatskih filmova u posljednje vrijeme

Okruženje škole Sonja Tarokić izabrala za svoj dugometražni prvijenac „Zbornica“ koji je upravo doživio premijeru u Karlovym Varyma, gdje je i nagrađen posebnim priznanjem žirija. Protagonistica naše priče je Anamarija (Marina Redžepović), školska pedagoginja kojoj je posao u neimenovanoj školi u okolici Zagreba prvi stalni, nakon nekoliko godina provedenih na zamjenama…
Sonja Tarokić drži sve pod kontrolom i time demonstrira svoj izuzetan talent za režiju koji ju izvlači i iz situacije da film ima barem jedan „kraj viška“, kao i situacije da traje preko dva sata. Ta minutaža se zapravo niti ne osjeća: gledatelj ima osjećaj da je na licu mjesta na neodređeni vremenski period. „Zbornica“ je svakako u vrhu hrvatskih filmova koje smo imali prilike vidjeti ove godine. Pitanje je samo je li bolja kao film ili kao pogled u jedan sustav koji melje sve pred sobom i sve u sebi. Ako još u obzir uzmemo da je u pitanju prvijenac, jasno nam je da od Sonje Tarokić možemo dosta očekivati u budućnosti – piše marko Stojiljković za Lupigu.