Zagreb započinje globalni val prosvjeda protiv fosilnih goriva - Monitor.hr
09.03.2017. (23:01)

Zagreb započinje globalni val prosvjeda protiv fosilnih goriva

Greenpeace Hrvatska, Sindikat biciklista i Zelena akcija u nedjelju 12. ožujka, organiziraju masovnu biciklističku vožnju kroz Zagreb s ciljem osvještavanja što većeg broja građana i vladajućih o održivim oblicima kretanja i zaustavljanju klimatskih promjena. Ovo je prvi veliki klimatski prosvjed u Hrvatskoj, kojim započinje val povezanih događanja u ostatku svijeta pod kapom pokreta “Break Free” i poziva se što veći broj građana i građanki da se pridruže.

Break Free from fossil fuels globalni je pokret kojim se ukazuje na potrebu hitnog i bezpogovornog prestanka korištenja fosilnih goriva. U više od 40 zemalja na 6 kontinenata održat će se niz mirnih prosvjednih akcija, kojima se zahtijeva svijet oslobođen od fosilnih goriva te prijelaz prema sigurnoj i održivoj energetskoj budućnosti za sve. Organizatori očekuju masovni odaziv biciklista u Zagrebu, a vožnja će biti pogodna za sve dobne skupine i nije natjecateljskog karaktera, već joj je svrha pokazivanje mnogobrojnosti podržavatelja ovakvog gradskog prijevoza. Snimke iz Zagreba bit će prikazane u svim svjetskim medijima koji izvještavaju o “Break Free” pokretu.

“Vlade i korporacije još uvijek potiču korištenje fosilnih goriva koja uzrokuju promjenu klime pogubnu za buduće generacije, zagađuju okoliš, štete zdravlju i dovode do kršenja ljudskih prava. Tražimo hitan prijelaz s ugljena, nafte i plina na obnovljive izvore energije”, izjavila je Marija Tomac iz Greenpeace Hrvatska. Povorka će se nakratko zaustaviti ispred zgrade HEP-a, kako bi se pozvalo na prelazak ka obnovljivim izvorima energije i iskorištavanju blagodati Hrvatske, napose sunčeve energije.

“Obnovljivi izvori kao energija budućnosti već su tu. Rješenja postoje, imamo sredstva i znamo kako. Sve što nedostaje je politička volja da se krene naprijed!”, izjavio je Luka Tomac u ime Zelene akcije.

“Odabirom bicikla kao prijevoznog sredstva svatko od nas može pridonijeti zdravijem i čišćem okolišu, a svaki pojedinac čini veliku razliku i time, na jednostavan način, pridonosi smanjenju klimatskih promjena”, objašnjavaju iz Sindikata biciklista i pozivaju sve da se pridruže vožnji. Transport predstavlja gotovo četvrtinu emisija stakleničkih plinova u Europi, glavni je uzrok zagađenja zraka u gradovima i smrtnosti čak 467.000 ljudi godišnje, prema Europskoj agenciji za okoliš. Stoga je niskougljični razvoj gradova, koji uključuje kvalitetnu biciklističku infrastrukturu, ključan.

Prosvjedna vožnja 12.3. započinje okupljanjem u 16h u dvorištu Tehničkog muzeja, gdje se održava izložba “Futurama Redux – Urban Mobility After Cars & Oil”, a nakon prolaska kroz glavne prometnice Zagreba završava na nasipu kod kluba Močvara uz prigodni program. Više informacija na Facebooku.


Slične vijesti

Jučer (16:00)

Po prašini i divljini skitam se

Gravel bicikli: Nisu ni cestovni ni brdski

Svjedoci smo da nam proizvođači svako malo serviraju nove standarde i podvrste bicikala, pomalo rezervirano pristupili smo gravel biciklima. Sama ideja potječe iz SAD-a, zemlji koja ima kilometre i kilometre makadamskih puteva, koji se protežu kroz šume i poljoprivredna imanja. Takav teren bio je prespor za klasičan brdski bicikl dok je vožnja cestovnim biciklom izrazito neudobna. Kada spojimo karakteristike cestovnog i brdskog, dobijemo gravel bicikl.

Gravel ima nešto uspravniji položaj sjedenja, što garantira udobniju vožnju i manje stresa na leđa. To će do izražaja doći na nešto dužim vožnjama. Šire gume, u odnosu na CX i cestovni bicikl, najčešće 35+mm osiguravaju dovoljno gripa za makadamske puteve, nasipe, šumske staze, ali neće vas sputavati da na cesti držite brzinu od 35 km/h i više. Gravel bicikli imaju nešto veći “wheelbase”, što doprinosi stabilnosti bicikla, ali na tehničkim dijelovima je zbog toga malo manje agilan. Težina gravel bicikla je nešto veća od cestovnog zbog pomalo robusnog dizajna. Biker

23.01. (14:00)

Red, rad i disciplina

Nakon treninga – oporavak hranom

Nakon iscrpljujuće vožnje bicikla ili treninga, pravilan oporavak ključan je za smanjenje boli i ubrzanje regeneracije mišića. Prvi korak je hitna hidratacija, s unosom 1,5 litara tekućine za svaki izgubljeni kilogram tjelesne težine. Zatim, u prvih 30-60 minuta, važno je konzumirati ugljikohidrate i proteine u omjeru 4:1, kako bi se nadoknadile zalihe glikogena i potaknula regeneracija mišića. 120 minuta nakon treninga, na red dolazi konkretan obrok koji bi trebao uključivati bjelančevine kao što su piletina, tuna ili tofu kako bi se oporavila oštećena mišićna vlakna, uz dodatak složenih ugljikohidrata kao što je integralna tjestenina, riža ili krumpir. Ne bi bilo loše da se tanjuru nađe i povrća zbog antioksidansa. Osim konkretnog obroka, važno je uzeti u obzir i dodatke poput glutamina, magnezija i omega-3 masnih kiselina za potpuni oporavak tijela. Ovi koraci ubrzavaju oporavak, a priprema za sljedeći izazov je kvalitetnija. (Biker.hr)

11.01. (10:00)

Noćno bicikliranje zimi? Dobro se obući, baterije neka budu pune i vozi

03.01. (07:56)

Oulu – grad u Finskoj koji mnogi nazivaju metropolom zimskog bicikliranja

12.09.2023. (16:00)

I pazi preko ceste

Biciklom na posao? Samo naprijed, no uz ove savjete

Obavezno nosite kacigu! Ne zaboravite da je bicikl prometno sredstvo i tako ga tretiraju drugi vozači ostalih prometala na cesti, stoga poštujte prometna pravila, usudili bi se reći, i više od ostalih, obzirom da niste zaštićeni za razliku od vaše limene konkurencije. Nemojte se okretati na svaki zvuk iza sebe jer ćete na taj način gubiti ravnotežu i koncentraciju, radije se vozite po putevima predviđenim za vas bicikliste, a ako to već ne postoji na vašoj ruti do grada, onda oprezno odaberite alternativu sa što manje vožnje po cesti, a što više po pločniku. Budite vidljivi, koristite vidljive i šarene boje, s materijalima koji reflektiraju svjetlo poput prsluka koje imate u svojim automobilima. Obavezno imajte stražnje i prednje svjetlo, prije svakog skretanja pogledajte iza sebe da vidite kakva je situacija, nikad ne vozite po suprotnoj strani kolnika… Biker

04.09.2023. (14:00)

Život na dva kotača

Lance Armstrong – od šampiona do prevaranta

Rođen 18. rujna 1971., Armstrong nije imao presretno djetinjstvo. Živio je u teškim uvjetima, a njegova majka, koju će kroz život tretirati kao svojeg najvećeg heroja, radila je i dva posla dnevno kako bi ih prehranila i omogućila mu da ima koliko-toliko normalno odrastanje. Biciklizam mu je uvijek bio najjača disciplina i, još dok je imao 17 godina, dobio je poziv da trenira s američkom olimpijskom biciklističkom reprezentacijom. S 25 godina dijagnosticiran mu je tumor na testisima, a u plućima su mu našli 12 tumora od kojih su neki bili veličine loptica za golf, a rak mu se velikom brzinom širio po ostalim dijelovima tijela. Lance je bio podvrgnut najtežim oblicima kemoterapija od kojih su neke bile eksperimentalne, koje bi ostavile ogromne posljedice na svakome pod uvjetom da ih preživi. Povratak normalnom životu, uz posao od 9 do 5, bio bi ravan čudu. Povratak bilo kakvom sportu, a osobito profesionalnom, nije se uopće spominjao. No, Lance je ipak ispisao povijest, da bi s vijestima o dopingu sve palo u vodu. Index

04.08.2023. (22:00)

Bicikl, ili po novohrvatskom - međunožno guralo

Jezikova juha: Kotačić koji nedostaje

Bicikl (<fr. bi „dva” + cycle „kotač”) kao prometno sredstvo javlja se početkom 19-oga stoljeća. Nećemo ovdje navoditi sve rane inkarnacije, ali recimo tek da se isprva koristi termin Karla von Draisa velociped (<lat. velox „brz” + pes „stopalo, noga” u akuzativu pedem), sprava za brzo putovanje na nožni pogon. Vjerojatno prvi moderni mehanički bicikl djelo je Škota Kirkpatricka MacMillana, za kojega je zabilježeno i da je bio prvi biciklist koji je skrivio prometnu nezgodu. Kaže lingvist u novoj kolumni za lokalni portal, nabrojavši što bi sve jedno mjesto trebalo imati da bi postalo pravi mali grad biciklizma.

28.07.2023. (15:00)

Pedaliraš i papaš

Što piti i jesti na vožnji biciklom

Uvriježeno je mišljenje da brdski biciklisti mogu preživjeti na hamburgerima, pizzi i pivi. Iako je to uglavnom točno, ipak stoji činjenica da dobra prehrana pomaže bez obzira na vrstu biciklizma. Bez obzira vozite li bicikl samo rekreativno i samo vikendom ili ste profić, svoj organizam naprežete do maksimuma svoje osobne izdržljivosti crpeći do krajnjih granica “pogonsko gorivo” i tekućinu iz vašeg organizma. Najbolje je tijekom vožnje stalno pomalo jesti i piti što nam omogućava konstantan izvor tekućine i glukoze. Dobro je na vožnju uzeti nešto što volimo jesti, a bogato je ugljikohidratima. Tjestenina, riža i slična hrana nije praktična za vožnju, no tu su zato energtske pločice, pića, pa i gelovi. Nešto od toga možete pripremiti i kod kuće. Biker

04.07.2023. (15:00)

Vožnja bi uvijek trebala biti slatka

Bonk – kad potrošite svu zalihu glikogena i “zapnete”

Radi se o izrazu koji se koristi u biciklizmu. U principu, to znači da ste “došli do zida” u fizičkom, ali i emocionalnom smislu i ne možete dalje. U medicinskom smislu, radi se o hipoglikemiji, odnosno vrlo niskoj razini šećera. Pokraj osjetnog umora i slabosti, moguće su drhtavice i osjećaj gladi. Prva stvar koju treba napraviti je pojesti nešto kalorično i sa što jednostavnijim šećerima. Zato je dobro za one koji vole biciklirati na dulje staze da uvijek imaju nešto za zalogaj pri ruci. Specijalizirani portal Ride 25 piše o tome, dok Biker navodi kako kod kod nas ima otvoren shop za bonk (ili makar za popit kavicu za prije ili poslije puta).