Zrinka Pavlić o filmu 'Građanski rat': Bučan, brutalan i bespoštedan, dosad najbolji film Alexa Garlanda - Monitor.hr
06.05. (15:00)

Objektivni promatrači ludila

Zrinka Pavlić o filmu ‘Građanski rat’: Bučan, brutalan i bespoštedan, dosad najbolji film Alexa Garlanda

Četvorka na terenu pomalo je idealizirani, ali nikako romantičan primjer klasičnog novinarstva, onoga u kojem je nepristranost neprikosnovena zapovijed, a ekskluzivna vijest, izjava, intervju, autentična i upečatljiva fotografija – Bog. Kao što Garland u svojem scenariju ne objašnjava mnogo o razlozima iz kojih je izbio distopijski američki građanski rat, o tome koja je strana prava, a koja kriva, tko se tu brani, tko napada i vrijedi li išta od toga takve patnje, mržnje, straha i smrti (ne vrijedi) – tako ni ova četvorka na svojem road tripu kroz pakao ne raspravlja o tome. Njihova je misija samo točno i upečatljivo prikazati ono što se događa. Samo činjenice, samo situaciju, samo kako jedni ubijaju druge, a drugi ubijaju jedne. I da bi to postigli, spremni su gotovo na sve. Zrinka Pavlić za tportal.


Slične vijesti

Jučer (22:00)

Pogledaj i prosudi sam

Damir Radić o Furiosi: Furiozno antiklimaktično

Za razliku od prethodnika, koji je sav proletio u jednom dahu kao roller coaster, “Furiosa” je podijeljena u poglavlja i gotovo pola sata duža, a da pritom veći prostor posvećen narativnim smirenjima ne rezultira dramski ozbiljnijim učinkom, iako se ta namjera čini očitom. Početak filma, njegovo prvo poglavlje – odlično je. Troje glumaca – mala Alyla Browne kao buduća Furiosa, Charlee Fraser kao njezina mlada majka ratnica i Chris Hemsworth kao duhoviti performerski vođa zlikovaca Dementus – izvrsni su, a režija 79-godišnjeg veterana Georgea Millera, znamenitog tvorca serijala “Mad Max”, ali i dražesnog diptiha o praščiću Babeu, besprijekorna. Međutim, poglavlja koja slijede kudikamo su manje impresivna, ponajprije u pogledu scenarija. Damir Radić za Novosti

Ponedjeljak (13:00)

Dobra filmska vožnja pustinjom

‘Furiosa’ je, ako volite nasilne akcijske filmove, sjajan film. Ako ne – također

S tim da, kao i u ‘Divljoj cesti’, gdje svaka suluda sekvenca potjere na motoriziranim vozilima kroz pustinju ima svoju logiku, preglednost i značenjski naboj, režijski genij Georga Millera na isti način funkcionira i ovdje. Za tog čovjeka ne postoje prazni hodovi, filleri ni štikleci bez kojih bi film mogao, ali vas nikad, ni na sekundu neće izgubiti, zbuniti, zbrkati vam pojam o onome što se događa. Sve uvijek znate. I sve uvijek ima smisla. Osim Taylor-Joy, koja je nevjerojatna, sićušna heroina puna života, snage i borbenog nerva koji je potreban za preživljavanje u Pustopoljini, Miller je film upotpunio i cijelom plejadom živopisnih likova, pozitivaca i negativaca. Zrinka Pavlić za tportal (a film recenziraju i na Forumu).

Subota (01:00)

Sluškinja hoće ići na more

Tiha sluškinja: U službi klasnog sukoba, film otvaranja FMFS-a prati pobunu služavke protiv bogataša za koje radi

Prodajom nezamjenjivih tokena (”non-fungible token” ili NFT) financiran je vrlo solidni dugometražni prvijenac španjolskog redatelja Miguela Fausa. ”Tiha sluškinja” (”Calladita”/”The Quiet Maid”) prvi je europski film financiran na taj način, što je Faus iskoristio da namigne samome sebi u završnici filma s preokretom vezanim za kriptovalute. Kontrast nejednakosti titularne sluškinje i privilegije bogate familije za koju radi uspostavljen je od prvih kadrova. Savršen pogled na rivijeru iz kuće (po)kvari prskanje tekućine za pranje prozora kad kolumbijska sluškinja na radu u Španjolskoj počne raditi svoj posao. Marko Njegić za Slobodnu.

07.06. (18:00)

Ako ništa, solidan akcić

Bad Boys: Ride or Die: Holivudski hamburger

Naši junaci Mike (Smith) i Marcus (Lawrence) primorani su stati u obranu ugleda svog pokojnoga šefa Conrada Howarda (Joe Pantoliano) kojemu su zlikovci smjestili aferu šurovanja s narko kartelom. Dvojac uz pomoć nekoliko vjernih kolega i Mikeovog sina (Jacob Scipio), negativca iz prethodnog filma, u cijelom nizu vratolomnih eskapada mora razotkriti prave izdajice, osvjetlati obraz pogrešno optuženome i potvrditi neke temeljne holivudske vrijednosti obiteljskih veza i drugarstva. Kako to da film sa scenarijem koji je mogao napisati ChatGPT onda nije negledljiva splačina, već nešto više poput hamburgera iz nekog lanca, sendvič bez nutritivne vrijednosti od kojih na svakom uglu ima boljih, ali ipak ne možete poreći da vam je bio ukusan i sigurno ćete ga opet naručiti? Za to je najzaslužniji ključni sastojak, a to je neupitan talent belgijskog režiserskog para za snimanje akcijskih scena koje su doista uzbudljive, napete i sjajno montirane. Ravno do dna

07.06. (01:00)

Nije ni on vesla sisao

Doveslao je tiho film “Dječaci u čamcu”: George Clooney se vratio u formu sa sportskom biografskom dramom

Priča je to o američkim veslačima sa sveučilišta u Washingtonu koji su, unatoč svim preprekama, ostvarili veliki trijumf i osvojili Zlatnu medalju na Olimpijadi u Berlinu 1936. godine. Dakle, klasična “underdog” postavka sportskog filma, samo je, za promjenu, u pitanju veslanje, a ne boks, borilačka vještina ili nogomet. Sve i da ne znate ishod priče “Dječaci u čamcu” su formulaični i predvidljivi, ali Clooney uspijeva tu priču ispričati na dopadljiv i zadovoljavajuć način po gledatelja te prikazati veslanje kao inspirativan i filmičan sport. Ovo je Clooneyjev najsolidniji projekt unatrag zadnjih deset godina, kaže Marko Njegić za Slobodnu.

02.06. (00:00)

Balkanski Ken Loach

Njegić o filmu ‘Radnička klasa ide u pakao‘: Da nam živi, živi rad?

poprilično subverzivan komad kinematografije kakav se ne viđa često u regiji, odnosno viđa se mahom samo ako ga snimi Đorđević. Srpski redatelj pokazuje da i 15 godina nakon “Života i smrti porno bande”, jednog od najboljih i najsubverzivnijih srpskih/regionalnih filmova novog milenija, još uvijek može pomaknuti poneku granicu, počevši od one žanrovske.

Naime, “Radnička klasa” je postavljena kao mješavina sociopolitički angažirane drame i nadnaravnog horora, festivalskog “art house” ostvarenja i žanrovske kinematografije, pojačana elementima društvene satire, crne komedije i natprirodnog trilera, ali na način da je film autorski, specifično “đorđevićevski” i da ne trpi puko “ladičarenje”. Marko Njegić za Slobodnu

31.05. (00:00)

Želiš li biti dio ove nacije? Popij čaj

‘Doseljenici‘: Bilo jednom u divljem Čileu! Priča o krvavoj kolonizaciji Južne Amerike iznimno je brutalna i nelagodna

Usporedno s “Ubojicama cvjetnog mjeseca” na Cannesu 2023. premijeru je imao još jedan revizionistički povijesno-dramski vestern – čileanski “Doseljenici” (“Los colonos”/”The Settlers”), prvijenac Felipea Galveza Haberlea. Prikazani u canneskoj sekciji “Un Certain Regard”, “Doseljenici” su ostali u sjeni Scorseseova epa sa zvjezdanim glumcima.

No, dobar glas o filmu svejedno se pronio nakon što je u “Izvjesnom pogledu” osvojio kritičarsku nagradu FIPRESCI i postao čileanski kandidat za Oscara u međunarodnoj kategoriji, dovevši ga do hrvatske premijere na Subversive festivalu. “The Settlers” je brutalan, na trenutke nepodnošljivo nelagodan film, sve samo ne lagan za gledanje, ali s obzirom na tematiku to ne može/ne smije ni biti. Na koncu, redatelj Galvez prati tragove krvi koja je natopila čileansku zemlju prije nego što su na njoj podignuti sela i gradovi, te stvorena “nova nacija” sastavljena od Čileanaca, doseljenika i Indijanaca. Marko Njegić za Slobodnu.

30.05. (21:00)

Film o surfanju po SAD-u

Film o Beach Boysima: Dvije litre vode u boci od litre

Ako su Beatlesi mogli napraviti mini-seriju od preko osam sati materijala koji se sastoji manje-više od snimanja jednog albuma, što bi Peter Jackson (ili netko njemu sličan) mogao napraviti s The Beach Boys? Padaju na pamet samo dvije riječi: “Televisa presenta”. Najbolji dio filma je opisivanje početaka karijere, otprilike do sredine šezdesetih godina 20. stoljeća. Doima se da se oko toga nije ništa prekrajalo, da je ispričano kako je bilo, iako će neki reći i da je u tim dijelovima bilo nekih uljepšavanja Ukupan je dojam da je film zapravo serija sastavljena od prve jednosatne epizode, dok su najbolji trenuci iz drugih pet epizoda sasječeni i stavljeni u posljednjih 50 minuta po principu da se nitko previše ne uvrijedi. Ravno do dna

28.05. (18:00)

Još jedan biser iz susjedstva

Radić o filmu Radnička klasa ide u pakao: Priroda i klasno društvo

Dok u prvoj četvrtini njegov film opasno pleše po rubu dosade, jednom kad uhvati zamah dobro se razvija i emitira osobitu energiju kojom kompenzira evidentne nedostatke ne samo dramaturgije nego i tzv. uže režije. Đorđević ekspresivno slika porazne posljedice dekadencije vladajućih, ali pritom bunjuelovski ne štedi ni niže slojeve, pokazujući da je ljudska priroda dublja od klasnih uvjetovanosti. “Radnička klasa ide u pakao” ozbiljan je kandidat za film godine u tzv. regiji. Damir Radić za Novosti.

28.05. (12:00)

Max je i dalje bijesan

Furiosa: A Mad Max Saga – Film koji nije pokrenuo ljeto

Novo poglavlje sage ima gotovo sve ono što je njegove prethodnike, a pogotovo “Fury Road” činilo izvrsnima. To je prvenstveno briljanta Millerova vizija, brutalna scenografija s nevjerojatnim vozilima, ikonična postapokaliptična kostimografija, sjajan zvuk i montaža… uglavnom sve one stvari za koje je prethodnik osvojio Oscare i to je gotovo dovoljno da bi ga se proglasilo izvrsnim. Zašto onda mislimo da nije izvrstan? Prethodni filmovi o Mad Maxu bili su uglavnom vrlo jednostavne fabule, postapokaliptični australski vesterni u kojima se lutajući junak nađe usred nekih sukoba bandi i te su priče djelovale kako zgodne samostojeće stripovske vinjete.

Za razliku od tog pristupa, radnja “Furiose” se proteže kroz čak petnaest godina, a Miller gradi svijet mnogo detaljnije nego ikad dosad. Unatoč tome, ovo je i dalje običan film o osveti s vrlo tankom fabulom, a sav dodatni trud koji autor ulaže kako bi proširio svijet zapravo na koncu odmaže filmu koji postaje previše napumpan da bi nas zadovoljio svojim jednostavnim raspletom. Ravno do dna… Valja pogledati što kažu na Forumu.