Bez reklama i prodaje podataka: čuvanje privatnosti na internetu novi je poslovni model - Monitor.hr
12.11.2021. (13:00)

Sigurnost se cijeni

Bez reklama i prodaje podataka: čuvanje privatnosti na internetu novi je poslovni model

Sve više startupa pokušava izgraditi posao oko korisnika koji cijene svoju privatnost pa se usredotočuju na pretplate umjesto na oglašavanje. Ako i koriste oglase, ne prate korisnike na način na koji to čine veliki igrači. I ta se politika, čini se, isplati. Tražilica DuckDuckGo između lipnja prošle i ove godine bilježi porast preuzimanja svoje aplikacije od 55%. Brave, web-preglednik usmjeren na privatnost, u godinu je dana udvostručio broj aktivnih korisnika i sad ih ima 36,2 milijuna. Maleni Presearch tek se približava trećem milijunu korisnika, a tu je i nova tražilica na tržištu You.com. Također je tu end-to-end šifrirana usluga e-pošte ProtonMail koja je nedavno dohvatila 75 milijuna korisnika. Bug


Slične vijesti

02.11. (23:00)

Tvoj browser sada zna što želiš prije nego što i sam shvatiš

Novi AI preglednici: surfanje bez (suvišnih) klikanja

AI preglednici postaju osobni asistenti koji pretražuju, sažimaju i organiziraju sadržaj umjesto korisnika. ChatGPT Atlas nudi projekte, arhive i Agent Mode; Perplexity Comet kombinira točne odgovore i blokadu oglasa; Kosmik spaja preglednik i vizualni mozak; Dia personalizira iskustvo i pamti navike; a BrowserOS, otvorenog koda, omogućuje da preglednik izvršava zadatke prema tekstualnim uputama. Umjesto klikanja i guglanja, nova generacija “agentnih” preglednika obećava da će misliti – i raditi – umjesto tebe. ZDNET

30.10. (12:00)

Preglednik koji zna sve o tebi – i još ti to naplati

Atlas: OpenAI-jev “super-asistent” koji želi promijeniti način surfanja (i zaraditi na tome)

OpenAI je lansirao Atlas, internetski preglednik koji kombinira klasično surfanje i razgovor s chatbotom GPT-5. Atlas nudi pretraživanje, filtriranje sadržaja i brzi pristup povijesti stranica, ali mnoge funkcije dostupne su samo pretplatnicima. Projekt je dio OpenAI-jeva pokušaja da poveća prihode i prikupi više korisničkih podataka, dok analitičari upozoravaju na rizike za privatnost i visoku cijenu promjene navika korisnika. Atlas bi mogao izazvati Google, no zasad više podsjeća na eksperiment nego na “Google killera”. BBC

17.08. (16:00)

Internet na dijeti - manje klikova, više AI-a

Nova generacija AI preglednika mijenja način pristupa internetu

Najveći AI igrači, predvođeni OpenAI-jem i Perplexityjem, razvijaju preglednike koji zaobilaze klasične klikove i nude odgovore kroz chatbot sučelje. Takav pristup prijeti Googleovom unosnom oglašivačkom modelu temeljenom na pretragama i prometu stranica. AI preglednici, poput Perplexityjevog Cometa ili budućeg OpenAI rješenja, mogu obavljati zadatke i sažimati informacije bez potrebe za posjetom izvorima. To otvara pitanje opstanka malih izdavača, trgovina i oglašivača te postavlja temelje za novu ekonomiju interneta u kojoj klik više nije valuta. tportal

04.08. (14:00)

Hejt za klikbejt - AI powered

Googleovi AI sažeci ruše portale – promet s tražilica pada, mediji traže spas u direktnom odnosu s čitateljima

Uvođenjem AI sažetaka na vrhu rezultata pretraživanja, Google dodatno potkopava modele zarade online medija, koji su već pretrpjeli ogroman pad posjećenosti zbog prijašnjih promjena algoritama. Posebno su pogođeni portali s korisnim sadržajem poput turističkih vodiča, recenzija i vijesti – neki bilježe pad prometa od čak 55 %. Mediji poput Washington Posta i HuffPosta gube organski promet, a neki, poput Business Insidera, masovno otpuštaju. Stručnjaci poručuju: Google više nije tražilica, nego ‘stroj za odgovore’, a spas se traži u gradnji lojalne publike mimo tražilica. tportal

11.10.2024. (19:00)

Zna li netko uopće za neku drugu tražilicu?

Duže od desetljeća Google je bio vodeća sila u oglašavanju putem pretraživanja, sad bi tome mogao doći kraj

Unatoč tome što je i dalje značajno ispred konkurencije, Google će vjerojatno prvi put u više od desetljeća imati manje od polovice udjela na američkom tržištu oglašavanja putem pretraživanja. Pojava umjetne inteligencije mijenja alate za pretraživanje fokusirajući se na pružanje odgovora ili sažetaka na upite korisnika, što potiče tražilice da prilagode svoje pristupe oglašavanju. Google trenutno prilagođava strategiju i integrira AI tehnologije. Hoće li se obraniti od rastućih rivala? Možda to pitanje treba postaviti jednoj od konkurentskih tražilica i vidjeti što one misle o Googleovoj budućnosti. Bug

08.10.2024. (14:00)

Nema više najboljih zemljišta u Monopolyju za privilegiranog igrača

Google proglašen monopolistom, slijedi moguće ‘razbijanje’ tvrtke

Ministarstvo pravosuđa SAD-a izborilo je antimonopolsku presudu protiv Googlea, označivši ga monopolistom u internetskom pretraživanju. Sudac Amit Mehta sada će odlučiti o mogućim mjerama, uključujući ograničavanje ugovora ili razbijanje kompanije. Strukturne mjere poput razdvajanja Chromea ili Androida su rijetke, ali moguće. EU je već godinama bezuspješno pokušavala obuzdati Googleovu dominaciju. Uz nove prijetnje iz AI sektora i rastuće konkurente poput OpenAI, slučaj bi mogao imati dalekosežne posljedice za tehnološke gigante i buduće start-upove. Lider

07.08.2024. (15:00)

Google i podjela kolača

Alphabetu prijeti razbijanje, Mozilli propast, Appleu i Samsungu gubitak prihoda

Američki savezni sud je u ponedjeljak presudio da Google predstavlja nezakoniti monopol, što znači da u ovoj fazi pobjeđuje Ministarstvo pravosuđa SAD-a i mnogi državni odvjetnici. Odluka bi mogla imati dalekosežne posljedice za Google i potencijalno druge velike tehnološke tvrtke koje se suočavaju sa sličnim antimonopolskim istragama. Google bi, ako im naum poništavanja presude ne uspije, mogao biti spriječen u sklapanju ekskluzivnih ugovora koji ga čine zadanom tražilicom na uređajima i preglednicima, što bi otvorilo prilike konkurentima da povećaju svoj tržišni udio. Prijete im kazne u visini od milijardu dolara. Apple-u su već sad pale dionice za pet posto, a Mozilla, koja ovisi o Google-u, bi mogla upasti u velike financijske probleme. Bug

17.05.2024. (22:00)

Skraćuje vrijeme pretraživanja

Google preoblikuje tražilicu uz pomoć Gemini AI-a – na vrhu rezultata pretraživanja uskoro sažeci

Da bi se uvele promjene, Google je napravio prilagođenu verziju svog modela Gemini AI. Nisu objavljene informacije o veličini ovog modela te načinu kako će se kontrolirati kvaliteta rezultata. Novu funkcionalnost nazvali su AI Overviews, jer će se sažeci generirani umjetnom inteligencijom sada pojavljivati na vrhu stranice rezultata pretraživanja. Kad se na tražilicu upiše pitanje, u ovom slučaju na hrvatskom jeziku, dobiva se rezultat u koji su uključeni linkovi a na vrhu stranice, opcija „Generate“ kako bi se klikom generirao AI sažetak. Nakon toga dobije se kratki sažetak i upute, točne, ali ne na hrvatskom jeziku, kojim je ispisan prompt. Umjetnom inteligencijom poboljšana tražilica svako će pomoći korisnicima, ali zbog ovog jezičnog primjera može se sve to smatrati i marketinškim spinom, na brzinu sklepanim modelom za potrebe konferencije. Bug

01.02.2024. (13:00)

Žestoka konkurencija

Tražilica koju su osmislili Hrvati: Omnisearch je drugačija od Google-a

Iako već na prvi spomen riječi ‘tražilica’ mnogima na pamet pada tehnološki div Google, čini se da i hrvatska pamet u ovom segmentu ima svoje adute. Omnisearch, naime, predstavlja tražilicu koja nudi inovativnu funkcionalnost omogućujući korisnicima precizno pretraživanje unutar velikih kolekcija videopredavanja ili drugih multimedijskih sadržaja. Koristeći vlastite algoritme dubokog učenja i umjetne inteligencije, Omnisearch izvlači maksimalnu količinu informacija iz različitih vrsta materijala. Zasad im je veći dio klijenata na sjevernoameričkom tržištu, no vide veliki interes i na hrvatskom. Poslovni

30.01.2024. (23:00)

Sadržaj zatrpan smećem

Internetske tražilice gube bitku protiv spama

Fokus istraživanja je bio na recenzijama zbog procjene kako su one naročito osjetljive na “kreativne” marketinške zahvate vezane uz optimizaciju internetskih tražilica. Otkrivena je “snažna korelacija između rangiranja internetskih tražilica i affiliate marketinga“, kao i “trend prema pojednostavljenom, repetitivnom sadržaju, koji je moguće djelo umjetne inteligencije”. Čini se kako će se situacija zbog napretka u razvoju generativne umjetne inteligencije u dogledno vrijeme pogoršati. Mreža