Bez reklama i prodaje podataka: čuvanje privatnosti na internetu novi je poslovni model - Monitor.hr
12.11.2021. (13:00)

Sigurnost se cijeni

Bez reklama i prodaje podataka: čuvanje privatnosti na internetu novi je poslovni model

Sve više startupa pokušava izgraditi posao oko korisnika koji cijene svoju privatnost pa se usredotočuju na pretplate umjesto na oglašavanje. Ako i koriste oglase, ne prate korisnike na način na koji to čine veliki igrači. I ta se politika, čini se, isplati. Tražilica DuckDuckGo između lipnja prošle i ove godine bilježi porast preuzimanja svoje aplikacije od 55%. Brave, web-preglednik usmjeren na privatnost, u godinu je dana udvostručio broj aktivnih korisnika i sad ih ima 36,2 milijuna. Maleni Presearch tek se približava trećem milijunu korisnika, a tu je i nova tražilica na tržištu You.com. Također je tu end-to-end šifrirana usluga e-pošte ProtonMail koja je nedavno dohvatila 75 milijuna korisnika. Bug


Slične vijesti

01.02. (12:00)

Žestoka konkurencija

Tražilica koju su osmislili Hrvati: Omnisearch je drugačija od Google-a

Iako već na prvi spomen riječi ‘tražilica’ mnogima na pamet pada tehnološki div Google, čini se da i hrvatska pamet u ovom segmentu ima svoje adute. Omnisearch, naime, predstavlja tražilicu koja nudi inovativnu funkcionalnost omogućujući korisnicima precizno pretraživanje unutar velikih kolekcija videopredavanja ili drugih multimedijskih sadržaja. Koristeći vlastite algoritme dubokog učenja i umjetne inteligencije, Omnisearch izvlači maksimalnu količinu informacija iz različitih vrsta materijala. Zasad im je veći dio klijenata na sjevernoameričkom tržištu, no vide veliki interes i na hrvatskom. Poslovni

30.01. (23:00)

Sadržaj zatrpan smećem

Internetske tražilice gube bitku protiv spama

Fokus istraživanja je bio na recenzijama zbog procjene kako su one naročito osjetljive na “kreativne” marketinške zahvate vezane uz optimizaciju internetskih tražilica. Otkrivena je “snažna korelacija između rangiranja internetskih tražilica i affiliate marketinga“, kao i “trend prema pojednostavljenom, repetitivnom sadržaju, koji je moguće djelo umjetne inteligencije”. Čini se kako će se situacija zbog napretka u razvoju generativne umjetne inteligencije u dogledno vrijeme pogoršati. Mreža

19.12.2023. (21:00)

Uvijek kad je netko prvi, taj se pamti do kraja života

Od Yahooa do ChatGPT-ja: Strategije uspjeha na tražilicama koje vrijede i danas

Još od prvih tražilica poput Yahooa! Ili Alta Viste, kreatori sadržaja su željeli da njihova stranica bude prva i tražili su načine kako to postići. Praksa je od tada pa do danas bila ista. Otkriti kako tražilice funkcioniraju i prilagoditi sadržaj tome. Tražilicama je uvijek bio cilj ponuditi korisnicima najbolji sadržaj tako da one redovito mijenjaju svoj algoritam, a samim time se mijenjaju i SEO strategije. Neke od njih su se zadržale i do danas. Netokracija

  • 1994.: Yahoo! I natrpavanje ključnih riječi – prije Googlea primat je imao Yahoo koji je počeo s algoritmom koji broji ključne riječi
  • 1996.: Google revolucija – Njihov algoritam PageRank je rangirao stranicu s obzirom na broj backlinkova, tj. broj drugih stranica koje pokazuju na nju (danas jedan od stupova SEO-a)
  • 1998.: Početak kupovanja backlinkova – praksa koja se do danas zadržala, katalog s linkovima koji se naplaćuju. Google to obeshrabruje
  • 2003.: Uragan Florida – prvi veliki Google-ov update, stvorilo kaos malim stranicama, od tada se SEO strategija prilagođava Googleovim ažuriranjima algoritma
  • 2013.: Natural language processing – Google je počeo pratiti da li su tekstovi pisani na prirodan način i kažnjavati neprirodno ubacivanje ključnih riječi samo radi rangiranja
  • 2014.: E. A. T. smjernice – fokus na kvalitetan sadržaj i backlinkove
  • 2019.: Mobile first – godine kada su primat počeli preuzimati mobilni uređaji, odnosno prednost se daje pregledu mobilnih verzija stranica
  • 2023.: Helpful content update – više nije dovoljno da sadržaj bude lijepo napisan, stručan i vjerodostojan. Sada mora biti i koristan

Buduće strategije SEO optimizacije: Google jako forsira “one click SERP”. Pokušava ljudima dati instantan odgovor na njihov upit bez potrebe za posjećivanjem stranice (onaj opis koji vam se zadnje vrijeme javlja na vrhu tražilice).

16.06.2015. (12:37)

California Dreamin'

Potraga za Googleovim rivalima

EyeIn je nova tražilica, upravo pokrenuta, i nije samo još jedna koja će pronaći rezultate slične Googleu, nego puni više. Izraelski proizvod EyeIn traži fotografije i videe koje su snimili milijuni korisnika društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama i Twittera. EyeInov osnivač Moshe Hogeg kaže kako “ljudi snimaju sve, ali je to nemoguće pronaći”, a njihova razlika je u tome što u pretrazi nije ključno ono što su ljudi rekli o fotografiji, nego njena lokacija. BBC piše kako se Apple sprema dati širu upotrebu svom Spotlightu, a i Facebook sprema strategiju kojom će ljude više držati na svom servisu. BBC