Ususret 'Crnom petku' - na što valja pripaziti - Monitor.hr
24.11.2022. (16:00)

Šopingholičari svijeta, pripazite

Ususret ‘Crnom petku’ – na što valja pripaziti

Prije kupovine na nepoznatom web shopu korisnici bi trebali barem ‘proguglati’ ime firme koja je navedena u uvjetima kupovine. Ako se ime tvrtke ne spominje nigdje na internetu, nema neku oznaku povjerenja niti web shop posjeduje neki društveni dokaz, poput pratitelja na društvenim profilima ili pouzdanih recenzija, nemojte im ostavljati podatke o svojoj kartici. Ako već morate kupiti nešto na sumnjivom web shopu, pogledajte nude li barem jedan siguran način plaćanja. Kao i svake godine do sada, prema analizi, i ove će se godine za vrijeme Crnog petka potrošači odlučivati za kupnju tech proizvoda i velikih kućanskih aparata. Zanimljivosti donosi Tportal, dok Green upozorava na crnu stranu ovog potrošačkog praznika, budući da se za njega tvrtke posebno pripremaju pojačanom proizvodnjom.


Slične vijesti

01.12. (07:00)

Dan kada svi zaborave na inflaciju

Crni Petak 2025: Rekordnih 107 milijuna eura prometa i 5,1 milijun računa, pet posto više nego lani

Tjedan Crnog petka donio je ukupno 435,1 milijun eura i gotovo 23 milijuna računa, što je rast od 15% u prometu i 13,2% u broju računa u odnosu na prethodni tjedan. U svim djelatnostima broj računa porastao je za 1,57%, a iznos za 6,65%. Tradicija američkog popusta, proširena u Hrvatsku, privukla je sve više kupaca i povećala fiskalnu aktivnost. Lider

30.11. (20:00)

Trgovine su out, čekanje paketa je novi lifestyle

Dostavljači su sve rjeđe na vratima, veliki porast korištenja paketomata…

U Hrvatskoj se godišnje dostavi oko 16 paketa po stanovniku dok je mjesec studeni tradicionalno najopterećeniji u dostavi. Istraživanje ukazuje kako 73 posto građana kupuje online i čine to barem jednom mjesečno. Broj dostavljenih paketa iz mjeseca u mjesec raste, a takav porast rezultat je sve učestalije kupovine postojećih korisnika. Preostalih 27 posto hrvatskih građana ne kupuje putem interneta i skloniji je obilasku trgovina uživo. Kad je u pitanju zadovoljstvo onih koji ipak kupuju, njih 24 posto prijavljuje iskustva s problemima u dostavi, a najčešće kašnjenja posebno su izražena u razdobljima velikih rasprodaja poput Crnog petka. Trenutačno je na različitim lokacijama diljem zemlje postavljeno oko 2 650 automata za preuzimanje paketa. Poslovni

27.11. (15:00)

Kad popusti padnu, raste samo – naivnost

Hrvatska udruga banaka upozorava na porast internetskih prijevara uoči Crnog petka

Uoči Crnog petka raste broj internetskih prijevara, upozorava HUB. Prevaranti plasiraju lažne oglase, trgovine i “mega popuste” kako bi ukrali osobne i kartične podatke. Često imitiraju hrvatske brendove i nude rasprodaje koje zapravo vode na lažne stranice, nakon kojih kupci ostaju bez proizvoda i s ukradenim podacima. Građanima se savjetuje provjera trgovina i iskustava korisnika te unos podataka samo na sigurnim stranicama, uz mogućnost provjere putem servisa iffy.cert.hr. HUB, MUP i CERT pokrenuli su kampanju “Budimo realni” kako bi upozorili na najčešće oblike prijevara. Bug

22.11. (15:00)

Dan kad se svi prave da inflacija ne postoji

Crni petak: put od kaosa do globalnog shopping spektakla

Crni petak danas je sinonim za velike popuste i početak blagdanske kupovine, no njegovi korijeni su puno složeniji. Izraz je nastao 1960-ih u Philadelphiji, gdje je označavao prometni kaos nakon Dana zahvalnosti. Tek krajem 1980-ih dobiva pozitivno značenje, kao dan kada trgovci ulaze “u crno”. S rastom internetske trgovine pretvara se u globalni fenomen, a rasprodaje se šire s jednog dana na cijeli mjesec. Istodobno jačaju pokreti koji potiču održiviju i promišljeniju kupovinu, poput Green Fridaya i Buy Nothing Daya. After5

20.11. (08:00)

Dan kad cijene rastu brže od popusta

Crni petak ili crni humor: kupci opet prozivaju “lažne” popuste

Rasprava na Redditu otkrila je ponovno nezadovoljstvo kupaca zbog praksi trgovaca uoči Crnog petka. Jedan korisnik opisao je kako je komplet bijele tehnike u košarici poskupio 27% nekoliko dana prije akcije, što mnogi smatraju standardnom “pred-bf” taktikom. Komentatori tvrde da su lažni popusti uobičajeni, a dio kupaca zbog toga naručuje isključivo iz inozemstva. Upozoravaju i da se pravi popusti mogu prepoznati samo praćenjem cijena mjesecima unaprijed, dok se na tržištu sve češće pojavljuje i roba slabije kvalitete proizvedena baš za Crni petak. Index

03.12.2024. (18:00)

Blagdan za potrošače

Hrvati na Crni petak potrošili oko 123 milijuna eura u trgovinama

U Hrvatskoj se ove godine bilježi rast potrošnje od 7,2 posto u odnosu na 2023. godinu, prema podacima o fiskaliziranim računima 29. studenoga. U trgovinama, Hrvati su ‘ostavili’ 122.623.280 eura na oko pet i pol milijuna fiskaliziranih računa. Usporedbe radi, prema podacima Porezne uprave, na prošlogodišnji Crni petak, Hrvati su u trgovinama potrošili 113.877.561 eura na oko 5 milijuna i 400 tisuća fiskaliziranih računa. Dakle, Hrvati su ove godine na Crni petak u trgovinama potrošili 7,2 posto više. Ove godine se više i jelo i pilo, pa je tu potrošnja bila 11.918.782 eura. Na ostale usluge potrošeno je 19.848.416 eura. Forbes

28.11.2024. (18:00)

Negdje popust, negdje zamka

Crni petak: Najčešće prevare i kako ih izbjeći

Crni petak donosi velike popuste, ali i mnoštvo sofisticiranih prevara. Najčešći trikovi uključuju lažne web trgovine poznatih brendova, prodaju nepostojećih proizvoda poput PS5 konzola, deepfake reklame koje promoviraju “čudesne” proizvode, i QR kodove koji vode na zlonamjerne stranice. Prevaranti koriste umjetnu inteligenciju za uvjerljive lažne recenzije i reklame, a cilj im je krađa podataka i novca. Posebno su pogođeni lakovjerni kupci na društvenim mrežama. Stručnjaci savjetuju oprez, provjeru web adresa, korištenje kreditnih kartica i izbjegavanje kriptovaluta za plaćanje. Pazite, jer “popust stoljeća” lako može isprazniti vaš novčanik. Poslovni

25.11.2024. (08:00)

Potrošačka groznica na TikToku

Crni petak 2024.: mobilni uređaji, društvene mreže i ekološka svijest

Black Friday 2024. obilježit će rast online kupovine, posebno putem mobilnih uređaja i društvenih mreža poput TikToka i Instagrama, koji su ključne platforme za otkrivanje ponuda. Trgovci će se oslanjati na personalizirane kampanje, influencere i umjetnu inteligenciju kako bi optimizirali korisničko iskustvo. Uz “doom spending” kao reakciju na ekonomske nesigurnosti, naglašava se i etička kupnja, s fokusom na održivost. Uspjeh ovisi o prilagodbi trendovima i višekanalnoj prodaji, dok personalizacija komunikacije postaje nezaobilazan alat. Crni petak više nije samo dan već cijeli shopping mjesec. Poslovni

12.11.2024. (14:00)

Šopingholičari, ajmo, stigao je čas

Bliži se ‘Black friday’, termin koji je prvo koristila američka policija, a kasnije postao oznaka za popuste u trgovinama

Značenje Crnog petka počeo se oblikovati 1950-ih godina i koristila ga je policija u Philadelphiji. Kako Crni petak pada na dan nakon američkog Dana zahvalnosti, policija je tim terminom opisivala kaos koji je nastajao u gradu. Za njih je taj dan bio sve samo ne dan za slavljenje zbog velikog broja turista i kupaca koji dolaze u grad. Osamdesetih se termin počeo koristiti u marketinške svrhe, a u Europu je stigao 2010-ih. Ovaj dan svake godine pada na četvrti petak u studenom, a ove pada na 29. studenog. U Hrvatskoj će brojni dućani imati popuste, koje neki imaju i cijeli tjedan, a neki i cijeli mjesec. Net

09.11.2024. (12:00)

Ne znaš tko je škrt, a tko šparan

Kako se Hrvati spremaju za Crni petak: većina želi uštedjeti na luksuznim artiklima

Čak i ako 12 posto Hrvata vjeruje da više nema podjednako dobrih ponuda kao u prošlosti, 7 od 10 ispitanika misle da je Crni petak dobra prilika za atraktivne kupnje. Samo 3 posto hrvatskih ispitanika je reklo da namjerno bojkotiraju Crni petak, a 9 posto ispitanika smatra da danas tijekom Crnog petka ima previše lažnih web-stranica i prodavača povezanih s prijevarama, stoga ne planiraju sudjelovati u njemu. No, gotovo 48 posto onih koji čekaju Crni petak ciljano čekaju sniženje onih proizvoda koji su im inače preskupi. rećina ispitanih Hrvata rekla je da po nižim cijenama kupuju artikle koje i inače kupuju, dok 26 posto ovu priliku koristi za kupnju božićnih darova. 7 posto Hrvata Crni petak koriste kako bi kupili zalihe kućanskih potrepština (deterdženta, higijenskih potrepština, itd.). Ima i onih koji koriste priliku da se počaste, odnosno u svrhu ‘shopping terapije’. Lider