Države koje najviše ovise o turizmu - Monitor.hr
24.05.2020. (20:30)

Frtalj kruha

Države koje najviše ovise o turizmu

25% poslova u Hrvatskoj, odnosno njih 383.300 ovisi o turizmu i putovanjima, infografika je koja sažima svu tragediju hrvatskog gospodarstva. Po tome smo prvi u EU, i među prvima u Europi – Crna Gora i Gruzija stoje lošije. Antigva i Barbuda najlošije stoje – 91% poslova ondje ovisi o turizmu, piše Visual Capitalist.


Slične vijesti

31.07.2023. (12:00)

Čeka nas zimsko ljetovanje

Turistička sezona mogla bi se pomaknuti zbog klimatskih promjena

Zbog velikih vrućina s glavnih ljetnih mjeseci turistička bi se sezona mogla pomaknuti na sadašnje podsezone, uvjeren je direktor najvećeg njemačkog turističkog koncerna TUI. To bi moglo imati pozitivnog učinka za sve. Dok za najvećih ljetnih vrućina vladaju požari, za budućnosti se prognozira pojačanje potražnje za regijama u kojima temperature nisu postigle tolike vrijednosti kao na Sredozemlju, što bi moglo biti dobro za sjevernije krajeve Europe kao i planinske regije u kontinentalnom dijelu. Sredozemni otoci će i dalje ostati atraktivni, ali vjerujem da će se potražnja pomicati na mjesece s blažim temperaturama i s bukinzima već od veljače, smatraju. DW

18.07.2023. (15:00)

Ne samo paštetu i špagete, i WC papir nosit od doma

Ovo su cijene u dućanima na kopnu i moru. U jednom prašak za veš 47 eura, u drugom 22

Za razliku od sladoleda i restorana, trgovine su nužne za svakodnevni život i domaćih, i gostiju. Zbog toga su i cijene u njima, s obzirom na to da se radi o nužnim prehrambenim i neprehrambenim namirnicama, nešto što više utječe na svakodnevni život. Usporedili smo cijene u Splitu, Supetru, Puli i Zagrebu, i to u Konzumu, kao najvećem trgovačkom lancu, i u dva manja lanca, izrazito zastupljena na Jadranu – Studencu i Tommyju. Iako je riječ o istim trgovinama s pretežno identičnom ponudom proizvoda, vidljivo je da se njihove cijene razlikuju od mjesta do mjesta, a na iznose tih cijena, dakako, najviše utječe turizam. Što je turistička destinacija traženija – u njoj su cijene veće. Studenac je daleko najskuplja trgovina, dok Tommy i Konzum imaju više-manje usklađene cijene i znatno veći broj proizvoda na akciji. Također, razlike u cijenama njihovih proizvoda ne odskaču drastično između Splita, Supetra, Pule i Zagreba. Index

20.06.2023. (01:00)

I dalje sunce, more i plaže, pa dok ne dosadi

Povijesna godina za hrvatski turizam: Vrijeme je za kvalitetu, a ne masovnost

Mnogi su jednostavno vidjeli priliku za dobrom investicijom ulaganjem u gradnju ili kupnju apartmanskog smještaja. Tako danas imamo preko 60 posto kapaciteta u privatnom smještaju, dok recimo u Grčkoj ili Italiji privatni smještaj čini oko jedne trećine, a u Španjolskoj svega 24 posto. Iako smo popularna destinacija, daleko smo od iskorištenosti punog potencijala. Trebali bismo bježati od masovnog turizma, a prema njemu idemo. Umjesto toga treba razmišljati o sadržaju i kvalitetnim radnim mjestima (iako nitko neće reći kakav točno sadržaj). Lider

01.03.2022. (15:45)

Najam van sezone

Birtić: Već se zna, i iduća turistička sezona već je srušila rekorde

Brzi test kontaktiranja vlasnika apartmana u subotu i nedjelju, slobodan sam zaključiti, otkriva i da je prošla sezona bila fantastična te da će i ovo ljeto potući sve rekorde. Ili, hajde, ako i ne otkriva, iz testa se to da prognozirati s velikom vjerojatnošću pogotka. Vikendom uglavnom ne odgovaraju na poruke. Što će reći, dovoljno im je dobro, i predobro. Također, neki u ponudi diskretno, da te zaprepasti tek na dolasku, nimalo diskretno napišu da se ručnici i plahte dodatno naplaćuju. Da im je dobro vidi se i po cijenama izvan sezone. Vrlo često su iste kao u sezoni ili samo neznatno snižene. Cijenu najma bolje drže desetljećima netaknuti “bakini” apartmani, nego sređeni novijim namještajem i pločicama. Dalje, praksa “ne da mi se mijenjati lancune za dva noćenja”, gotovo neslužbena himna sezone, na mnogim mjestima vrijedi i u veljači. Traži se minimalno tri ili više noćenja – piše Tomislav Birtić. Express

21.11.2021. (10:00)

Najbolji, ali ne dovoljno dobri

Europski turizam na putu je oporavka, a Hrvatska u odnosu na konkurenciju ima ozbiljan problem

Rast noćenja u odnosu na prošlu godinu ostvaren je u svim članicama EU, a brojka od 856 milijuna noćenja od lipnja do kolovoza govori u prilog tomu. Iako brojke nisu dosegnule predpandemijske, znak je to oporavka i svakako je bolje nego prošle godine. S 81 posto rezultata od predpandemijske godine, Hrvatska jest u vrhu oporavka, no Veljko Ostojić upozorava da je potrebno raditi na turističkom oporavku i napretku, pogotovo u sektoru radne snage koji ističe kao najvažniji problem s kojim se Hrvatska susreće uz problematično polje investicija. Tportal

24.10.2021. (15:00)

Nema zime

Nikolina Brnjac: ‘Sezona je na korak od rekorda, na dobrom smo putu‘

Uoči Dana hrvatskog turizma koji se održavaju nakon godine pauze ministrica turizma osvrnula se na probleme s kojim se suočava te procijenila još trajuću sezonu. Najveći problem, ističe, nedostatak je radne snage, a strategija Ministarstva je poticanje cjelogodišnjeg poslovanja, no i stipendiranje zanimanja vezanih uz turizam. Ističe kako se obogodišnje brojke u turizmu približavaju onima iz 2019., a bilježi se odlično stanje i u postsezoni, što daje vjeru da će sezona završiti s odličnim prihodima, no smatra kako je potrebno i dalje raditi te planira povući sredstva iz fondova i dalje jačati tu gospodarsku granu. Jutarnji list

24.08.2021. (10:30)

Iznad očekivanja

Zašto je Istra najpopularnija turistička destinacija? “Visoko su podigli ljestvicu”

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac komentirala je turističku sezonu te potvrdila da je broj turista ove godine premašio onaj iz 2020. te smatra kako je za to zaslužna kampanja Stay safe in Croatia, kao i okretanje poboljšanju kvalitete smještaja i turističke ponude. Iako Zagreb kaska za 2019. te je ostvario 45 % noćenja iz te godine, zapažena je promjena ponašanja turista te oni ostaju duže. Istra, kao uvijek, prednjači, a zasluge treba pripisati dugogodišnjoj tradiciji te pripremi destinacije, ali i blizini te radu turističkih zajednica od kojih se izdvaja ona rovinjska. Index

10.08.2021. (22:30)

Mediteranska zelena oaza

Hrvatska im je jedina u zelenom: Stižu Nizozemci

u prvih sedam mjeseci iz Nizozemske je u Hrvatsku stiglo135 tisuća turista koji su ostvarili oko 700 tisuća noćenja, ukupno dvostruko više nego lani, a sad se očekuje veliki val njihovih dolazaka jer su u četvrtak Hrvatsku označili kao zelenu zonu, jedinu među Mediteranskim zemljama. Zbog olakšana povratka u zemlju prilikom kojega ne moraju u samoizolaciju te se ne moraju testirati, ali i zbog nikad više avionskih linija, Nizozemce hrvatske turističke destinacije očekuju u kolovozu te u podsezoni, ali turistički djelatnici sumnjaju da će se ostvariti rekordan broj noćenja iz 2019. godine. Tportal

06.07.2021. (14:30)

Mala zemlja za siguran odmor

Hrvatska je spremna za špicu sezone, direktor HTZ-a: ‘Očekujemo oko 60 posto prometa iz rekordne 2019.‘; Upozorava na problem koji je ove godine ‘doživio vrhunac‘

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić u intervjuu za Slobodnu Dalmaciju najavio je solidnu turističku sezonu, a djelomično je tomu pridonijela kampanja „Trust me, I’ve been there“ koja se provodi na 12 tržišta. Najvjerniji su gosti Slovenci, Nijemci, Austrijanci, Česi, Poljaci, Slovaci i  Mađari, a Hrvatska je implementacijom funkcionalnog sustava covid putovnica osigurala njihov boravak te se pozicionirala kao sigurna zemlja. Kao najveći problem navodi nedostatak radne snage koja se ove godine najviše osjeti pa se uvoze radnici i iz zemalja izvan EU. Slobodna Dalmacija

05.06.2021. (12:30)

Opet nas je sezona dočekala nespremne

Kroničan manjak radnika u turizmu: nekima nude i plaću od 5000 eura

Početak turističke sezone u Hrvatskoj dočekan je s golemim manjkom radne snage na Jadranskoj obali, gdje u svakom većem mjestu, primjerice, nedostaje po 50-ak kuhara, zbog čega ponuđene plaće lete u nebo. Manjak radnika ozbiljna je prijetnja turizmu, jer ugostiteljski objekti ‘krpaju’ radnu snagu. Problem koji traje nekoliko godina zbog korone je buknuo, jer je dio ljudi promijenio branšu (Poslovni). Kroničan manjak radne snage turističke kuće sve više okreće prema drugim tržištima: BiH, Srbiji, Makedoniji, ali i onim udaljenijima: Indiji, Nepalu, Filipinima, što opet nije jednostavno zbog potrebnih dokumentacija i odobrenja. (Danica)