Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z? - Monitor.hr
02.01.2022. (15:30)

Poslodavci, jel čitate?

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Generacija Z, koja počinje ulaziti u poslovni svijet, naziv je za pojedince rođene između 2000. i 2010./2015. Međutim, često susrećemo imena poput: mobilna generacija, e-generacija, tiha generacija, mrežna generacija. Potpuno su digitalni. Swipeaju. Povezani su s cijelim svijetom. Neki bi rekli da su pomalo autistični. Većina ljudi ih neće ili ne želi razumjeti. Ne traže odobrenje od roditelja, odobrenje nalaze kod prijatelja. Dobro su odgojeni, ali socijalne vještine im nisu nešto s čime će se pohvaliti. Dobro raspoređuju informacije, dobro matematički rasuđuju i pamte, vrlo su mentalno fleksibilni, dobri u radu s brojevima, originalni su i prepoznaju obrasce. Perceptivna brzina im je dobra, ali su vrlo osjetljivi na probleme. Vrlo su kritični, ali s druge strane im je prosudba i odlučivanje loše. Dobra djeca s nedostatkom iskustva i zbog toga je to generacija koja traži mentora, prijatelja čiji će međusobni odnos biti prije svega, ne autokratski – nego meritokratski i živ. Netokracija


Slične vijesti

Četvrtak (10:00)

S dedom na posao

Do 2034. godine 80 posto radne snage u razvijenim gospodarstvima činit će milenijalci, generacija Z i prva generacija Alfa koja će postati punoljetna

U vrijeme sve manjeg broja radno sposobnih, svijet računa na milenijalce, genzere i prve Alfe da preuzmu uzde tržišta rada. Mladi širom svijeta već pokazuju kako inovacije i poduzetništvo ne čekaju mirovinu – od limunade iz dvorišta do robota za građevinu. Uspješno spajaju društvenu svrhu i profit, mijenjaju logistiku, kozmetiku i prehranu, povezuju generacije i tržišta. I dok se stariji pitaju kamo sve to vodi, ovi mladi već znaju: prema održivijoj i digitalnijoj budućnosti – s više smisla i manje otpada. Poslovni

23.06. (17:00)

Djeca interneta sanjaju o životu izvan Wi-Fija

Sveto trojstvo Generacije Z: Novac, svrha i mentalno zdravlje

Milenijalci i generacija Z mijenjaju pravila igre na tržištu rada – ne jure hijerarhiju, već traže balans, svrhu i mentalno zdravlje. Iako ih često krive za manjak truda, oni žele mentorstvo, fleksibilnost i kontinuirano učenje. Umjetna inteligencija ih i privlači i plaši, a visoko obrazovanje sve manje cijene. Poslodavci koji žele zadržati mlade talente moraju ponuditi više od plaće – cijeli paket. Poslovni

29.05. (16:00)

Tko rano štedi, dvije mirovine grabi

Automatska štednja za mirovinu: spas iz trećeg stupa za Generaciju Z?

Omjer zaposlenih i umirovljenika u Hrvatskoj već sada iznosi 1,4:1 i nastavlja padati, dok će udio mirovine iz prvog stupa znatno opasti. Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić predlaže uvođenje opt-out modela za treći stup štednje, kakav već postoji u UK-u i Latviji. UMFO podržava ideju, naglašavajući važnost financijske pismenosti, ranog uključivanja i poreznih poticaja. Automatsko uključivanje, uz mogućnost dobrovoljnog izlaska, moglo bi osigurati veću mirovinsku stabilnost za generaciju Z i rasteretiti javni sustav. Lider

24.05. (19:00)

Ugasili ekrane, upalili život

The Offline Club – digitalni detox koji osvaja svijet

“The Offline Club” iz Nizozemske s gotovo 530.000 pratitelja na Instagramu paradoksalno promiče digitalni detox. Cilj im je vratiti ljudskost u društvo opsjednuto ekranima organiziranjem okupljanja bez mobitela. Ljudi čitaju, igraju se i odmaraju, prisjećajući se života prije pametnih telefona. Koncept se širi Europom, a raste i želja mladih za manje vremena na internetu, unatoč poteškoćama s isključivanjem. Neke zemlje, poput Australije i Danske, već podižu dobne granice za društvene mreže ili zabranjuju telefone u školama, prepoznajući povezanost prekomjernog korištenja s psihičkim problemima. DW

21.04. (22:00)

Pijani od zdravlja, mamurni od štednje

Mladi sve manje piju alkohol, širi se trend koji mijenja društvene navike

Umjesto izlazaka s čašom u ruci, generacije Z i milenijalci sve više biraju zdravlje, financijsku stabilnost i – bistru glavu. Istraživanje Beyond the Buzz 2025. pokazalo je da četvrtina mladih koji trenutno konzumiraju alkohol planira smanjiti unos alkohola u nadolazećoj godini. No, ovaj trend nije tek prolazna moda, već dio dublje kulturne promjene. Tri su razloga – najčešći je osobni izbor, drugi je zdravlje, a treći financije. To ne znači da se odbijaju zdravice i drugi društveni rituali, samo s bezalkoholnim supstitutima. Index

06.04. (15:00)

Kad breskva nije voće, a mozak ne služi za razmišljanje

Ni emotikoni nisu kakvima se čine: Mlađim generacijama pahulja snijega simbol za drogu, ima ih i +18

Postoje dvostruka značenja naizgled nevinih emotikona koje bi tinejdžeri mogli koristiti za slanje tajnih poruka. Kokain se opisuje pahuljicom, snjegovićem ili crnom kuglom s brojem 8 ( ❄,☃️,🎱). Kada mladi pišu o marihuani, koriste emotikone stabla, lista ili grane (🌳,🍃,🌿). Kad su u pitanju 18+ značenja, požuda se simbolizira emotikonom plamena, znojenja ili vraga (🔥,🥵,😈), dok je oralni seks predstavljen simbolima mozga ili jezika (🧠,👅). Određene genitalije, ovisno o spolu, označene su patlidžanima, hrenovkama, trešnjama ili breskvama (🍆,🌭,🍒,🍑). Analni seks označava se emotikonom krafne (🍩). Index

03.04. (10:00)

Zašto bi radili 12 sati dnevno za drugoga kad mogu isto toliko za sebe – i još uživati u tome?

Mladi mijenjaju igru: biznis umjesto karijere

Mlađe generacije, posebice generacija Z, sve više odbacuju tradicionalnu karijeru u korist poduzetništva. Motivirani iskustvima svojih roditelja, koji su često radili prekovremeno za stabilnost, mladi radije biraju nesigurnost i kreativnost vlastitog biznisa. Prema istraživanjima, čak 78 % pripadnika generacije Z vjeruje da je pokretanje vlastitog posla najbolji izbor. Stručnjaci navode da su globalne krize, digitalizacija i promjene u vrijednostima oblikovale njihov odnos prema radu, prioritetima i novcu, zbog čega sve češće biraju fleksibilnost umjesto korporativne hijerarhije. Lider

30.03. (13:00)

TikTok Internacionala

Generacija Z ne bježi od poslova radničke klase, sve manji interes za studij

Dok su starije generacije uvijek isticale da treba imati završen fakultet i zatim dobiti posao na neodređeno, pripadnici generacije Z imaju drukčiju viziju uspjeha. Iako su odrasli u digitalnom dobu, oni se ne vide u uredu “9-5”, već u blue-collar poslovima, piše Forbes. Blue-collar (plavi ovratnici) workers naziv su za radnike u fizičkim i tehničkim zanimanjima kao što su građevinarstvo, strojarstvo, vodoinstalaterstvo… Blue-collar radnici svoje vještine stječu kroz zanatsku školu ili praksu, dok white-collar radnici uglavnom imaju akademsko obrazovanje. Generacija Z svjesnija je ekonomskih poteškoća. Globalno istraživanje Deloittea pokazalo je da 56% ispitanika generacije Z živi od plaće do plaće, a trećina ih je zabrinuta zbog sve većih troškova života. Stoga se mnogi nakon srednje škole odlučuju na osposobljavanje za neki zanat ili zapošljavanje, što je na kraju jeftinije od studiranja. Index

26.03. (21:00)

Kad Hollywood zove, Gen Z ne diže slušalicu

Gen Z okreće leđa Hollywoodu i traži autentičnost, pronalazi je na – društvenim mrežama?

Prema Deloitteovom istraživanju, Gen Z sve više preferira sadržaj s društvenih mreža u odnosu na tradicionalne filmove i serije – 56% ih smatra da su im ti sadržaji relevantniji. Također, pola ih osjeća jaču povezanost s influencerima nego s glumcima. Ključ je u autentičnosti, dok Hollywood percipiraju kao umjetan, pogotovo s AI-jem u igri. Studiji razmatraju prilagodbu – ulaganje u AI, društvene mreže i kraće formate. No, pitanje ostaje: može li Hollywood preživjeti bez previše “hollivudizacije”? Ako Hollywood želi zadržati Gen Z, mora postati autentičniji ili barem naučiti “pričati” njihovim jezikom. No Film School

10.03. (19:00)

Mladi hoće smisao, stariji hoće strpljenje – tko će popustiti prvi?

Generacija Z na tržištu rada: fleksibilnost, smisao i malo manje TikToka

Generacija Z do 2030. činit će 30% radne snage, donoseći zahtjeve za fleksibilnošću, smislom i društvenom odgovornošću. Poslodavci pak očekuju proaktivnost, komunikativnost i strpljenje. Iako su digitalno potkovani, Gen Z zaostaje u korištenju AI-a. Stres, financijska nesigurnost i nerealna očekivanja dodatni su izazovi. Lideri ističu važnost preuzimanja odgovornosti, otvorenog dijaloga i otpornosti na prepreke. Ključ uspjeha leži u međugeneracijskoj suradnji – stariji trebaju slušati, mlađi učiti, a svi zajedno prestati čekati savršen trenutak. Poslovni