GDPR drastično smanjio članstvo HDZ-a u Zagrebu - pali na samo 4 tisuće ljudi - Monitor.hr
30.04.2019. (20:30)

PADeze

GDPR drastično smanjio članstvo HDZ-a u Zagrebu – pali na samo 4 tisuće ljudi

Prije dva mjeseca je 18.408 Zagrepčana koje u HDZ-ovoj evidenciji vode kao članove stranke dobilo obrasce koje su trebali popuniti osobnim podacima, a dosad ih je formular vratilo samo 4.142, odnosno 22,5%. Novi list piše da je ovaj podbačaj u vodstvo HDZ-a izazvao pravi šok jer sad mogu utemeljeno tvrditi da u Zagrebu imaju tek 4.142 člana. Inače, HDZ tvrdi da su cijeloj državi ima 220 tisuća članova.


Slične vijesti

06.05. (23:00)

Good guy Google

Kako natjerati Google da vas zaboravi

Google je dominantan u svijetu internetskih tražilica, a to dokazuje i činjenica da se njome služi čak 3.8 milijuna ljudi u samo jednoj minuti. Naši privatni podaci često su razbacani na raznim web-mjestima i zbog toga je teško sa sigurnošću reći da neki od njih nisu oni koji su privatni, ili oni koje jednostavno ne želimo da drugi vide kada upišu naša imena u tražilicu. Upravo zbog tog problema, Google je razvio proces koji nam dopušta da zatražimo da neki naši podaci budu maknuti iz rezultata tražilice. Google će u većini slučajeva odobriti vaše zahtjeve za uklanjanje rezultata pretraživanja koji otkrivaju osobne podatke: adrese, brojeve telefona, medicinsku dokumentaciju, fotografije i snimke koje mogu biti inkriminirajuće za nas i slično. Lider

22.04. (13:00)

Džepni pomoćnik

Hrvatska platforma Regula sprječava GDPR kazne za kolačiće

Većina današnjih web stranica sprema kolačiće na uređaje posjetitelja, što prema važećem zakonodavstvu zahtijeva privolu korisnika. Nažalost, jako velik broj hrvatskih web stranica tu privolu još uvijek ne prikuplja na ispravan i zakonit način. Takve probleme želi riješiti Regula, novopokrenuta platforma za upravljanje privolama za kolačiće s jedinstvenim značajkama, prva sa sučeljem i korisničkom podrškom u potpunosti na hrvatskom jeziku. Njezin osnivač kaže kako je u svom radu shvatio da većina obavijesti o kolačićima na koje nailazimo nije dovoljno transparentna niti uopće nudi mogućnost izbora posjetiteljima – s tim da neke web stranice koriste servise koji to niti ne omogućuju. Na taj način tvrtke riskiraju novčane kazne, ali i rušenje vlastite poslovne reputacije te gubitak korisničkog povjerenja. Lider

23.03. (12:00)

Konačno virtualni kolačići finog okusa

Stiže doba “zero-party” podataka: Ne trebate pretpostaviti što korisnik želi, sve što treba je pitati

Google planira ukinuti third-party kolačiće početkom 2023. godine čime će se promijeniti način na koji se prati online ponašanje korisnika. Pojavit će se nove prakse, strategije, ali i pojmovi. Jedan pojam koji obećava promjenu i o kojem se posljednjih dana sve više priča je zero-party data. Podaci su to koje brend skuplja izravno od samog korisnika i koristi u svrhu poboljšanja korisničkog iskustva na svojoj aplikaciji. Cijela premisa je da korisnik svjesno pristaje otkriti privatne podatke, a za uzvrat ostvaruje benefite personaliziranog korisničkog iskustva. Dakle, kod zero-party podataka korisnik sam bira hoće li otkriti privatnu informaciju i u kojem trenutku. Netokracija

19.03. (16:30)

GDPR, američka vs europska birokracija te ostala braća

Ako u poslovanju koristite digitalne alate, provjerite jeste li u prekršaju

EUROPSKA UNIJA krenula je u totalni rat protiv najvećih tehnoloških tvrtki na svijetu, a u tom križarskom pohodu birokrata kolateralne žrtve mogli bi postati svi koji se bave bilo kakvim online poslovanjem, dok bi se čitava tehnološka, marketinška i medijska digitalna industrija mogla vratiti na početak interneta. Stoga, ako imate webshop, blog, web stranicu, aplikaciju, nudite bilo kakvu uslugu online ili vaše poslovanje koristi bilo koju digitalnu tehnologiju američkih kompanija morate znati: samom činjenicom da poslujete online, trenutno ste vrlo vjerojatno u prekršaju i prijete vam tužbe i velike kazne. – piše Ivan Pleše.
Europske su vlasti kroz 2020. godinu naplatile 180 milijuna dolara kazni zbog kršenja GDPR-a, a u 2021. godini iznos se povećao na 1.25 milijardi dolara. Google, Facebook, Netflix, Amazon, Cloudflare, Microsoft, Oracle i sve ostale američke kompanije po trenutnom GDPR okviru krše pravila kontrole i procesuiranja osobnih podataka korisnika iz EU s obzirom na to da te tvrtke svoja poslovanja imaju registrirana u SAD-u. Jedno od rješenja je deidentifikacija osobnih podataka korisnika (enkripcijom, anonimizacijom ili pseudonimizacijom), a alternative su radikalne (prestanak korištenja alata i tehnologija svih američkih tvrtki, a to je okvirno oko 80% tehnologija koje se danas koriste na internetu), no takav egzodus tehnologije značio bi vraćanje u kameno doba internet tehnologija u EU. Zadnja opcija su novi pregovori oko transatlantskog “data agreementa” između SAD-a i EU, a u međuvremenu će tehnologije digitalnog oglašavanja koje omogućavaju oglašivačima da lakše pronađu korisnike koje njihov proizvod zaista zanima (i obrnuto) i koja je bila ogroman katalizator razvoja kompletne digitalne industrije i sukladno tome gospodarstva biti u sve većim problemima.

30.07.2020. (13:00)

Građanska prava

Vojković: Građani trebaju imati pravo snimati policijsko postupanje

Da rezimiramo – dok je ograničenje snimanja očevida opravdano, snimanje policijskog postupanja prema građanima u demokratskom sustavu treba biti potpuno slobodno. Ne može se policija izvlačiti da takvo snimanje, još u pravilu na javnom mjestu, predstavlja kršenje osobnih podataka. Policajac je službena osoba čije ponašanje prema drugim građanima svatko treba imati pravo snimati. Policajac kojemu se to ne sviđa ima pravo skinuti odoru i naći si drugi posao. Narod ga plaća pa mu narod ima pravo nadzirati rad. Piše Goran Vojković za Index

05.02.2020. (23:30)

Totalni punk

Velika Britanija odbacuje GDPR i Direktivu o autorskim pravima

Nakon razvoda od EU, Velika Britanija već najavljuje uspostavu vlastitih pravila. Tako neće provoditi Direktivu o autorskim pravima koja se treba početi primjenjivati do 7. lipnja 2021. godine, kao ni EU pravila o zaštiti podataka -GDPR. Umjesto njega, raspravljat će se o zamjenskom rješenju, potpisivanju sporazuma o adekvatnosti između Velike Britanije i EU. Bug

27.08.2019. (11:30)

Radi unaprijeđenja vašeg djelovanja ovaj razgovor može biti snimljen

Smije li se policija snimati? Smije.

“Kako službena osoba nije privatna osoba, te ne može imati zaštitu privatnosti kao i građanin, i to istovremeno raspolagati pravima službene osobe, slijedom toga nisu ni povrijeđena njihova prava kao prava pojedinca na privatnost” – stoji u službenom rješenju dubrovačkog Općinskog državnog odvjetništva koje je odbacilo kaznenu prijavu policije zbog “neovlaštenog zvučnog snimanja i prisluškivanja” s kraja 2017. godine. Index, 3. stranica rješenja gdje sve piše.

31.05.2019. (21:00)

I SAD bi trebao usvojiti GDPR, kažu u Microsoftu

10.05.2019. (08:30)

Godišnjica velike besmislice

GDPR: Smiju li se snimati djeca na školskim priredbama?

GDPR je većini internetskih korisnika najpoznatiji kao dosadan niz brzih pop-up obavijesti o privatnosti koje im iskaču dok surfaju po internetu i koje im idu beskrajno na živce. Pop-up obavijesti bile su zamišljene kao prva informacija nakon koje bi korisnici mogli sami shvatiti kako svaka aplikacija koju posjeduju i web stranica koju posjećuju koristi njihove podatke. No, u najvećoj mjeri su imale suprotan učinak i stvorile su zamor kod korisnika od te silne potrebe klikanja i davanja suglasnosti. Nedavni članak irske Komisije za zaštitu podataka koji raspravlja o događajima u školama graniči s apsurdom, a odnosi se na snimanje djece na školskom sportskom natjecanju. Školi su savjetovali da napravi scenarij gdje će se i kako djeca fotografirati, kako bi o tome mogli unaprijed obavijestiti roditelje i od njih dobiti suglasnost za snimanje. Djecu su označili različitim naljepnicama, zavisno o tome jesu li roditelji dali ili odbili odobrenje za snimanje. Sve apsolutno nepotrebno. Slobodna