Ivica Buljan i Oliver Frljić o fašizaciji Hrvatske na Slovenskoj TV - Monitor.hr
18.05.2016. (15:31)

Moraju u susjedstvo da kažu što misle

Ivica Buljan i Oliver Frljić o fašizaciji Hrvatske na Slovenskoj TV

Fašizam je u Hrvatskoj državni projekt, izjavio je Oliver Frljić u intervjuu za slovenski RTV4 [video_icon]. Uništava se sve što je kritički glas prema vladi, a fašizacija Hrvatske je iz ulične faze prešla u institucionalnu, od branitelja do sastava vlade i ministra Hasanbegovića, kaže Frljić. Ivica Buljan pak upozorava kako HDZ uvjerava građane da trebaju biti lojalni podanici sistema.


Slične vijesti

23.01.2021. (21:30)

Kazalište s glavom u pijesku

Zagrebački HNK izazvao niz kritika zbog svoje posvete Miri Furlan. Nakon njih oglasio se ravnatelj Drame Ivica Buljan: ‘Miro, ja te molim, oprosti’

U moru nekrologa i posveta preminuloj glumici Miri Furlan i Zagrebački HNK oglasio se prigodnim riječima, no za njih su dobili niz negativnih komentara korisnika Facebooka zbog rečenice o njezinu otkazu. Kazalište je nekrologu, naime, dodalo: “Odlazak u SAD 1991. godine zbog političkih razloga je bio trenutak prestanka njezinog rada u Hrvatskom narodnom kazalištu, no njezina umjetnička ostavština živi i dalje.” Korisnici su reagirali smatrajući da je kazalište trebalo iskoristi priliku i ispričati se glumici, a ravnatelj drame Ivica Buljan napisao je pritom poduži status na svom profilu iz kojega izdvajamo riječi: “Miro, ja te molim, oprosti. Oprosti i vranama koje su bile u prilici i na mjestu da to kažu, a nisu.” Tportal

 

30.08.2020. (15:00)

Suradnja Hrvatska-Norveška

Ivica Buljan piše o prvoj premijeri HNK-ove predstave “Barutana” po romanu Jensa Bjørneboea u Norveškoj

Za predstavu sam odabrao drugu knjigu, “Barutana”. Za upućenije, roman skriva crtice iz biografije Michela Foucaulta. “Barutana” je najoštrija kritika političkih elita koju sam ikad pročitao, kao da je napisana danas u vrijeme velikog kaosa kojeg izazivaju podivljali političari, epidemije i ekološke katastrofe. Za kazalište je ovo uzbudljiv, težak materijal. Počeli smo raditi u veljači i prekinuli probe zbog epidemije, a sad izlazimo kao prva premijera u Norveškoj. Jutarnji list

02.01.2020. (14:00)

Mirjana Dugandžija razgovara sa Ivicom Buljanom: Zašto bi Milanović bio najbolji Krležin Leone

Ivica Buljan: Kad smo kod Krleže… bio bi Leone. Ako bismo spojili ‘Glembajeve’ i Freudovo ‘Tumačenje snova’. On se vraća – govorimo sad simbolički – nakon što je prognan, a i otišao je svojevoljno, kao i Leone, u trenutku kad je carstvo Glembajevih na izdisaju. Ono naizgled ostavlja dojam da je bankovni imperij, u ovom slučaju država, u redu. Ali, nije i treba joj injekcija suočavanja s istinom. Jer što u psihoanalitičkom smislu Leone radi? On suočava oca, bivšu ljubavnicu, a svoju maćehu, bliske rođake i prijatelje s istinom. Oni žive u laži koja je postala opće stanje i dolazi netko sa strane tko je u isto vrijeme najistaknutiji član obitelji. Kako razriješiti – ponavljam, simbolički – taj slučaj? Ubojstvom oca. Još jedan odličan intervju Mirjane Dugandžije za Jutarnji.

24.05.2019. (09:00)

Nisu bolji samo u BDP-u

Ivica Buljan: U Sloveniji revizionizam lošije prolazi

Branimir Pofuk je napravio intervju s redateljem Ivicom Buljanom koji uspješno radi u Sloveniji i može dobro usporediti obje zemlje: “Ovih su dana društvene mreže zasute rezultatima efekata koje je postigla slovenska država otkad se priključila Europskoj uniji i oni su zapanjujuće pozitivni u svim područjima, od ekonomije, zdravstva do kulture. Mislim da sam pogled na te podatke govori mnogo. I u Sloveniji ima revizionističkih ideja prekrajanja povijesti, ali ih službena politika, civilne inicijative i mediji neusporedivo žešće kritiziraju.” Večernji

23.01.2019. (12:30)

Ivica Buljan: U eri Trumpa i rasta populističkih pokreta, nekompetencija i nasilje su postali model ponašanja

Jutarnji donosi razgovor sa Ivicom Buljanom, ravnateljem Drame zagrebačkog HNK, čiju je predstavu “Balkon” u münchenskom Residenztheateru New York Times uvrstio među najbolje u protekloj godini. Na pitanje o glasinama da je htio napustiti HNK zbog napada Zlatka Hasanbegovića na njega u Kazališnom vijeću, Buljan odgovara da je riječ o istim ucjenama vlasti o kojima je pisao Krleža, i da na njih ne želi pristati. “Taj se lik ugurao na scenu, nevažan je, želim da s nje što prije nestane.” Jutarnji

05.01.2018. (08:44)

Iz HNK, s predstavom

Ivica Buljan: Ekonomska kriza nije izgovor za izostanak društvenog napretka

“Politički stavovi neodvojivi su od umjetničkog angažmana. Zalažem se za slobodu, jednakost i solidarnost, iz tih vrijednosti proizlaze moji istupi. Ekonomska kriza nije izgovor za izostanak društvenog napretka. Sekularno društvo znači poštovanje prava manjina i njihovu afirmaciju. Obrazovanje i kultura su budućnost, ali jedno i drugo moraju biti politički projekt visokog intelektualnog kapaciteta. Hrvatska ne može živjeti izvan progresivnog svijeta, zato se angažiram protiv autoritarnih i ekstremističkih projekata”, kaže Ivica Buljan u intervjuu za Jutarnji, povodom izlaska njegovog uprizorenja teksta Ciganin, ali najljepši u HNK.

29.04.2016. (10:43)

‘Moja Hrvatska su Krleža, Nazor, Kovačić, Novi kvadrat, Polet i Feral Tribune’

“Kao umjetnik i ravnatelj Drame HNK, ali prije svega kao građanin, reagirao sam kad su temeljne vrijednosti RH dovedene u pitanje. Reagiram na ono što je neprilično, sram koji obuzme čovjeka u ovakvim slučajevima, nije apstraktan i treba ga pretočiti u akciju”, govori za Forum Ivica Buljan, koji upravo na scenu HNK postavlja hvaljenu dramu Tri zime Tene Štivičić o uključenosti u inicijativu Kulturnjaci 2016. “Ne pristajem da mi ijedan političar postavlja ljestvicu hrvatstva. Moja Hrvatska su Krleža, Nazor, Kovačić, Novi kvadrat, Polet i Feral Tribune”, kaže Buljan.