• 10.03. (19:30)

    Bratstvo i filmstvo

    Jurica Pavičić: Beogradska filmska industrija ponovno je nadmašila hrvatsku

    Splitski filmski kritičar bio je na beogradskom FEST-u, najjačem tamošnjem filmskom festivalu, pa zaključio da je bilanca beogradske filmske industrije 2018./2019. osjetno jača od one zagrebačke. Najjači su mu filmovi ‘Šavovi’ Miroslava Terzića, istinita priča o beogradskoj krojačici koja je posumnjala da su joj novorođenu bebu ukrali iz rodilišta, a njoj priopćili da je rodila mrtvorođenče, zatim ‘Teret’ Ognjena Glavonića, koji je dospio do Cannesa, jesenski akcijski megahit ‘Južni vetar’ Miloša Avramovića, i crnogorsko-srpska koprodukcija ‘Ti imaš noć’ Ivana Salatića, koja se prikazivala u popratnom programu Venecije. Jutarnji



  • Slične vijesti

    Danas (11:30)

    Polimac: “Osvetnici: Završnica” – trosatno masovno okupljanje Marvel-Disney junaka za spas ljudske vrste

    Hoće li ugroziti Cameronove filmove “Avatar” i “Titanic”, koji drže prvo i drugo mjesto? Možda, ali to zbilja ne bi bilo fair, jer su ti zasnovani na originalnim pričama, dok “Završnica” kao da je nastala uz pomoć metronoma i kompjutorskih programa na kojima su ocrtana kretanja likova, promjene lokacija i ugođaja. Nije to sve skupa loše, ali za tu vrstu filmova Cameron je još uvijek “kralj svijeta” – piše Nenad Polimac u Jutarnjem, ali ne samo da piše već u članku možete čuti i njegov ležerni osvrt na film. IMDB (9,1), Metascore (78).

    Jučer (21:30)

    Ponos, predrasude i nijanse

    Jurica Pavičić o “Poslije svega” – teen varijaciji “50 nijansi sive”

    Junakinja Poslije svega (5,7) je Tessa (Langford), čedna provincijalka koja odlazi na studij. Na sveučilištu se nađe okružena raskalašenom družbom partijanera među kojima je i zagonetni Englez Hardin. Bahat i nedosežan, on je Tessin antipod. Film uvelike počiva na poveznici s Jane Austin – na koju se film nerijetko referira, a sam Hardin postavljen je osviješteno kao tinejdžerski Darcy. “After” bi se mogao opisati i kao teen-varijacija “Pedeset nijansi sive” u kojoj čedna naivka pada na mračnog, arogantnog tipa punog tajni – Jurica Pavičić za Jutarnji.

    Prekjučer (22:30)

    Marko Njegić: “Hellboy” – Krv, vještice i iznutrice

    Stilizacija je “blood and guts” tipa: gejziri CGI krvi, amputacije udova, prosipanje iznutrica. Sve to prska ili leti s ekrana u publiku, začudo, ali srećom bez 3D-a, barem u hrvatskim kinima. Za Marshalla znamo da ima ideja i perverzne mašte. To je čovjek koji je snimio kultni “predatorski” vukodlački film “Dog Soldiers”, najbolji horor novog milenija (i šire) “The Descent”, anarhičnu “madmaxovsku” futurističku akciju “Doomsday”, surovi povijesni spektakl “Centurion” i radio na naj-epizodama “fantasy” serije “Game Of Thrones” – piše Marko Njegić za Slobodnu.

    Ponedjeljak (11:30)

    Jurica Pavičić: Kako je po cijeni od 660 eura niknulo civilizacijsko zlodjelo

    Pedesetak metara zapadnije, praktički nad samom plažom, prošle se godine počeo dizati betonski neboder koji je možda najbolje utjelovljivao poraz urbanosti u kvartu Bačvice. Bio je neusporedivo viši od ičega uokolo, kućama iznad sebe otimao je svjetlo i zrak, agresivno je nagrđivao vedutu naguravajući svoje prostačke gabarite na usku parcelu između željezničke pruge i šetnice uz plažu. Da antipatični sarkazam bude potpun, ta negacija ikakve harmonije nosi tripadvisorski naziv. Zove se nikako drukčije doli – “Villa Harmony” – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.04. (16:30)

    Maršal ponovo među nama

    Jurica Pavičić: Našom provincijom opet jaše lady Yu

    Kineska delegacija iskazala je interes da na mjestu negdašnjeg inkubatora komunističke doktrine sagradi “zabavni park posvećen drugu Titu”, jer Kumrovec ionako posjećuju brojni kineski turisti, a Tito je – kako su istaknuli sugovornici – “veliki brend”. A da stvar bude da kraja apsurdno ironična, pobrinuo se puki onomastički slučaj. Od svih milijardu zamislivih kineskih imena, ugledna se šangajska poduzetnica, eto, baš trebala prezivati – Yu! – napisao je odličnu kolumnu Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.04. (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (23:30)

    Grad turistima!

    Jurica Pavičić o strategiji prometnog razvoja Splita: Maksimiziranje postojećeg užasa

    Premještanje željezničke postaje iz centra, čime se ubija transportna integracija koja je danas velika prednost grada. Seljenje trajektnog prometa u sjevernu luku, čime se otočane tjera na 45 minuta dulju plovidbu. Uklanjanje javnih funkcija s istočne obale luke, da bi se otvorio prostor luksuznoj stanogradnji i hotelima. Split United predviđa zagušenje hotelima čak i na zapadnom obodu plaže Bačvice – piše Pavičić koji je u čudu jer su strategiju pisali Austrijanci pa je očekivao razum.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

    01.04. (09:30)

    U(s)hit i rezignacija

    Jurica Pavičić: Narod uhićenjima ne vjeruje

    Bojim se da nisam bio jedini koji je tada mislio da počinje nova era, da je gnojni čir napokon pritisnut i da se – eto – rješavamo možda kronične, ali ipak dječje bolesti. Svi zajedno povjerovali smo u mit u “normalizaciji” kao linearnom i ireverzibilnom putu u neku fukuyamanski, liberalno-demokratski kraj povijesti. Vjerovali smo – čuj sad – da su ustaški ispadi bili dječja bolest, da je šovinizam bio dječja bolest, da je režimska RTV 90-ih bila dječja bolest, da je opresivna dominacija HDZ-a bila dječja bolest, da su tuđmanistički kič i ceremonijalna kultura bili dječja bolest, pa i da je sam Tuđman bio dječja bolest. Tako smo – ispada – mislili da je dječja bolest bila i masovna institucionalna korupcija. Mislili smo da stiže veliko nacionalno resetiranje u kojem će cijela jedna politička elita zajedno sa svojom ideologijom završiti tamo gdje spada. Na guljenju krumpira. E, jesmo bili blesavi – rezignirano komentira Jurica Pavičić.

  • Slične vijesti

    Danas (11:30)

    Polimac: “Osvetnici: Završnica” – trosatno masovno okupljanje Marvel-Disney junaka za spas ljudske vrste

    Hoće li ugroziti Cameronove filmove “Avatar” i “Titanic”, koji drže prvo i drugo mjesto? Možda, ali to zbilja ne bi bilo fair, jer su ti zasnovani na originalnim pričama, dok “Završnica” kao da je nastala uz pomoć metronoma i kompjutorskih programa na kojima su ocrtana kretanja likova, promjene lokacija i ugođaja. Nije to sve skupa loše, ali za tu vrstu filmova Cameron je još uvijek “kralj svijeta” – piše Nenad Polimac u Jutarnjem, ali ne samo da piše već u članku možete čuti i njegov ležerni osvrt na film. IMDB (9,1), Metascore (78).

    Jučer (21:30)

    Ponos, predrasude i nijanse

    Jurica Pavičić o “Poslije svega” – teen varijaciji “50 nijansi sive”

    Junakinja Poslije svega (5,7) je Tessa (Langford), čedna provincijalka koja odlazi na studij. Na sveučilištu se nađe okružena raskalašenom družbom partijanera među kojima je i zagonetni Englez Hardin. Bahat i nedosežan, on je Tessin antipod. Film uvelike počiva na poveznici s Jane Austin – na koju se film nerijetko referira, a sam Hardin postavljen je osviješteno kao tinejdžerski Darcy. “After” bi se mogao opisati i kao teen-varijacija “Pedeset nijansi sive” u kojoj čedna naivka pada na mračnog, arogantnog tipa punog tajni – Jurica Pavičić za Jutarnji.

    Prekjučer (23:00)

    Jurica Pavičić o nedavno prikaznom filmu povodom smrti scenaristice Zore Dirnbach: Kako je ‘Deveti krug’ 60 godina ostao najvažniji hrvatski film o holokaustu

    Iscrpnije...
    Prekjučer (22:30)

    Marko Njegić: “Hellboy” – Krv, vještice i iznutrice

    Stilizacija je “blood and guts” tipa: gejziri CGI krvi, amputacije udova, prosipanje iznutrica. Sve to prska ili leti s ekrana u publiku, začudo, ali srećom bez 3D-a, barem u hrvatskim kinima. Za Marshalla znamo da ima ideja i perverzne mašte. To je čovjek koji je snimio kultni “predatorski” vukodlački film “Dog Soldiers”, najbolji horor novog milenija (i šire) “The Descent”, anarhičnu “madmaxovsku” futurističku akciju “Doomsday”, surovi povijesni spektakl “Centurion” i radio na naj-epizodama “fantasy” serije “Game Of Thrones” – piše Marko Njegić za Slobodnu.

    Ponedjeljak (11:30)

    Jurica Pavičić: Kako je po cijeni od 660 eura niknulo civilizacijsko zlodjelo

    Pedesetak metara zapadnije, praktički nad samom plažom, prošle se godine počeo dizati betonski neboder koji je možda najbolje utjelovljivao poraz urbanosti u kvartu Bačvice. Bio je neusporedivo viši od ičega uokolo, kućama iznad sebe otimao je svjetlo i zrak, agresivno je nagrđivao vedutu naguravajući svoje prostačke gabarite na usku parcelu između željezničke pruge i šetnice uz plažu. Da antipatični sarkazam bude potpun, ta negacija ikakve harmonije nosi tripadvisorski naziv. Zove se nikako drukčije doli – “Villa Harmony” – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.04. (16:30)

    Maršal ponovo među nama

    Jurica Pavičić: Našom provincijom opet jaše lady Yu

    Kineska delegacija iskazala je interes da na mjestu negdašnjeg inkubatora komunističke doktrine sagradi “zabavni park posvećen drugu Titu”, jer Kumrovec ionako posjećuju brojni kineski turisti, a Tito je – kako su istaknuli sugovornici – “veliki brend”. A da stvar bude da kraja apsurdno ironična, pobrinuo se puki onomastički slučaj. Od svih milijardu zamislivih kineskih imena, ugledna se šangajska poduzetnica, eto, baš trebala prezivati – Yu! – napisao je odličnu kolumnu Jurica Pavičić za Jutarnji.

    15.04. (14:00)

    Jurica Pavičić: “Pet Sematary” – solidno ostvarenje prema romanu Stephena Kinga

    Pet Sematary (krivo spelovanje je namjerno, “Groblje kućnih ljubimaca”) katalog je svega onog što čini srce imaginarija Stephena Kinga. Tu su i ljupki sjeverni gradić, i ljudska oholost, i kolektivna tajna, i nadnaravno koje kažnjava grijeh racionalnosti. Sve te motive redatelji Widmyer i Kölsch su skockali u solidan, neizuzetan, ali sasvim OK film. Autorima se može prigovoriti da u prvom dijelu stravu previše crpe iz fleš-bekova i snova, no prema kraju film postaje ozbiljni filozofski horor o smrti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

    07.04. (23:30)

    Grad turistima!

    Jurica Pavičić o strategiji prometnog razvoja Splita: Maksimiziranje postojećeg užasa

    Premještanje željezničke postaje iz centra, čime se ubija transportna integracija koja je danas velika prednost grada. Seljenje trajektnog prometa u sjevernu luku, čime se otočane tjera na 45 minuta dulju plovidbu. Uklanjanje javnih funkcija s istočne obale luke, da bi se otvorio prostor luksuznoj stanogradnji i hotelima. Split United predviđa zagušenje hotelima čak i na zapadnom obodu plaže Bačvice – piše Pavičić koji je u čudu jer su strategiju pisali Austrijanci pa je očekivao razum.

    07.04. (18:30)

    Divlji u videoteci

    Jurica Pavičić: ‘Mandy’ – prvi doista kultni film 21. stoljeća

    “Skaredan, ekstravagantan, vizualno bizarno prenapuhan i po svemu zamislivom ekscesan. Kritika ga obožava. Na društvenim mrežama i forumima prepričavaju se gegovi iz filma i gonetaju njegova tajna značenja. Interne dosjetke filma postale su klasici YouTubea. ‘Mandy’ redatelja Panosa Cosmatosa – od ovog je tjedna dostupan i hrvatskim gledateljima u digitalnim videotekama” – Jurica Pavičić.

    05.04. (20:30)

    Kiseli kupus

    Jurica Pavičić o filmu ‘Mi’: Ćušpajz koji se s mozgom nije sastao

    “Film je žanrovski traljav, ima malo mjesta na kojima vas zaista zaplaši, a žanrovski učinak svodi se mahom na najurivanje sa zlopogleđama po kući. Peeleovo pripovijedanje neuredno je do ruba skandaloznog. Politička alegorija u konačnici se izlije iz korita i postaje bizarno pretenciozna. Američka kritika ili je odviše pristojna ili odviše politički korektna da bi to izgovorila naglas” – Jurica Pavičić, Jutarnji.