Jurica Pavičić: Dva dobra filma otvorila ZFF - Monitor.hr
13.11.2018. (15:30)

Em ih je puno, em su dobri

Jurica Pavičić: Dva dobra filma otvorila ZFF

https://youtu.be/2mDnsR-X3OM

Brazilski ‘Voljeni’ Gustava Pizzija je “pravi bombon i ozbiljan kandidat za festivalsku nagradu… grčka tragedija s hepiendom” – piše Pavičić nakon prvog dana Zagreb film festivala. ‘Wildlife’ redatelja Paula Danoa fini je, sporogoreći, suptilni film… Carey Mulligan se ozbiljno spominje i u oskarovskim kalkulacijama. Inače, redatelja znamo kao glumca iz ‘Little Miss Sunshine’ (onaj što nije htio pričati). Prikazan je i talijanski ‘Kao da je moj sin’ Constanze Quatriglio, prva važnija međunarodna uloga naše nadolazeće zvijezde Tihane Lazović. Ovdje najava današnjih filmova, kad bi se moglo čovjek bi ih najradije sve pogledao!



Slične vijesti

01.08. (16:30)

Mijenjanje kože

Jurica Pavičić o filmu ‘Skin’: Režiran izvrsno, glumci sjajni, jedino ga je vrijeme malo pregazilo

Biografska drama izraelskog redatelja Guya Nattiva govori o “čovjeku pod imenom Bryon Widner, bivšem skinheadu i pripadniku rasističkog bratstva inspiriranog nordijskom mitologijom – Vinlander. Widner se međutim odmakao od bratstva, zasnovao obitelj i pristao surađivati s policijom… Glumci su sjajni – jednako Bell i Macdonald, kao i Farmiga u ulozi podjednako brižne, koliko i despotske ‘maćehe’. Nattiv sjajno koristi atmosferu ružnog, zimskog Midwesta da prikaže fizički i društveni pejzaž bez nade” – Jurica Pavičić, Jutarnji.

29.07. (15:30)

Kritičar Njegić: O filmu kolege kritičara Damira Radića “Posljednji dani ljeta”

Trilerska kategorizacija malčice je preuveličana za uradak iz sfere poetskog naturalizma. Kad ne gleda na laptopu ili mobitelu lezbijske porniće, čije eksplicitne scene otvaraju film, glavni muški lik Ivan u nizu subjektivnih kadrova, kroz ove ili one procjepe, promatra lezbijke Antoniju i Tanju (Antonija Šitum i Tanja Kordić, obje filmične i ekspresivne) s kojima će se naći u ljubavnom trokutu… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje filmu relativno rijetke četiri (****) zvjezdice. (Kritika je iz Pule, ali obzirom da ćete se načekati za sljedeću priliku da vidite film, nema veze)

22.07. (08:00)

Buu-huu

Marko Njegić: “Festival straha” je horor godine

Dobili smo novog velikog horor režisera i horor godine. Ari Aster je svojim prvijencem, prošlogodišnjom žanrovskom senzacijom “Naslijeđeno zlo”, ukazao na golemi potencijal. U drugijencu “Festival straha” (IMDB: 7,7)Asterov potencijal je eksplodirao. U ovom trenutku nema većeg horor specijalista: Aster je jači od Mikea Flanagana (“Oculus”, “Ouija 2”, “Somnia”, TV serija “The Haunting Of Hill House”), a njegov “Midsommar” najjači film strave i užasa u posljednje vrijeme. Do isteka godine ima još nekoliko mjeseci, no ovaj film će biti prokleto teško nadmašiti… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje mu maksimalnu ocjenu: *****.

20.07. (13:30)

Kralj blagajni

Polimac: Novi ‘Kralj lavova’ – raskošnije, ali nema puno novoga

Impresivan i inovativno napravljen spektakl – kaže kritičar Jutarnjeg o novoj verziji ‘Kralja lavova’ (naglašava da ovo nije igrana varijanta, s obzirom da je sve nacrtano računalom), što nije čudo jer je s 260 milijuna dolara ovo najskuplji dosad Disneyjev “crtić”. Minus je, kaže, nedostatak humora te što su neki likovi manje simpatični.

19.07. (15:30)

Iz Austrije s ljubavlju

Jurica Pavičić: ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ – najvažniji film u Puli

Diana Budisavljević bila je Austrijanka, udana za zagrebačkog liječnika, Srbina, koja je u Drugom svjetskom ratu spasila oko 10.000 srpske djece. Redateljica Dana Budisavljević (nisu u rodu) snimila je igrano-dokumentarni hibrid o njoj – najvažnije ostvarenje premijerno prikazano na 66. pulskom filmskom festivalu i, uz ‘Sam samcat’ Bobe Jelčića jedini film u konkurenciji kojem bi ozbiljan žiri mogao dati nagrade, kaže Pavičić.

 

18.07. (12:30)

Njegić: “Dopunska nastava” novi film Ivana-Gorana Viteza – talačka kriza u osnovnoj školi kao odraz hrvatskog društva

Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna. Kinodistribucija filma je tempirana za kraj studenog, “u jeku predsjedničke kampanje”. Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu – piše Marko Njegić u Slobodnoj.

18.07. (09:00)

Pavičić: Novi film Briana De Palme “Domino” – gledatelji će ili voljeti ili mrziti

Riječ je, ukratko, o komadu klasičnog žanrovskog “pulpa” koji je pun općih mjesta: odmazda za ubijenog kolegu, razbarušeni agent, birokratski šef, teroristički napad koji treba spriječiti u zadnji čas. Svjestan da ne barata baš najoriginalnijim materijalom, De Palma se odao igri koju je inače uvijek volio. Prenapuhao je svaki klišej, bombastični predložak nadogradio još bombastičnijim stilom, naglasio petparački “pulp” umjesto da ga prikrije. Snimio je film pun napadne muzike, čudnih zumova i paralelnih montaža koji ima trešastu aromu 70-ih – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

17.07. (13:30)

Savski galebovi

Jurica Pavičić: Senzacija Pule – najmlađi redatelj u povijesti festivala s filmom od 9.000 kuna

 

‘Zagrebački ekvinocij’ producentice Ene Bašić te režisera i scenariste Svebora Mihaela Jelića – lepršav je, šarmantan, mladenački, stilski živ, brz, pun neuljepšanog i razuzdanog života, piše Pavičić. Rođen 1998., Jelić je najmlađi režiser kojem je dugometražni film igrao u Puli, film su producirali u kućnoj radinosti, a budžet filma (9.000 kuna) prikupljen je crowd-fundingom. Film se vrti oko tuluma u zagrebačkom stanu.

29.06. (08:30)

Njegić: “Yesterday” – romantična feel good komendija Dannyja Boylea i scenarista Richarda Curtisa

Yesterday (IMDB 6,9) ima snagu da trenutačno ponese kao hit Beatlesa, a i Curtis i Boyle u tim trenucima spretno i neprimjetno prebacuju film na teren magične romantične “feel good” komedije, najbolje takve u posljednje vrijeme uz ili iza “Zavedi me ako možeš”. Romantično-glazbena magija “Yesterdaya” doživljava vrhunac u finalu s jednim od najljepših momenata godine: u istom kadru je objedinjen Jack na pozornici Wembleyja i Ellie u zapozorju, projicirana na videozidu, u krupnom planu. Kadar za jučer, danas i sutra – rezime recenzije Marka Njegića u Slobodnoj.