Krajem travnja Tour of Croatia - biciklistička utrka 900 km kroz nacionalne i parkove prirode - Monitor.hr
09.04.2015. (22:02)

Krajem travnja Tour of Croatia – biciklistička utrka 900 km kroz nacionalne i parkove prirode

Od 22. do 26. travnja održat će se međunarodna etapna biciklistička utrka Tour of Croatia, na trasi dugačkoj 900 kilometara duž jadranske obale, Istre i unutrašnjosti Hrvatske.

Međunarodna biciklistička federacija klasificirala je ovu utrku u prvu kategoriju, što znači da se nalazi odmah iza najpoznatijih biciklističkih utrka i grand tour utrka, od kojih su najpoznatiji Tour de France, Giro di Italia i Vuelta a España.

Utrku će svakodnevno prenositi HTV, ali i više stranih televizija, poput Eurosporta, koji će sliku vrhunskih sportskih uzbuđenja kombinirati s prirodnim ljepotama nacionalnih parkova, parkova prirode, gradova i trasa kojima će se voziti utrka. Tako će ljepote Hrvatske vidjeti milijunski auditorij jer se program Eurosporta emitira u više od 54 zemlje u kojima će kroz izravni prijenos utrku dnevno pratiti najmanje 15 milijuna gledatelja, a uz brojne druge televizijske izvještaje i strane novinare ova brojka će u konačnici biti i višestruko veća.

„Tour of Croatia pravi je primjer manifestacije koja će u predsezoni ojačati turističku atraktivnost ne samo destinacija u kojima će se provoditi, već i cijele Hrvatske. Hrvatska ima sve preduvjete za razvijanje turizma tijekom cijele godine, pa stoga podržavam i pozdravljam svaki projekt usmjeren na produljenje turističke sezone. Samo zajedničkim snagama i suradnjom možemo pokazati kako je naša zemlja puno više od sunca i mora te kroz kontinuirano obogaćivanje ponude i usluge postati još traženije, zanimljiviji i konkurentnije odredište u svjetskim razmjerima“, komentirao je ministar turizma Darko Lorencin, dodavši kako će osim obogaćivanja ponude, ova utrka imati i veliki promotivni učinak naše zemlje među turistima iz cijeloga svijeta, budući da se će prenositi na televizijskim kanalima 54 zemlje, s oko 15 milijuna gledatelja dnevno.

Tour of Croatia idealna je promocija i hrvatskih prirodnih ljepota jer trasa utrke vodi kroz nacionalne parkove Krka i Plitvice te tri parka prirode Biokovo, Velebit i Učka. Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović naglasio je: „Ovo je u pravom smislu riječi utrka kroz prirodne ljepote Hrvatske. Naših 19 nacionalnih parkova i parkova prirode snažan su motiv za dolazak u našu zemlju, a sve što radimo u parkovima, sve velike investicije, omogućit će da njihova ponuda bude još bolja i posjetiteljima još zanimljivija. Ovakav međunarodni događaj daje dobru priliku za promociju naše zemlje i naših prirodnih ljepota i ne bismo pogriješili ni kad bismo rekli da je Tour of Croatia utrka kroz Parkove Hrvatske.“

Utrka prolazi kroz osam županija, a uključeno je i ukupno devet gradova u kojima je organiziran smještaj sudionika, start te program povodom proglašenja pobjednika pojedine etape. Za vrijeme trajanja utrke na snazi će biti i posebna regulacija prometa rutom kojom prolaze etape. Tour of Croatia počinje 22. travnja etapom Makarska-Split pa sljedećih dana slijedi Šibenik-Zadar, NP Plitvice-Učka, Pula-Umag, Sveti Martin-Zagreb. Značaj za promociju i razvoj cikloturizma u ovim mjestima naglasio je i Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, koja je glavni partner utrke: „Manifestacije predstavljaju vrlo važan segment ukupne hrvatske turističke ponude, a među turistima su i jedan od glavnih motiva dolazaka u određenu destinaciju. Hrvatska je u svijetu itekako poznata kao destinacija s očuvanom prirodom, čistim morem i bogatom kulturnom baštinom. Na nama je da tu kvalitetnu resursnu osnovu obogaćujemo ostalim sadržajima, a siguran sam kako će ova međunarodna etapna biciklistička utrka privući brojne posjetitelje i dodatno promovirati Hrvatsku u svijetu.“ Dodao je „kako je Hrvatska turistička zajednica uvijek spremna podržati kvalitetne manifestacije.“

Organizator utrke je agencija Top Sport Events, koju predstavljaju Vladimir Miholjević, sportski i tehnički direktor te Ivan Črnjarić, event i marketing direktor utrke. Vladimir Miholjević je bivši hrvatski profesionalni biciklist, koji je jedanaest godina zaredom (od 1993. do 2004. godine) proglašavan najboljim hrvatskim biciklistom, a tijekom karijere je nastupao za strane profesionalne timove i vozio najveće svjetske biciklističke utrke poput Tour de France i Giro di Italia i Vueltu. Ivan Črnjarić iskusan je event menadžer s realiziranim brojnim projektima turističkog, kulturnog i zabavnog karaktera te zaljubljenik u biciklizam.

„Ukupno dvadeset profesionalnih biciklističkih timova iz različitih zemalja svijeta sudjeluje na Tour of Croatia, od kojih treba izdvojiti nacionalne timove Italije i Rusije, profesionalne i kontinentalne timove iz Češke, Poljske, Slovenije, Njemačke, Azerbajdžana, Norveške, Belgije, Nizozemske i drugih zemalja. Hrvatsku će predstavljati Meridiana Kamen Team“, izjavio je Vladimir Miholjević i naglasio kako je ukupni nagradni fond utrke 38.500 tisuća eura. Biciklisti će natjecati i za najbolje rezultate u pojedinim disciplinama kao što su pobjednik etape, najbolji tim, a posebnim nagradama i majicama nagradit će se najbolji vozači u kategorijama: najbolji mladi vozač ispod 23 godine (bijela majica), najbolji vozač s osvojenim bodovima na brdskim etapama (zelena majica), najbolji vozač sa sakupljenim bodovima na sprinterskim etapama (plava majica) te ukupni pobjednik s najboljim vremenom svih etapa (crveno-bijela majica).

„Projekt Tour of Croatia je nešto što je nedostajalo u našoj zemlji, nešto što u svijetu postoji već godinama i što se koristi za promociju tvrtki, institucija i svih segmenata društva. Uz spomenutu promociju, svaki će grad dobiti trajnu vrijednost, ucrtanu biciklističku rutu koju će kasnije može promovirati kao dio cjelokupnog Tour of Croatia. Ovaj projekt je postavljen kao višegodišnji projekt, a uz natjecateljski i sportski karakter, Tour of Croatia želi promovirati biciklistički sport, zdrav i aktivan način života i cikloturizam“, izjavio je Ivan Črnjarić te naglasio kako u organizaciji sudjeluje oko pet stotina sudionika: uz 160 natjecatelja, u Hrvatsku dolazi i 140 članova njihova pratećeg osoblja te je angažirano oko 200-tinjak službenika organizacije.

Uz Eurosport, utrku će pratiti i brojni svjetski sportski novinari, a dolazak je najavilo i nekoliko stranih tv kuća, koje će izvijestiti s utrke, ali i snimati priloge u Hrvatskoj. Najveću pozornost događanju će dati Hrvatska radio televizija koja će svakodnevno emitirati sat i pol izravnog prijenosa uz dodatnih 15-ak minuta studijskih sadržaja te Eurosport koji će pet dana uživo prenositi najmanje jedan sat utrke te svake večeri gledateljima ponuditi 26 minuta najzanimljivijih trenutaka pojedine etape. Za tehnički dio prijenosa angažirana je španjolska produkcijska kuća ISB, inače izvršna producentska kuća na zadnjih 12 Olimpijskih igara, koja će utrku snimati kamerama u vožnji te uz korištenje jednog posebnog snimateljskog helikoptera koji će pratiti utrku iz zraka.


Slične vijesti

Prekjučer (18:00)

Za avanturiste i malo "jače" turiste

U tijeku je izazovna međunarodna pustolovna utrka u Hrvatskoj, vozi se 500 kilometara

U periodu od 13. do 18. svibnja 2024. godine, održava se međunarodna pustolovna utrka Adventure Race Croatia (ARC). Baška na otoku Krku domaćin je petog izdanja Adventure Race Croatia utrke. S tog se mjesta čak 30 timova, okupljenih iz 20 zemalja svijeta, zaputili na pustolovinu koja će obuhvatiti zahtjevnu rutu dugu čak 550 km. Timovi od četiri natjecatelja će svoju snagu i izdrživost testirati u biciklizmu, trail tračanju, planinarenju, veslanju u kajacima, orijentaciji i penjanju po stijenama i na najteži mogući način otkrivat će prirodne ljepote Kvarnera i Like. Osim što će testirati svoje fizičke granice, sudionici će se morati osloniti jedni na druge kako bi prevladali sve izazove na putu prema cilju. Timski duh i strategija ključni su faktori koji će odrediti pobjednike ove zahtjevne utrke. Ovako je izgledala prije pet godina, a uključivala je brdski biciklizam, veslanje, trčanje, spuštanje po užetu i orijentaciju Green

03.05. (18:00)

Po prašini i divljini skitam se

Gravel bicikli: Nisu ni cestovni ni brdski

Svjedoci smo da nam proizvođači svako malo serviraju nove standarde i podvrste bicikala, pomalo rezervirano pristupili smo gravel biciklima. Sama ideja potječe iz SAD-a, zemlji koja ima kilometre i kilometre makadamskih puteva, koji se protežu kroz šume i poljoprivredna imanja. Takav teren bio je prespor za klasičan brdski bicikl dok je vožnja cestovnim biciklom izrazito neudobna. Kada spojimo karakteristike cestovnog i brdskog, dobijemo gravel bicikl.

Gravel ima nešto uspravniji položaj sjedenja, što garantira udobniju vožnju i manje stresa na leđa. To će do izražaja doći na nešto dužim vožnjama. Šire gume, u odnosu na CX i cestovni bicikl, najčešće 35+mm osiguravaju dovoljno gripa za makadamske puteve, nasipe, šumske staze, ali neće vas sputavati da na cesti držite brzinu od 35 km/h i više. Gravel bicikli imaju nešto veći “wheelbase”, što doprinosi stabilnosti bicikla, ali na tehničkim dijelovima je zbog toga malo manje agilan. Težina gravel bicikla je nešto veća od cestovnog zbog pomalo robusnog dizajna. Biker

23.01. (14:00)

Red, rad i disciplina

Nakon treninga – oporavak hranom

Nakon iscrpljujuće vožnje bicikla ili treninga, pravilan oporavak ključan je za smanjenje boli i ubrzanje regeneracije mišića. Prvi korak je hitna hidratacija, s unosom 1,5 litara tekućine za svaki izgubljeni kilogram tjelesne težine. Zatim, u prvih 30-60 minuta, važno je konzumirati ugljikohidrate i proteine u omjeru 4:1, kako bi se nadoknadile zalihe glikogena i potaknula regeneracija mišića. 120 minuta nakon treninga, na red dolazi konkretan obrok koji bi trebao uključivati bjelančevine kao što su piletina, tuna ili tofu kako bi se oporavila oštećena mišićna vlakna, uz dodatak složenih ugljikohidrata kao što je integralna tjestenina, riža ili krumpir. Ne bi bilo loše da se tanjuru nađe i povrća zbog antioksidansa. Osim konkretnog obroka, važno je uzeti u obzir i dodatke poput glutamina, magnezija i omega-3 masnih kiselina za potpuni oporavak tijela. Ovi koraci ubrzavaju oporavak, a priprema za sljedeći izazov je kvalitetnija. (Biker.hr)

11.01. (10:00)

Noćno bicikliranje zimi? Dobro se obući, baterije neka budu pune i vozi

03.01. (07:56)

Oulu – grad u Finskoj koji mnogi nazivaju metropolom zimskog bicikliranja

12.09.2023. (16:00)

I pazi preko ceste

Biciklom na posao? Samo naprijed, no uz ove savjete

Obavezno nosite kacigu! Ne zaboravite da je bicikl prometno sredstvo i tako ga tretiraju drugi vozači ostalih prometala na cesti, stoga poštujte prometna pravila, usudili bi se reći, i više od ostalih, obzirom da niste zaštićeni za razliku od vaše limene konkurencije. Nemojte se okretati na svaki zvuk iza sebe jer ćete na taj način gubiti ravnotežu i koncentraciju, radije se vozite po putevima predviđenim za vas bicikliste, a ako to već ne postoji na vašoj ruti do grada, onda oprezno odaberite alternativu sa što manje vožnje po cesti, a što više po pločniku. Budite vidljivi, koristite vidljive i šarene boje, s materijalima koji reflektiraju svjetlo poput prsluka koje imate u svojim automobilima. Obavezno imajte stražnje i prednje svjetlo, prije svakog skretanja pogledajte iza sebe da vidite kakva je situacija, nikad ne vozite po suprotnoj strani kolnika… Biker

04.09.2023. (14:00)

Život na dva kotača

Lance Armstrong – od šampiona do prevaranta

Rođen 18. rujna 1971., Armstrong nije imao presretno djetinjstvo. Živio je u teškim uvjetima, a njegova majka, koju će kroz život tretirati kao svojeg najvećeg heroja, radila je i dva posla dnevno kako bi ih prehranila i omogućila mu da ima koliko-toliko normalno odrastanje. Biciklizam mu je uvijek bio najjača disciplina i, još dok je imao 17 godina, dobio je poziv da trenira s američkom olimpijskom biciklističkom reprezentacijom. S 25 godina dijagnosticiran mu je tumor na testisima, a u plućima su mu našli 12 tumora od kojih su neki bili veličine loptica za golf, a rak mu se velikom brzinom širio po ostalim dijelovima tijela. Lance je bio podvrgnut najtežim oblicima kemoterapija od kojih su neke bile eksperimentalne, koje bi ostavile ogromne posljedice na svakome pod uvjetom da ih preživi. Povratak normalnom životu, uz posao od 9 do 5, bio bi ravan čudu. Povratak bilo kakvom sportu, a osobito profesionalnom, nije se uopće spominjao. No, Lance je ipak ispisao povijest, da bi s vijestima o dopingu sve palo u vodu. Index

04.08.2023. (22:00)

Bicikl, ili po novohrvatskom - međunožno guralo

Jezikova juha: Kotačić koji nedostaje

Bicikl (<fr. bi „dva” + cycle „kotač”) kao prometno sredstvo javlja se početkom 19-oga stoljeća. Nećemo ovdje navoditi sve rane inkarnacije, ali recimo tek da se isprva koristi termin Karla von Draisa velociped (<lat. velox „brz” + pes „stopalo, noga” u akuzativu pedem), sprava za brzo putovanje na nožni pogon. Vjerojatno prvi moderni mehanički bicikl djelo je Škota Kirkpatricka MacMillana, za kojega je zabilježeno i da je bio prvi biciklist koji je skrivio prometnu nezgodu. Kaže lingvist u novoj kolumni za lokalni portal, nabrojavši što bi sve jedno mjesto trebalo imati da bi postalo pravi mali grad biciklizma.

28.07.2023. (15:00)

Pedaliraš i papaš

Što piti i jesti na vožnji biciklom

Uvriježeno je mišljenje da brdski biciklisti mogu preživjeti na hamburgerima, pizzi i pivi. Iako je to uglavnom točno, ipak stoji činjenica da dobra prehrana pomaže bez obzira na vrstu biciklizma. Bez obzira vozite li bicikl samo rekreativno i samo vikendom ili ste profić, svoj organizam naprežete do maksimuma svoje osobne izdržljivosti crpeći do krajnjih granica “pogonsko gorivo” i tekućinu iz vašeg organizma. Najbolje je tijekom vožnje stalno pomalo jesti i piti što nam omogućava konstantan izvor tekućine i glukoze. Dobro je na vožnju uzeti nešto što volimo jesti, a bogato je ugljikohidratima. Tjestenina, riža i slična hrana nije praktična za vožnju, no tu su zato energtske pločice, pića, pa i gelovi. Nešto od toga možete pripremiti i kod kuće. Biker