Njihovi partizani i ustaše
Marjanović: Ono što je Hrvatima natezanje oko Thompsona, to je Amerikancima navlačenje oko toga je li nešto woke ili ne
Film Superman redatelja Jamesa Gunna trenutni je predmet svađe. Film, opisan od strane vlastitog tvorca kao priča o “osnovnoj ljudskoj ljubaznosti”, postao je trenutna i žestoka točka prijepora u kulturnom ratu kojem nema kraja. I prije nego što je ijedan kadar prikazan javnosti, film je etiketiran kao “Superwoke”, osuđen kao ideološko predavanje i pozicioniran kao najnovije bojište oko značenja američkog identiteta. Optužbe da je nešto woke vrlo često i dolaze od onih koji neko umjetničko djelo nisu možda ni samostalno doživjeli već zaključke donose na temelju osvrta nekog drugog. Kada Gunn najavi da je priču temeljio na “imigrantu”, kritičari u tome čuju podršku specifičnom političkom stavu kojem se protive. To je oblik interpretacijskog rata osmišljen da kulturni proizvod pretvori u politički lakmus test prije nego što publika uopće dobije priliku procijeniti ga samostalno. Etiketirati Supermana Jamesa Gunna kao “woke” je reduktivan i politički motiviran čin koji ignorira povijest lika i tematsku složenost filma. Kontroverza je proizvod medijskog okruženja koje profitira od sukoba, a ne odraz stvarnog sadržaja. Hrvoje Marjanović za Index