Novi ravnatelj opere HNK Zagreb: Zanemarivati kulturu najefikasniji je način slabljenja naroda - Monitor.hr
06.10.2018. (17:30)

Čarobna formula

Novi ravnatelj opere HNK Zagreb: Zanemarivati kulturu najefikasniji je način slabljenja naroda

Do pobjede se dolazi strpljivim radom, udarac po udarac, rundu po rundu. Tako je i u ovom našem kazališnom poslu. Nema uspjeha preko noći – kaže u intervjuu Branimiru Pofuku Marcello Mottadelli, dirigent koji je prije dva tjedna postao novi ravnatelj Opere zagrebačkog HNK (rođak mu bio boksački prvak). O novoj sredini kaže da je “Zagreb kao grad nadišao sva moja očekivanja”, a primarni cilj kao ravnatelja mu je “ukloniti barijeru između opere i publike, osobito one mlade”.


Slične vijesti

Utorak (12:30)

Humanizam ili distanca

Pofuk: Bečki filharmoničari održat će najbizarniji koncert u povijesti

Za nekoliko će dana u bečkom Musikvereinu Daniel Barenboim ponovno izvesti jedan povijesni koncert kao solist i dirigent uz slavne Bečke filharmoničare. Samo će stotinu ljudi biti pripušteno u Zlatnu dvoranu. Svi će morati imati maske. Sjedit će tamo kao duhovi iz nekoga normalnog vremena… Sve to skupa nije normalno jer nije logično. Ako je vani kuga, onda nema ni koncerata, ni utakmica, ni putovanja, ni ljetovanja. A ako nije, onda je nastavak života u neprestanom oprezu koji se demonstrira kao strah od fizičkog približavanja svakom drugom ljudskom biću gori, pogubniji i opasniji od bolesti same – humanistički progovara Branimir Pofuk.

25.05. (01:30)

Neki su mrtvi mrtviji od drugih

Pofuk: Svibanjske bi komemoracije trebale biti posvećene svim satrtim životima i sudbinama

I ove se godine nastavio zloćudni krug selektivnog samooplakivanja – piše Pofuk o porukama koje su ovih dana slali sarajevski nadbiskup i predsjednik HBK gdje se žali samo za Hrvatima, po mogućnosti katolicima. Kada bi katoličke zadušnice i molitve bile takve da pobuđuju sućut za sve žrtve, bio bi to najučinkovitiji pritisak na pobjednike i gubitnike svih ratova da iskreno preispitaju i pokajnički priznaju u prvom redu vlastitu krivnju. No kao što jedan zločin ne opravdava i ne iskupljuje drugi, tako i jedno selektivno pamćenje i komemoriranje ne opravdava drugo.

19.05. (13:30)

Nekultura

Pofuk: Koalicija Bandića i HDZ-a u Zagrebu opet se sastavila – preko leđa kulture

Zastupnici HDZ-a svojim su glasovima stavili izvan snage onaj isti Zaključak za koji su digli ruke 19. ožujka i tako Gradu Zagrebu dali mogućnost da u idućem razdoblju nedefiniranog trajanja kulturi ne da ništa. Prije dva mjeseca zagrebački HDZ je, naime, glasao protiv Bandića i za Zaključak o hitnoj isplati sredstava za javne potrebe u kulturi i pokrivanju troškova najma i materijalnih troškova prostora za rad kulturnim subjektima, nezavisnim i institucionalnim nositeljima kulture. Novo glasanje, nova priča – povukli svoje glasove i podržali Bandića da ne plati ništa, piše Branimir Pofuk za Večernji.

05.05. (15:30)

Hrvatsko karantensko kazalište

Ipak se nastupa: Zagrebački operni pjevači na Zrinjevcu, splitski balet na obali

Operni prvaci HNK na Zrinjevcu su sinoć počeli s nizom kratkih koncerata za Zagrepčane – kaže Pofuk da je ovo bila “lijepa simbolična gesta, ali i nekoliko trenutaka pravog umjetničkog uživanja uz dvoje vrhunskih opernih umjetnika”. Zakazano je još 4 koncerta – ovdje raspored.

U Splitu – baletni ansambl HNK napravio 14-minutnu predstavu ‘Labuđe jezero’ Čajkovskog uz more – moderno, ironično, lepršavo.

 

01.05. (20:31)

Zarazna glazba

Zašto je Markus Buehler pretvorio bodlje koronavirusa u glazbu

Znanstvenik Markus Buehler uz pomoć tehnologije kreirao je glazbu od bodlji na tijelu koronavirusa i nazvao to – virusni kontrapunkt. Po njemu nam glazba može dati uvid u te nevidljive strukture bolje i točnije nego i najsnažniji mikroskopi. Vježbanje uha i duha na poljima glazbenog kontrapunkta čini nas sposobnijima opažati i shvaćati veliku simfoniju života i svijeta koji nam sve više nalikuje besmislenoj buci, piše Branimir Pofuk.

14.04. (09:00)

Skeptik s razlogom

Pofuk: Tek ćemo vidjeti je li borba za svaki život istina ili još jedna gola laž

Golubovićev film “Otac” temelji se na stvarnom slučaju Đorđa Joksimovića iz Kragujevca koji je prije pet godina dopješačio u Beograd i sjeo pred nadležno ministarstvo štrajkajući glađu. I ni dan danas nije dobio natrag svoju djecu. I tek kad prođe sva ova pandemijska solidarnost i briga svih država za vlastite građane vidjet će se je li borba za svaki život bila nešto u što vjerujemo, ili će proći kao lanjski snijeg i ostati upisana kao još jedna gola laž ovog bešćutnog vremena i svijeta – piše skeptični Branimir Pofuk.

09.03. (20:00)

Urnebesno, senzacionalno, nećete vjerovati, mreža gori, uznemirujuće

Pofuk: Bolesti koje su poharale novinarstvo koje nitko ne liječi

Jedna je stvar kada su internetske ili papirante stranice prošarane oglasima. To još uvijek nema nužno veze s kvalitetom samog novinarskog posla i proizvoda uz koji se ti oglasi nude, a korisniku je dopušteno i moguće ignorirati ih. No, druga je stvar kada se sam proizvod, dakle vijest, priča, tekst, a pogotovo njihova oprema, koriste u prvom redu kao sredstvo u tom poslu. Tu je već korumpirano samo novinarstvo kao profesija, krše se etička i profesionalna načela, a novinare i urednike se pretvara, bilo svjesno ili nesvjesno, u najmanju ruku u obmanjivače. Ako ne i lašce. Sve zbog tih nesretnih klikova – piše Branimir Pofuk.

04.02. (12:30)

Branimirova ljestvica dobrote

Pofuk: Upamtite slova, note i ime orkestra SO DO, oni stvaraju bolje ljude, Hrvatsku i svijet

Još malo o ljepšoj Hrvatskoj piše Pofuk: Udruga SO DO ovih je dana u Lisinskom proslavila svoj peti rođendan. Koncert je počeo ‘Erom’ tako što su mladi glazbenici sa svih strana dvorane pristizali na pozornicu stapajući se u glazbu i radost koja raste i buja sve dok ne eksplodira u ljepoti i zanosu koji se čuje u zvuku i blista na njihovim licima. Njihova je filozofija izvrsnost, ali s naglaskom na putu kojim se izvrsnost postiže, bez pritiska ocjena, ambicije i konkurentnosti na glazbenom tržištu. A iznad svega, kroz glazbu stvarati bolje ljude. Slično ovome su lani izveli ‘Eru’ na zagrebačkom aerodromu (dolje).