Od Hrvatske samo Srbija i BiH imaju nerazvijeniju e-trgovinu - Monitor.hr
28.07.2019. (19:30)

Od Hrvatske samo Srbija i BiH imaju nerazvijeniju e-trgovinu

Prema podacima Ecommerce Europe i EuroCommercea, ali i drugih relevantnih istraživanja, Hrvatska ima jedno od najnerazvijenijih tržišta online trgovine ne samo u Europi nego i na području nove Europe pa i Balkana. Prema podacima koje je objavio Tomaš Braverman iz Heureke, vodeće online trgovine u Češkoj i Slovačkoj, samo Srbija i Bosna i Hercegovina imaju nerazvijenije tržište e-trgovine od Hrvatske.


Slične vijesti

24.07.2020. (10:30)

Virtualne marže

Trgovci nezadovoljni online prodajom

Pandemija koronavirusa utjecala je na veliki rast online kupovine namirnica, koja je dosad u ukupnoj prodaji zauzimala udjel manji od 10 posto. No kako se broj online narudžbi udvostručio, trgovci širom svijeta u prosjeku ostvaruju negativnu operativnu maržu od 15 posto po online narudžbi. Stručnjaci smatraju da se trgovačkim lancima sada obija o glavu što su poboljšanje profitabilnosti online prodaje postavili kao dugoročni projekt. Analitičari smatraju da bi 45 posto prometa ostvarenog u internetskoj prodaji tijekom pandemije moglo postati trajno. Poslovni

18.02.2019. (19:30)

Report

CRO Commerce konferencija: Većina web trgovaca u Hrvatskoj zapošljava samo jednu osobu

CRO Commerce je prva konferencija u organizaciji online trgovaca u Hrvatskoj i održana je prošli petak na Zagrebačkom velesajmu uz 300 sudionika. Većina web trgovina u Hrvatskoj zapošljava jednu osobu, a prema potrebi se oslanjaju na outsourcing. Čak 32% ispitanih nije zaposlilo novu osobu za potrebe web shopa, već su raspodijelili obaveze među postojećim zaposlenicima. Godišnji promet do 300.000 kuna bilježi 48% ispitanih trgovaca, dok 22% predstavnika web trgovine bilježi promet do 3 milijuna kuna. Tek 14% ispitanih ima godišnji promet veći od 3 milijuna kuna. Podijeli su i nagrade najboljima. Bug

07.07.2018. (17:17)

Ove godine se očekuje promet u online dućanima u Europi od 602 milijarde eura, rast od 13 posto

Online maloprodaja u Europi nastavila je s dvoznamenkastim rastom, europski promet e-trgovine u 2017. godini povećava se za 11 posto na 534 milijarde eura, navodi se u u godišnjem ecommerce izvještaju koji zajednički rade Ecommerce Europe i EuroCommerce. Ove godine očekuje se rast od 13 posto, odnosno promet od 602 milijarde eura. Usporedbe radi, u 2013. godini europski promet online maloprodaje iznosio je tek 307 milijardi eura. Najveće tržište e-trgovine u Europi je u Velikoj Britaniji (178 milijardi eura), slijede Francuska (93,2 milijarde eura) i Njemačka (93 milijarde). Mreža

15.11.2017. (09:53)

eNećeš

Nova pravila EU-a pri online kupovini

Europski parlament usvojio je nova pravila za zaštitu potrošača u online trgovini, prema kojima će nadležna tijela imati veće ovlasti za otkrivanje i zaustavljanje kršenja zakona o zaštiti potrošača. Uredba bi trebala riješiti pitanja poput kratkoročne prekogranične promidžbe neke zrakoplovne tvrtke koja je na kraju otkazala snižene karte, dugoročne pretplate skrivene iza ponude osvajanja telefona za jedan euro ili online trgovca koji ne isporučuje namještaj s potpisom koji tvrdi da prodaje. T-Portal

11.01.2017. (20:57)

Konzervativno potrošačko tijelo

Hrvati kupljeno online najčešće plaćaju – pouzećem

Hrvati najčešće online kupuju kod kuće, koristeći stolno računalo. Najvažnija im je dobra cijena, a robu kupljenu online najviše vole plaćati – pouzećem, pokazuje istraživanje. No čak dvije trećine ispitanika web-trgovine koristi samo za istraživanje cijena, dok kupovinu obavljaju u tradicionalnoj trgovini, a svaki treći ispitanik doista i kupuje online – i to jednom do dvaput mjesečno. Glavni je faktor pri kupnji cijena, dok su kodovi manje važni, a najviše se kupuju tehnička roba i računala te odjeća i obuća. T-Portal

01.04.2016. (13:06)

H&M Hrvatska danas otvara svoju online trgovinu i nudi popust

15.12.2015. (14:51)

Usvojen prijedlog Biljane Borzan za sigurnu online kupovinu

Jučer navečer je Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao Akt o jedinstvenom digitalnom tržištu. Usvojen je i prijedlog Biljane Borzan da se uvedu oznake sigurne online kupovine za trgovce sa sjedištem u EU.

Online trgovci sa sjedištem u EU su obvezni , između ostalog, prihvatiti povrat robe u roku 14 dana od prodaje, bez objašnjenja kupca zašto su je vratili. Troškove povratne dostave, ukoliko nije drugačije dogovoreno u trenutku kupnje, snosi trgovac, a trgovci sa sjedištem u EU moraju davati jednoznačnu informaciju o svim troškovima kupnje. Svaki tzv. ‘skriveni trošak’ kupac mora izričito odobriti.

“To je naravno pošteno prema kupcima jer kupuju na neviđeno, ali stvara velike troškove trgovcu. Ideju za uvođenje oznake za sigurnu internet kupovinu sam dobila upravo od hrvatskih online trgovaca. Naime, žalili su mi se da budući da imaju sjedište EU, obvezatni su se pridržavati pravila, dok se njihovi konkurenti iz Švicarske, SAD-a ili država Azije predstavljaju kao povoljni, a nerijetko varaju kupce “, kaže Borzan.

S druge strane, više od 60 posto građana EU se boji kupovati online jer nisu sigurni koja su im prava u slučaju problema. Prosječnom potrošaču je vrlo teško odrediti ima li online trgovac sjedište u EU. Čak ni web stranice s domenom .eu, .hr ili pak co.uk ne jamče europsku lokaciju trgovca i zbunjuju potrošače. Samo prilikom kupovine digitalnih sadržaja ih se godišnje ošteti za 64 milijarde eura.

“Uvođenjem prepoznatljive oznake kakva sad postoji za online ljekarne, kupci će lakše prepoznati kod koga mogu s povjerenjem kupovati, a pošteni trgovci će biti privilegirani u srazu s konkurencijom koja se ne pridržava europskih direktiva. Jako sam sretna što je ideja na kojoj radim već godinu dana konačno usvojena”, kazala je Borzan.

Stvaranje okvira za sigurnu online kupovinu jedan je od prioriteta EU. Procjenjuje se da bi povećanje e-trgovine za samo 10 posto dovelo do porasta BDP-a za 1,7 posto na razini EU.

Eurostat je jučer objavio da svaki treći stanovnik Hrvatske naručivao robu ili usluge putem Interneta, dok je na razini Europske unije to činio svaki drugi. Građani koji ove godine nisu kupovali na Internetu kao razlog prvenstveno navode sklonost fizičkoj kupovini, jer žele vidjeti proizvod prije nego ga kupe. Više od četvrtine njih navelo je (ne)sigurnost plaćanja odnosno bojazni vezane za privatnost, a 19 posto strahuje i da možda neće primiti naručenu robu odnosno uslugu ili da je neće moći vratiti.

02.05.2015. (18:44)

Barem nešto

U Hrvatskoj cvjeta online trgovina

U Hrvatskoj sve više ljudi počinje prakticirati naručivanje proizvoda putem interneta. Prošle je godine 27 posto ukupnog stanovništva u dobi od 16 do 74 godine naručivalo robe ili usluge putem interneta, što znači da još uvijek poprilično zaostajemo za prosjekom EU-a (50 posto). Međutim, u odnosu na prošlu godinu, broj poslanih paketa u inozemstvo porastao je za 96, dok je broj prispjelih narastao impresivnih 70 posto. N1