Novi Zakon o naplati cestarine uvodi potpuno elektronički sustav, ukidajući naplatne kućice i plaćanje gotovinom na autocesti. Cestarina će se plaćati putem ENC uređaja ili automatskim očitanjem registarske oznake, a prethodna prijava u sustav bit će obavezna. Gotovinom se i dalje može nadoplatiti ENC ili registarska opcija na prodajnim mjestima. Teška vozila moraju imati ENC zbog europskih standarda elektroničke naplate. Sustav bez zaustavljanja trebao bi biti na svim autocestama krajem iduće godine. Index
Od petka do nedjelje autocestama kojima upravlja HAC prošlo je tako 1,062.881 vozila te je naplaćena cestarina od 7,924.365 eura. Od početka ove godine do sada na HAC-ovim autocestama ostvaren je promet od 50,781.453 vozila, što je četiri posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, piše HRT. No, kako se troši taj novac? Iz HAC-a odgovaraju da od ukupno ostvarenih prihoda od naplate cestarine 50,1% utrošeno je za otplatu obveza po kreditima, 34,0% utrošeno je za upravljanje i redovno održavanje, 15,0% iskorišteno je za investicijska ulaganja u autoceste, a 0,9% za nabavu materijalne i nematerijalne imovine Društva, piše Klikni.hr. Poslovni
Prema proijedlogu novog zakona koji je u javnom savjetovanju. Trebao bi stupiti na snagu 1. studenoga 2026., a ako ostane ovakav, uvest će se potpuno elektronički sustav bez rampi. Nad naplatom će bdjeti službena vozila bijele boje (RAL 9010) s plavim rotirkama i natpisom ESNC. Nadzornici u njima moći će zaustavljati vozila i provjeravati plaćanje. Do tada slijedi priprema sustava, opreme i informiranje građana. Večernji
Hrvatske autoceste od 1. srpnja ujednačuju popuste za ENC korisnike – laka vozila u post-paid modelu dobit će veći popust (21,74% umjesto 13,04%), dok se teškima smanjuju dosadašnje pogodnosti. Popusti za teška vozila bit će 21,74% u svim modelima, a ukida se sezonski popust od 33,48%. Cilj mjere je ravnomjernije financijsko sudjelovanje svih korisnika i priprema za novi sustav naplate u skladu s EU standardima. Poslovni
Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional
Ministarstvo prometa privremeno je odgodilo sezonsko povećanje cestarine za 10% za vozila IA, I i II skupine, što je inače išlo u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna. Usto, HAC je spustio cijenu ENC-a za 40% s 122 na 73 kune. Inače, u posljednjih mjesec dana promet na autocestama je pao 70%, sad ih koristi nekoliko desetaka tisuća vozila dnevno. Jutarnji
Od 2022. bit će uklonjene naplatne kućice pa će se cestarina na HAC-ovim i ARZ-ovim autocestama plaćati ili očitanjem registracijskih pločica (ALPR) ili putem elektroničkog uređaja u vozilu (DSRC). Novi će model donositi uštedu od oko 13 milijuna kuna godišnje, pa bi HAC i ARZ pojeftinili cestarinu za 5 posto, s tim da bi cijene bile još niže cijene u razdobljima niže opterećenosti, a skuplje za udarnih vikenda u turističkoj sezoni. Večernji…
Sud Europske unije presudio je da je zakon o naplati cestarine u Njemačkoj, po kojem bi cestarinu plaćali samo stranci, protivan pravu Europske unije jer diskriminira sve koji nisu državljani Njemačke. Plan Berlina je bio da Nijemci plaćaju godišnju pristojbu, odnosno vinjetu 130 eura, a stranci 2,5 do 25 eura za 10 dana, od 7 do 50 za dva mjeseca i 130 eura za godišnju vinjetu. Poslovni…
Ljetne cestarine će biti skuplje 10 posto, a viša tarifa vrijedit će do subote 14. rujna. Povećanje cestarine za oko 10 posto odnosi se na skupine vozila IA, I i II. Autostart…
Zemlje Europske unije od 2023. će za kamione morati uvesti naplatu cestarine na temelju prijeđene udaljenosti, a od kraja 2027. i za laka gospodarska vozila (osobni auti zasad ništa). Svi koji prolaze kroz Sloveniju znaju problem vinjeta – nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile, po prijedlogu novih pravila bi vinjete trebale biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili tjedna. 24 sata…