Otvoren 13. Human Rights Film Festival - Monitor.hr
08.12.2015. (14:50)

Filmovi su najbolji trening u umijeću drugog pogleda

Otvoren 13. Human Rights Film Festival

“Izbjeglička kriza je žarišna točka ovogodišnjeg HRFF-a, no život bez doma znači i nešto više, nešto drugo. Temeljni osjećaj ranjivosti i nezbrinutosti, život u tranzitu. Pa, ipak život koji se ne da pokoriti”, istaknuo je Petar Milat, direktor Human Rights Film Festivala na jučerašnjem službenom otvorenju trinaestog izdanja u kinu Europa. Festival traje do 13. prosinca u zagrebačkom kinu Europa te od 10. do 13. prosinca u riječkom Art-kinu Croatia. Ulaz na sve projekcije je besplatan. humanrightsfestival.org


Slične vijesti

Prekjučer (20:00)

K'o minus i plus, k'o Amer i Rus

Najbolja redateljsko-glumačka partnerstva vol 2.

Kao što nogometni treneri imaju svog kapetana, “produženu ruku” na terenu, tako mnogi slavni redatelji imaju čovjeka za kojeg sa sigurnošću znaju da će sve njihove ideje iznijeti pred kamerom točno onako kako su zamislili. Index donosi drugi dio serijala najboljih redateljsko-glumačkih suradnji, od broja 25-21.

  • Redatelji: braća Zucker i Abrahams, glumac: Leslie Nielsen – Titula koja pokojnom Nielsenu u potpunosti pripada, a sve je počelo 1980. u filmu Ima li pilota u avionu kada je rekao: “I am mean it serious – and don’t call me Shirley” i više se nikada nije mogao vratiti u onaj status “ozbiljnog” čovjeka koji mu je ranije pripadao, već je svaka njegova rečenica počela zvučati kao parodija
  • Redatelj: Ken Russell, glumac: Oliver Reed – Za što god da se uhvatite bilo kod Kena Russella, bilo kod Olivera Reeda, to nosi pridjev “kontroverzno” u sebi, pa je samim tim spoj ova dva čovjeka jedna eksplozija kontroverze koja se prosula na čak devet zajedničkih filmova.
  • Redatelj: Paul Verhoeven, glumac: Rutger Hauer – Lijepa stvar je što ni Paul ni Rutger nisu bili popularni u vrijeme početka suradnje, ali su jedan drugom pomogli i dali krila kojima su obojica poslije odletjeli u Hollywood i – prestali surađivati
  • Redatelj: Richard Donner, glumac: Mel Gibson – Jest George Miller “izmislio” Mela i jest Mad Max nešto najbolje na svijetu, također je sam Mel odlično režirao sebe u Čovjeku bez lica i Hrabrom srcu, ali pravi onaj holivudski vajb Melu Gibsonu i onu karizmatičnu filmsku personu koju prethodno poznajemo mu je ipak podario Richard Donner i umnogome pomogao da se oblikuje. Naravno, prije svega u franšizi Smrtonosno oružje
  • Redatelj: Neil Jordan, glumac: Stephen Rea – Rea je jedan od najvećih irskih glumaca otkako se ovaj narod bavi glumom, a to je ponajbolje demonstrirao u remek-djelu Igra plakanja. U pitanju je jedna od mnogih kolaboracija s Neilom Jordanom i vjerojatno najuspješnija.
27.04. (16:00)

Kao da ne mogu jedan bez drugog

Duo redatelja i glumaca – filmske suradnje koje su obilježile ‘sedmu umjetnost’

Kao što nogometni treneri imaju svog kapetana, “produženu ruku” na terenu, tako mnogi slavni redatelji imaju čovjeka za kojeg sa sigurnošću znaju da će sve njihove ideje iznijeti pred kamerom točno onako kako su zamislili. Index donosi seriju članaka top 30 najboljih takvih kolaboracija:

  • David Lynch i Kyle MacLachlan: Dune, Blue Velvet, Twin Peaks – vrhunac Kyleove karijere u svakom smislu je agent Dale Cooper u Lynchovoj seriji Twin Peaks koja je zauvijek promijenila televiziju
  • Billy Wilder i Jack Lemmon: Neki to vole vruće, The apartment, Irma La Douce… – teško je reći što je bolje od spomenuta dva, Wilder je čak osvojio Oscara za Apartman i Jack je pokazao da može i bez oblačenja haljine proći kao komičarski genije
  • Sam Peckinoah i Warren Oates: The Wild Bunch, Bring me the head of Alfredo Garcia… – ukupno je četiri puta Peckinpah zvao Oatesa na snimanje, posljednji put za Alfreda i to je više nego prigodan epilog suradnje
  • Lars Von Trier i Stellan Skarsgard: Lomeći valove, Dancer in the Dark, Dogville, Melankolija, Nimfomanka… – Stellanu ipak idu nešto vitalnije i sveprisutnije uloge, pa koliko god da on bježi u skuplje produkcije, očito Von Trier nalazi načina da mu tim ulogama udahne malo oštrine
12.04. (14:00)

Miriše na dobru godinu

Cannes: Stiže novi Coppolin film ‘Megalopolis’, biografski film o Donaldu Trumpu, novi Mad Max i filmovi Cronenberga i Lanthimosa

Ove godine Filmski festival u Cannesu održat će se od 14. do 25. svibnja, a izašao je i popis filmova koji će se prikazivati. Od zvučnijih filmova tu je novi Coppolin uradak Megalopolis o kojem nema puno informacija, tek da se radi na njemu, iako je očito spreman za prikazivanje, zatim The Apprenticefilm koji prati Trumpov poslovni uspon u 70-ima i 80-ima, tu je i novi film Davida Cronenberga The Shrouds, ali i Lanthimosov Kinds of Kindness, redatelja čiji je film Poor Things bio na ovogodišnjim Oscarima. Spomenimo još i Furiosu: A Mad Max Saga i Sorentinov Parthenope. Journal

02.04. (14:00)

Film koji pogledaš za doručak

Unfrosted: Stiže prvi film kojeg je režirao Jerry Seinfeld

Kratki opis radnje filma glasi: Godina je 1963., a Kellogg’s i Post, zakleti rivali kada je proizvodnja pahuljica u pitanju, utrkuju se u stvaranju proizvoda koje će zauvijek promijeniti lice doručka. Priča je to o ambiciji, izdaji, (ne)uspjehu i – šećeru. Iako su osobe povijesne, radnja je izmišljena. Film na Netflix stiže u petak, 3. svibnja. Journal

29.03. (23:00)

Ako ne znaš što izabrat

Mixer izabrao: Top 9 filmova za gledati na Uskrs

Uskrsni tjedan bez kolekcije ili maratona najboljih filmova prigodne tematike ne bi bio kompletan. Gotovo za svaku situaciju postoji uskrsni film, bilo da ste raspoloženi za učenje, smijeh, plakanje ili kombinaciju svega navedenog. Popis donosi Mixer:

  1. The Last Temptation of Christ
  2. Shawn The Sheep: Farmageddon (2019)
  3. Pasija (2004)
  4. Ben Hur (1959)
  5. The Greatest Story Ever Told (1965)
  6. Deset zapovijedi (1956)
  7. Peter Rabbit (2018)
  8. Mary Magdalene (2018)
  9. Jesus Christ Superstar (1973)
20.03. (00:00)

Toliko loši da su zapravo dobri

Loši filmovi koje gledatelji vole

Filmovi se snimaju već preko sto godina i kroz sve te godine stvaralaštva, uz remek-djela, postoje i filmovi koji su toliko loši da su zapravo dobri. The Room, poznat kao najboji najgori film svih vremena, predstavlja kultni fenomen. Kreacija misterioznog Tommyja Wiseaua, ovaj film je postao nezaobilazan zbog svoje amaterske izvedbe koja je postala komična. Slično tome, komedija Fired Up! i drama Showgirls izazivaju smijeh zbog svoje gluposti, ali gledatelji ih vole. Dok su ti filmovi možda loše napravljeni, donose neprocjenjivu zabavu i zadovoljstvo svojim jedinstvenim šarmom. (Journal)

11.03. (15:00)

Killers of the whole afternoon

Trend filmova dugog trajanja upitan za pojedina kina, a ni gledateljima nije baš svejedno

Čak šest od deset nominiranih u kategoriji za najbolji film prelazi magičnu brojku od dva sata. Riječ je, uz ‘Oppenheimera’, koji traje tri sata, o filmovima ‘Anatomija pada (2 sata i 32 minute), ‘The Holdovers’ (2 sata i 13 minuta), ‘Ubojice cvjetnog mjeseca’ (3 sata i 26 minuta), ‘Maestro’ (2 sata i 11 minuta) i ‘Uboga stvorenja’ (2 sata i 21 minutu). Nekada davno kinodvorane možda jesu mamile obitelji, parove i samce u kišnim poslijepodnevima u svoje odaje, no s vremenom ne samo da se duljina filmova povećala, već se publika sada doslovce drži na sjedalima bez kratkog predaha za odlazak na WC, kupnju grickalica ili soka i slično. Upravo zbog toga razmišlja se o ponovnom uvođenju pauza i to vjerojatno za filmove koji traju više od tri sata. Ako nije riječ o remek-djelu koje će pojedinim distributerima donijeti dobru zaradu, možda neće preskočiti lanci kinodvorana, no pojedinim kinima, kojima opstanak ovisi o broju prodanih ulaznica, oni neće biti na listi prioriteta. Tportal

11.03. (09:00)

Tko je još probdio noć?

Svoje prve Oscare dobili Downey Jr., Cillian Murphy i Nolan, Emma Stone po drugi put najbolja glumica

Oppenheimer Christophera Nolana ove je godine bio rekorder u nominacijama s njih čak 13, a ujedno je i film s najvećim brojem nagrada (čak sedam). Slijedili su ga Poor Things Yorgosa Lanthimosa s 11 nominacija (osvojena četiri Oscara) i Killers of the Flower Moon Martina Scorsesea s 10 nominacija i niti jednim osvojenim kipićem. Iako je večer bila prepuna očekivanih nagrada (Murphy, Nolan, Downey Jr., Oppenheimer), najveće iznenađenje večeri bila je kategorija najbolje glumice u kojoj su se svi pripremili na pobjedu Lily Gladstone, ali Oscara (drugog u karijeri) na kraju je osvojila Emma Stone.

I dok je Scorseseov film očekivano i neočekivano “izvisio”, najveći gubitnik večeri je Maestro koji unatoč velikom trudu Bradleyja Coopera nije bio čak ni favorit u niti jednoj od sedam kategorija. Index Cijeli popis nagrada ovdje. Highlight večeri je Goslingova izvedba pjesme iz Barbie, u kojoj je gost iznenađenja bio i Slash, a i dodjela nagrade za najbolje kostime, na kojoj je glumac John Cena došao potpuno gol (N1). Dodjelu su pratili i na Forumu.

10.03. (15:40)

Filmovi koji su osvojili Oscare, a nisu ga zaslužili