Robotaksiji na prekretnici: utrka za globalnu dominaciju - Monitor.hr
15.01. (12:00)

Kad taksi ne traži napojnicu

Robotaksiji na prekretnici: utrka za globalnu dominaciju

Godina 2024. obilježena je značajnim napretkom u razvoju i širenju robotaksija. Kina i SAD vode tržište, s Baiduovim Apollo Go i Waymom na čelu. Waymo je ostvario rast od 400% u vožnjama i planira proširenje na više gradova, dok je Tesla najavio uvođenje svoje Cybercab usluge. Europa se uključuje s najavom Vernea i Mobileyea o pokretanju robotaksija u Zagrebu 2026. godine. Konkurencija raste, s očekivanjem da će flota robotaksija doseći 1,6 milijuna jedinica do 2035. godine. Mreža


Slične vijesti

23.06. (16:00)

Testna vožnja (živaca)

Kako vozi Teslin robotaksi: Glatko skreće, propušta hitnu, ali zna i ‘poludjeti’

Tesla je u Austinu u Teksasu pokrenuo prve javne vožnje dugo najavljivanog robotaksija, potpuno autonomnog vozila bez vozača. Pilot-projekt zasad uključuje desetak vozila Model Y koja se kreću unutar ograničene zone u četvrti South Congress, a na svakoj vožnji prisutan je Teslin zaposlenik koji nadzire sustav iz sigurnosnih razloga. Na društvenim mrežama objavljeno je nekoliko desetaka snimaka vožnje u Teslinom robotaksiju. Iskustva su dosad mahom vrlo pozitivna, no treba ponoviti da tek odabrani zasad imaju prilike voziti se u robotaksiju. Stao sa strane i propustio vozilo koje je došlo iz pogrešnog smjera, propustio i hitnu pod rotirkama. Objavljena je, međutim i snimka na kojoj je volan čini se, prestao raditi ispravno i počeo trzati malo lijevo, malo desno pri čemu je Teslin robotaksi nakratko prešao i u suprotnu traku. Index

19.06. (20:00)

Autonomna vožnja – vozi, ali (još) ne plaća račune

Volkswagen pokreće serijsku proizvodnju autonomnih vozila, prva vožnja robotaksija već iduće godine

Volkswagen je predstavio ID Buzz AD, autonomni električni kombi razine 4, koji će 2026. voziti u Hamburgu i Los Angelesu. Cilj su poslovni korisnici, ne privatni kupci. Tesla, Waymo, Zoox i kineski divovi također razvijaju robotaksije. Iako VW zasad ne očekuje zaradu, vjeruje da autonomna vožnja otvara novu budućnost. Uvođenje zahtijeva milijarde ulaganja i potporu države, a ključ je prelazak s testiranja na redoviti promet. DW

12.10.2024. (01:00)

Čiji je veći, koji je brži?

Rimac vs. Musk: Bitka za ceste budućnosti

Elon Musk je predstavio Teslin autonomni robotaksi, direktnog konkurenta Rimčevom Verneu. Iako su prisutni mogli isprobati 20 Teslinih robotaksija, model nije još završen. Teslina vozila imaju veći prtljažnik, dok Verne nudi prostraniju kabinu i impresivan ekran. Musk predviđa proizvodnju robotaksija do 2027., po cijeni ispod 30.000 dolara. Hrvatska publika s nestrpljenjem prati kako će se oba igrača natjecati na globalnom tržištu autonomnih vozila, dok istovremeno razvijaju inovativne dizajne i tehnologije. Forbes

10.07.2024. (13:00)

Još jedan auto, još jedna tvornica

Nova investicija Mate Rimca: Kreće izgradnja tvornice za robotaksije

Tvornica će se nalaziti u Zagrebu, u Lučkom, u sklopu VGP Parka Zagreb, na području od 28,500 metara kvadratnih. Sva Verne vozila proizvodit će se u Hrvatskoj te odavde izvoziti diljem svijeta. U tvornici će se koristiti napredna tehnologija za proizvodnju, sklapanje i testiranje Verne autonomnih vozila. Pripreme za izgradnju već su počele, a početak građevinskih radova očekuje se krajem ovog ljeta. Tvornica će se dovršiti i opremiti tijekom 2025. godine dok će s radom krenuti početkom 2026. Lider

04.07.2024. (00:00)

Mate, jel gledaš?

Zaboravite robotaksije, Japanci razvijaju – robotaksista

Prema viđenome, robot imena Musashi može ostvariti interakciju s pedalama i upravljačem automobila te obavljati osnovne radnje svojstvene vožnji. Kamere u očima osnovne su mu ulazne jedinice, u rukama i nogama ima ugrađene senzore pritiska, a iza svega stoji, očekivano, sustav umjetne inteligencije kao “mozak” operacije. Ona omogućava robotu praćenje prometne situacije, reagiranje na nju te autonomno upravljanje automobilom. Iako je već u razvoju, ovaj humanoidni “robotaksist” vrlo vjerojatno neće tako skoro sjesti za upravljač. Njegovi tvorci, naime, kažu da bi do trenutka kad će on postati dovoljno sposobnim za samostalnu vožnju moglo proći i – 50 ili 100 godina. Autonet

03.07.2024. (21:00)

Project 3 Immobility

Postnikov ima prijedlog za robotaksije: Neka se vaša usluga od sada zove Prob’o taxi!

Slogani za reklamnu kampanju sami se pišu: “Barem smo pokušali!” Ili pak: “Lijepa lova lijepo gori!” A može i ovako: “Stoji, a propada!” Dosta vam je toga da vas novinari prozivaju zbog prekoračenih rokova? Evo još jednog naziva: Robo kasni! Doduše, potencijalni problem s ovim imenom u tome je što bi korisnici usluge mogli steći pogrešan dojam da će vaš taxi, iako kasni, jednog dana ipak stići na odredište. Ili Robostop – najsigurniji auto na svijetu koji nikad neće izazvati sudar (jer ga neće ni biti). A može i anagram od Verne – Never. Tek što je Rimac dobio one milione, Saša Cvetojević je zakucao: “Mislite da postoji ljepši i bolji način spaljivanja EU/javne love? Pa evo, ja ne vidim i apsolutno se veselim činjenici da spalimo tu lovu baš na tako lud projekt.” Boris Postnikov za Novosti.

02.07.2024. (17:00)

Na rubu znanosti

Poduzetnik: Kada nešto ne možete niti osmisliti niti proizvesti, onda idete kod Krešimira Mišaka na HRT3, a ne kod Plenkovića po 180 milijuna EUR javne dotacije

Tragikomedija cijele priče nije u odgodi projekta (koju je cijela IT zajednica predviđala) ili u neposlušnom robotu (što drugo očekivati od automobila koji zapravo ne vozi!?); već u činjenici da je ovaj narativ toliko izlizan da me steže oko pluća kada netko u 2024. godini prilijepi oznaku ‘inovativno’ uz smell-selecting robotaxije.

Nisam siguran čitaju li u Verneu vijesti, ali auto industrija je već odavno odustala od potpune autonomije (Level 5). Načelno se ide u smjeru pasivnog vozača koji je potpomognut AI-em ili pak semi-autonomnog (remote controlled) automobila. Čak je i CEO Cruisea izjavio da nikada neće ukloniti volan (ili remote centar) te da ne ciljaju potpuni Level 5! Razlog je jednostavan: za potpunu autonomiju potreban je AGI – kojeg IT industrija ne zna niti osmisliti niti proizvesti, kaže Krešimir Končić, direktor Neuralaba, a prenosi ga Index.

26.06.2024. (20:00)

Verne je dosljedan svom imenu - zasad je sve spekulativna fikcija

Carić o robotaksijima: Kroz pozitivan PR pokušava se zataškati činjenica kako autonomnu vožnju petog nivoa nema nitko

Nakon ovih pompoznih obećanja koja su upisana u nacionalni plan otpornosti i oporavka danas je predstavljena kompjuterska grafika. Nije predstavljeno nikakvo vozilo, a to što oni imaju je showcase modul, model vozila za koji imamo njihovu časnu riječ da je u nekoj mjeri funkcionalan. Ova demagogija kako je autonomna vožnja ona gdje nema volana je jednostavno neistina. Znači, potpuno je nebitno ima li vozilo ili ne volan. Bitno je kako njegova autonomija radi. Autonomna vožnja petog nivoa je vožnja u kojem se vozilo samo snalazi u bilo kakvim uvjetima. Ovo vozilo bez detaljnog prethodnog mapiranja ne može funkcionirati i to nije autonomija petog nivoa, a mi se možemo lagati koliko god hoćemo – rekao je Lucijan Carić za Nacional. Pogledajte komentare na popularnoj temi na Forumu.

22.05.2024. (13:00)

Ne pokušavati raditi to kod kuće

Potvrdili ranjivost na autonomnim vozilima: robotaksiji se zaustavljali pred majicom na kojoj je znak Stop

“Hakerski napad” na autonomna vozila malenim prepravljanjem prometnih znakova iskorištava od ranije poznatu ranjivost u računalnom vidu. Jedan entuzijast sada je isto izveo i printom na majici. “Hakiranje” majicom najbolje je funkcioniralo po danu, jer noću se vozila oslanjaju na činjenicu da su prometni znakovi izrađeni od reflektirajućeg materijala, što Carrova majica nije. “Nemojte se ovim mađioničarskim trikom služiti u zle svrhe. Ostanite sigurni”, poručuje autor videa, dok se iz tvrtke Wayma još nisu oglasili. Autonet

15.02.2024. (11:00)

Autić na daljinski

Rimac je dobio 180 milijuna eura javnog novca da ga troši na gotove proizvode drugih kompanija

U vladinom planu doslovno piše da Rimac ne razvija tehnologiju kojom će se vozilo kretati bez vozača nego samo razvija automobil koji će implementirati tehnologiju koju će netko drugi izmisliti. Nije bilo javnog natječaja, a Rimčeva tvrtka bila je jedina privatna koja je ušla u nacionalni plan. Predstavnicima vlade iz Rimčeve tvrtke su rekli kako mogu stvoriti funkcionalno autonomno vozilo i cjelokupnu infrastrukturu za njegovo korištenje u svega par godina. Obećali su autonomno vozilo pete razine (a ovo kupljeno je četvrte). Još su i predstavili prototip vozila, ali na daljinski. Index O tome koliko su realni ciljevi pričaju i na Forumu. Zanimljiva je rasprava i na Redditu, gdje korisnici pričaju iz prve ruke kako je raditi kod Rimca.