Semafor za neposlušne: Onima koji su prebrzi pali se crveno i ostaje uključeno - Monitor.hr
11.05.2023. (22:00)

Kod nas bi se zvao FTRUC

Semafor za neposlušne: Onima koji su prebrzi pali se crveno i ostaje uključeno

U kanadskom gradu Brossardu, pokraj škole, postavljen je semafor koji je nazvan Feu de ralentissement éducatif (edukativno svjetlo za usporavanje prometa) ili FRED. Opremljen je senzorom i ako detetktira prebrzog vozača uključuje crveno svjetlo. Ono je uključeno sve dok ne naiđe sljedeći automobil koji vozi primjerenom brzinom. Tada se uključuje zeleno svjetlo. Iza FREDA je postavljena i prometna kamera za vozače koji možda razmišljaju o tome da prođu kroz crveno. Revija HAK


Slične vijesti

04.03. (10:00)

Bježim odlazim, van iz ovog grada...

Rješenje za gužve u Zagrebu: Prometna policija i automatski semafori

Osim neplanske izgradnje grada i povećanja broja automobila na cestama, gužve izazivaju radovi i manje prometne nesreće. Zadnje vrijeme do te mjere da je nesnosno. U slučaju prometnih nesreća trebalo bi apelirati ostalim vozačima da se što prije maknu s prometnica, a prometni stručnjaci rješenje vide u prometnim polcajcima koji bi manualno usmjeravali promet, kao i automatiziranim semaforima., odnosno automatskom upravljanju prometom:Nama su semafori, nažalost, u Zagrebu – glupi. Stari su i većina ih je glupa, ne mogu promijeniti signalni plan ovisno o prometu. Dok se ne uvede sustav automatskog upravljanja prometom, mi teško možemo nešto napraviti kad se dogode incidentne situacije. Nama treba centralni sustav koji će onda omogućiti alternativnim pravcima više zelenog svjetla i veću propusnost. Index

01.02. (00:00)

Stani, pazi, kreni

Zašto su svjetla na semaforu baš crvene, žute i zelene boje? Standard postavila željeznica

Prije semafora, vlakovi su već koristili svjetlosne signale kako bi olakšali promet, piše Tips and Tricks. Na prvim semaforima crveno svjetlo je označavalo zaustavljanje, bijelo kretanje, a zeleno oprez. Budući da je bijela boja uzrokovala probleme i noću se lako mogla zamijeniti s nekim drugim svjetlom, prešli su s bijele na zelenu boju, a kako se žuta lako razlikuje od ostalih boja, postala je znak za oprez. Crvena je boja s najvećom valnom duljinom, a to znači da je uočljiva iz većih udaljenosti. Standard za semafore uveden je 1935. godine, 15 godina nakon što ej uveden prvi semafor. N1

27.10.2023. (19:00)

Internet ti daje zeleno svjetlo

Google Green Light – inteligentni zeleni val iz GPS satelita

Potaknuti problemom slabe prohodnosti prometa na gradskim raskrižjima na kojima se protok vozila regulira svjetlosnom signalizacijom, stručnjaci iz više softverskih tvrtki već neko vrijeme razvijaju nekolicinu različitih inteligentnih tehnologija koje imaju za cilj kritična gradska raskrižja učiniti „pametnijima“ i olakšati vozačima kretanje kroz gužve i zagađenje u prometu. Među njima je i softverski gigant Google Research, koji međutim ima znatno obuhvatniji plan rješavanja zastoja u gradskom prometu: njihov projekt je osmišljen tako da zastoje ne rješava na svakom pojedinačnom raskrižju i njemu pripadajućim semaforima, već na razini cjelokupnog urbanog cestovnog sustava – koordiniranjem prometa uz pomoć umjetne inteligencije za sinkronu kontrolu svih gradskih semafora odjednom. Umjetna inteligencija se opskrbljuje retrospektivnim i trenutačnim podacima o gustoći prometa i opterećenju prometnica, te ih nakon analize i obrade prezentira u obliku preporuka o tome kako se gradska raskrižja kontrolirana semaforima mogu optimizirati kako bi promet bio što protočniji, a emisije štetnih plinova smanjene. Bug

24.10.2023. (10:00)

Stojiš na crvenom, baterija ide na zeleno

Japanci će testirati punjenje električnih automobila na semaforu

Radi se o sustavu za bežično punjenje automobila, koji bi se ugrađivao u cestu, neposredno ispred semafora. Tamo bi se ukopale posebne zavojnice sa senzorima, sposobne otkriti kada se nad njima nađe automobil s kompatibilnom tehnologijom. U slučaju da se on zaustavi iznad punjača, dok vozač čeka na paljenje zelenog svjetla na semaforu, baterija njegovog automobila bi se punila. Takav bi sustav omogućio brzo induktivno punjenje baterija, pa bi samo 10 sekundi čekanja na semaforu bilo dovoljno da se baterija vozila napuni za jedan kilometar vožnje. Čekanje od minute dodalo bi bateriji dovoljno energije za povećanje dosega od 6 kilometara. Autonet

21.05.2023. (00:00)

Probaj to proučavati dok ti se žuri

Ovakav semafor još niste vidjeli: Deset svjetala i šest različitih smjerova

Zašto bi bilo jednostavno kada ne mora biti, zar ne? Prometni stručnjaci u Barceloni kreirali su jedinstveni semfor za bicikliste s ukupno 16 različitih svjetala i oznaka. Gradske vlasti tvrde da je sve jednostavno, ali biciklisti se na slažu s njima i negoduju. Uglavnom, tu su zelena, žuta i crvena svjetla pa i strelice. Žuto svjetlo, pak, znači da biciklisti mogu proći, ali moraju propustiti pješake. Uglavnom, ukupno je šest smjerova i deset različitih svjetala. Revija HAK

19.05.2023. (20:03)

Belgija po uzoru na Kanadu prva u Europi uvodi zeleno trepčuće svjetlo

12.05.2023. (08:48)

Biciklisti u Beču smiju skrenuti udesno i na crvenom svjetlu na semaforu

14.04.2023. (01:00)

Samo da ne pokaže zeleno i onome usporedno mojoj traci

Semafori sa senzorima koji uključuju zeleno svjetlo kad nailazi vozilo

Sve više semaforiziranih raskrižja ima ugrađene senzore koji mogu ‘primijetiti’ vozilo i uključiti zeleno svjetlo. Predstavljaju li dobro rješenje? U Zagrebu se, od 487 semaforiziranih raskrižja na njih 280 promet regulira detektorskim petljama, odnosno senzorima. Prednost video i mikrovalnih detektora je u tome što jedna kamera ili mikrovalni detektor mogu obavljati detekciju na više prometnih trakova te se postavljaju iznad kolnika, čime nisu ovisni o kvaliteti asfaltnog zastora te u sluèaju izvođenja prekopa ceste ne dolazi do njihovih oštećenja. Postoje i druge vrste senzora, ali se u RH rijetko koriste. Senzori prepoznaju prisustvo svih vozila koja sudjeluju u prometu. Istovremeno, ovisno o vrsti tehnologije ovisi i kvaliteta, odnosno pouzdanost detekcije. Revija HAK

16.09.2022. (15:00)

To čak znaju i neki auti

Ipak nije dobro isključiti motor na semaforu

Možda će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju start/stop funkciju, pasti na pamet na semforima ili u dužim zastojima ugasiti motor. Start/stop sustav neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Ako nemate start/stop sustav izbjegavajte gašenje motora dok stojite na semaforu – ako mislite tako uštedjeti gorivo – i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti niša, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora. Revija HAK

09.06.2022. (13:00)

Semafori s mozgom

Zbogom gužvama: umjetna inteligencija upravlja semaforima i drastično smanjuje zastoje

Amerikanci su prije nekoliko godina pobrojali da su tamošnji vozači izgubili 6,9 milijardi sati zarobljeni u prometu. Uz to, tijekom prometnih gužvi prosječni putnik potrošio je dodatne 72 litre goriva. Preračunato u novac, to je 160 milijardi dolara izgubljenog vremena i goriva svake godine. Dugi redovi ispred semafora mogli bi uskoro postati stvar prošlosti zahvaljujući novoj tehnologiji umjetne inteligencije koju su razvili istraživači sa Sveučilišta Aston u engleskom Birminghamu. Prvi sustav takve vrste skenira video snimke uživo i prilagođava svjetla na semaforu kako bi održao promet u pokretu i smanjio zastoje. Metoda koristi duboko učenje pojačanja (deep reinforcement learning) u kojem softver prepoznaje kada ne radi dobro i pokušava novi pristup ili se nastavlja poboljšavati kada napreduje. Sustav je nadmašio sve druge pristupe u ispitivanju, koji često ovise o ručno dizajniranim faznim prijelazima. Neodgovarajuće vrijeme prometne signalizacije glavni je uzrok zastoja. Bug