Šire se zabrane za električne romobile diljem Europe, sada ju uveo i London - Monitor.hr
09.11.2023. (23:00)

Tempirana bomba

Šire se zabrane za električne romobile diljem Europe, sada ju uveo i London

Rizik od opasnog dima i požara se spominje kao glavni razlog, a velika eksplozija koja se dogodila u madridskoj podzemnoj željeznici u listopadu, zbog neispravne baterije e-romobila bila je okidač za tu odluku. Eksplozija je raznijela prozore vagona i napravila ozbiljnu štetu, ali srećom nije bilo ozlijeđenih ljudi. U Londonu, Transport for London zabranio je sve privatne električne romobile u javnom prijevozu, uključujući autobuse i sustav podzemne željeznice, i to nakon što se jedan zapalio u prepunom vlaku. Ovog ljeta isto je učinio i Hamburg. Revija HAK


Slične vijesti

Srijeda (20:00)

Rekreacija s kaznenim pojasom

Električni romobili: Koja su sve pravila u Hrvatskoj i kakve su kazne ako ih se ne pridržavate

E-romobili se uz monocikle i segwayje od srpnja 2022. svrstavaju pod pojam – osobno prijevozno sredstvo. Dobna granica za vožnju je 14 godina. Kazna za nenošenje kacige iznosi 30 eura. Na njemu se smije voziti samo jedna osoba. U slučaju smanjene vidljivosti, osobito noću, vozači su dužni biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom. Slušalice se mogu koristiti restriktivno! Za parkiranje nije ga dovoljno nasloniti ili ga ostaviti bez nadzora na pješačkoj stazi. Kazna za to je 130 eura. Ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom. Smije se voziti isključivo na biciklističkoj stazi, odnosno pješačkoj. Ukoliko ih nema, na kolniku samo u zonama smirenog prometa. Revija HAK

11.07. (16:00)

'Tata, ne kupi mi auto, ni bicikl već e-romobil...'

MUP: Brojke nesreća s električnim romobilima su alarmantne, trenutne kazne su neadekvatne

Nesreće koje uključuju električne romobile postaju sve češći problem, a neki od njih mogu doseći brzine do 80 kilometara na sat (a dozvoljeno je 25). Voditelj Službe prometne policije MUP-a, izjavio je za središnji Dnevnik HTV-a da su u prvih šest mjeseci ove godine zabilježene 254 prometne nesreće u kojima su sudjelovali električni romobili. U tim nesrećama 65 osoba zadobilo je teže tjelesne ozljede. U prosjeku, svaki tjedan petero do sedmero djece završi u bolnici s ozljedama izazvanim vožnjom na njima. Iz policije pozivaju roditelje da ne kupuju romobile djeci, tim više što ih mlađi od 14 ni ne smiju voziti. Mnogi ne nose zaštitnu kacigu, a vole se voziti i po dvoje na jednom vozilu. tportal… U Klaićevoj predstavili alarmantne podatke (Index)

08.07. (12:00)

Pošast na dva kotača

Nesreće s električnim romobilima su u porastu. Neki od njih dosežu brzinu i do 80 km/h (ograničenje je 25)

U proteklih šest mjeseci evidentirano 254 prometne nesreće u kojima su sudjelovali električni romobili, 65 osoba zadobilo je u njima teške tjelesne ozljede. Iz splitskog KBC-a upozoravaju na pravu malu epidemiju ozljeda od pada s romobila. U protekla dva mjeseca imali su 52 pacijenta. Policija je pojačala aktivnosti vezane uz pisanje prekršajnih naloga. Prema važećim pravilima maksimalna brzina za električne romobile i slična prijevozna sredstva je 25 km/h, zaštitna kaciga je obavezna. Romobili se smiju voziti po biciklističkim stazama, a ako one ne postoje, vožnja je dozvoljena i po pješačkim stazama, uz poseban oprez. Vozači moraju imati najmanje 14 godina. HRT

28.06. (12:00)

Punjenje strujom, punjenje hitne: romobil u Hrvata

Električni romobil 13 puta opasniji od bicikla, pokazuju statistike, u Hrvatskoj sve više nesreća

MUP je za RTL potvrdio da su u prvih šest mjeseci ove godine zabilježili jednak broj prometnih nesreća s romobilima kao i u cijeloj prošlogodišnjoj godini, s jedinom razlikom što ove godine u tim slučajevima nema poginulih osoba. Električni su romobili ove godine sudjelovali u čak 237 nesreća na području Hrvatske, kojima je 56 osoba teško, a 130 lakše ozlijeđeno. Lani je takvih nesreća bilo gotovo 400, a dvije osobe su i smrtno stradale. AutonetRevija HAK još prošle godine podsjetio kako e-romobili nisu igračke: Ne smiju ih voziti mlađi od 14 godina, kaciga je obavezna, smije se voziti samo jedna osoba, po potrebi mora se nositi reflektirajuća odjeća, zabranjeno korištenje slušalica…

09.07.2022. (21:00)

Kao što to i inače biva u kapitalizmu, potreba nije stvorila tržište, nego je poplava romobila razgorila žudnju "mališana"

Ivica Ivanišević: Smrtonosni projektili na kotačićima

Okej, priznajem, nikad ništa nisam vozio. Umjesto da uzmem upravljač u ruke, davno sam izabrao da me vozaju. No činjenica što sam izabrao biti nekretnina, ne znači da mi je i duh takav: nepomičan, nikakav. Ovakav kakav sam, u prometnom smislu i agonijski plašljiv, užasavam se svih nečujnih sudionika u prometu koji su značajno brži do mene, dakle, svih kojima se ne da hodati, nego voze bicikle, romobile, električne automobile te sva ostala eco-friendly čuda. Lijepo je znati da oni svojim prezirom prema fosilnim gorivima čuvaju planet, ali tko će, pobogu, čuvati mene od njih, mene koji također ne zagađujem okoliš, jer ništa ne vozim, a na potplatima cipela nemam auspuh? I kako onda da ne cmoljim za vremenima kad ljudi nisu bili nečujni projektili na kotačićima, nego pristojni i skrupulozni hodači ili vozači koje si mogao na vrijeme vidjeti i čuti? Slobodna