Spojili Vision Pro izravno s mozgom i omogućili upravljanje mislima - Monitor.hr
31.07.2024. (18:00)

Kako mislim, tako djelujem

Spojili Vision Pro izravno s mozgom i omogućili upravljanje mislima

Appleov najnoviji proizvod zamišljen je kako bi ga se kontroliralo pokretima očiju i ruku, no da se to može činiti i bez ruku, pokazuje nova tehnologija sučelja mozak-računalo tvrtke Synchron. Ovaj uspjeh pokazuje da se računalna sučelja, prilagođena za kontroliranje gestama, mogu spojiti izravno na mozak i biti pod njegovom izravnom kontrolom. Pacijent je ovom slučaju pokazao da na taj način može, primjerice, igrati Solitaire, gledati televiziju ili pak slati tekstualne poruke, sve bez potrebe za gestama ruku. Bug


Slične vijesti

10.04. (12:00)

Umjesto liječniku, ići ćemo na servis

Nakon smartphoneova, slijedi nova era tehnologije – moždanih implantata, elektroničkih tetovaža i VR naočala

Prema mišljenju tehnoloških lidera poput Muska, Zuckerberga i Altmana, budućnost leži u uređajima koji će omogućavati izravniju interakciju s tehnologijom, poput moždanih implantata, elektroničkih tetovaža i naočala za proširenu stvarnost. Musk predvodi razvoj moždanih implantata koji bi korisnicima trebali omogućiti kontrolu nad uređajima putem misli i tako eliminirati potrebu za fizičkim sučeljima. Tu su i elektročničke tetovaže s nanosenzorima koje mogu prikupljati, slati i primati podatke. S druge strane, Tim Cook, izvršni direktor Applea, skeptičan je prema toj ideji te vjeruje da će pametni telefoni još dugo igrati ključnu ulogu u svakodnevnom životu. Index

26.03. (00:00)

VR-om protiv treme

Svima dostupna VR platforma korisnike u nekoliko sesija pretvara u vješte i samouvjerene govornike

Mnogi ljudi zaziru od nastupa pred publikom, a čak 80 % učenika to smatra izvorom anksioznosti. Srećom, zahvaljujući platformi dr. Chrisa Macdonalda, osnivača Immersive Technology Laba na Sveučilištu Cambridge, čini se da se strah od javnog govora može lako izliječiti. Platforma Virtual Reality Public Speaking, predstavljena u časopisu Frontiers in Virtual Reality, nudi širok raspon fotorealističnih okruženja za obuku u virtualnoj stvarnosti, uz podršku AI trenera obučenog na, kako kažu, 100 najboljih govora svih vremena. Prvi rezultati navodno su vidljivi već nakon jedne 30-minutne sesije. Bug

06.03. (00:00)

Mjesto gdje možeš pobjeći od bolova, ali ne i od bolničke hrane

Virtualna stvarnost i medicinska hipnoza smanjuju bol

Kanadski liječnici teško bolesnim pacijentima pomažu tako što njihovu patnju i bolove ublažavaju uz pomoć VR naglavnika. Njihovi pacijenti nose VR naglavnike i slušaju umirujuće zvukove. U središtu projekta su razna, prilagođena imerzivna okruženja: koristeći 360-stupanjske kamere snimljene su umirujuće scene na više od 700 lokacija. Pacijenti prikovani za krevet tim se virtualnim svjetovima mogu kretati uz pomoć jednostavnog, vođenog sučelja. Sesije mogu voditi i terapeuti koji kontroliraju sadržaj u stvarnom vremenu putem namjenskog sučelja i prilagođavaju ga specifičnim potrebama pacijenta. Bug

27.02. (15:00)

Bal avatara

Holonet: domaća platforma za virtualni svijet

Hrvatska je dobila novu platformu virtualne svjetove: Holonet. U njoj se možete kretati kao avatar (koji se može preobraziti i u video stream vaše kamere uživo), podizati i koristiti predmete, razgovarati s drugim korisnicima, dijeliti sadržaje… I sve to bez posebnih konzola, izravno iz vašeg web preglednika. Holonet može biti korišten i za rad (poslovni sastanci, prezentacije, predavanje, radionice), edukaciju i obuku, virtualna događanja i druženje… tportal

27.11.2024. (09:00)

Možda je i njima zabavno

Znanstvenici isprobali virtualnu stvarnost na – insektima i došli do zanimljivih zaključaka

Novi softver, opisan u časopisu Methods of Ecology and Evolution, djelo je stručnjaka sa Sveučilišta Flinders i tamošnjeg Hoverfly Motion Vision Laba, a istraživanje je uključilo biologe, neuroznanstvenike i softverske stručnjake. Njihov računalni program stvara iskustvo virtualne stvarnosti kroz koje se životinje mogu kretati. Koristeći strojno učenje i algoritme računalnog vida, mogli su promatrati životinje i shvatiti što rade, bilo da je riječ o muhi koja u letu pokušava skrenuti ili račiću koji izbjegava napad virtualne ptice. “Ovaj novi virtualni svijet za beskralješnjake otvara nove, detaljnije načine proučavanja ponašanja životinja. Nova tehnologija omogućuje prepoznavanje vizualnih okidača njihovog ponašanja”, kažu istraživači. Njihov CAVE je projekt otvorenog koda i dostupan svima koji žele proširiti istraživanje. Bug

10.06.2024. (01:00)

Lijek protiv kibernetičkih bolesti

Radosna glazba, najbolji lijek protiv mučnine izazvane VR naglavnicima

Zvuči prejednostavno da bi bilo istinito, ali čini se da doista djeluje: osjećate li mučninu zbog naglavnika pustite si radosnu ili umirujuću glazbu i bit će vam bolje. I doista, studija koju je provelo Sveučilište u Edinburghu u suradnji sa Sveučilištem u Rennesu pokazuje da bi ova praksa mogla biti dosad najmoćniji lijek za uživanje u VR iskustvu bez popratne kolekcije iscrpljujućih učinaka koje VR slušalice žale se korisnici. Bug

25.04.2024. (00:00)

Isti svemir, samo drugi brend

Metaverse nije mrtav, ali njegov zli brat iz Mete vjerojatno jest

Pojam “metaverse” prvi se put pojavio 1992. u knjizi Neala Stephensona “Snow Crush” u kojem ljudi dio života obitavaju u u 3D virtualnom svemiru i žive kroz svoje avatare. Nakon gotovo tri desetljeća razvijanja metaverse svijeta, veliko uzbuđenje dogodilo se u listopadu 2021. kada je šesti najpoznatiji Mark na svijetu (prvi je Mark Hamill) objavio rebrending Facebooka u Meta Platforms. Ta je promjena aktivirala veliki tržišni interes za metaverseom, koji je ponajviše bio usmjeren na zgrtanje gomile novaca – u tom trenutku potencijalna vrijednost metaversa procijenjena je na 800 milijardi dolara. Milijuni američkih dolara uloženi su u metaverse, ali unatoč tome metaverse platforme je pratila preloša grafika i sučelje te kroničan nedostatak raznolikosti sadržaja. Iako se od vlasnika Facebooka očekivalo puno, pokretači metaverzuma danas su Fortnite i Apple, koji su shvatili kako će svoje postojeće platforme uklopiti u metaverzum, a ne obrnuto. Netokracija

15.04.2024. (20:00)

Kroz igrice je sve lakše

Teška depresija uspješno se liječi u virtualnoj stvarnosti

U testovima su korišteni Meta Quest 2 naglavnici i niz igara, video zapisa s putovanja, ali i VR satovi fitnessa, programi za chat i razne obrazovne aplikacije. Nakon četiri tjedna primijećeno je značajno smanjenje simptoma depresije. Štoviše, mnogi ljudi koji su koristili VR uređaje rekli su da su im virtualne aktivnosti pomogle da izađu iz kuće i postanu aktivniji u stvarnom svijetu. Dakako, potrebne veće i dugoročnije studije kako bi se pronašli najbolji načini za provođenje virtualne bihevioralne aktivacije i otkrile najbolje ciljane VR terapije te dodatno obrazovalo terapeute, psihologe i liječnike primarne zdravstvene zaštite. No, istraživači vjeruju da su relativno niska cijena i jednostavnost mnogih VR platformi, posebno onih koje koriste mobilne telefone umetnute u jeftine kartonske naočale, dobar razlog da se inzistira na takvoj vrsti terapije. Bug