Što tvoja profilna na društvenim mrežama govori o tebi - Monitor.hr
29.04.2024. (14:00)

A u koju skupinu spadam ako uopće nemam profil?

Što tvoja profilna na društvenim mrežama govori o tebi

Korisnici društvenih medija mogu se grupirati u jednu od velikih pet osobina osobnosti modela – otvorenost, savjesnost, ekstrovertiranost, susretljivost i neuroticizam – samo na temelju njihove profilne slike. Na primjer, veća je vjerojatnost da će ekstroverti imati profilnu sliku s više ljudi na njoj – prijateljima, supružnicima ili rođacima. Oni koji signaliziraju otvorenost i savjesnost često imaju svoje lice u većoj skali, a fotke su obično ugodne i pažljivije isplanirane estetike. Susretljivi ljudi su oni koje krasi karakteristika društvene harmonije i suradnje, koji izbjegavaju konflikte. Njihove profilne obično su šarolike, iako slabijih oštrina i k tome ne baš najuglednije estetike. Zadnji su neurotičari, koji teže jednostavnosti, često reflektiraju negativne emocije, a ne vole baš pokazivati ni lice.  Bailwick Express


Slične vijesti

Jučer (23:00)

Ne znaš zašto, ali ne možeš ih prestati gledati

Zašto su ‘satisfying videi’ na društvenim mrežama magnet za pažnju (i brendove)

Satisfying videi – videi koji stvaraju ugodu kod gledanja poput savršenog rezanja, slaganja ili lijevanja – privlače pažnju jer pružaju trenutačni osjećaj reda, kontrole i ugode. Ako vam je algoritam tako podešen, vjerojatno su vam se pojavili tijekom skrolanja po društvenim mrežama uz random sadržaje s nekom naracijom. Psihološki smiruju, lako se gledaju u petlji i ne traže razmišljanje. To ih čini idealnim alatom za tiho brendiranje i viralnost. Brendovi ih koriste kako bi stvorili emocionalnu povezanost bez agresivne prodaje, a algoritmi ih obožavaju. Ukratko: mozak ih voli, prst ih ne prestaje scrollati. Monitor

Jučer (23:11)

Mozgu godi kad sapun puca simetrično

Zašto su ‘satisfying videi’ na društvenim mrežama magnet za pažnju (i brendove)

Fenomen “satisfying” videa—onih kratkih isječaka koji prikazuju nešto estetski ugodno, ritmično, simetrično, glatko ili precizno (npr. rezanje sapuna, slaganje predmeta, lijevanje tekućine, strojna obrada metala)—postao je masovno popularan na društvenim mrežama posljednjih desetak godina. Iako na prvi pogled djeluju kao bezazleni, hipnotički sadržaj za opuštanje, iza njih stoji čitav niz psiholoških, društvenih i marketinških motiva. Evo šireg pregleda:


1. Psihološki učinak – zašto su “satisfying” videi zapravo… satisfying

  • ASMR i senzorni užitak: Mnogi takvi videi izazivaju lagani osjećaj ugode sličan ASMR-u (autonomni senzorički meridijanski odgovor), posebno kad uključuju zvukove poput grebanja, šuštanja, šištanja itd.

  • Simetrija i red: Ljudski mozak voli red, predvidljivost i uzorke. Kad nešto “klikne na mjesto” ili kad sve izgleda savršeno poravnato, doživljavamo mentalnu nagradu.

  • Kontrola i smirenost: U svijetu kaosa i stalne stimulacije, gledanje nečega savršeno uređenog ima umirujući efekt. Može smanjiti anksioznost i pružiti osjećaj kontrole.


2. Kultura instantne pažnje

  • Kratki format (TikTok, Reels, Shorts): Sadržaj mora odmah privući pažnju. Satisfying videi ne zahtijevaju kontekst, govor ili prethodno znanje – „instantly gratifying“. To ih čini savršenima za algoritme koji guraju sadržaj s visokom zadržanošću gledatelja.

  • Loopabilnost: Mnogi videi su dizajnirani da se “besprijekorno” ponavljaju u petlji – gledatelj ni ne zna da gleda istu stvar po peti put.


3. Marketinški trik – emocionalno vezivanje bez prodaje

  • Brendirani sadržaj bez reklame: Npr. proizvođač alata objavljuje video savršenog rezanja metala, bez riječi, bez reklame – ali ti sada znaš ime te marke. To je „soft sell“.

  • Stvaranje ovisnosti i navike: Ako gledatelj voli feeling koji dobiva iz takvih videa, vratit će se po još. Brend koji mu to kontinuirano nudi stvara emocionalni imprint.

  • Viralnost i dijeljenje: Ovakav sadržaj lako postaje viralan, jer je univerzalan – ne traži prijevod, nije politički, i lako ga je podijeliti.


4. Tko to koristi i kako

  • Proizvođači alata, hrane, kozmetike – prikazuju kako su njihovi proizvodi precizni, učinkoviti, čisti.

  • Edukacijski sadržaj – npr. prikaz fizikalnih reakcija, kemijskih procesa.

  • Umjetnici i obrtnici – koriste ovakve videe kako bi pokazali vještinu i tehniku.

  • Influenceri i kreatori – koriste format za stvaranje dosljednog, estetskog feeda koji privlači sponzore.


Ukratko – zašto ih svi gledamo?

Jer pružaju trenutnu nagradu bez napora. To je kao brzi mentalni spa tretman. A marketing to koristi jer se emocionalna ugoda lako veže uz brend – bez da to gledatelj nužno shvati.

04.04. (23:00)

Seniori koji 'slejaju' društvene mreže

Granfluenceri: Jedini utjecajnici koji su uistinu autentični

Granfluenceri, utjecajni seniori poput Grandma Droniak i Baddie Winkle, sve su traženiji na društvenim mrežama. Njihova autentičnost, mudrost i britki humor osvajaju milijune pratitelja svih generacija. Osim što ruše stereotipe o starenju, uspješno zarađuju od svojih objava i suradnji s brendovima. Pokazuju da godine nisu prepreka za stvaranje viralnog sadržaja, već prednost. Ovi digitalni veterani postali su simboli duha, optimizma i – izvrsnog marketinga. Lider

26.03. (21:00)

Kad Hollywood zove, Gen Z ne diže slušalicu

Gen Z okreće leđa Hollywoodu i traži autentičnost, pronalazi je na – društvenim mrežama?

Prema Deloitteovom istraživanju, Gen Z sve više preferira sadržaj s društvenih mreža u odnosu na tradicionalne filmove i serije – 56% ih smatra da su im ti sadržaji relevantniji. Također, pola ih osjeća jaču povezanost s influencerima nego s glumcima. Ključ je u autentičnosti, dok Hollywood percipiraju kao umjetan, pogotovo s AI-jem u igri. Studiji razmatraju prilagodbu – ulaganje u AI, društvene mreže i kraće formate. No, pitanje ostaje: može li Hollywood preživjeti bez previše “hollivudizacije”? Ako Hollywood želi zadržati Gen Z, mora postati autentičniji ili barem naučiti “pričati” njihovim jezikom. No Film School

21.03. (13:00)

Kako nestati s interneta (ali ostati online)

Kako ostati skriven na Facebooku, Instagramu, X-u…

Ako želite ostati na društvenim mrežama, ali ne i na tuđim radarima, postoji način da se pritajite. Ključ je u postavkama privatnosti: koristite nadimke, skrivajte osobne podatke, učinite profile privatnima i ograničite tko vas može pronaći. Na Instagramu i X-u zaštitite objave, onemogućite oznake i spominjanja. Na Facebooku sakrijte prijatelje, objave i kontakt podatke. Isključite sinkronizaciju kontakata i odbijte upite za povezivanje. S malo truda, možete koristiti mreže bez neželjenih pogleda – jer ne mora sve što radite završiti u nečijem feedu. Savjeti

15.03. (23:00)

Istina? Samo ona koja im puni džepove

Postnikov: SAD oligarhija će nam diktirati kako izgleda sloboda? Evo kako je sami prakticiraju

Sva je prilika da će nam američka oligarhija američku slobodu govora i američku slobodu tržišta narednih godina utjerivati u kosti, pa nije naodmet da provjerimo kako ta sloboda izgleda u praksi. Ako netko pritom ima bilo kakvih iluzija, osnivač Amazona Jeff Bezos brzo će ih raspršiti. Njegova sloboda govora, kao što smo vidjeli, počiva na zabrani da se o slobodi govori bilo što osim onoga što misli vlasnik ogledno uglednih novina.Marku Zuckerbergu je dugo bila kriva država za cenzuru na Facebooku, a sada za provjeru istine kopira Muskov X.

A Bivši Twitter, odranije poznat kao toksična medijska naprava, u međuvremenu je – bez većeg spora i otpora – postao dezinformacijski horror show mržnje i uvreda. Tako nekako, u osnovnim crtama, izgleda putanja medijskog biznisa koji danas propisuje što je sloboda, a što pod slobodu ne spada. Boris Postnikov za Novosti.

04.02. (21:00)

Prije su nas dijelile samo ograde, a danas imamo i digitalne rovove

Društvene mreže: Od globalnog trga do digitalnog ringa

Društvene mreže, zamišljene kao mjesta povezivanja, postale su poprište sukoba i polarizacije. Algoritmi, dizajnirani da nas zadrže što dulje na platformama, potiču ljutnju i mržnju, hraneći naše predrasude i stvarajući “komore odjeka”. Istraživanja pokazuju da je stvarni problem u tome što naši mozgovi nisu prilagođeni količini različitosti s kojom se susrećemo online. Rješenje možda leži u povratku na starije, decentralizirane oblike komunikacije ili u pronalasku načina da se algoritmi usmjere prema društvenoj odgovornosti, a ne profitu. Index

23.01. (19:00)

Možda nemaju TikTok kompleks, ali evo novac i tri minute slave

Meta ima novu strategiju za privlačenje TikTokera: nude izdašne financijske poticaje

Meta je pokrenula dva različita programa kako bi privukla kreatore sadržaja na američko tržište, posebno su im značajni oni koji su već aktivni na TikToku, prvenstveno influencere koji imaju milijune pratitelja. Uz financijske poticaje nudi i bolju podršku kreatorima pri razvoju sadržaja i izgradnji zajednica na svojim platformama. Uvedena su poboljšanja poput produljenja trajanja Reels sadržaja na tri minute za korisnike iz SAD-a. Bug

20.01. (08:00)

Pronađi ti kvalitetu u gomili smeća

Enšitifikacija: Ako vam se čini da se internet pokvario, niste jedini

Facebook je krcat umjetno generiranog niskokvalitetnog sadržaja, X su preplavili toksični “slobodni mislioci” koji oko sebe vide jedino zavjere, a Googleova tražilica nam govori kako bismo trebali jesti kamenje. Nedavno je počela kružiti i teorija koja to sve objašnjava, a koja se zove enshittification (narodski posranjivanje ili kvarenje robe). Nekoliko je koraka enšitifikacije prvo su platforme korisne korisnicima, nakon čega počnu zloupotrebljavati korisnike kako bi poboljšali stvari za poslovne korisnike te naposljetku počnu iskorištavati poslovne korisnike kako bi svu vrijednost pribavili za sebe. Kad malo razmislite o cjelokupnom procesu, postane vam jasnije da se enšitifikacija odvija svuda oko nas, ne samo na internetu već i cijelom gospodarstvu, uslugama u koje se ulaže privatni novac (veterinarske ordinacije, domovi za starije i brojne druge gospodarske grane) ili u proizvodima koje preprodaju goleme korporacije. Poslovni

19.01. (23:00)

Bluesky: ne želimo monopol, želimo cijelo tržište

Sloboda feedova: kada se društvene mreže igraju u dvorištu otvorenog koda

Kampanja Free Our Feeds, podržana od Mozilla Foundation, surađuje s Blueskyjem kako bi izgradili ekosustav društvenih mreža na otvorenom kodu, osiguravajući neovisnost protokola AT Protocol. Cilj je prikupiti 30 milijuna dolara za neprofitnu zakladu koja će podržavati alternativne društvene aplikacije. Kampanja želi zaštititi korisnike od korporativnih interesa, čineći društvene mreže otpornima na hirove vlasnika poput Muska i Zuckerberga. Forbes