Sve više TikTok influencera se bori s izgaranjem i odustaje od platforme - Monitor.hr
30.08.2021. (15:00)

One hit wonders

Sve više TikTok influencera se bori s izgaranjem i odustaje od platforme

Prema nedavnom izvješću tvrtke SignalFire, više od 50 milijuna ljudi smatra se kreatorima (poznatima i kao influenceri), a ta je industrija najbrže rastući segment malih poduzeća, dijelom zahvaljujući godini u kojoj se život preselio na internet i mnogi su se zatekli kod kuće ili bez posla. Tijekom 2020. godine društveni mediji skovali su novu generaciju mladih zvijezda. TikTok donosi slavu brže od bilo koje druge platforme; moguće je steći milijune sljedbenika u roku od nekoliko tjedana. No jednako brzo kako se podignu, kreatori mogu i pasti. O problemu se oglasio i TikTok: ‘Duboko nam je stalo do dobrobiti naših stvaratelja i ozbiljno shvaćamo njihovu zabrinutost’, napisao je glasnogovornik TikToka. Opširnije Tportal


Slične vijesti

22.04. (16:00)

Zastupnički dom usvojio je zakon s 360 glasova za i 58 glasova protiv

Zakon o zabrani TikToka usvojen u američkom Zastupničkom domu izazvao je žustre rasprave o slobodi govora i nacionalnoj sigurnosti

Iz TikToka, popularne društvene mreže u vlasništvu kineskog ByteDancea, su izrazili snažno nezadovoljstvo ovim zakonom, tvrdeći da bi to ugrozilo prava slobodnog govora milijuna Amerikanaca. Unatoč protivljenju, zakon ide u Senat gdje se očekuje njegovo daljnje razmatranje. I dok se neki zastupnici boje potencijalnih rizika za nacionalnu sigurnost zbog kineskog vlasništva nad TikTokom, drugi izražavaju zabrinutost zbog ograničavanja slobode govora. (Index)

14.04. (16:00)

Muke po društvenim mrežama

Američki političari razmatraju sudbinu TikToka, no to nije njihov glavni prioritet

Dok se spominje moguće povlačenje ili prodaja, snažan lobistički tim TikToka otežava političku odluku. Iako je Zastupnički dom prihvatio prijedlog da se TikTok proda ili povuče, Senat će odlučiti o njegovoj sudbini. Međutim, političari poput Chucka Schumera i Mitcha McDonnella nisu istaknuli TikTok kao ključno pitanje. Lobisti TikToka, koji su udvostručili napore i angažirali utjecajne osobe, čine sve kako bi zaštitili interes platforme. Unatoč izazovima poput optužbi za pranje novca, TikTok nastavlja širiti svoj utjecaj i razvijati nove aplikacije. (Bug)

10.04. (16:00)

Košarkaši i zabavljači

Predizborna kampanja na TikToku: Možemo najuspješniji, Ivan Pernar s najviše pratitelja, HDZ gura Plenkovića…

Većina hrvatskih stranaka, ali i dobar dio političara osobno, otvorili su profil na društvenoj mreži TikTok. Detaljan pregled hrvatske TikTok političke scene donosi Netokracija.

HDZ je odlučio na drugačiji način pristupiti TikToku. Glavni dio kampanje ne vode na profilu stranke, već su odlučili predsjedniku HDZ-a i trenutnom premijeru Andreju Plenkoviću otvoriti osobni profil. HDZ je kroz profil Andreja Plenkovića odlučio uložiti značajnije napore u ovu društvenu mrežu što primarno možemo vidjeti po produkcijskoj kvaliteti.

Stranka Možemo uvjerljivo se najbolje snašla na TikToku jer na ovu društvenu mrežu nisu došli “kampanjski” kao brojne druge stranke. Ono po čemu se njihovi TikTokovi dodatno ističu je montaža koja podsjeća na Mr. Beasta.

SDP je odlučio svoju TikTok strategiju dobrim dijelom temeljiti na ad hominemu ili, drugim riječima, napadati vladajuću stranku s posebnim naglaskom na premijera i glavnog državnog odvjetnika Ivana Turudića. Ono što dodatno ističe SDP je korištenje generativne umjetne inteligencije.

Stranka Ivana Pernara (SIP) broji preko 135.000 pratitelja i 4,2 milijuna lajkova. Vidljivost mu povćavaju influenceri kao što su Leo Alagić, Branko Buzov, Josip Žučko, Leonardo Lamon i Kristijan Marković koji zajedno imaju skoro milijun pratitelja na ovoj platformi.

31.03. (14:00)

Da je TikTok osoba, rekli bi mu "Stari, odi doma, napil si se"

Zrinka Pavlić: Sve je češća pojava prosvijećenih muškaraca koji plemenito dijele lekcije iz feminizma. Nemojte

Zadnje je vrijeme prisutan trend gdje muškarci pronalaze takve bazične morone koji lupetaju vrlo bazične šovinističke svinjarije i onda snimaju videozapise sa svojim odgovorima. Koji su katkad duhoviti, katkad sarkastični, katkad iskreno zgroženi, ali se uglavnom svode na: ‘Alo, budalo, žene su LJUDI! Mogu same razmišljati, odlučivati o tome hoće li raditi ili neće, s kim će biti, a s kim neće – a s tobom, majmune, NEĆE!’ Ne njurgam ja protiv toga (iako bih mogla, ali o tome poslije), nego protiv toga što ti vitezovi feminističke ravni više-manje pronalaze SAMO takve radikalno glupe, bazične šoviniste. Objašnjavaju osnove ravnopravnosti spolova likovima koji ih – zato što su uglavnom zapadnjaci, Amerikanci i Englezi – vrlo vjerojatno i znaju, ali provociraju. I sve to na kraju pomalo izgleda kao mansplainanje feminizma. Naime taj sve rašireniji trend viteškog feminizma na TikToku rijetko se kad hvata u koštac sa seksizmom i mizoginijom u njihovim doista ozbiljnim oblicima – sistemskim, političkim, medicinskim, naprimjer. Zrinka Pavlić za tportal.

14.03. (18:00)

Smetaju im reklame

Što donosi zabrana TikToka: aplikacija će biti najveći gubitnik, ali na gubitku bi mogao biti i Biden

Američki dužnosnici kažu da vlasništvo TikToka potencijalno daje Pekingu način za prikupljanje podataka o Amerikancima i utjecaj na javno mnijenje. U ovom trenutku TikTok, dok mu prijeti da se reformira ili nestane s američkog tržišta je najveći gubitnik, iz više razloga. Financijski, uložene su znatne investicije da ostane status quo. Milijarde dolara su otišle na izgradnju odvojenog centra, nazvanim Projekt Teksas, u suradnji s Oracleom, u kojem su izolirani podaci američkih i ostalih korisnika. Od 2019. godine, matična tvrtka ByteDance potrošila je otprilike 21,3 milijuna dolara na savezno lobiranje, prema OpenSecrets, platformi koja prati novac u politici. Mogući, ali malo vjerojatni gubitnik je predsjednik Biden i Demokratska stranka. Spekulira se da bi, ako potpiše zakon, razljutio mlađu generaciju, korisnike TikToka, i tako ih odbio kao glasače. Čak se tvrdi da mu to namještaju Republikanci. Sigurni gubitnici, ako nestane aplikacije, što je ipak malo vjerojatno jer će u krajnoj liniji doći do prodaje “nekome”, su kreatori sadržaja, osobito oni kojima jedini prihod dolazi od TikToka. Bug

11.03. (12:00)

A gdje će nas svi ti silni ljudi zabavljati?

Sve više država Zapada želi zabraniti TikTok, oni se pozivaju na slobodu govora i kako će influenceri ostati bez posla

Brojke ukazuju na snagu dosega publike pa nije čudo da se pojavila briga kod američkih zakonodavaca. Sve počinje od bojaznosti da kineske vlasti mogu zatražiti pristup korisničkim podacima TikToka.  Strah je i da značajna količina osobnih podataka američkih korisnika može poslužiti za identifikaciju i potencijalno regrutiranje špijuna ili ucjene. Kako je objavio Forbes, ByteDance je potvrdio prošle godine da je TikTok pratio novinare, njihove lokacije i IP adrese kako bi utvrdio tko provaljuje interne novosti o kompaniji. Iz tvrtke se pozivaju na Prvi amandman, koji je toliko spominjan u svim diskusijama oko društvenih mreža da bi ga trebalo redefinirati koliko se rasteže njegova interpretacija. Argumenat TikToka uz to je da bi mogući zakon naštetio milijunima koji kreiraju sadržaj i time zarađjuju, što je očito svjetski, a ne samo američki problem. Koliko bi influencera izgubilo posao, stvarno je tragična slutnja i problem prvog svijeta. Bug

06.03. (23:00)

Mangupi vam kvare dete

U SAD-u žele zabraniti TikTok i sve aplikacije iz ‘neprijateljskih stranih zemalja’

U Zastupničkom domu američkog Kongresa u proceduru je pušten prijedlog “Zakona o zaštiti Amerikanaca od aplikacija iz neprijateljskih stranih zemalja”. Za razliku od ranijih prijedloga, ovime se ne želi zabraniti samo TikTok, već sve aplikacije u vlasništvu kompanija iz Kine, Sjeverne Koreje, Rusije i Irana, tj. zemalja koje SAD službeno smatraju neprijateljskima. Bude li prihvaćen, ovaj zakon predviđa i kazne za prekršitelje – svaki vlasnik aplikacije iz navedenih zemalja, koji nastavi s poslovanjem u SAD-u, mogao bi biti kažnjen iznosom od 5.000 dolara po korisniku.

Kao izlaz iz potencijalno ilegalne situacije za TikTok i ostale može se smatrati prodaja poslovanja nekome tko je “poželjan” na američkom tržištu. Iz TikToka tvrde da bi zabrana njihove aplikacije predstavljala kršenje prava na slobodno izražavanje iz 1. amandmana Ustava SAD-a za 170 milijuna privatnih korisnika i 5 milijuna poslovnih subjekata na toj platformi. TikTok još otprije tvrdi da nisu pod kontrolom kineskih vlasti te da im podatke o Amerikancima ne mogu isporučivati. Bug

05.03. (15:00)

Velika Britanija postaje sigurna luka za kineske tvrtke

Shein i TikTok između dvije vatre – SAD-a i Kine

Shein, poznati internetski trgovac sa sjedištem u Singapuru, mogao bi inicijalnu javnu ponudu (IPO) izdati u Londonu, a ne u New Yorku kako se očekuje. Britanski političari su izrazili podršku njenom uvrštavanju na londonsku burzu. Istodobno, TikTok, pod vlasništvom kineske tvrtke ByteDance, suočava se s optužbama i ispitivanjima u Kongresu zbog mogućih veza s Kinom. Sve to odražava rastuće napetosti između dvije sile, koje su dovele do pomaka u globalnim poslovnim strategijama. Tako mnoge tvrtke razmatraju premještanje svojih proizvodnih pogona iz Kine u druge dijelove Azije. (Lider)

04.03. (13:00)

TikTok kao nova 'Televisa presenta'

Zrinka Pavlić: Je li budućnost serija i filmova na TikToku?

prije je bilo viralnih threadova na društvenim mrežama, postojale su čak i nagrade za tako objavljenu poeziju i prozu, ali sve do ‘Zole‘, filmske i televizijske priče bile su povezane s društvenim mrežama tako da su film i televizija (streaming servisi) bili izvor. Na mrežama su se pratili dodatni sadržaji pa su tako neke serije i filmovi funkcionirali ‘višeplatformski’. ‘Igru prijestolja’ ste, na primjer, mogli pratiti na Twitteru bez gledanja, kao da pratite rat na Bliskom istoku ili izbore u Americi, ali priča se prvo morala odviti na HBO-u, tek bi onda Twitter-izvjestitelji stvarali sadržaj. Sa ‘Zolom’ se stvar okrenula naglavačke. Društvena mreža je postala izvor.

Jedan od novijih primjera takve priče jest prava pravcata pripovjedačka serija od 50 videozapisa na TikToku koju je objavila korisnica Reesa Teesa. Reesa je u svojim snimkama prepričala višegodišnju muku s bivšim suprugom, koji ju je zaveo svojim nevjerojatnim lažima. Prevare i obmane otkrivala je postupno, a tako ih je, kao prava nadarena pripovjedačica, otkrila i svojim pratiteljima. Sve to definitivno pokazuje trend prilagođavanja priča novim medijima i novom načinu njihova konzumiranja. Dakako, kao i uvijek otkad je pojave novih medija, postavlja se i pitanje hoće li priče otići s televizije i filma na društvene mreže. Jedan dio zacijelo hoće, tvrdi Zrinka Pavlić za tportal.