Umjesto ogromne količine vode – dekica: Ovako su vatrogasci zaustavili požar na električnom vozilu… - Monitor.hr
18.01.2024. (17:00)

Dekica za hlađenje

Umjesto ogromne količine vode – dekica: Ovako su vatrogasci zaustavili požar na električnom vozilu…

Nema dokaza da će se električni automobili češće zapaliti od benzinaca i dizelaša. No požari se gase drugačijom taktikom i tehnologijom. Zapaljeni Jaguar I-Pace izvučen je iz garaže na kolni prilaz uz pomoć Forda F-150 i pokriven posebnom dekom nakon što su vatrogasci primijetili da litij-ionska baterija još uvijek gori i predstavlja veliku opasnost. Osim požara, cilj je bio zaustaviti i otrovne plinove iz baterije. Protupožarna deka koju su vatrogasci koristili u Centennialu inovativna je metoda za gašenje požara električnih vozila. Tijekom požara koriste se velike količnine vode, a postoji i opasnost od onečišćenja okoliša zbog kemije iz baterije. Ponekad se zapaljeno električno vozilo potopi u vodu kako bi se osiguralo da se goruća baterija zapaljenog automobila ohladi.

Revolucionarna deka teška je 28 kilograma, a potrebno su četiri osobe da je stave na vozilo. Gasi vatru prekidanjem dovoda kisika iz baterija i raspršivanjem topline. Takve deke, koje se koriste kao sredstvo za suzbijanje i ublažavanje požara, mogu koštati između 3000 i 5000 dolara, ovisno o njihovoj veličini. Revija HAK


Slične vijesti

Jučer (14:00)

I da se ne grijemo na drva

Güttler: Ako bismo brže elektrificirali vozila, povećali bismo kvalitetu zraka

Ravnatelj DHMZ-a Ivan Güttler upozorava da su sezonske prognoze i dalje najslabija karika meteorologije, osobito kod oborina, dok je globalno zagrijavanje stabilan i ubrzan proces. Hrvatska, kao dio Sredozemlja, bilježi snažnije zatopljenje, pad ljetnih oborina, veći rizik od požara i porast razine mora. Prag od 1,5 °C globalnog zagrijavanja uskoro će biti trajno prijeđen. Istodobno, Hrvatska bilježi snažan rast obnovljivih izvora, ali promet ostaje ključni klimatski problem. Index

04.08. (09:00)

Zeleni auti, crni otisci

Električni auti, prljave gume: zeleni prijevoz s crnim tragom

lektrična vozila smanjuju emisije ispušnih plinova, ali troše gume brže zbog veće težine, što povećava zagađenje mikroplastikom. Gume sadrže stotine kemikalija, uključujući toksični 6PPD, čiju zamjenu industrija još nema. I dok proizvođači poput Michelina traže rješenja, jeftine gume s lošim rezultatima preplavljuju tržište. Novi materijali zasad su samo “drugačije loši”. Stručnjaci upozoravaju da bi čestice iz guma do 2050. mogle postati najveći izvor mikrozagađenja vodenih sustava. tportal

01.07. (10:00)

Kad ti regenerativno kočenje regenerira i doručak

Nova tvrdnja znanstvenika: U električnim automobilima putnici bi mogli osjetiti pojačanu mučninu

Putnici u električnim vozilima sve češće osjećaju mučninu zbog drugačije dinamike vožnje – trenutačnog ubrzanja i usporavanja regenerativnim kočenjem. Mozak, naviknut na zvukove i vibracije klasičnih automobila, gubi orijentaciju. Nedostatak prethodnog iskustva s takvim kretanjem otežava prilagodbu, sličnu onoj u bestežinskom stanju. Istraživanje sugerira da nije problem u vozilima, već u našem mozgu – i da ćemo se jednostavno morati naviknuti. Revija HAK

18.06. (13:02)

Jedan stručnjak tvrdi: Deset godina stari električni automobili su bezvrijedni

10.06. (12:00)

Jer tko ne voli čiste aute i prljave ruke

Grünheide i Jadar: dvije strane iste zelene medalje

Mjesta Grünheide u Njemačkoj i dolina Jadra u Srbiji simboli su otpora protiv “zelene” eksploatacije pod krinkom elektromobilnosti. Aktivisti, uključujući Matthieua Hansena i Heidemarie Schroeder, upozoravaju na štetne posljedice rudarenja litija i gradnje Tesla Gigatvornice. Obećanja o radnim mjestima ostaju neispunjena, dok lokalne zajednice snose ekološke i društvene posljedice. Umjesto rješenja klimatskih problema, elektromobilnost postaje nova forma preseljenog zagađenja. DW

11.02. (23:00)

Gorivo budućnosti? Samo ako imate vremena do 2145. godine

E-goriva ipak skupa, rijetka i neučinkovita alternativa?

Meta-studija think tanka FÖS, naručena od Climate Alliance Germany, zaključuje da e-goriva nisu održiva zamjena za motore s unutarnjim izgaranjem zbog visokih troškova, ograničene dostupnosti i neučinkovitosti. Čak i uz subvencije, do 2035. neće biti dovoljno e-goriva za klimatske ciljeve. Prednost imaju električni automobili i javni prijevoz. E-goriva bi mogla imati ulogu u zračnom i pomorskom prometu, no njihova proizvodnja zasad je zanemariva. EU planira od 2035. dopustiti samo vozila bez emisija, ali e-goriva teško mogu ispuniti taj kriterij. Revija HAK

13.01. (13:00)

Prodaju naftu, a ne koriste je

Norveški je cilj da sva nova vozila prodana u 2025. budu na električni pogon – desetljeće prije cilja koji si je zadao EU

Prošle su godine službene vladine statistike pokazale da je gotovo 9 od 10 prodanih automobila bilo na električni pogon. Neupitno je da su veličina i bogatstvo Norveške pogodovali popularnosti električnih vozila. Ta zemlja ima samo 5,5 milijuna stanovnika i jedna je od najbogatijih na svijetu, zahvaljujući rezervama nafte – nakon Rusije, najvećima u Europi. Ipak, te činjenice nisu jedine zaslužne za postignuti napredak. Uspješno je podignuta svijest javnosti, a pripomogle su povoljne državne mjere. Norveška nije naplaćivala PDV ni carinske pristojbe na e-vozila. DW 

12.01. (20:00)

A još im je i Tesla bio pred nosom

Prve električne automobile pokušali su masovno proizvesti još 1914., ali bez uspjeha

Obojica su imali iskustva s električnim automobilima, Thomas Alva Edison ih je posjedovao nekoliko, a Henry Ford svake dvije godine kupovao novi Detroit Electric supruzi Clari, koja se odbijala voziti u njegovim bučnim i smrdljivim automobilima. Američke su novine još nekoliko godina najavljivale početak proizvodnje, a onda je priča potonula u zaborav. Po nekima, to je bilo zbog zavjere naftnog lobija i požara u Edisonovoj tvornici, no vjerojatnije je kako njegove nikal-željezne baterije nisu bile dorasle zadatku, pa se Ford ohladio od projekta. Nacional

02.01. (15:00)

Da vatrogasci nemaju posla

Korejci napreduju: Njihova nova baterija (za električne automobile) može se sama ugasiti ako se zapali

Aktualne Li-ion baterije koriste tekuće elektrolite s organskim materijalima te nose i opasnost od požara. Separatori koji se koriste za odvajanje elektroda također su skloni oštećenjima i mogu dovesti do kratkih spojeva, uzrokujući eksplozije. Poput konvencionalne Li-ion baterije, ova troslojna čvrsta polimerska baterija također se može koristiti u više sektora, od pametnih telefona, autoindustrije do velikih rješenja za pohranu energije. Karakteristike nove baterije su dekabromodifenil etan (DBDPE) s jedne strane, koji sprečava požar, a može ga i ugasiti ako do njega dođe, dok visoka koncentracija soli litij bis imida (LiTFSI) omogućuje brže kretanje litijevih iona. To pomaže poboljšati brzine prijenosa energije i spriječiti stvaranje dendrita u elektrolitu. Revija HAK

18.10.2024. (13:00)

Vozimo na struju, ali još uvijek tražimo punjač

Zeleni val: Zašto su električni automobili ključ budućnosti, ali i zašto još nismo spremni

Električni automobili postaju ključni u borbi protiv klimatskih promjena, zahvaljujući smanjenju emisija stakleničkih plinova. Ipak, prepreke poput slabe infrastrukture za punjenje, visokih cijena i ekoloških izazova u proizvodnji baterija usporavaju njihovu masovnu upotrebu. Dok EU planira izbaciti motore s unutarnjim izgaranjem do 2035., još uvijek moramo riješiti pitanja poput dostupnosti punionica i reciklaže baterija kako bismo u potpunosti iskoristili potencijal električnih vozila. Monitor