Visi LNG terminal na Krku - Europska investicijska banka prestaje financirati projekte vezane uz fosilna goriva - Monitor.hr
16.11.2019. (21:30)

Problemi s plinovima

Visi LNG terminal na Krku – Europska investicijska banka prestaje financirati projekte vezane uz fosilna goriva

Europska investicijska najavila je obustavu kreditiranja projekata vezanih uz fosilna goriva od kraja 2021. godine i ubuduće će financirati samo projekte koji će pri proizvodnji jednog kilovatsata energije emitiraju manje od 250 grama ugljičnog dioksida, čime se de facto diskvalificiraju tradicionalne plinske elektrane, kao i projekti vezani uz ukapljeni prirodni plin (LNG). Financiranje projekata u Ukrajini, Hrvatskoj i drugim europskim zemljama možda će ipak biti nastavljeno zbog bojazni da će te zemlje u protivnom biti prisiljene osloniti se na Rusiju. Novi list


Slične vijesti

31.10.2019. (13:30)

Nagrada za kašnjenje

Plinovod za LNG terminal poskupio za 200%, a još i kasni

Radovi na plinovodu Zlobin – Omišalj trebali su početi još u lipnju, no nije okončan ni natječaj za izvođača radova. Problem je u cijeni – Plinacro je vrijednost radova bio procijenio na 99 milijuna kuna, a ponude koje su stigle daleko su veće – Elektrocentar Petek SCAN bi radio za 274,8 milijuna kuna, Monting Zagreb montaža za 288, bez PDV-a. Terminal za ukapljeni prirodni plin (LNG) u Omišlju trebao bi biti gotov iduće godine.

 

06.09.2019. (18:30)

Naknada za praznu kantu

Ako LNG terminal ne bude isplativ plaćat će ga građani – 35 kuna mjesečno

U LNG terminalu u Omišlju u more je dosad postavljeno i betonirano 37. armiranobetonskog pilota, a trebao bi proraditi početkom 2021. Ukupna vrijednost terminala je 233,6 milijuna eura, EU je odobrila 101 milijuna eura bespovratnih sredstava, a Hrvatska vlada 100 milijuna. Trenutačno je zakupljeno 520 milijuna kubika kapaciteta (zakupci Ina i HEP), puni kapacitet je 2,6 milijardi, a ako se zakup ne poveća terminal će se dijelom pokrivati i naknadom za sigurnost opskrbe, koja će iznositi oko 35 kuna godišnje za prosječno kućanstvo.

 

06.06.2019. (13:00)

Američki ministar energetike: LNG terminal na Krku bit će itekako isplativ; nije rekao kome isplativ

13.04.2019. (09:30)

Eto, toliko vrijedi kontrola Ine

Mađarski ministar vanjskih poslova: Želimo kupiti 25 posto LNG-a

Mađarska vlada dala je ponudu za kupnju 25 posto udjela u LNG terminalu koji će se graditi u Hrvatskoj, ali rekao je Peter Szijjarto da neće kupovati plin po višoj cijeni od sadašnje, nego joj je interes da joj se ponudi plin po konkurentnoj cijeni. Ministar Ćorić odgovara da bi kupovina udjela u terminalu trebala značiti i zakup kapaciteta. T-Portal

09.04.2019. (13:30)

Da susjedu krava ne crkne

Profesor Dekanić: Logično je da Mađari žele udio u LNG Terminalu

“To je poslovna logika. Da je situacija drugačija, i Hrvatska bi željela imati udio u LNG terminalu da si diversificira izvore energije. Mađarska ideja na neki način pokazuje opravdanost cijelog projekta” – komentira profesor Igor Dekanić želju MOL-a da uđe u vlasništvo terminala s 25%. Ina je imala problema s MOL-om, ali kaže Dekanić da “četvrtina vlasništva ne znači ništa ako LNG terminal bude imao jasnu stratešku ideju i poslovno upravljanje. LNG je u suvlasništvu Plinacra i HEP-a pa 25 posto udjela ne pretpostavlja nikakvu opasnost, već taj udio samo daje vlasničku legitimaciju i pretpostavlja da se njime treba upravljati iz Hrvatske”. T-Portal

04.04.2019. (09:30)

Lokacija - prvi red uz more

Odbijena tužba protiv lokacijske dozvole za plutajući LNG terminal

Upravni sud donio je presudu prema kojoj je nepravomoćno odbijena tužba Općine Omišlja protiv Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja zbog ocjene zakonitosti izdavanja prve izmjene i dopune lokacijske dozvole za realizaciju projekta plutajućega LNG terminala. Iz Omišlja najavljuju da će se prvo žaliti Visokom upravnom sudu, a onda europskim pravosudnim tijelima i institucijama. Novi list

12.03.2019. (18:45)

Republika Srpska blokirala povezivanje plinovoda BiH i Hrvatske, ostaje im jedan jedini plinovod, prema Srbiji, kojim dolazi isključivo plin iz Rusije

10.03.2019. (09:30)

Skuplja pita od tepsije

Tri uvjeta koje Hrvatska ispunjava da bi Mađari kupovali plin preko LNG terminala

Novi list analizira koliko cijenu Hrvatska plaća da bi Mađari kupovali plin preko budućeg LNG terminala u Omišlju. Prvi dio cijene je plaćen – donesen je Zakon o privatizaciji Ine kojim je MOl-u otvorena mogućnost da postane apsolutni vlasnik Ine. Drugi dio cijene je zatvaranje Rafinerije Sisak, a treći dio cijene – MOl ne mora garantirati da će Rafinerija Rijeka biti modernizirana.

23.02.2019. (11:12)

Plutajući projekti

Ministar u Omišlju branio LNG terminal pred lokalnom zajednicom koja je izričito protiv

Ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić sudjelovao je na panel raspravi u Omišlju na temu ”Treba li nam plutajući terminal?”, na kojoj je iznio niz prednosti tog projekta, dok su predstavnici Općine Omišalj i PGŽ-a te nazočni mještani bili izričito protiv. ‘Nas obavezuje jednoglasna odluka vijećnika Skupštine PGŽ, da je neprihvatljiv projekt plutajućeg terminala“, istaknuo je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.http://www.novilist.hr/Multimedija/Foto/Rasprava-o-LNG-u-u-Omislju-Foto-Vedran-Karuza