Vlakovi budućnosti koje razvija Končar trebali bi biti spremni za tračnice do sljedećeg ljeta - Monitor.hr
29.11.2023. (20:00)

S takvima smo se igrali kao mali, sad ćemo se vozit

Vlakovi budućnosti koje razvija Končar trebali bi biti spremni za tračnice do sljedećeg ljeta

KONČAR grupa bi do kolovoza 2024. godine trebala razviti jedan od globalno najsofisticiranijih proizvoda, baterijski i hibridni vlak. Zbog toga je krajem prošle godine KONČAR potpisao ugovor s HŽ Putničkim prijevozom za kupoprodaju prototipa baterijskog elektromotornog vlaka i baterijskog motornog vlaka te šest stabilnih energetskih priključaka u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta bit će nabavljen baterijski elektromotorni (BEMV) i baterijski motorni vlak (BMV) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Lider


Slične vijesti

23.01.2023. (14:00)

Sve naelektriziraj i vozi

U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električni putnički vlakovi i brodovi

Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, uz sufinanciranje Europske unije, Hrvatska će u narednom razdoblju uložiti nacionalna sredstva u kupnju modernih električnih prijevoznih sredstava. To je bilo najavljeno još krajem prošle godine, na ekološkom samitu COP27, no tada još nije bilo poznato kakvi su to planovi Hrvatske za elektrifikaciju putničkog prijevoza. Ovih dana neke stvari su postale jasnije. Nabavom baterijskih vlakova omogućit će se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način, a primjenom zelenih tehnologija u željezničkom prometu podiže se razina energetske učinkovitosti prometnog sustava te doprinosi smanjenju buke i emisije stakleničkih plinova, poručeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Bug

14.12.2015. (08:57)

Još jedan popularan potez

HŽ ukinuo 12 od 16 izravnih vlakova između Bjelovara i Zagreba

Prema novom voznom redu HŽ-a ukinuto je čak 12 od 16 izravnih vlakova Bjelovar – Zagreb, zbog čega će velik broj putnika odsad morati presjedati u Križevcima. No dok Uprava potez pravda uvođenjem novih električnih vlakova na elektrificiranoj pruzi od Križevaca do Zagreba, koja bi trebala postići uštede i udobnost putovanja, putnici (iz Bjelovara, Križevaca, ali i Virovitice) već potpisuju peticiju za vraćanje dizelskih linija. HRT