Voće i povrće se baca samo zbog – izgleda
Voće i povrće neobičnog oblika bilo je neko vrijeme nepoželjno na policama, zahvaljujući EU propisima koji su u međuvremenu popustili.
No kupci i dalje prilikom kupovine diskriminiraju voće i povrće čudnih oblika. Stoga su počele nicati kampanje koje potiču ljude da kupuju “ružno” voće i povrće, u jednu se uključio čak i poznati kuhar Jamie Oliver.
Njemački diskonter prodavat će ‘grbavce’ upakirano zajedno za ‘normalnim’ voćem i povrćem, te po istim cijenama jer ističu kako izgled ne utječe na kvalitetu. Trgovački lanci inače nude voće i povrće s optičkim greškama u posebnim akcijama, po znatno nižim cijenama.
Čak se i Amerika uključila, njihov lanac zdrave hrane Whole Foods dati će priliku neuglednom voću i povrću, u sklopu kampanje koja upozorava na nepotrebno bacanje dobre i jestive hrane, dok istovremeno diljem svijeta ljudi gladuju.
Statistike pokazuju da svijet nepotrebno baca trećinu proizvedene hrane, često samo zbog njenog izgleda, a ta bi količina mogla nahraniti dvije milijarde ljudi.