YouTube: od propale dating-stranice do viralnog fenomena - Monitor.hr
14.02. (17:00)

Kako su tri tipa i jedan zoološki vrt promijenili svijet

YouTube: od propale dating-stranice do viralnog fenomena

YouTube je 2005. nastao kao neuspjela stranica za upoznavanje, no osnivači su brzo shvatili da ljudi radije dijele snimke svojih pasa i odmora. Kad je Google kupio platformu za 1,65 milijardi dolara, postala je nezaustavljiva. Od viralnih videa i glazbenih senzacija do edukacije i Hollywooda – YouTube je promijenio način na koji učimo, zabavljamo se i otkrivamo talente. No, s rastom su stigle i kontroverze, od dezinformacija do problema s autorskim pravima. Ipak, jedno je sigurno – svijet bez YouTube-a danas je teško zamisliti. DW


Slične vijesti

Jučer (11:00)

Eto ti na, jutjube!

Ad Skipper – jednostavna aplikacija koja automatski preskače oglase na Youtubeu

Dakako, to se odnosi na one oglase koji se mogu preskočiti pa ne treba očekivati čuda, tim više što se aplikacija oslanja na AccessibilityService API (to znači da treba dati i odgovarajuće dozvole) kako bi mogla skenirati sadržaj zaslona i detektirati pojavu gumba za preskakanje oglasa. Kada ga doista i uoči, oglas će biti automatski preskočen, poput kakve čarolije. Dakako, postoji brojni drugi načini kako uopće ne prikazivati oglase na Youtubeu, no oni koji žele koristiti službenu aplikaciju tog servisa i samo žele automatizirati preskakanje oglasa, upravo to mogu s ovom aplikacijom otvorena koda. Bug

Ponedjeljak (15:00)

Nadmudrivanje s YouTube-om

Postoje načini da se zaobiđu YouTubeovi trikovi za usporavanje ili blokiranje gledanja videa

YouTubeovi prihodi od reklama dosegli su 28 milijardi eura za Google u 2024. godini, što čini gledanje reklama ključnim za poslovni model platforme. Korisnici koji žele izbjeći reklame mogu se pretplatiti na YouTube Premium, što predstavlja alternativni izvor prihoda za tvrtku. YouTube koristi sofisticirane metode prepoznavanja blokatora reklama koje mogu ciljati određene korisničke račune označene kao korisnike blokatora, bez obzira na vrstu preglednika ili dodatka. Platforma implementira ove mjere postupno i u fazama, što znači da neki korisnici uopće ne doživljavaju probleme s blokatorima reklama, dok drugi ne mogu gledati videozapise ako imaju omogućene blokatore. Drugi zaobilazni načini uključuju odjavljivanje s YouTube računa, korištenje privatnog načina pregledavanja, brisanje kolačića ili onemogućivanje kozmetičkog filtriranja u uBlock Origin dodatku. Mac korisnici mogu koristiti Safari funkciju “Hide Distractions”… Bug

16.05. (17:30)

Reklame usred YouTube videa ubuduće će biti “pametnije” plasirane u ključne trenutke

24.04. (00:00)

Digitalni kaos koji je progutao i bake, i mačke, i tvoju staru kameru

YouTube: Evolucija platforme koja je redefinirala video

YouTube su 2005. pokrenula tri bivša zaposlenika PayPala s idejom stranice za upoznavanje. Kad to nije uspjelo, korisnici su ga pretvorili u platformu za kućne videe, pse i praznike. Prvi video “Me at the zoo” otvorio je put do digitalne revolucije. Google ga je kupio za 1,65 milijardi dolara, a YouTube je postao globalni medijski gigant – od lansiranja karijere Justina Biebera do tutorijala “kako oprati auto Coca-Colom”. I sve to jer Jawed Karim nije mogao pronaći snimku “Nipplegatea”. DW

10.02. (08:00)

Filmovi na poklon

Warner Bros lansira besplatne filmove na YouTubeu

Warner Bros je od prošlog mjeseca započeo objavljivati svoje filmove na YouTubeu, koji su svima potpuno besplatni. Među 27 čitavih filmova koje možete gledati baš i ne spadaju u sami vrh produkcije velikog distributera, ali ćete pronaći i neke koji zaslužuju pažnju. Primjeri su Misija, Lionhart, Deathrap, Čekajući Guffmana, Znanost o spavanju, Pobuna na brodu Bounty (verzija s Marlonom Brandom), City Heat i epski legendarni naslov The Wind and the Lion sa Seanom Conneryem. Warner Bros je inače vlasnik streaming servisa HBO Max, zbog čega ova odluka tim više čudi. Vidi

31.01. (21:00)

Počet će bojkotirati i njih

YouTube počeo servirati “dugometražne” oglase koji se ne mogu preskočiti, a traju i do sat vremena

Određeni gledatelji s uključenim adblockerima primijetili su vrlo duge neizbježne reklame. Je li riječ o slučajnom spletu okolnosti ili je to najnoviji alat za borbu protiv blokiranja oglasa, nije sasvim sigurno. Umjesto da im reklame budu blokirane i automatski preskočene, one se prikazuju, a ono što je blokirano jest – tipka za njihovo preskakanje. Lako je moguće da je YouTube ponovno uveo nove politike oko prikaza oglasa i unaprijedio alate za onemogućavanje adblockera, pa su neki od postojećih dodataka u preglednicima promašili metu i umjesto reklama blokirali tipku “Skip”. Dugotrajni oglasi na YouTubeu nisu novost, ali je sasvim očekivano da će ih svaki razuman (i budan) gledatelj nakon određenog vremena preskočiti. Bug

30.10.2024. (14:00)

I loša reklama je dobra reklama

Kritika na račun zadnje emisije Nedjeljom u 2 – prilog o Youtuberima prikazan je nekritički

“Ako je poanta ove reportaže ukazati roditeljima na štetnost ovakvih sadržaja i potrebu kontrole što im djeca gledaju…podržavam. Sve drugo bi bila totalna tragedija”, “Šteta što svoju popularnost nisu iskoristili kako bi djeci koja ih gledaju usadili pozitivne vrijednosti, nešto ih naučili…”, “Psovke, srednji prst, gluparije, ludorije, nepoštivanje roditelja i autoriteta glavni su začini njihovog YouTuberskog bućkuriša”, “Na block su nam jer nam je mali sve počeo fufljat kao mali im mislim da se zove Liam…psovke srednji prst ajme izričaji…ne hvala više”, “Mi smo svojoj djeci zabranili njih gledat. Toliko glup sadržaj prepun psovanja da to nije normalno”… samo su neki od komentara na spomenute Youtubere iz Petrinje koji od toga žive, a o kojima je prikazan prilog u nedjeljnoj emisiji kod Stankovića na temu društvenih mreža. “Bez dociranja prepustili smo gledateljima da sami odluče”, tek su kratko odgovorili iz Nu2 u komentarima. Dnevno

21.09.2024. (12:00)

Kad internetski zabavljač postane korporacija

Teške optužbe na račun MrBeasta: od seksualnog uznemiravanja do maltretiranja

Jedan od najpopularnijih YouTubera MrBeast, poznat po ekstravagantnim poklonima, visokoprodukcijskim videozapisima i milijunskim brojem pratitelja, suočava se s nizom pravnih i javnih problema dok se širi izvan svog medijskog kanala na druge digitalne medije. Neki od natjecatelja u njegovom showu podigli su kolektivnu tužbu tvrdeći da je tijekom snimanja došlo do povrede radničkih prava, ali i seksualnog uznemiravanja i zlostavljanja. Ove optužbe nisu nove; već se ranije pisalo o nesigurnim uvjetima snimanja te nedostatku hrane i medicinske skrbi tijekom produkcija. S 311 milijuna pretplatnika na YouTubeu i procijenjenim godišnjim prihodom od više od 50 milijuna dolara, MrBeast je postao medijska velesila, a poslovi u koje se upušta izvan YouTubea uključuju brend čokoladica, ulaganja u nekretnine i suradnje s velikim korporacijama. Nedavno je pokrenuo i pakete hrane za djecu Lunchly, koje su upitnih nutritivnih vrijednosti. Bug

20.09.2024. (21:00)

Zažalili su što su uveli 'dislajk' gumb

Najdislajkaniji video na YouTube-u je onaj koji su postavili – zaposlenici YouTube-a

Riječ je o videu pod nazivom YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind, za koji su, ironično, zaslužni upravo zaposlenici ove platforme. Video je napravljen s ciljem da rezimira najvažnije trenutke u toj godini te je bila velika čast biti uključen u seriju YouTube Rewind kao istaknuti kreator sadržaja. Međutim, video je dobio 10 milijuna dislajkova samo tjedan dana nakon što je objavljen, a danas ima više od 23 milijuna dislajkova. Brojni youtuberi i korisnici burno su reagirali na video, tvrdeći da je YouTube dao prostor zastarjelim i nepopularnim trendovima te nije uključio mnoge popularne youtubere u toj godini. Osim toga, mnogi su tvrdili da je sadržaj bio previše fokusiran na to da “zadovolji oglašivače”. Index

18.09.2024. (23:00)

Kad narastem, želim biti Youtuber

Kako uspjeti na Youtube-u: Je, algoritmi su bitni, ali ključ je u sadržaju i izgradnji angažirane publike

YouTube je posebna platforma s vlastitim jezikom. Morate se prilagoditi i stvarati sadržaj specifično za tu platformu, ne možete ga samo reciklirati. Mnoge tvrtke griješe tako što pišu blogove i zatim samo naprave transkript i pretvore ga u video. Ako vam je glavni kanal Twitter ili Instagram, onda nemojte isti sadržaj prenijeti na YouTube – jer to jednostavno ne funkcionira. Mnogi ljudi misle da se sve vrti oko prihoda od oglasa ili YouTube partner programa, i to može donijeti prihod, ali za većinu kreatora to nije dovoljno. Tajna u izgradnji visoko angažirane publike u bilo kojoj niši: napravite novi jezik sa svojom publikom. Još toga o izgradnji vlastitog brenda za Netokraciju.