Zrinka Pavlić o Oscarima: Ove godine ima dosta nepravde - Monitor.hr
28.01. (20:00)

Jao Kene, s tobom samo nevolje

Zrinka Pavlić o Oscarima: Ove godine ima dosta nepravde

ken_gosling

Činilo se da je pred nama jedna mirna, nekontroverzna oskarovska epizoda. Mirna plovidba kroz par atomskih eksplozija, ružičaste štikle koje se pretvaraju u Birkenstockice, žene optužene za ubojstvo supruga, par mutanata, naciste koji uz logor smrti žive u buržujskom raju i razmahane dirigente s umjetnim nosom. A onda su ovi iz Akademije opet uspjeli nekome stat na žulj. Mislim, stvarno moraš bit biser da među najbolje filmove nominiraš ‘Barbie’, a onda NE nominiraš ni glavnu glumicu ni redateljicu, ali zato nominiraš glavnog MUŠKOG. To JEST film o ženama, o očekivanjima od žena, o ženskoj fantaziji i ženskoj stvarnosti, i bez Margot Robbie i Grete Gerwig doslovno kao takav ne bi postojao. Ako članovi Akademije misle da one nisu obavile posao vrijedan nominacije, to je legitimno – i ja tako mislim. Ali onda ni film nije dostojan nominacije za najbolji film. Zrinka Pavlić za tportal.


Slične vijesti

02.02. (17:00)

Smiju li muškarci snimati feminističke filmove?

Usporedba glavnih ženskih likova u Barbie i Ubogim stvorenjima: Fantastična utopija zvana Barbie Land politički je progresivnije mjesto od ispraznih viktorijanskih kulisa

Lanthimosovo ostvarenje je mastan vic na koji se najglasnije smiju djeca koja ga nimalo ne razumiju. Tvrdnje da je uloga Emme Stone feministička, da su Uboga stvorenja feministički film, potvrđuju samo činjenicu da je filmska industrija Mojo Dojo Casa House: hrpa konja i muškaraca. Počast odajemo Yorgosu Lanthimosu, a ne Greti Gerwig zato što žene smiju biti lutke, ali samo ako se njima igraju muškarci. Ono što je u knjizi tek usput spomenuto, gotovo nebitno, grčki je redatelj stavio u samo središte radnje. Bella Baxter emancipira se isključivo seksualno. O životu i samoj sebi uči od niza groznih muškaraca. Barbie je, iako ne cilja na visoku umjetnost i u suštini je ljetni blockbuster hit, ipak oštra feministička kritika patrijarhata, što je i bilo za očekivati, jer Gerwig razumije žene i razumije popularnu kulturu. A to znanje o ženama i onome što one žele malo se cijeni. Asja Bakić za Kulturpunkt.

07.09.2023. (18:20)

Liječnici zabrinuti zbog TikTok trenda ‘Barbie botox‘

03.09.2023. (12:00)

Valjda će zatražiti postotak od oba filma :)

Moje ime je Barbie Oppenheimer. I nitko mi ne vjeruje

Image

Barbara “Barbie” Oppenheimer doživjela je uzbudljivo ljeto zbog dva filma koji su izašli u kinima isti dan – “Barbie” Grete Gerwig i “Oppenheimera” Christophera Nolana. Ova 68-godišnja baka iz Amerike nosi ime i prezime po dva najveća filmska hita ove godine. “Ludilo za Barbenheimerom dodalo je još malo zabave mom ionako dobrom životu. Bilo je jako zabavno”, rekao je Oppenheimer za The Post. “Jako se zabavljam zbog svega ovog. Uvijek je važno prihvatiti slučajnost u životu, zar ne?” Barbara je pogledala Oppenheimera i nakon toga Barbie i oba filma su joj se svidjela. Inače,  njezin suprug je u rodu s J. Robertom Oppenheimerom, u trećem koljenu. Net

28.07.2023. (00:00)

A ti si misliš da je to samo komedija

Barbie i bolne točke muške psihologije

Barbie ima dobar dan svaki dan, dok je Kenov dan dobar samo kad ga Barbie pogleda, to je autorici članka prvo zapelo za oko. Kad Barbie bira društvo i druge umjesto njega, Ken se povlači i djeluje kao da se srami i prezire sam sebe. Iako u filmu prikazuje arhetip idealnog muškarca, Kenov scenarij čest je slučaj u bračnim terapijama, koji ukazuje koliko i muškarcima godi pažnja i utječe na njihovo samopouzdanje. Muškarci svoju egzistencijalnu vrijednost češće njeguju kroz fizičku privrženost, dodir i na kraju – seksualnu povezanost. Izražena seksualnost i potreba za seksom pokazuje se kao brzo rješenje kad je u pitanju usamljenost i egzistencijalna anksioznost. Barbie u filmu postupa terapeutski ispravno, ne pružajući Kenu brzo rješenje kroz fizičku ljubav (koju u danom trenutku sama ne želi), već mu odlučuje biti podrška da sam prođe kroz teške trenutke. Psychology Today

26.07.2023. (01:00)

Dobrodošli u pustinju stvarnosti

Slavoj Žižek: Barbie ne može podnijeti istinu. Kao ni Oppenheimer

  • Kao varijacija na temu iz Matriksa „Dobrodošli u pustinju stvarnosti“ – to jest, šta se dešava kada naše zaštitne iluzije popuste i suočimo se sa stvarnim svetom u svoj njegovoj žestokoj brutalnosti – “Indijana Džons i artefakt sudbine” deo je skorašnjeg filmskog trenda, uz “Barbi”, “Openhajmera” i miniseriju “Ja sam devica”, gde se junaci kreću između stvarnosti i imaginacije. Pošto su izbačeni iz utopijskog Barbilenda jer nisu savršene lutke, Barbi i Ken polaze u stvarni svet na put samootkrivanja. Ali ono što tamo nalaze nije neko duboko saznanje o sebi, već shvatanje da je stvarni život zagušen banalnim klišejima još više od njihovog vlastitog sveta fantazije. Par lutaka je prinuđen da se suoči ne samo s činjenicom da izvan Barbilenda postoji samo brutalna stvarnost, već da je utopija sastavni deo te brutalne stvarnosti: bez fantazija kao što je Barbilend, ljudi naprosto ne bi mogli da podnesu stvarni svet.
  • “Openhajmer” Kristofera Nolana komplikuje ovu ideju upuštanja u stvarnost. Njegova tema nije samo prelazak iz utočišta akademske zajednice u stvarni svet rata – od razuma do municije – već kako nuklearno oružje (plodovi nauke) razbija naše opažanje stvarnosti: nuklearna eksplozija je nešto što ne pripada našem svakodnevnom životu. Openhajmerova fascinacija indijskom svetom knjigom Bhagavad-Gitom pripada dugoj istoriji nastojanja da se za metafizičke implikacije kvantne fizike nađe utemeljenje u istočnjačkim tradicijama. Međutim, Nolanov film ne uspeva da pokaže kako evokacija bilo koje duhovne dubine zatomljuje užas nove stvarnosti koju je stvorila nauka… I tu leži konačna lekcija iz priča o prelasku iz fantazije u stvarnost: mi ne bežimo u fantaziju samo da bismo izbegli suočavanje sa stvarnošću, mi takođe bežimo u stvarnost da bismo izbegli razornu istinu o uzaludnosti naših fantazija. Peščanik/New Statesman
21.07.2023. (16:00)

Možda ipak nije za one koji ne gaje duboke osjećaje prema lutkama

Film Barbie – fantastičan život u plastici

Teško se sjetiti kada je u recentnoj povijesti neki film tako ponosno u taglineu nosio ono što će se pokazati njegovom uvjerljivo najvećom manom kao što je to slučaj s “Barbie” cijenjene redateljice Grete Gerwig. Tagline u pitanju glasi: “If you love Barbie. If you hate Barbie. This movie is for you”. Film pati od kognitivne disonance dok se trudi biti otkačen, ali ne dovoljno da postane glup, hoće biti osviješten, a da ne postane zamoran, želi pružiti kritiku bez zajedljivosti. Bilo bi neke poetike u svemu tome kad bi samo bio malo manje opsjednut sa svim time što želi biti i dopustio si da bude zabavan, kaže ne previše oduševljn filmom recenzent Ravno do dna.

21.07.2023. (00:00)

Blještava satira

Barbie je definitivno film za odrasle. I pljuska mainstream pop kulturi

Blještavu ekranizaciju priče o globalno popularnoj Barbie producirao je nitko drugi do proizvođač igračaka Mattel. Korporacija se malo našalila na svoj račun, podijelivši nam svima potrebne lekcije o feminizmu, mačizmu i patrijarhatu, ali kroz dvosatnu reklamu. Na čelu kompanije kao CEO je Will Ferrell, Margot Robbie izgleda bolje od same Barbie, a Ryan Gosling je ukrao show svima, glumeći Kena kao da se šali s našim predrasudama i očekivanjima od filma. Barbie izvrće narativ na kojem počiva desetljećima da bi nam servirala mlaku priču o svijetu u kojem je ljepota prolazna, ali zato glupost i borba spolova nikada “ne prolazi”. Ovo je priča za odrasle i zato je film ispružio jezičinu popularnoj kulturi i svemu što je uspio američki mainstream kroz filmove Sylvestera Stalonea. Kapitalisti prodaju iluzije i bogate se dok ih ljudi nemilice gutaju. To je društvo spektakla u kojem je forma sve, a suštine gotovo da nema. Index

20.07.2023. (00:00)

Ryan Gosling je doslovno ja

Kencore – novi modni trend za muškarce

Ideja novog trenda prigodno nazvanog nije da se muškarci odijevaju poput lutaka već modi pristupe kao Ken (odnosno ekipa kreatora iz Mattela), osvježe ormar odjećom živih boja, odvažnih uzoraka, ali, obavezno, muževnih silueta. Kencore elegantno odijevanje podiže na novu razinu, eksperimentira s bojama i teksturama te ohrabruje muškarce da svoju osobnost izraze kroz modu. Luksuzni brendovi poput Tom Forda i Guccija poznati su upravo po takvom, odvažnom i vibrantnom dizajnu, a pristupačni brendovi poput Zara i H&M-a nude komade uz pomoć kojih se Kencore može brzo i lako uklopiti u svakodnevne kombinacije. Lider

02.07.2023. (20:46)

Prikazali kako bi izgledala Barbie kuća iz snova u različitim državama svijeta

02.12.2017. (23:30)

Planetarno poznata Barbie lutka dobila je novu majicu s natpisom "Love Wins / Ljubav pobjeđuje" koja je zapravo samo mini replika onih koje se nose na gay prideu