• Jučer (10:30)

    Auto parkiran - u smartphoneu

    Lyft nudi alternativu vlasništvu auta – 299 dolara mjesečno za prijevoz do posla

    Lyft je prošli tjedan pokrenuo novu uslugu All Access Plan u kojoj se za 299 dolara mjesečno dobije 30 vožnji vrijednosti do 15 dolara (u Hrvatskoj bi to bilo 1.940 kuna). Ako je vožnja preko 15 dolara korisnik nadoplaćuje tu razliku. Lyft tvrdi da je ovo 59 posto jeftinije nego vlasništvo auta. Za Amerikanca je taj trošak 8.849 dolara godišnje (gorivo, održavanje, popravci, osiguranje, dadžbine, amortizacija) na bazi prijeđenih 24.000 kilometara. Ovih Lyftovih 299 dolara je 3.600 dolara godišnje i time ciljaju na zaposlene, no nema dovoljno vožnji jer se radi u prosjeku 22 dana mjesečno pa su potrebne 44 vožnje, dok Lyft nudi 30. A i ne vozi se samo na posao. Pretpostavka je da se Lyft ovime priprema za dolazak autonomnih vozila kad će ljudi biti voljniji odreći se vlasništva auta.

    04.10. (08:30)

    Na braniku EU

    Skuplji novi auti – hoće li Hrvatska postati smetlište za auto-otpad?

    Od Nove godine u Hrvatskoj će se početi primjenjivati novi, stroži način mjerenja ispuštanja CO2 iz automobila (tzv. WLTP postupak), zbog čega će poskupjeti trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. To znači da bi poskupjeli svi novi auti, a kako bi se poskupljenje spriječilo “uredbom Vlade treba promijeniti trošarinske razrede. Da bi se donijela uredba, treba jedan dan”, kaže saborski zastupnik Saša Đujić koji dodaje da će Hrvatska u suprotnom “postati smetlište za polovne aute iz zapadnih zemalja”. Inače, treba naglasiti da taj WLTP postupak nije stroži nego – točniji! Novi list

    16.09. (09:15)

    Zagađivanje dolazi na naplatu

    Poskupjeli gotovo svi novi auti u Hrvatskoj – zbog novih homologacijskih pravila

    Suzuki SX4 S-Cross 1,4 od 1. je rujna poskupio za 5 do 9 tisuća kuna, a Alfa Romeo Stelvio 2,0 AWD za 25 tisuća kuna, zbog novih homologacijskih pravila Europske unije. Zašto? Početkom mjeseca na snagu je stupila obveza certificiranja vozila prema novom WLTP protokolu, koji zamjenjuje dosadašnji zastarjeli NEDC sustav. WLTP je mnogo realniji i rezultati potrošnje goriva bliži su stvarnim u svakodnevnom prometu (veća potrošnja) pa su vrijednosti ispusta CO2 veće nego prema dosadašnjem NEDC-u. Večernji

    22.08. (11:30)

    Ručni mjenjači izumiru

    U SAD-u gdje je tek 3 posto novoregistriranih automobila opremljeno ručnim mjenjačem, a trend prelazi i u Europu – u Velikoj Britaniji 2012. godine 24,7 posto novih automobila imalo je automatski mjenjač, dok se 2017. godine taj postotak popeo na 37,7 posto.

  • Jučer (10:30)

    Auto parkiran - u smartphoneu

    Lyft nudi alternativu vlasništvu auta – 299 dolara mjesečno za prijevoz do posla

    Lyft je prošli tjedan pokrenuo novu uslugu All Access Plan u kojoj se za 299 dolara mjesečno dobije 30 vožnji vrijednosti do 15 dolara (u Hrvatskoj bi to bilo 1.940 kuna). Ako je vožnja preko 15 dolara korisnik nadoplaćuje tu razliku. Lyft tvrdi da je ovo 59 posto jeftinije nego vlasništvo auta. Za Amerikanca je taj trošak 8.849 dolara godišnje (gorivo, održavanje, popravci, osiguranje, dadžbine, amortizacija) na bazi prijeđenih 24.000 kilometara. Ovih Lyftovih 299 dolara je 3.600 dolara godišnje i time ciljaju na zaposlene, no nema dovoljno vožnji jer se radi u prosjeku 22 dana mjesečno pa su potrebne 44 vožnje, dok Lyft nudi 30. A i ne vozi se samo na posao. Pretpostavka je da se Lyft ovime priprema za dolazak autonomnih vozila kad će ljudi biti voljniji odreći se vlasništva auta.

    08.10. (23:00)

    Od ponoći veliko poskupljenje goriva: benzin sa 10,40 na 10,60 kuna. Dizel sa sadašnjih 10,13 na 10,42 kune.

    Iscrpnije...
    04.10. (08:30)

    Na braniku EU

    Skuplji novi auti – hoće li Hrvatska postati smetlište za auto-otpad?

    Od Nove godine u Hrvatskoj će se početi primjenjivati novi, stroži način mjerenja ispuštanja CO2 iz automobila (tzv. WLTP postupak), zbog čega će poskupjeti trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. To znači da bi poskupjeli svi novi auti, a kako bi se poskupljenje spriječilo “uredbom Vlade treba promijeniti trošarinske razrede. Da bi se donijela uredba, treba jedan dan”, kaže saborski zastupnik Saša Đujić koji dodaje da će Hrvatska u suprotnom “postati smetlište za polovne aute iz zapadnih zemalja”. Inače, treba naglasiti da taj WLTP postupak nije stroži nego – točniji! Novi list

    16.09. (09:15)

    Zagađivanje dolazi na naplatu

    Poskupjeli gotovo svi novi auti u Hrvatskoj – zbog novih homologacijskih pravila

    Suzuki SX4 S-Cross 1,4 od 1. je rujna poskupio za 5 do 9 tisuća kuna, a Alfa Romeo Stelvio 2,0 AWD za 25 tisuća kuna, zbog novih homologacijskih pravila Europske unije. Zašto? Početkom mjeseca na snagu je stupila obveza certificiranja vozila prema novom WLTP protokolu, koji zamjenjuje dosadašnji zastarjeli NEDC sustav. WLTP je mnogo realniji i rezultati potrošnje goriva bliži su stvarnim u svakodnevnom prometu (veća potrošnja) pa su vrijednosti ispusta CO2 veće nego prema dosadašnjem NEDC-u. Večernji

    22.08. (11:30)

    Ručni mjenjači izumiru

    U SAD-u gdje je tek 3 posto novoregistriranih automobila opremljeno ručnim mjenjačem, a trend prelazi i u Europu – u Velikoj Britaniji 2012. godine 24,7 posto novih automobila imalo je automatski mjenjač, dok se 2017. godine taj postotak popeo na 37,7 posto.