• Jučer (22:30)

    Strojevi iz vremena kad za smartphone i Facebook još nitko nije čuo

    70 posto auta u Hrvatskoj starije od 10 godina

    Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, motocikala 12,5 godina, traktora preko 30, autobusa 11,7, a teretnih automobila 11,4 godine. Neće se ovo uskoro promijeniti – 2018. godine u Hrvatskoj je bilo novoregistrirano 79.935 rabljenih te 61.745 novih osobnih automobila, a uvoz, što znači da kupovina rabljenih, raste. Index

    Jučer (20:30)

    WilksFigen

    Bruxelles: Automobili će se povezivati Wi-Fi tehnologijom, ne 5G

    Euro-parlament je odlučio da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, a ne 5G mreže. Wi-Fi u prvom redu povezuje aute, a 5G automobile i uređaje u okruženju. Kritičari upozoravaju da zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. Računica je da se u biznisu automobila povezanih s internetom kriju milijarde eura prihoda proizvođačima auta, telekomima i proizvođačima opreme. Index / Reuters

    Jučer (06:30)

    Strujni sudar

    Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša

    Električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, kažu trojica njemačkih znanstvenika. Kako? Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar. Kad se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, električni auto emitira još i više. Fenix

    27.03. (22:30)

    Više je manje

    Električni auto isplativ je nakon 125.000 kilometara

    Jutarnji je usporedio troškove električnog Renaulta Zoe te benzinskog i dizelskog Renaulta Clio – Zoe košta 176.400 kuna, nakon što se oduzme 80.000 kuna državnih poticaja, dok dizelski Clio stoji 127.900 kuna, a benzinac 113.400 kuna. Sve drugo ide u korist strujića – vlasnik Zoea platit će redovno održavanje 5.290 kuna, vozač benzinskog Clija 10.290 kuna, a dizelskog 11.591 kunu. Najveća je ušteda na energiji – električni Zoe na svakih 100 kilometara košta trećinu onoga što košta dizelski Clio, četvrtinu troška benzinca.

    27.03. (08:30)

    Držanje za desnu nogu

    Od 2022. svi auti u EU morat će imati tehnologiju za ograničavanje brzine

    Tehnologija radi tako da GPS locira vozilo i na upravljačku ploču informaciju o lokalnom ograničenju brzine. Dodatni način je kamera automobila koja detektira znakove o ograničenju brzine. Auto potom koristi ove informacije kako bi pomogao vozaču da zadrži brzinu ispod ograničenje. Jučer postignut dogovor o uredbi o općoj sigurnost predviđa i da do 2022. svi automobili, kombiji, kamioni i autobusi u Europskoj uniji imaju sustave za upozoravanje vozača u slučaju pospanosti i odvraćanja pozornosti, poput uporabe pametnih telefona tijekom vožnje, sigurnosni sustav za vožnju unatrag uz pomoć kamere ili senzora te uređaj za snimanje podataka u slučaju nesreće („crna kutija”). Svrha ovoga – spasiti ljude u prometu. T-Portal / BBC

    16.03. (14:30)

    Nasmij se - kazna neće stići

    U Zagrebu 468 kamera, ali vozače koji voze prebrzo ili kroz crveno – neće snimiti

    U Zagrebu je na 156 lokacija postavljeno 468 kamera u nadležnosti Prometnog redarstva koje je ovlašteno samo sankcionirati nepropisno parkirana vozila, dok ih se za otkrivanje prebrze vožnje ili prolazaka kroz crveno ne može koristiti pa je prošlotjedni vozač (a zapravo manijak) koji je vozio 234 km/h kroz Zagreb otkriven jer je objavio snimku na Instagramu. Postoje na cestama lokacije za mjerenje brzine, ali njih je tek 15 kućišta za fiksne kamere, na kojima se izmjenično koristi sedam uređaja za mjerenje brzine. T-Portal

  • Jučer (22:30)

    Strojevi iz vremena kad za smartphone i Facebook još nitko nije čuo

    70 posto auta u Hrvatskoj starije od 10 godina

    Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, motocikala 12,5 godina, traktora preko 30, autobusa 11,7, a teretnih automobila 11,4 godine. Neće se ovo uskoro promijeniti – 2018. godine u Hrvatskoj je bilo novoregistrirano 79.935 rabljenih te 61.745 novih osobnih automobila, a uvoz, što znači da kupovina rabljenih, raste. Index

    Jučer (20:30)

    WilksFigen

    Bruxelles: Automobili će se povezivati Wi-Fi tehnologijom, ne 5G

    Euro-parlament je odlučio da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, a ne 5G mreže. Wi-Fi u prvom redu povezuje aute, a 5G automobile i uređaje u okruženju. Kritičari upozoravaju da zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. Računica je da se u biznisu automobila povezanih s internetom kriju milijarde eura prihoda proizvođačima auta, telekomima i proizvođačima opreme. Index / Reuters

    Jučer (06:30)

    Strujni sudar

    Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša

    Električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, kažu trojica njemačkih znanstvenika. Kako? Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar. Kad se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, električni auto emitira još i više. Fenix

    02.04. (10:10)

    Svjetski rekord: Gotovo 60 posto svih novih automobila prodanih u Norveškoj tijekom ožujka bilo je potpuno električno

    Iscrpnije...
    01.04. (16:00)

    Kineski vlasnici Volva od Mercedesa kupili 50% Smarta i tako mu osigurali budućnost

    Iscrpnije...
    27.03. (22:30)

    Više je manje

    Električni auto isplativ je nakon 125.000 kilometara

    Jutarnji je usporedio troškove električnog Renaulta Zoe te benzinskog i dizelskog Renaulta Clio – Zoe košta 176.400 kuna, nakon što se oduzme 80.000 kuna državnih poticaja, dok dizelski Clio stoji 127.900 kuna, a benzinac 113.400 kuna. Sve drugo ide u korist strujića – vlasnik Zoea platit će redovno održavanje 5.290 kuna, vozač benzinskog Clija 10.290 kuna, a dizelskog 11.591 kunu. Najveća je ušteda na energiji – električni Zoe na svakih 100 kilometara košta trećinu onoga što košta dizelski Clio, četvrtinu troška benzinca.

    27.03. (08:30)

    Držanje za desnu nogu

    Od 2022. svi auti u EU morat će imati tehnologiju za ograničavanje brzine

    Tehnologija radi tako da GPS locira vozilo i na upravljačku ploču informaciju o lokalnom ograničenju brzine. Dodatni način je kamera automobila koja detektira znakove o ograničenju brzine. Auto potom koristi ove informacije kako bi pomogao vozaču da zadrži brzinu ispod ograničenje. Jučer postignut dogovor o uredbi o općoj sigurnost predviđa i da do 2022. svi automobili, kombiji, kamioni i autobusi u Europskoj uniji imaju sustave za upozoravanje vozača u slučaju pospanosti i odvraćanja pozornosti, poput uporabe pametnih telefona tijekom vožnje, sigurnosni sustav za vožnju unatrag uz pomoć kamere ili senzora te uređaj za snimanje podataka u slučaju nesreće („crna kutija”). Svrha ovoga – spasiti ljude u prometu. T-Portal / BBC

    16.03. (14:30)

    Nasmij se - kazna neće stići

    U Zagrebu 468 kamera, ali vozače koji voze prebrzo ili kroz crveno – neće snimiti

    U Zagrebu je na 156 lokacija postavljeno 468 kamera u nadležnosti Prometnog redarstva koje je ovlašteno samo sankcionirati nepropisno parkirana vozila, dok ih se za otkrivanje prebrze vožnje ili prolazaka kroz crveno ne može koristiti pa je prošlotjedni vozač (a zapravo manijak) koji je vozio 234 km/h kroz Zagreb otkriven jer je objavio snimku na Instagramu. Postoje na cestama lokacije za mjerenje brzine, ali njih je tek 15 kućišta za fiksne kamere, na kojima se izmjenično koristi sedam uređaja za mjerenje brzine. T-Portal