Žene kanibali u pop kulturi - Monitor.hr
13.03.2017. (20:19)

Krv

Žene kanibali u pop kulturi

U posljednje vrijeme mogli smo vidjeti dosta filmova o ženama kanibalima: Trouble Every Day, Jennifer’s Body, In My Skin, a posljednji su primjeri serija Santa Clarita Diet, u kojoj Drew Barrymore glumi ženu koja doživi transformaciju kada počne jesti ljudsko meso; poljski film The Lure o sirenama s apetitom za ljudsko meso; te Raw film o djevojci kod koje se buđenje seksualnosti poklapa sa buđenjem drugih želja. Je li to kritika pomodnih dijeta i nedokučivih ideala ljepote? Je li u pitanju oslobađanje prave ženske prirode od društveno nametnutih pravila? Dobru analizu kanibalizma u pop-kulturi donosi The Atlantic.


Slične vijesti

07.12.2017. (00:09)

Issei Sagawa – japanski kanibal koji je izgradio biznis na svom zločinu

Strašno ubojstvo dogodilo se 11. lipnja 1981. godine Parizu. 32-godišnji Japanac Issei Sagawa upucao je svoju kolegicu sa Sorbonne Renée Hartevelt i zatim dva dana komadao i jeo njeno meso. Uhvaćen je kada je ostatke tijela pokušao u kovčezima baciti u jezero.

Sagawa je priznao da je planirao ubojstvo, te da je žrtvu odabrao zbog vitalnosti i ljepote, odlika koje, po vlastitom mišljenju, on ne posjeduje. S vremenom je razvio privlačnost prema Renée, a kako je nije mogao imati – ona ga je navodno nekoliko puta odbila, odlučio je njeno tijelo uzeti na drugi način, kroz konzumaciju mesa postati jedno s njom, kako je kasnije objasnio.

Njegov bogati otac osigurao mu je odvjetnika, pa je Sagawa, nakon dvije godine provedene u zatvoru, proglašen ludim i nesposobnim za suđenje, a francuski je sudac tražio da ostatak života provede u instituciji. Deportiran je u Japan gdje je njegov čin proglašen seksualnom perverzijom, a on potpuno zdravim. Kako je francuski sud zapečatio dokumente o zločinu i nije ih proslijedio japanskom pravosuđu nije bilo temelja za njegovo zadržavanje, te je Sagawa 1986. godine pušten na slobodu.

U međuvremenu je postao slavan, a kako iz očitih razloga nije mogao pronaći posao, počeo je koristiti interes javnosti. Tako je kao počasni gost pozivan da drži predavanja, pojavljivao se u filmovima (čak i nekoliko pornića), pisao je knjige, između ostalog i horor mangu u kojoj je kroz degutantne crteže opisao ono što je učinio s Renée. Također je kao kanibal i gurman jedno vrijeme ocjenjivao hranu u restoranima.

O njegovom je životu snimljeno nekoliko filmova, a posljednji je francuski dokumentarac Caniba, prikazan na Human Rights film festivalu, koji Sagawu prikazuje kao onemoćalog starca o kojem skrbi mlađi brat.

Ono što vidimo su dugi, krupni kadrovi lica Isseija Sagawe, ispražnjeni osjećaja i hladni kao i njegov izraz. Na nagovor brata Juna govori o zločinu, nekad se čini vrlo lucidan i mudar, nekad potpuno izgubljen. Kaže kako je porive htio pretvoriti u nježnost, no to nije uspio, te objašnjava kako su kanibalizam i seksualna želja povezani, da je isto željeti lizati usne ljubavnika i željeti ga pojesti.

Dok govori stalno nešto jede, a zbog žvakanja i mljackanja nemoguće je zaboraviti tko je on i gledati ga samo kao bolesnog starca. Boji se smrti, ali istovremeno kaže kako je bio razočaran što nije umro, te kako bi volio da ga je Renée pojela. No odmah nakon toga kaže da želi živjeti.

Mnogo je zanimljivih tema u ovoj priči, primjerice neobičan odnos koji Issei ima s Junom, a koji također ima vlastite fetiše, kao da se na neki način natječe s bratom iako ga ne može nadmašiti. Također bi zanimljivo bilo doznati nešto o djetinjstvu i odgoju braće Sagawa, te kakve su odnose imali s okolinom, no film se time ne bavi. Fokus je stavljen na efekt koji budi pogled na Isseijevo lice, tihu prijetnju koja vreba iza tupog pogleda.

Na kraju ništa više nije jasno, sam film djeluje poput neke bolesne fantazije, a dojam nestvarnosti pojačava i pjesma s kojom završava – The Stranglers: La Folie.

01.01.2017. (17:39)

Ljudi jedu ljude

Posljednje pleme kanibala na svijetu živi u izolaciji

Korowai pleme živi u indonezijskoj Papua Novoj Gvineji, a poznati su po tome što grade kuće na drveću. Prakticiraju i kanibalizam, kao oblik kaznenog pravosuđa. Primjerice, član plemena za kojeg se sumnja da ga je opsjeo zli duh biva ubijen i pojeden. Sumnja se i da je pleme pojelo Michaela Rockefellera, sina guvernera New Yorka Nelsona Rockefellera. Pogledajte dokumentarac o njima. Express

18.12.2015. (08:47)

Eat me

Jedenje ljudskog mesa nije prihvatljivo, ali je li protuzakonito?

José Salvador Alvarenga, brodolomac koji je preživio 14 mjeseci izgubljen na moru, suočava se s tužbom. Obitelj njegovog preminulog suputnika Ezequiela Córdobe traži odštetu preko suda, optužujući Alvarengu da je pojeo svog druga. Ovaj slučaj sigurno ne bi bio prvi u kojem su ljudi u nuždi posegnuli za ljudskim mesom, a iako nam se pomisao na to može gaditi, istina je da nema zakona koji bi to sprječavao. Guardian

31.10.2015. (12:52)

Pojeo pet ljudi na planinarenju: "Bio sam lud od gladi"