Brendiranje u turizmu - brojke noćenja ne govore sve, fali sadržaja za veću potrošnju - Monitor.hr
30.09.2022. (11:00)

Moraš nešto i dati da bi mogao uzeti

Brendiranje u turizmu – brojke noćenja ne govore sve, fali sadržaja za veću potrošnju

Kod nas i dalje ljudi dolaze radi sunca i mora, htjeli mi to sebi priznati ili ne te se i dalje odnosimo prema turizmu kao prema sezonskoj žetvi. Kineski turisti ne preferiraju sunčanje na plaži već radije odabiru uživanje u unutrašnjosti Lijepe naše, a prilika za razvoj unutrašnjeg turizma definitivno ima. Je li nakon slogana “Full of life” došlo vrijeme za nešto inovativnije? U posljednjih pet godina Hrvatska je toliko evoluirala u raznolikosti ponude i kvalitete te smo postali TOP 9 destinacija u Europi. Zagreb je jedan od svijetlih primjera koji je uspio razviti turizam tijekom cijele godine koji se možda može primijeniti i na ostale gradove. U zadnjih 5 godina imamo ozbiljne pomake i u drugim gradovima, samo je potrebno dodatno rastegnuti te brojeve. Dobar primjer svakako su i Rovinj, Dubrovnik, ali i otok Korčula u kojem je snažno izražen poduzetnički duh samih žitelja otoka. Green


Slične vijesti

Nedjelja (12:00)

Manje gužvi, a popunjenije kuće

Održivi turizam: Novi je zakon dobar, ali slijedi ono mnogo teže – provedba

Početkom godine stupio je na snagu prvi krovni Zakon o turizmu, koji naglašava razvoj turizma prema održivosti, poticanje ulaganja u turizmu te zaštitu i ocjenu resursne osnove. Novi zakon predviđa i donošenje niza podzakonskih akata, primjerice, pravilnika o pokazateljima za praćenje razvoja i održivosti turizma, o metodologiji izračuna prihvatnog kapaciteta, o načinu unošenja podataka integriranoga informacijskog sustava itd. Iz udruga djelatnika u turizmu pozdravljaju ovaj zakon, ističući kako se radi o dobroj osnovi za borbu protiv overturizma i apartmanizacije na obali. Planiranje je ostavljeno mjesnim zajednicama,  što je potecnijalni problem, ukoliko se neće djelovati u općem interesu. No, najvažnije je da se zakonom daje vjetar u leđa malim poduzetnicima. Lider

12.04. (21:00)

Bliži se početak sezone

Istraživanje: velike hotelske kuće su najpoželjniji poslodavci u domaćem turizmu

U istraživanju je sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika, a pokazalo je da su najpoželjniji poslodavci u hrvatskom turizmu i ugostiteljstvu velike hotelske kuće. Na prvom mjestu se našla tvrtka Valamar Riviera (koja u sezoni najviše zapošljava, više od sedam tisuća radnika), na drugo se mjestu smjestila Maistra, a na treće Globalna hrana, koja stoji iza lanca restorana brze hrane McDONALD’S. Slijede Zagreb City Hotels te grupacija Aminess. Kao najveće prednosti ovih poslodavaca, ispitanici ističu dobre međuljudske odnose i radnu atmosferu, prilike za napredovanjem te dobar tretman od strane nadređenih. (Poslovni dnevnik)

06.04. (18:00)

Ljudi će letjeti na sve strane

WTTC: Turizam će u svijetu u 2024. srušiti rekorde

Turizam i putovanja u 2024. će doprinijeti globalnom BDP-u s dodatnih 770 milijardi dolara u odnosu na prethodni rekord, generirajući jedan na svakih 10 dolara diljem svijeta – kažu iz WTTC-a, Svjetskog vijeća za putovanja i turizam. Istraživanje je pokazalo i da je taj sektor “prepun mogućnosti” te obuhvaća gotovo 348 milijuna radnih mjesta u svijetu, što je porast za više od 13,6 milijuna radnih mjesta u odnosu na 2019. godinu. Ove bi godine turistička industrija globalnom BDP-u pridonijeti s više od 11 bilijuna američkih dolara, čime će potvrditi ‘autoritet globalne gospodarske sile’. Lider

03.04. (10:00)

Možda je to plan da se smanji prekomjerni turizam?

Hrvatska postaje preskupa destinacija za turiste, cijene nekih vrsta smještaja veće nego u Francuskoj i Španjolskoj

Koliko god njihove vile s bazenima bile lijepe i atraktivne, hrvatski iznajmljivači i ove godine bi mogli ostati neugodno iznenađeni kad im one usred sezone ostanu bez gostiju jer su, kao i lani, opet nabili cijene. To će im ove godine još manje prolaziti, jer prošla su vremena pandemije u kojima je Hrvatska zbog nedostatka letova bila prometno dostupnija, i naši su se konkurenti ne samo oporavili nakon perioda pandemije, nego su i u prodajnim politikama postali značajno konkurentniji i povoljniji, shvativši da jedino tako mogu biti uspješni. Lani je Hrvatska imala najslabiji rast prometa u tim objektima u odnosu na konkurente, od kojih se izdvaja po tome što mi imamo čak 93 posto udjela od stranih gostiju, dok Italija i Španjolska žive i od domaćih, i to više od 40 posto. Jutarnji

23.03. (14:00)

Donosi novac, ali i gužve

Hrvatska ograničava rentijerski turizam

Ovih dana mnogi Hrvati registriraju apartmane u strahu da bi im to novi Zakon o turizmu mogao ograničiti. S druge strane, iz turističkih zajednica najavljuju ograničenje kratkoročnog turističkog najma neprodanih stanova. Prema novom Zakonu o turizmu, jedinice lokalne samouprave, odnosno gradovi i općine će moći ograničiti nove smještajne jedinice, dok se postojeće neće ukidati. Velik će posao morati preuzeti turističke zajednice, koje će morati izraditi plan upravljanja destinacijom. U Istri, recimo, od ukupno 500.000 ležajeva, čak dvije trećine zauzima privatni smještaj koji je posljednjih godina uzeo maha i koji će se, tvrde upućeni, morati ograničiti. DW

09.03. (18:00)

A kud bi se svi sad gužvali

Prekomjerni turizam: U Amsterdamu se bore protiv partijanera, Barcelona zabranjuje nove hotele, Venecija ograničava grupe turista…

Od uvođenja ili povećavanja poreza za turiste, do ograničavanja broja turista kojima je dozvoljen pristup povijesnim lokalitetima, velike europske destinacije uvode velike promjene za 2024. godinu. Amsterdam ima novu strategiju, imena “Renew Your View” kojom pokušava poboljšati kvalitetu života lokalnih stanovnika pozivajući posjetitelje da grad iskuse iz perspektive lokalaca i suzbiti reputaciju partijanerskog grada. Barcelona uvodi porez na dolaske kruzerima, a u Veneciji će od 1. lipnja veličina turističkih grupa u povijesnom centru i otocima Murano i Burano biti ograničena na 25 ljudi. Porez uvode i u Norveškoj, a u Portofinu u Italiji uvode tzv. “zonu bez čekanja” gdje će kažnjavati one koji se predugo zadržavaju na pristaništu. Forbes

04.03. (23:00)

Konačno da smo negdje ispred Europe

Vizek: Apartmanizacija na steroidima – Zašto nova EU pravila u nas neće promijeniti ništa

Uredba EU-a o prikupljanju i razmjeni podataka o uslugama kratkoročnog iznajmljivanja smještaja u Hrvatskoj, nažalost, neće promijeniti gotovo ništa. Od 2016., naime, imamo uspostavljen sustav eVisitor, a u njemu su svi podaci na koje se odnosi spomenuta uredba već dostupni i kontinuirano se ažuriraju. U drugim zemljama Unije, koje do sada nisu sustavno prikupljale podatke o smještajnim kapacitetima i ostvarenim noćenjima u privatnom smještaju, Uredba definitivno predstavlja korak unaprijed. Zemlje članice će tako u roku od dvije godine morati uspostaviti registre i prikupiti podatke o smještajnim kapacitetima za kratkoročni turistički najam, a digitalne platforme bit će prisiljene dijeliti podatke o ostvarenim noćenjima. Maruška Vizek za tportal.

06.02. (12:00)

Puni smo talenata, samo nam treba netko tko nas može pogurati

Adut Hrvatske leži u uslugama, a to nije samo turizam

Za razliku od robne razmjene s inozemstvom u kojoj Hrvatska poslovično bilježi deficit, kod usluga je situacija obrnuta. Premda je u tom pogledu obično (i očekivano) u fokusu turizam, i u drugim segmentima usluga posljednjih godina platnobilančni podaci pokazuju rast neto izvoza. Privlačnost pojedinih zemalja kao lokacija za pružanje poslovnih usluga u inozemstvu tema je kojom se otprije bavi globalna konzultantska tvrtka Kearney, koja je netom objavila 12. izdanje globalnog indeksa lokacije usluga (GSLI). Na toj ljestvici Hrvatska se (uz Sloveniju) pojavila prvi put zauzevši 49. mjesto (Slovenija 64.). Ovogodišnji indeks usmjeren je na regeneraciju talenata i digitalne vještine. Poslovne usluge poput informacijskih tehnologija, ‘outsourcinga’ poslovnih procesa i inženjeringa sve se više kreću preko granica država. Tvrtke nastoje smanjiti svoje troškove, privući talente i postati učinkovitije većim korištenjem globalne baze talenata. Tu leži i naš potencijal, kažu u Poslovnom.