Danas počinje 75. Venecijanski filmski festival
First Man Damiana Chazella (33) s Ryanom Goslingom u glavnoj ulozi, otvorit će ovogodišnji Venecijanski filmski festival. Predsjednik žirija je Guillermo Del Toro, a festival traje do 8. rujna.
First Man Damiana Chazella (33) s Ryanom Goslingom u glavnoj ulozi, otvorit će ovogodišnji Venecijanski filmski festival. Predsjednik žirija je Guillermo Del Toro, a festival traje do 8. rujna.
Ovo je 82. izdanje venecijanskog filmskog festivala koji se održava od 27. kolovoza do 6. rujna. Nagradu je 82-godišnjem Herzogu predao kultni holivudski redatelj Francis Ford Coppola. Direktor festivala Alberto Barbera opisao je Herzoga kao velikog inovatora nove njemačke kinematografije, nabrajajući njegove filmove “Znakovi života”, “Nosferatu vampir”, “Aguirre, Božji gnjev, “Woyzeck”, “Fitzcarraldo”, “Zločesti poručnik: Pristanište New Orleans” i “Grizzly Man”. Herzog, koji je po majci hrvatskih korijena, zahvalio je organizatorima zbog iskazane časti. tportal… izgleda da je ouči Venecije otvorio službeni Instagram profil i odmah skupio preko 200 tisuća pratitelja.
Venecijanski filmski festival 2025. otvara se s miksom holivudske glamura i politički nabijenih tema. Julia Roberts debitira s Guadagninovim trilerom inspiriranim #MeToo pokretom, dok George Clooney, Cate Blanchett i Adam Driver donose nova ostvarenja Baumbacha i Jarmuscha. Werner Herzog prima nagradu za životno djelo i predstavlja dokumentarac Ghost Elephants, a program obilježavaju i filmovi o Gazi, Putinu te globalnim sukobima. Netflix se vraća s Kathryn Bigelow i Del Torom, dok Paolo Sorrentino i Julian Schnabel ciljaju Oscare. Festival spaja crveni tepih i politički angažirane priče. DW
Crveni tepih se u Veneciji postavlja po 81. put i tu će ostati od 28. kolovoza do 7. rujna 2024. Festival želi pokazati zašto će biti najveći, najvažniji i jednostavno najcool filmski festival godine. A ovo su razlozi: zvijezde više ne štrajkaju i vraćaju se u velikom broju, najavljen je dolazak holivudskih superzvijezda. Venecija je odavno zamijenila Cannes kao lansirna rampa za oskarovce, a program uključuje i neke od politički najrelevantnijih filmova i dokumentaraca godine, koji će zasigurno pridonijeti javnoj raspravi. Osim političkih teškaša, na najstarijem filmskom festivalu na svijetu očekuje se i “prilično vruća atmosfera” s nekolicinom erotskih ostvarenja. A ne nedostaje i poslastica za ljubitelje trač rubrika, kažu na DW.
Priča filma je vezana uz sudbinu Aide, nekadašnje profesorice, koja radi kao prevoditeljica za Nizozemski bataljun, odnosno mirovne snage UN-a, čiji je zadatak bio čuvanje takozvane sigurnosne zone – Srebrenice. Kada su Mladićeve trupe ušle u grad, Aidin muž i dva sina traže spas u UN-ovoj vojarni u Potočarima. Aida pokušava da ih tu zadrži i da ih spasi. Deutsche Welle
Druga strana vjetra (The Other Side of the Wind) nastao je pod pokroviteljstvom Netflixa montažom 100 sati sirovog materijala koji je Welles ostavio nedovršenim. Rezultirajuće djelo je briljantno, kaotično i razdražujuće baš kao što se to moglo i očekivati – kaže Guardianov kritičar Peter Bradshaw. Glavni glumac je John Huston, a pojavljuju se Peter Bogdanovich, Dennis Hopper… Trailer je u članku.
O Wellesovom filmu piše i Daniel Rafaelić u tekstu “Film koji će obilježiti ovu i iduće godine” za Jutarnji.
Kad je ovog proljeća Cannes objavio rat Netflixu i HBO-u time što u program nije uvrstio nijedan film internetskih provajdera i nijednu televizijsku seriju, odmah je bilo jasno da će iz tog rata najveći profit izvući nadolazeći jesenski festivali. Tako se i dogodilo…
Film o slijetanju prvog čovjeka na Mjesec, First Man Damiana Chazella s Ryanom Goslingom u glavnoj ulozi, otvoriti će ovogodišnji Venecijanski filmski festival. To je prvi Chazellov film nakon La La Landa. 75. izdanje festivala trajati će od 29. kolovoza do 8. rujna.
Bračni par iz Omahe, Matt Damon i Kristen Wiig, smanjuje se na veličinu minijaturnih ljudi kako bi poboljšali svoj život i riješili probleme – radnja je to filma Downsizing (Smanjivanje – trailer) koji je sinoć otvorio 74. Mostru, filmski festival u Veneciji. Redatelj Alexander Payne zamislio je film kao bajku o potrošačkom društvu, potrazi za srećom i o ugroženom okolišu. Novi list, Vanity Fair