Fižulić: Kada vam spomenu nabavu aviona, sjetite se šest staraca koji su izgorjeli u domu u Andraševcu - Monitor.hr
17.01. (13:00)

Domovska sigurnost

Fižulić: Kada vam spomenu nabavu aviona, sjetite se šest staraca koji su izgorjeli u domu u Andraševcu

Prije nešto više od osam godina izgorjelo je pet teško pokretnih osoba u domu za starije i nemoćne u Bjelovaru, a vlasnica i ravnateljica doma nedavno je pravomoćno osuđena na tri godine zatvora. Obuhvaća li sada već čuvena i slavna “domovinska sigurnost” sa svim svojim dronovima, termovizijskim kamerama, patrijama, crnim jastrebima i višenamjenskim borbenim avionima i požare u staračkim domovima?… Slovenski ukupni trošak za obranu te javni red i sigurnost bio je pretprošle godine 4.085 kuna po stanovniku, a hrvatski 3.703 kune, slovenski trošak za zdravstvo i mirovine iznosio je 31.155 kuna po stanovniku, a hrvatski 16.648 kuna… – vrti mnoge brojke Goranko Fižulić i zaključuje: Koliko god to okrutno i surovo zvučalo društvo se neće raspasti zbog devet izgubljenih ljudskih života, društvo se rasipa zbog svega što je nakon toga uslijedilo ili nije uslijedilo, zbog manjka elementarne empatije i solidarnosti, zbog vlastite nesposobnosti da državu pretvori u učinkovit i jeftin servis svih njenih građana.


Slične vijesti

02.01. (09:00)

O jagodama i krvi

Fižulić citira Goldu Meir: “Mi se ne radujemo ratnim pobjedama. Radujemo se uzgoju nove vrste pamuka i cvjetanju jagoda”

Zahvaljujući tankoćutnosti i neaktivnosti pismenijeg, razumnijeg i tolerantnijeg dijela ljudske vrste danas svijetom ili barem svojim državama neometano upravljaju oni koji se svemu tome izruguju poput Trumpa, Putina, Erdogana ili Orbana, događaju se brexiti ili vode krvavi ratovi… Hrvatska je svoje ratove završila prije četvrt stoljeća, ali se i dalje, ponajviše zbog HDZ-a, više raduje svojim ratnim pobjedama nego cvjetanju jagoda – piše Goranko Fižulić za Telegram.

03.12.2019. (17:30)

Država, to je krava muzara

Fižulić: Što povezuje MOL, zagrebački aerodrom i adventske kućice u Zagrebu?

Tri slučaja izvlačenja novca od države primjeri su istog sistema, piše Fižulić: Kada se prebroji sve privatne „organizatore manifestacija“, nositelje različitih koncesijskih prava za korištenje zraka, voda, zemlje i podzemlja, većinu postupaka javnih nabava te nebrojene korisnike svekolikih subvencija znat će i odgovor na pitanje zašto su tri desetljeća ove zemlje nepovratno i uzalud potrošena i zašto je barem trećina privatnoga sektora ovisna upravo o ovakvome javnom i državnom. Za tu trećinu država u kojoj nema „organizatora manifestacija“, čudnovatih koncesija i diskrecijskih subvencija i nema previše smisla.

27.11.2019. (23:00)

Fižulić: INA je najbolji simbol kolosalnog neuspjeha hrvatske tranzicije. Ove brojke to fantastično ilustriraju

Nikada nije postojao ni jedan ekonomski, financijski, strateški ili tehnološko-razvojni razlog koji bi opravdao mađarsko preuzimanje hrvatske naftne kompanije. MOL je za svojih 49,10 posto dionica INA-e potrošio 1,5 milijardi američkih dolara, a zauzvrat je dobio na poklon hrvatske rezerve nafte i plina te faktički monopol na hrvatskome tržištu naftnih derivata. Taj hrvatski poklon mađarskoj državi te njenim javnim i tajnim partnerima odavno je prešao iznos od tri milijarde dolara u neobračunatim i nenaplaćenim koncesijama za eksploataciju nafte i plina – piše Goranko Fižulić za Telegram.

22.11.2019. (21:30)

Kad se ne događa drugome

Goranko Fižulić: Movember i moja borba s rakom prostate

“Kako je moj otac početkom 1992. umro od vrlo ružnog i iznimno agresivnog oblika karcinoma želuca rečenica liječnika: ‘Žao mi je, nalaz pokazuje da imate karcinom prostate…’ prvo me podsjetila na očevu sudbinu što je dodatno potenciralo stanje šoka u kojem je bilo teško procesuirati sva tada dobivena liječnička ohrabrenja, upute i savjete” – o svom iskustvu piše Goranko Fižulić za Telegram.

05.11.2019. (13:30)

A zato HDZ ne želi povećati koeficijente!

Da je 3% više Britanaca završilo faks, ne bi bilo Brexita – kako Hrvatska glasa prema obrazovanju?

HDZ na parlamentarnim izborima iduće godine može očekivati podršku oko jedne trećine svih onih koji će glasati, ali barem upola manje među onima s fakultetskom diplomom. Ako HDZ kakav je danas želi nesmetano vladati i idućih dvadeset godina onda treba drastično ograničiti pristup budućih generacija visokoškolskom obrazovanju – ironično zaključuje Goranko Fižulić.

04.11.2019. (08:00)

Pa zašto? Pa kako?

Fižulić: Kako su kroz godine osiromašile i opustjele županije u kojima na izborima pobjeđuje HDZ

Hrvatska se može podijeliti na dva, po broju stanovnika, jednaka područja. Na svakom od tih područja prošle godine živjelo je nešto malo više od dva milijuna stanovnika. U sedamnaest godina “Hadezeove županije” izgubile su 224 tisuće stanovnika, a ove druge ostale su na istom broju. Prije dvadeset godina kada je u “Hadezeovim” županijama živjelo 53,5 posto stanovništva Hrvatske njihov ukupni udio u nacionalnom BDP-u bio je 37,03 posto. Prije tri godine taj se udio smanjio na 30,55 posto. Znači, u protekla dva desetljeća u kojima je HDZ na nacionalnom nivou vladao 12 godina, a u većini od “svojih” 14 županija neprekidno, “Hadezeova” Hrvatska još je više gospodarski zaostala za onom drugom – otkriva Goranko Fižulić na Telegramu.

23.10.2019. (14:00)

Fižulić: Tek kad pogledamo brojke, i usporedimo ih s recimo Čakovcem, shvatimo što je Penava napravio od Vukovara

U utorak je ministar gospodarstva Darko Horvat slavodobitno najavio mogućnost da upravo u Hrvatskoj, umjesto u Turskoj, Srbiji ili Bugarskoj, Volkswagen sagradi svoju novu tvornicu vrijednu milijardu i pol eura. To se naravno neće dogoditi jer tvornicama, osim robota, još uvijek trebaju i radnici kojih u najvećem dijelu Hrvatske odavno nema. Ako Volkswagen sagradi tu tvornicu tamo negdje pored Borovog naselja hoće li se tada steći uvjeti za poštovanje odluke Ustavnog suda i ravnopravnu uporabu ćirilice? Ili će i taj uvjet biti ispunjen tek nakon diskretnog zahtjeva i pritiska uprave Volkswagena? I što bi Ivan Penava i njegovi doglavnici uopće mogli raditi u Vukovaru koji ima automobilsku tvornicu? Zbog toga je bolje da ne proizvodimo automobile kako bismo i dalje vodili barem verbalne ratove – piše Goranko Fižulić za Telegram.

07.10.2019. (19:30)

Pretežak za polijetanje

Fižulić: Broj putnika na zagrebačkom aerodromu stagnira, gubici rastu, a koncesionar uzima sve veće naknade

Zagrebački aerodrom sukladno dozvoli Agencije naplaćuje naknadu od 15 eura po odlaznome putniku u međunarodnome prometu, 6,5 eura po putniku za zaštitu zračnoga prometa i barem 7 do 9 eura ostalih aerodromskih troškova po svakome odlaznom putniku. Znači, poslovni i financijski rezultat MZLZ-a jako je daleko od srednjoročno održivoga, među ostalim i zbog toga što su njegove cijene aerodromskih usluga tri do četiri puta više od onih koje u prosjeku prihvaćaju niskobudžetni avioprijevoznici i koji upravo zahvaljujući takvim cijenama lete za sve ostale hrvatske i gotovo sve europske aerodrome – piše Goranko Fižulić u nastavku svog zanimljivog feljtona.