Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje! - Monitor.hr
24.03.2018. (16:12)

D-word

Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr


Slične vijesti

09.06. (07:00)

Odmah početi štedjeti za električni

Europarlament izglasao zabranu prodaje novih auta na benzin i dizel od 2035.

Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Europske komisije za stopostotno smanjenje emisija ugljikovog dioksida novih automobila do 2035. i od te godine onemogućila bi se prodaja vozila na fosilna goriva u Uniji. Prijedlozi nekih zastupnika da se cilj smanji na 90 posto do 2035. odbijeni su. Zakon još nije konačan. Današnje glasanje tek potvrđuje poziciju parlamenta za nadolazeće pregovore s državama članicama oko konačnog zakona. Namjera je ubrzati prijelaz Europe na električna vozila i ohrabriti proizvođače automobila da više ulažu u elektrifikaciju, što je dodatno potaknuto drugim zakonom koji će od država članica zahtijevati da postave milijune stanica za punjenje električnih vozila. Index

12.05. (20:00)

Prebacimo se svi na električna vozila i to je to

Europski parlament: Potvrđen kraj za benzince i dizelaše, ali ne i smanjenje razine CO2

Zastupnici u Odboru za okoliš Europskog parlamenta podržali su plan EU-a o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035., ali su glasali protiv prijedloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ovog desetljeća. Odbor nije podržao prijedlog nekih zakonodavaca da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija. EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na razine iz 2021. godine. Neke interesne skupine zahtijevale su i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom. Revija HAK

24.03. (15:00)

Ništa, kupujem električni auto za svaki slučaj

Cijene nafte opet rastu: u Europi moguća nestašica dizela

Što je razlog za porast? Prije svega neizvjesnost oko stava europskih država hoće li dalje nastaviti kupovati rusku naftu. Sankcije nisu uvedene, ali visoka razina cijena je ostala. Tu je i problem s velikim naftovodom iz Kazahstana, odnosno ruskom lukom Novorossiisk, koja je stradala u nedavnoj oluji na Crnom moru i trenutno je neupotrebljiva, što smanjuje količinu nafte u prodaji. Kazahstanska nafta se isporučuje u svijet iz ruske luke. Dugoročno će biti veliki izazov činjenica da čak 50 posto uvoza dizelskog goriva u Europu ide iz ruskih rafinerija i mnogi analitičari upravo to vide kao najveću opasnost. Ruski dizel čini 15 posto europske potrošnje. Revija HAK

14.07.2021. (20:30)

Zeleni smjer

Bruxelles predlaže ukidanje benzinaca i dizelaša do 2035., porez na kerozin…

Europska komisija danas je donijela niz prijedloga kako bi se do 2030. klimatskim, energetskim, prometnim i poreznim politikama te politikama o korištenju zemljišta smanjile neto emisije stakleničkih plinova. Desetak nacrta prijedloga, koje još trebaju odobriti 27 država članica i parlament EU, uključuju planove oporezivanja avionskog goriva i učinkovite zabrane prodaje automobila na benzin i dizel u roku od 20 godina. Tako će svi novi automobili registrirani od 2035. nadalje biti automobili s nultim emisijama. T-portal

13.02.2020. (12:30)

Auto na generalnom servisu

U idućih 10 godina najveća revolucija autoindustrije

5 stvari koje će postati uobičajene (Jutarnji):

1. Smanjit će se broj vozila po stanovniku – car-sharing, bicikl i javni prijevoz mijenjat će vlasništvo automobila

2. Proizvođači će se spajati u veće korporacije – razvoj novih tehnologija previše je skup za tvrtke pojedinačno

3. Električni automobili postat će svakodnevica

4. Velik broj automobila vozit će autonomno, barem do neke mjere; posljednja raširena stvar je adaptivni tempomat

5. Dizelaši odlaze u povijest – gradovi ih zabranjuju, a i benzince se može kombinirati s električnim motorima

08.10.2019. (15:30)

Danci ne vole Smogovce

Danska pozvala EU da zabrani aute na dizel i benzin do 2040., neke države su za

Prvo su htjeli kao granicu postaviti 2030. pa su pomaknuli, ali prijedlog stoji – zabrana svih automobila s unutrašnjim izgaranjem. Nizozemska je pristala na plan, i to do 2030., Francuska i Britanija tkđ., ali do 2030., dok će Norveška (koja nije u EU), zabraniti prodaju novih automobila na fosilna goriva do 2025., rabljeni će biti dopušteni. Reuters

07.08.2019. (01:30)

Minusel

U srpnju prodano 6.212 novih automobila, sve manje dizelaša

Broj prodanih u srpnju 8,2 posto ili 474 je viši nego u istom mjesecu lani, dok je u prvih sedam mjeseci prodano 44.368 novih auta uz rast od 0,9 posto u odnosu na 2018. Naočigled opada broj prodanih dizelaša – benzinaca je u sedam ovogodišnjih mjeseci prodano 61% ili 27.045 komada, dizelaša 35,5% odnosno 15.757, hibrida 2,4% (1.056) te električnih vozila 0,2 posto (87 vozila). Poslovni

18.04.2019. (08:30)

Strujni sudar

Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša

Električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, kažu trojica njemačkih znanstvenika. Kako? Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar. Kad se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, električni auto emitira još i više. Fenix

04.02.2019. (23:00)

Mnogi su prerano otpisali dizel – Volkswagen je u 2018 povećao prodaju dizelskih modela u osobnom programu s 15% na 27%. Udio dizelaša u volkswagenovoj ukupnoj prodaji narastao za 4% – na 43%