Makadamska cesta dobila je ime po škotskom inženjeru Johnu McAdamu - Monitor.hr
13.03. (23:00)

Ako vas pitaju negdje, onako, usput

Makadamska cesta dobila je ime po škotskom inženjeru Johnu McAdamu

U 19. stoljeću jednog čovjeka mučili su grbavi putovi za kočije. Škot John Loudon McAdam (McAdam = makadam) imenovan je 1816. godine geodetom za cestarsko poduzeće Bristol Turnpike Trust. On je počeo prepravljati nefunkcionalne ceste koristeći lomljeni kamen sa šljunkom na čvrstoj podlozi od temeljnih, krupnijih komada kamenja. Njegove nove ceste bile su ispupčene. To je osiguralo da kišnica može brzo napustiti kolnik umjesto da prodre dublje u strukturu. To su mnogi prepoznali kao najveći napredak u izgradnji cesta od Rimljana gotovo 2000 godina prije. Proces će kasnije postati poznat kao makadamizacija ili jednostavno makadamske ceste. Prvi sloj ceste bio je debeo oko 20 centimetara, a kamenje nije bilo duže od 7,5 centimetara. Gornji sloj bio je debeo 5 centimetara i bio je ograničen na 2 centimetra dužine. Revija HAK


Slične vijesti

30.12.2022. (22:00)

Sve naše ceste su davno zarasle

Kako i gdje poboljšati hrvatske prometnice

Sekundarna cestovna mreža u Hrvatskoj generalno je u lošem stanju i potrebno bi bilo značajnije pojačati ulaganja u nju. Dovoljno je pogledati statistiku događanja prometnih nesreća iz koje se vidi kako se više od polovine najtežih prometnih nesreća događa na cestama nižeg ranga, i to vrlo često izvan naselja, odnosno u područjima koja prolaze slabo naseljenim područjima. Uz to, iz nekih stranih analiza vidljivo je kako postoji jasna korelacija između kvalitete i dostupnosti javnog prijevoza s manjim brojem prometnih nesreća u zemljama EU, što će reći kako je dobro pojačati javni prijevoz u tim područjima. Prometne nesreće su uvijek kombinacija minimalno tri faktora: čovjek, vozilo i cesta. Revija HAK

16.09.2021. (14:00)

Sve moje ceste ipak nisu davno zarasle

U velikoj anketi ocijenjivali kvalitetu prometnica, hrvatske ceste bolje od onih u Njemačkoj, Francuskoj…

Revija HAK objavila je zanimljiv članak u kojem donose veliku anketu koju je proveo Svjetski gospodarski forum. Anketa je, doduše, provedena još 2019. godine, i to među 13 000 ispitanika, koje čine čelni ljudi u raznim gospodarskim granama. Oni su ocijenjivali svjetske i europske ceste, i to u rangu ocjena 1-7. Hrvatske ceste, što će vjerojatno mnoge začuditi, imaju ustvari dosta povoljnu ocjenu, 5,6, što nas svrstava  među prvih 12 u svijetu, odnosno šest u Europi. Naše su ceste bolje od onih u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Engleskoj itd. U vrhu Europe po kvaliteti cesta nalazi se Nizozemska, Švicarska, a ispred naših još su Austrija, Portugal i Španjolska. Najbolje ceste u svijetu nalaze se u Singapuru.

03.07.2019. (14:30)

Grad visokih cijena svega

Posljednjih 47 km autoceste do Dubrovnika koštat će još 6 milijardi kuna

HAC je krenuo u projekt izgradnje ostatka autoceste do Dubrovnika – sad je gotova do pred Metković, otkud do čvora Duboka netom ispred pelješkog mosta ima 18,4 kilometra ceste preko teškog terena gdje bi trebalo sagraditi pet tunela i novi most preko Neretve, što bi koštalo 2,3 milijarde kuna. U čvoru Duboka završila bi autocesta i počela nova državna cesta od 32 kilometra koja bi se spuštala na Pelješki most i prolazila preko Pelješca. Državna bi cesta stala u čvoru Doli gdje bi počela autocesta prema Dubrovniku u dužini od 28,6 kilometara s deset vijadukata, devet tunela i osam podvožnjaka, što će koštati 3,675 milijardi kuna. Pelješki most i nova cesta preko Pelješca košta oko 3 milijarde, što znači da bi 79 km autoceste, mosta i državne ceste koštalo 9 milijardi kuna. Jutarnji

29.04.2017. (20:51)

Hrvatskoj odobren zajam vrijedan 22 milijuna eura za restrukturiranje hrvatskog cestovnog sektora

14.11.2016. (15:48)

Uf, kakva cestica u Alpama! [foto]

07.08.2016. (00:05)

Prometni kolaps u Dalmaciji: Ceste otvorene samo za osobna vozila, kolone prema Splitu i Omišu duge nekoliko kilometara

18.03.2016. (16:13)

Foto: Ceste na Islandu

26.05.2015. (14:46)

Zagorje: Nakon završetka obnove i potrošenih 10 milijuna kuna, urušio se dio mosta i ostavio ogromnu rupu

25.05.2015. (14:26)

Zagreb: Natječaj od 20 milijuna kuna pet mjeseci nije gotov, rupe ostaju na cestama