Kako poreznici kamatare kupce rabljenih automobila - Monitor.hr
04.05.2015. (15:02)

Legalna pljačka

Kako poreznici kamatare kupce rabljenih automobila

Djelatnici Porezne uprave vrijednosti auta starijih od 10 godina procjenjuju pomoću kataloga Centra za vozila Hrvatske, a takvi auti uopće nisu uneseni u taj katalog! Zahvaljujući olakšanom uvozu rabljenih vozila, u 2014. od 38.725 auta, njih je čak 17.295 bilo starije od 10 godina. Kako bi smirili vozače, koji podivljaju nakon što im se priopći porez od 5 posto koji u zbilji ponekad ispadne veći od 20 posto, događa se da mora intervenirati zaštitarska služba. Autoklub


Slične vijesti

Jučer (23:00)

F1 trikovi spuštaju se u garaže

Valvijet donosi pretkomore iz Formule 1 u serijske automobile

Valvijet razvija tehnologiju pretkomora iz F1 motora za serijske automobile, spremnu za 4–5 godina. Pretkomora prvo pali mali dio siromašne smjese goriva, a kroz precizne otvore vatra širi u glavni cilindar, osiguravajući ravnomjerno i brzo izgaranje. Sustav uključuje kompresor, mješač zraka i goriva te aktivnu pretkomoru s vlastitim injektorom i svjećicom. Omogućava rad s do 50% EGR-a, smanjuje potrošnju goriva 10–15% i osigurava stabilno izgaranje i pri malom opterećenju. Trošak je nekoliko stotina eura po motoru zbog modificiranih glava cilindara i dodatnih komponenti. Revija HAK

07.10. (00:00)

Auto legalno tvoj, samo što nije

Kupnja ukradenog auta: kako pošten čovjek može ostati i bez vozila i bez novca

Kupci automobila koji postupaju u dobroj vjeri mogu se naći u apsurdnoj situaciji: kupe, plate, registriraju vozilo – a država im ga kasnije oduzme jer je nekoć bilo ukradeno ili ilegalno uvezeno. Iako nisu počinili nikakav prekršaj, sudovi često presuđuju protiv njih. Tek je Ustavni sud u odluci U-III/36100/2009 stao na stranu poštenog kupca, zaključivši da mu je povrijeđeno ustavno pravo vlasništva jer je snosio “prekomjerni teret”. Pouka: pravda je spora, ali ipak ponekad – stigne. Revija HAK

25.09. (09:00)

Dan bez auta, ali s puno prometa u glavi

Povodom Dana bez autmobila: Kako Hrvatska subvencionira nebo, a zapostavlja tračnice i bicikle

Zelena akcija upozorava da Hrvatska i dalje ulaže milijune eura u zračni prijevoz, dok javni prijevoz i biciklistička infrastruktura stagniraju. Broj automobila stalno raste, a službene politike guraju električna vozila umjesto stvarne tranzicije prema održivom prometu. Posljedica je „prometno siromaštvo“ koje pogađa građane bez auta. Udruga traži više ulaganja u željeznicu, sigurnije biciklističke trake, pješačke zone te ograničavanje brzine u kvartovima. Javnom prijevozu, naglašavaju, treba vratiti status prava, a ne robe. H-alter

20.09. (13:00)

Jugić nekad na rate tri godine, Toyota danas za godinu dana sendviča

Automobili su danas puno dostupniji nego prije, ali luksuz ostaje za elitu

U Jugoslaviji 1987. Zastava 126pGL stajala je 19 plaća, dok su luksuzni Mercedes i BMW prelazili preko 900. Danas u Sloveniji Tesla Model Y traži 21, a Škoda Octavia 17 prosječnih plaća. U Hrvatskoj, uz prosjek od 1.437 eura, Toyota Aygo X dostupna je za 12 plaća, dok Audi Q5 iziskuje 40. Usporedba otkriva da su automobili postali dostupniji, iako luksuz i dalje ostaje privilegija bogatijih. N1

01.09. (14:00)

Razmisliti o kupnji amfibije

Kako preživjeti susret auta i poplave

Ako je voda viša od koljena, nikako ne ulaziti jer prijeti hidraudar i velika šteta na motoru. Čak i plitka voda može uništiti elektroniku i dovesti do kvara. Ako se već nađeš u vodi, vozi polako, bez naglih ubrzanja i zadrži niske okretaje da voda ne uđe u usis. Najbolja odluka je – zaustaviti se i potražiti alternativni put, jer “jeftin zaobilazak” uvijek je bolji od skupog popravka. tportal

30.08. (01:00)

Kad pick-up postane trojanski konj

EU i SAD dogovorili trgovinu autima bez granica, stručnjaci upozoravaju na rizike

EU i SAD dogovorili su međusobno priznavanje automobilskih standarda, čime bi vozila mogla prelaziti Atlantik bez dodatne homologacije. SAD smanjuje carinu na europske aute na 15 %, no kritičari upozoravaju da bi dogovor ugrozio sigurnost i okolišne standarde EU-a. Organizacije poput ETSC-a i T&E-a upozoravaju na porast nesreća, CO₂ emisija i opasnost od masovnog uvoza američkih pick-upova i SUV-ova, koje nazivaju prijetnjom sigurnosti pješaka i biciklista. Sporazum još mora odobriti Europski parlament i vlade članica. Revija HAK

19.08. (01:00)

Sva sreća pa ne gledamo mikroskopom

Fekalije u prtljažniku: neki automobili prljaviji su i od WC-a

Studija Sveučilišta Aston otkrila je da su automobili puni bakterija, uključujući i fekalne. Najprljavije mjesto je prtljažnik (1425 bakterija), gdje često držimo namirnice, a slijede vozačevo sjedalo i mjenjač. Upravljač je iznenađujuće čist zahvaljujući dezinficijensima nakon pandemije. Svaki automobil bio je kontaminiran više od uzorkovanih WC-a. Stručnjaci savjetuju češće čišćenje vozila i pranje ruku prije jela za volanom kako bi se smanjili zdravstveni rizici. Revija HAK

10.08. (17:00)

Kako ne biti zaslijepljen, opljačkan ili kažnjen – barem ne isti dan

Sigurnost u prometu: Blendajte slobodno, ali ključ držite na kratkom povodcu

Vozače često zaslijepe duga svjetla, no pomaže usporavanje, držanje desnog ruba i korištenje noćnog načina rada retrovizora. Blendanje je zakonom dopušteno, pa možete “pozdraviti” vozače ili upozoriti na policiju bez straha od kazne. Kod beskontaktnog otključavanja automobila prijetnja su lopovi koji hvataju signal ključa. Ključ držite dalje od vanjskih zidova, a dodatnu zaštitu pruža metalna posuda ili aluminijska folija. Savjeti, Life Hacker

09.08. (13:00)

Da se možeš provući ispod rampe

Najniža VW Buba na svijetu hit je na društvenim mrežama

@arek.krol7 #lowestlowrider #skylineautocollision #bngrz #loweststancecar #lowestbeetle ♬ XO Tour Llif3 – Lil Uzi Vert


Automobil od kojeg su ostali samo krov i hauba, a ipak je nekako u voznom stanju, rad je jednog Amerikanca, a posljednjih dana njegove snimke kruže društvenim mrežama. Vozilo pokreće maleni pogon karting bolida, uz prijenos i kotače posuđene iz Hondinog skutera, a prerada je nastala u samo par dana prije otprilike dvije godine. Od tada je automobil uređen za izložbe, a gdje god da se pojavi za njime se okreću svi. Autonet