Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno - Monitor.hr
03.04.2024. (19:00)

Ako ništa, možda zainteresira za original

Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno

Mothers’ Instinct prati Alice i Celine, dvije susjede koje žive tradicionalnim životima u predgrađu tijekom 60-ih godina. Najbolje su prijateljice, domaćice, imaju uspješne supruge i sinove istih godina. Njihovu savršenu harmoniju potrese tragična nesreća koja onda probudi razne paranoje, osjećaje krivnje i sumnje. Riječ je o remakeu belgijskog filma Duelles iz 2018. godine, a režirao ga je i snimio Benoît Delhomme. Solidan je to triler/psihološka melodrama koji je mogao biti puno više nego što jest. No to ne znači da nas nije držao na rubu stolca većinu vremena. Kritičari film pozdravljaju kao napeti i zanimljiv uradak, no za mnoge Delhomme nema kontrolu nad pričom, previše je u fokusu vintage odjeća i setting, nego ono što priča pokušava prikazati. Film se shvaća previše ozbiljno te se čini kao da želi dati nekakvu oštru kritiku patrijarhata sa sredine 20. stoljeća, ali neuspješno. Journal


Slične vijesti

Danas (12:00)

Na Pandori ništa novo

Picula o Avataru 3: Najgora bića u svemiru su i dalje – ljudi

Premda se čini da autor serijala i redatelj James Cameron i dalje reciklira zaplet koji je logično zaokružen u izvorniku iz 2009., ovogodišnja dionica priče, naslovljena ‘Vatra i pepeo‘, ima dovoljno elemenata za zabavu. Iako se radnja odvija u zamišljenoj drugoj polovici 22. stoljeća, naličje ljudske prirode nije se puno promijenilo od uvodne sekvence iz zasigurno najboljega znanstvenofantastičnog filma svih vremena. To je ‘2001.: Odiseja u svemiru‘. Pritom se može argumentirati da je treći dio uspjeliji od drugog, jer on je većim dijelom patio od žarišne točke zapleta i nedostatka novih sukoba i antagonista. Boško Picula za tportal… još jednu recenziju donosi Ravno do dna. Pogledajte komentare i na Forumu.

Srijeda (23:00)

Poirot, dobio si konkurenciju

Stigao je novi ‘Knives Out’, gledatelji tvrde da je najbolji u franšizi

Novi Netflixov hit je treći nastavak filmske franšize ‘Knives Out‘, a kritičari su složni da je riječ o pravoj filmskoj poslastici. Kako piše The Guardian, Rian Johnson je ponovno stvorio film koji je savršen spoj humora, napetosti i briljantno postavljenih likova. Da se ne radi samo o dojmu publike, potvrđuje i visokih 92% na popularnoj stranici Rotten Tomatoes, a kritičari posebno hvale i zvjezdanu glumačku postavu koja se pridružila Danielu Craigu: igraju i Glenn close, Josh Brolin, Mila Kunis, Jeremy Renner i drugi. Index, tportal

08.12. (13:00)

I ulazimo polako u Oscar reviju...

Hamnet (2025): Slomljeni Shakespeare

U pitanju je ekranizacija popularnog istoimenog romana Maggie O’Farrell koja je ovdje uz Zhao potpisana i kao koscenaristica, fikcionalizirana biografija Williama Shakespearea (Paul Mescal) koja se bavi gubitkom njegovoga sina iz naslova i načinom na koji je njegova smrt djelovala na Barda da napiše svoju “dansku tragediju”, jedan od najutjecajnijih tekstova u povijesti književnosti. U svakoj drugoj godini, film Chloé Zhao bi mogao biti stjegonoša u sezoni filmskih nagrada, a sasvim će sigurno i u ovoj odigrati bitnu ulogu u konačnoj raspodjeli raznih zlatnih statua (glavni konkurent joj je One Battle After Another..) Ravno do dna

28.11. (12:00)

Kad operateri preopterete sustav... možda je to i jedna od poanti?

Domaći film koji je ušao u uži krug za Oscare: Pametan je, originalan, ali i naporan

‘Svi operateri su trenutno zauzeti’ računalno je animirani film, čiji je glavni lik, Roman Novotny, propali pisac i zaboravljeni scenarist. Bez posla, izvora prihoda i u kreativnoj blokadi, prihvaća angažman u čudnovatom odmaralištu koje se zove Simula Peninsula, gdje scenaristi, odnosno ‘operateri’ pišu scenarije po kojima se gosti odmarališta ponašaju. Svašta je tu Barić natrpao. Em je tu priča o prirodi stvaralačkog procesa i odnosu umjetnosti sa stvarnošću, em se pozabavio pitanjem slobodne volje, koliko je ona uopće moguća i kako funkcionira u odnosu s drugim slobodnim voljama. Nad cijelom pričom, njezinim narativnim, filozofskim i vizualnim aspektima, osim toga, lebde brojne reference, od Philipa K. Dicka, preko Matrixa pa sve do Moebiusa. Zrinka Pavlić za tportal

21.11. (13:00)

Rijeka u kandžama pjesnika-diktatora

Guardian hvali Bezinovića: Komična priča o Rijeci koja upozorava i danas

Guardianova recenzija ističe da je Fiume o Morte! intrigantan i duhovito režiran dokumentarac Igora Bezinovića, koji priču o D’Annunzijevoj bizarnoj okupaciji Rijeke pretvara u mješavinu komične opere i povijesnog upozorenja. Posebno hvale način na koji film rekreira ključne događaje uz pomoć lokalnih stanovnika, uključujući više različitih “D’Annunzija”, čime naglašava apsurdnost protofašističke epizode. Recenzenti za Guardian naglašavaju da film uspijeva biti zabavan, ali i jezivo aktualan, suptilno podsjećajući da nijedna zemlja nije imuna na nacionalizam. Film u UK kina stiže 28. studenoga.

19.11. (08:00)

True story

Jakov Sedlar ima novi film ‘260 dana’, glume Tim Roth i Armand Assante… neki ga uspoređuju s Edom Woodom

Dok Sedlara film zapravo uopće ne zanima, on je tek sredstvo za neke druge ciljeve, bilo ideološke, bilo sasvim osobne. Nemoguće je osim krajnjom nezainteresiranošću za film objasniti da čovjek koji režira filmove gotovo četrdeset godina i na IMDb-u ima navedena 68 naslova samo u odjeljku režije, ne poznaje pravilo rampe (odnosno pravilo snimanja po osi, ili pravilo 180 stupnjeva), banalni skup osnovnih zanatskih pravila za održavanje kontinuiteta zbivanja unutar scene koja se uče na prvoj godini bilo koje filmske škole ili akademije na svijetu. To je kao da nogometni trener ni nakon 40 godina treniranja ne shvaća pravilo ofsajda. A zvijezda Tim Roth u filmu, iako bi prema plakatu mislio da nosi film, ima samo jednu scenu… Index… Na IMDB-u ima ocjenu 7,3 (zasad), a ima i temu na Forumu

18.11. (08:00)

Prvo gledaj pa čitaj, da si ne spojlaš

Radić o Bugoniji: Standardno kvalitetan Lanthimosov film, ali sa razočaravajućom završnicom

Bugonia” je film s de facto samo tri lika – ili, hajmo reći, tri i pol – i ponovo je sparila, nakon “Kinds of Kindness”, Emmu Stone i Jesseja Plemonsa. Priča filma čak ima snažnu dodirnu točku sa središnjom epizodom potonjeg omnibusa, u kojoj je Plemonsov lik bio uvjeren da njegova supruga, koju igra Stone, zapravo nije njegova supruga nego njezin klon. Do obrata “Bugonia” je standardno kvalitetan Lanthimosov film u njegovom prepoznatljivom modu začudnog i apsurdnog, s ekspresivnim karakterima koje Plemons i Stone očekivano odlično igraju, uz jako dobru Delbisovu asistenciju i interesantan epizodni nastup Caseyja Boyda kao lokalnog policajca koji je Teddyja zlostavljao kao dijete, što je potencijalna narativna linija koja međutim ostaje nerazvijena. Damir Radić za Novosti.

10.11. (14:00)

O vanzemaljcima i ljudima

Bugonia: Ništa seks, samo oprašivanje – Tko će uništiti svijet – obrijana Emma Stone ili njezin ludi otmičar?

Grčki je filmaš tako i ove godine zaintrigirao ljubitelje ne samo svog stvaralaštva, nego i pravca nazvanog ‘čudni grčki val’, a on već gotovo dva desetljeća suvremenu grčku kinematografiju čini uzbudljivom i prepoznatljivom. Ovaj se val počeo etablirati krajem 2000-ih nizom filmova začudnog ozračja s daškom distopije, bizarnih likova i njihovih odnosa te ogoljenom, rafiniranom stilizacijom, u čijoj je pozadini bio kontekst preispitivanja društvenog identiteta zemlje koja je bila na korak od jedne od najvećih kriza posljednjih desetljeća. Otkako je 2015. predstavio ‘Jastoga‘, svoj prvi film na engleskom jeziku, a tri godine Oscarom nagrađenu ‘Miljenicu‘, grčki redatelj međunarodne karijere Yorgos Lanthimos posljednje tri godine režira film za filmom sa svojom glumačkom muzom Emmom Stone. Njihova je nova suradnja žestok prepravak južnokorejskog filmaSpasite Zeleni planet!‘, u kojem nema mjesta optimizmu… Boško Picula za tportal

02.11. (00:00)

Kad obiteljski roštilj preraste u filmsku dramu

Iskren, poetičan, dramatičan… Tako opisuju regionalni filmski naslov koji niže nagrade. Stiže u kina

Proteklog je ljeta na Sarajevskom filmskom festivalu pobijedio u kategoriji najboljeg igranog filma, čime je kao hibrid, tj. igrano-dokumentarni film zabilježio neuobičajen uspjeh. Film “Vjetre, pričaj sa mnom” bilježi autorov povratak kući nakon majčine smrti, kako bi proslavio bakin rođendan. Inspiriran stvarnim iskustvima redatelja te s članovima njegove obitelji u glavnim ulogama u misiji dovršetka kuće na jezeru i filma, spomenuti rad intimno je filmsko istraživanje bezvremenskog odnosa majke i sina. Journal

31.10. (15:00)

Još jedan dan u uredu: predsjednik, panika i nuklearka na horizontu

Netflixov triler Kuća dinamita izazvao raspravu o realnosti nuklearnog napada

Najnoviji Netflixov hit Kuća dinamita redateljice Kathryn Bigelow prikazuje 18 minuta kaosa dok američki predsjednik odlučuje kako reagirati na nadolazeću nuklearnu raketu. Iako nije temeljen na stvarnim događajima, film se oslanja na realne protokole i savjete vojnih stručnjaka, no Pentagon ga je proglasio „dramski pretjeranim“ i netočnim prikazom američke obrane. Stručnjaci ističu da bi stvarni napad uključivao više projektila, a ne jedan, dok autori brane film kao portret ljudske reakcije pod ekstremnim pritiskom, a ne vojnu rekonstrukciju. tportal