Nestabilne putanje filmske proizvodnje - Monitor.hr
10.10.2022. (16:00)

Ako želiš živjeti "The art life", morat ćeš raditi i nešto drugo

Nestabilne putanje filmske proizvodnje

Važan problem u logici financiranja domaćeg filma ovako je opisala jedna filmska radnica: “Činjenica je da skoro svaki film, ponajviše debitantski, ima premalo sredstava da bi radnici bili plaćeni po važećem cjeniku strukovnih udruga, na svaki već ionako mali honorar treba dodati i sve neplaćene prekovremene sate zbog pomanjkanja ljudstva i vremena, što je uvijek slučaj”. Već dugo se govori o nepovoljnim uvjetima rada u kulturnom polju. Hrvatska za sektor kulture izdvaja manje od 1 %, a velik, ako ne i najveći dio novca odlazi za filmsku proizvodnju – zbog toga nije rijetko da se različiti profil proizvođača, radnika i umjetnika okuša i u radu na audiovizualnom projektu misleći da će tako biti lakše izgurati godinu. No, samo od autorskih projekata i rada na domaćim filmovima nemoguće je preživjeti. Kulturpunkt


Slične vijesti

Jučer (18:00)

Straight outta ZFF

U kina stiže ‘Korzet’, fascinantan portret buntovne carice Sisi

U središtu je radnje austrijska carica Elizabeta, popularna Sisi čija su ljepota i inspirativni modni trendovi postali naširoko poznati. Umjesto da ekranizira već klišeiziranu i komercijaliziranu priču o lijepoj i mladoj Sisi, austrijska redateljica Marie Kreutzer svoju junakinju prati u razdoblju kada se primiče sredovječnosti, a njezina dvorska, društvena i majčinska uloga sve više kopni. Ova odvažna i suvremena inačica povijesne drame dotiče se važne teme – položaja žene u društvu u drugoj polovici 19. stoljeća, istovremeno suptilno ukazujući na neke paralele koje je moguće povući s današnjicom. Ravno do dna

Četvrtak (19:00)

Boljka životarenja na kulturi

Umjetnost kao tema na filmu: Umjetnica mora biti – poduzetnica?

U recentnom repertoaru filmova koji tematiziraju svijet (vizualne) umjetnosti, nijansiranim pristupom isprepletenosti umjetnosti i tržišta ističu se “Afrička očajnica” i “Bolesna djevojka”. Vidi npr: Kvadrat (eng. The Square) Rubena Östlunda iz 2017. ili Područje bez signala Dalibora Matanića iz 2022. godine. predstavljaju dva različita, a ujedno i učestala filmska/televizijska prikaza svijeta vizualnih umjetnosti. U oba slučaja umjetnost parazitira na društvenim problemima i političkim pitanjima – kod Östlunda se paralelno i paradoksalno iz istih nastoji izuzeti, a kod Matanića ih naprosto instrumentalizira. “Laktanje” za opstanak rjeđe je predmet filmskih ekranizacija, no dva su prošlogodišnja filma, Afrička očajnica (eng. The African Desperate)[2]  američke redateljice Martine Syms i Bolesna djevojka (norv. Syk Pike) norveškog redatelja Kristoffera Borglija, uvjerila da upravo ono može polučiti duhovite i pametne filmske zaplete. Kulturpunkt

Četvrtak (17:00)

Za mozak na pašu

Novi film Guyja Ritchieja – Zabavan i kad ne izgleda tako

Filmovi “britanskog Tarantina” su djela kroz koja smo upoznali lika s jakim autorskim pečatom. Debitantski “Lock Stock & Two Smoking Barrels” i “Snatch” su definirali rukopis u žanru tvrdokuhanih krimi komedija s galerijama iznimno zabavnih i karikiranih likova okupljenih oko ideja prevara, mućki, pljački, šverca i sličnih poduzetničkih akcija. Na tom tragu je radio i filmove po narudžbi, ali u velikom dijelu njih osjetio se istaknut autorski pečat. Sve do recentnog komičnog špijunskog trilera o agentu Fortuneu – čovjeku koji rješava najzamršenije po svijet opasne akcije. “Operation Fortune” izgleda apsolutno isto i ovaj puta sterilno reciklirajući pravila žanra, ali ga spašava galerija Ritchiejevih omiljenih glumaca. Daleko od nezaboravnog, ali još dalje od razočaranja, kaže Anđelo Jurkas za Mixer.

23.01. (23:00)

Chucky reloaded

Film M3gan (2023) – Djevojčica sa žicama

Chucky i Annabelle dobili su ozbiljnu konkurenciju. Nova ubojita lutka je na filmskom tržištu i njezino ime je M3gan. Posrijedi je prilično vješto napravljen novi prilog hororima o ubojitim lutkama, no s određenim “twistom” na popularni podžanr i snažnom dozom satire. Ona jest lutka koja govori (glas Jenne Davis), “Barbie na steroidima”, ali ona je humanoidni robot od titanija, točnije “model 3 generativni android”, “vrhunska tehnologija 21. stoljeća umotana u 120 centimetara silikona”. Remake “Dječje igre” pokušao je pretvoriti Chuckyja u tako naprednu igračku, lutka kojom upravlja umjetna inteligencija, no to nije ispalo najspretnije, za razliku od “M3gan”. Marko Njegić za Slobodnu.

12.01. (08:00)

Fascinantne ‘behind the scenes’ fotke sa snimanja prvog Godzille iz 1954

12.01. (00:00)

"Hirovita ljeta", autobiografija slavnog češkog redatelja

Jiří Menzel: “Sve što sam u životu uspio postigao sam lako”

Na shledanou Jiri Menzel! - Kolumne - Perun.hr

“Sve što sam u životu uspio postići postigao sam lako”, piše češki redatelj, glumac i scenarist Jiří Menzel na početku svoje autobiografije “Hirovita ljeta“, objavljene na hrvatskom u izdanju Školske knjige, u prijevodu Dagmar Ruljančić. Svakome tko se makar nakratko susreo s Menzelovim radom jasno je kako tu rečenicu Menzel piše bez imalo pretenzije, iskreno i s punom zahvalnošću na, kako kaže, “nezasluženom sretnom životu”. Knjiga naslovljena prema jednom od njegovih poznatijih filmova posve je osobna kronika tog sretnog života, koji bi se kroz nečije druge oči vrlo lako mogao doimati posve drugačijim. “Hirovita ljeta” nisu samo biografija jednog izvanrednog čovjeka nego i biografija umjetnika u punom smislu. To je i kronika jednog vremena, turbulentnog i po svemu sudeći neponovljivog, Čehoslovačke u tri okupacijska režima, začetaka sjajne češke kinematografije, a pomalo i Jugoslavije, onog najboljeg što je tada mogla ponuditi. Express

 

 

 

09.01. (08:15)

Metacritic odabrao: Najbolji film u 2022. je Aftersun

05.01. (19:00)

Disney ima konkurenciju

Prvi hrvatski dugometražni animirani 3D film ‘Cvrčak i Mravica’

Na njemu je više od 10 godina radilo više od 150 suradnika. Tara Thaller nastupa u ulozi mravlje princeze Antonete, dok je Marko Petrić oživio lik cvrčka Keta. Uz njih nastupa još i Filip Vidović kao pokvareni mrav Anteodor te brojna druga poznata imena domaće glumačke scene. Inspiriran Ezopovom basnom, “Cvrčak i mravica” na živ i veseo način donosi plemenitu priču o toleranciji i suživotu. Film je dobio i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za prikazivanje u sklopu nastavnog programa. Od danas je u kinima. Ravno do dna

05.01. (14:00)

Spoznaj svoje pretke kako bi spoznao sebe

Bogojević Narath: Ilirsko nasljeđe mogu prisvojiti svi južnoslavenski narodi

U formalnom i izvedbenom smislu “Illyricvmom” sam pokušao sam sebi odgovoriti na pitanja što bih, koga bih i kako bih ja to nešto vidio i čuo da se nekim slučajem nađem 37. godine pr. n. e. negdje na Velebitu, bez poznanika, bez prevoditelja, bez mobitela. Da li bih išta razumio i shvatio? Tema antičkih Ilira prekompleksna je za samo jedan igrani film i o njoj ne mogu govoriti iz pozicije znanstvenika jer to nisam. Međutim, na “Illyricvmu” je radila multidisciplinarna ekipa eksperata u svojim poljima, kao što su arheologija, povijest, antropologija… Ako neku hipotezu podržavaju svježi podaci genetike, arheologije i lingvistike, onda smo prisiljeni uzeti je u ozbiljno razmatranje i promijeniti paradigmu i vlastiti stav, sviđalo se to nama ili ne. Arheogenetika ruši mnoge identitetsko-nacionalne mitove, pri čemu treba razlikovati genetiku od jezika i kulture koji su naslijeđeni, kaže autor filma Illyricvm za Novosti.

26.12.2022. (17:00)

Lagano blagdansko štivo

Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022) – poziv na izlet s ubojstvom

Film Riana Johnsona nastavak je njegovog whodunita ‘Knives Out’ iz 2019. u kojem nas je upoznao sa svojim ekscentričnim junakom, detektivom Benoitom Blancom, južnjačkom gay džentlmenom neobičnog naglaska koji se po ekstravaganciji i britkom umu može s lakoćom nositi s dvostrukim brkom Herculea Poirota. Dakle, skupina bezobrazno bogatih pojedinaca putuje na otok s kojeg nema povratka u filmu koji žestoko satirizira njihovu ispraznost koju pokušavaju kamuflirati novcem. Johnson je naslov filma, naravno, posudio iz pjesme The Beatlesa i jasna je asocijacija na nešto što djeluje slojevito i kompleksno, ali zapravo je prozirno pa mu je srž lagano uočiti izvana. To je jasno i ključ čitanja “Glass Oniona”, što je više puta i eksplicitno naglašeno u scenariju, no činjenica je da je Johnosn u nastavku uspio kvalitetno nadograditi temelje koje je postavio u prvom filmu. Ravno do dna