Od 2008. za HŽ smo dali 18.800, HAC 6.400 kn, a poljoprivredu 3.900 kn - Monitor.hr
25.05.2015. (18:51)

Rupe bez dna

Od 2008. za HŽ smo dali 18.800, HAC 6.400 kn, a poljoprivredu 3.900 kn

U zadnjih 10 godina ukupna stavka proračunskih rashoda po računskom planu “HŽ modernizacija” iznosi 8,48 milijardi kuna, te još 16 milijardi kuna subvencija iz proračuna, piše Index. To znači kako je prosječan radnik dao samo za željeznice oko 18.800 kuna, ili 1.880 kn godišnje. Za HAC su vozači kroz trošarine državnim autocestama uplatili 9,2 milijarde kuna, ili oko 6.400 kuna po vozilu, tj. 900 kuna godišnje. Za domaću poljoprivredu u zadnjih 10 godina izdvojili smo 31 milijardu kuna, ili oko 3.900 kuna godišnje po zaposlenom.


Slične vijesti

Jučer (16:00)

Kućice idu u povijest, ali gotovina još ne plače

Hrvatske autoceste prelaze na elektronički način naplate, prijava u sustav bit će obavezna

Novi Zakon o naplati cestarine uvodi potpuno elektronički sustav, ukidajući naplatne kućice i plaćanje gotovinom na autocesti. Cestarina će se plaćati putem ENC uređaja ili automatskim očitanjem registarske oznake, a prethodna prijava u sustav bit će obavezna. Gotovinom se i dalje može nadoplatiti ENC ili registarska opcija na prodajnim mjestima. Teška vozila moraju imati ENC zbog europskih standarda elektroničke naplate. Sustav bez zaustavljanja trebao bi biti na svim autocestama krajem iduće godine. Index

19.08. (09:00)

Svi vide prihode, a ntiko rashode

Samo od petka do nedjelje HAC od cestarina uprihodio gotovo 8 milijuna eura

Od petka do nedjelje autocestama kojima upravlja HAC prošlo je tako 1,062.881 vozila te je naplaćena cestarina od 7,924.365 eura. Od početka ove godine do sada na HAC-ovim autocestama ostvaren je promet od 50,781.453 vozila, što je četiri posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, piše HRT. No, kako se troši taj novac? Iz HAC-a odgovaraju da od ukupno ostvarenih prihoda od naplate cestarine 50,1% utrošeno je za otplatu obveza po kreditima, 34,0% utrošeno je za upravljanje i redovno održavanje, 15,0% iskorišteno je za investicijska ulaganja u autoceste, a 0,9% za nabavu materijalne i nematerijalne imovine Društva, piše Klikni.hr. Poslovni

29.06. (14:00)

Teško im je palo što su preteški za popuste

HAC reže popuste za teška vozila, laka dobivaju više u post-paidu

Hrvatske autoceste od 1. srpnja ujednačuju popuste za ENC korisnike – laka vozila u post-paid modelu dobit će veći popust (21,74% umjesto 13,04%), dok se teškima smanjuju dosadašnje pogodnosti. Popusti za teška vozila bit će 21,74% u svim modelima, a ukida se sezonski popust od 33,48%. Cilj mjere je ravnomjernije financijsko sudjelovanje svih korisnika i priprema za novi sustav naplate u skladu s EU standardima. Poslovni

25.02. (00:00)

Sunce na cesti

Na autocesti A3 postavit će nekoliko solarnih elektrana

Solari će se graditi u zoni odmorišta Zagreb Plitvice, odmorišta Rastovica, te čvorova Sredanci i Ivanja Reka. Prostirat će se ukupno na približno 36 hektara, a projektanti uz idejno rješenje za svaku elektranu moraju izraditi tri modela proizvodnje električne energije, te preporuku isplativosti. Cilj projekta jest smanjenje HAC-ove energetske ovisnosti prelaskom na čistu energiju. Poslovni

03.08.2024. (20:00)

Netko je imao drugačije planove

Litvan o slučaju motela Plitvice: Jedna državna tvrtka otjerala drugu u stečaj

Prvo je država kompleks zagrebačkog Motela Plitvice iz vlasništva Nacionalnog parka Plitvička jezera prebacila HAC-u, a onda je HAC u pandemiji blokirao račun tvrtke, pokrenuo rušenje prepoznatljivih objekata radi gradnje novog odmorišta i Motel je morao staviti ključ u bravu. Lockdown je zaustavio gotovo sav promet, pa je motel s 56 soba pretvoren tek u karantenu za tranzitne vozače kamiona, a poslije su posljednji gosti bili izbjeglice iz Ukrajine. Motel doduše nije pod zaštitom, ali se spominje u svim pregledima suvremene arhitekture. Tako će nestati i prepoznatljivi ‘most‘ preko autoceste, svojevrsna ‘vrata Hrvatske‘ za svakog turista, koji je bio jedinstven u Hrvatskoj do gradnje sličnog na odmorištu Vrata Jadrana u Rijeci. Goran Litvan za Lider. Na tekst je u međuvremenu reagirao i HAC: Nismo odgovorni za propast motela Plitvice, ovrha je bila posljednje mjera za naplatu potraživanja (Lider)

23.05.2024. (21:00)

On the road again...

HAC predstavio aplikaciju kojom svi vozači mogu dobiti informacije o stanju u prometu u realnom vremenu

Hrvatske autoceste (HAC) predstavile su projekt Crocodile 3 Croatia te mobilnu aplikaciju LiveTrafficHR, pomoću koje korisnici autocesta mogu u realnom vremenu dobivati informacije važne za planiranje i sigurnost putovanja. Informacije koje služe sigurnosti prometa vozačima se dijele u realnom vremenu. Vozači uz ostalo mogu planirati putovanje i u svakom trenutku znati gdje se nalaze, dok će im se u slučaju nesreće ili loših vremenskih uvjeta na nekoj dionici prikazati obilazna ruta. Aplikacija će, također u realnom vremenu, informirati o svim radovima na cestama, meteorološkim uvjetima i kompletnom stanju na hrvatskim autocestama. Index

27.11.2022. (12:00)

Uskoro će biti raspisan natječaj za projektiranje prometnice

HAC kreće u gradnju trećeg kraka autoceste Zagreb – Karlovac: 85 posto novca stiže iz fondova EU

AUTOCESTA A1 ZAGREB - SPLIT, BOSILJEVO 1 - SMJER MORE – Anić Outdoor

Godinama se priča o gradnji trećeg traka autoceste A-1, od Zagreba do Karlovca, a čini se da se uskoro kreće i u realizaciju. Projekt je najavljen na lokalnoj razini, u Skupštini Karlovačke županije, a za desetak dana HAC će raspisati natječaj za projektiranje prometnice. Nakon što se sagradi dionica od Zagreba do Karlovca, gradit će se i treći trak dionice – od Karlovca do Bosiljeva. Razmotrit će se i gradnja čvorova, odnosno novih izlaza s autoceste. Projekt bi obuhvatio rekonstrukciju dvaju najvažnijih i najvećih čvorova na dionici – Lučko i Karlovac – te gradnju izlaza Lišnica, čime bi izlaz na autocestu dobila Duga Resa (nakon izlaza Novigrad na Dobri i prije izlaza Bosiljevo 1), a gradio bi se i čvor Stupnik. Jutarnji

02.07.2022. (20:00)

Misle na svoje radnike

U HAC-u plaća će se korigirati svaki mjesec ovisno o stopi inflacije

Val poskupljenja u Hrvatskoj nastavio se i u lipnju, nakon što je inflacija u svibnju bila rekordno visoka – 10,8 posto na godišnjoj razini. Poseban razlog za zabrinutost je i rast cijena hrane koji je u Hrvatskoj gotovo dvostruko snažniji nego u ostatku eurozone. U Hrvatskim autocestama sredinom lipnja potpisan je novi kolektivni ugovor prema kojem će se plaća korigirati svaki mjesec sukladno povećanju ili smanjenju potrošačkih cijena u Hrvatskoj i to prema podacima u Narodnim novinama. Slobodna

13.02.2022. (11:58)

HAC traži trojac koji će danonoćno nadzirati Krčki most, platit će ih ukupno 850.000 kn